Ja taas lämmityksestä

Gasoil?

Moi, onko kellään oikeaa tietoa eri valopetrolilämmittimien eroista? On yksipolttoista ja kaksipolttoista. Kaksipolttoinen maksaa jo huomattavasti enemmän (500e), mutta jos haluaa lämmittää suht pientä tilaa (15m2), niin riittääkö yksipolttoinen ja tuottaako se lämpöä, esim mallia Hong Kong?? Kaasulämppäri käsittääkseni kehittää huomattavasti enemmän kosteutta, eli se ei käy. Lämppärinkäyttö lähinnä mökin kuivatukseen alkukesä ja alkusyksyn aikaan, mökillä ei ole talvikäyttöä. Epätoivoisesti tietoa janoaa hän...

24

13205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mokkeilija

Zibron kaksipolttoisesta on kokemuksia; toimii kuin junan vessa ja minun mielestä on hintansa väärtti. Halpiksista en osaa sanoa ja kaasulämmittimet mökkikäytössä kieltäisin laissa jos se valtuuksiini kuuluisi..

• onko mihinkään

Siä myydään vähän yli satkuun.Mites se toimii ja paljonko valopetrooli maksaa?

• lämmitin

PODi on ihan asiallinen lämmitin, mulla oli kalamökillä sellanen, mutta alkoi vuotamaan, enkä saanut paikattua sitä säiliötä. Aiemmin, ennen PODia oli Aladdin-lämmitin, samantyylinen, kuin tuo PODi, mutta siihen ei saa enää mistään sukkia, muuten se olisi varmaan vieläkin käytössä.

Ne toimii siten, että valopetroli nousee sukkaan ja palaa siinä. Nyt kalamökillä ja varsinaisella mökilläkin (ktso. aiempi postaukseni) on tuo Honkkarin Zibro-kopio, sekin tuntuu toimivan.
        Nuo Zibro-tyyppiset polttavat valopetrolia sellaisessa maljassa, joka taas kuumentaa sellaisen metallisen reikäverkon jossa se sitten kaasuuntuu ja palaa, ehkä puhtaammin?

Claes Ohlsonilla näkyy olevan 10L:n kannu valopetrolia 13,85€, eli selkeästi halvempaa, kuin Honkkarin (18,95€), täytyy käydä hakemassa sieltä seuraavaksi. Aiemmin, markka-aikaan maksoi kympin kannu 50 mk, eli alle 8,50€, on hiukka noussut hinta.

Tuohon PODiin joutuu vaihtamaan ajoittain sukan, ei se kalliiksi tule, mutta kuitenkin. Ilmeisesti tuo POD/Aladdin tyyppinen lämmitin kuluttaa vähemmän valopetrolia, kuin Zibro-tyyppiset, mutta noihin Zibro-tyyppisiin ei tarvii vaihtaa mitään sukkia.

• js1978
        lämmitin kirjoitti:

PODi on ihan asiallinen lämmitin, mulla oli kalamökillä sellanen, mutta alkoi vuotamaan, enkä saanut paikattua sitä säiliötä. Aiemmin, ennen PODia oli Aladdin-lämmitin, samantyylinen, kuin tuo PODi, mutta siihen ei saa enää mistään sukkia, muuten se olisi varmaan vieläkin käytössä.

Ne toimii siten, että valopetroli nousee sukkaan ja palaa siinä. Nyt kalamökillä ja varsinaisella mökilläkin (ktso. aiempi postaukseni) on tuo Honkkarin Zibro-kopio, sekin tuntuu toimivan.
        Nuo Zibro-tyyppiset polttavat valopetrolia sellaisessa maljassa, joka taas kuumentaa sellaisen metallisen reikäverkon jossa se sitten kaasuuntuu ja palaa, ehkä puhtaammin?

Claes Ohlsonilla näkyy olevan 10L:n kannu valopetrolia 13,85€, eli selkeästi halvempaa, kuin Honkkarin (18,95€), täytyy käydä hakemassa sieltä seuraavaksi. Aiemmin, markka-aikaan maksoi kympin kannu 50 mk, eli alle 8,50€, on hiukka noussut hinta.

Tuohon PODiin joutuu vaihtamaan ajoittain sukan, ei se kalliiksi tule, mutta kuitenkin. Ilmeisesti tuo POD/Aladdin tyyppinen lämmitin kuluttaa vähemmän valopetrolia, kuin Zibro-tyyppiset, mutta noihin Zibro-tyyppisiin ei tarvii vaihtaa mitään sukkia.

vielkö sulla on tuo aladdin ??? zuko78(at)pp.inet.fi

• honkkarista

Honkkarista löytyy parikin mallia, ostin itse jo toisen 2,4 kw:n mökille (toinen on kalamökillä) ja tuntuu hyvin pelaavan. Viikko sitten olin mökillä (45m3) ja hyvin tuntui lämpenevän, vaikka lähtötilanteessa olikin -6 C. Yöllä oli -7C ja aamulla klo 8 oli pakko kääntää lämmitin osateholle, koska tuntui jo liian lämpimältä, oli yön paahtanut täysillä. Tullessani mökille, laitoin tulet sekä puukaminaan, että tuohon valopetrolikaminaan ja 5h:ssa oli lämpö noussut 20C:n, lähtötilanteen -6:a.

Normaalisti pelkällä puukaminalla (2-4 kw) tuohon lämpötilaan päästäkseni on pitänyt lämmittää 10h. Tuo honkkarin mallihan on käsittääkseni juurikin tuon Zibbron kopio. Kun Zibbro maksaa 1,5 kw:a 259€, maksaa tuo honkkarin malli 169€ ja on siis 2,4kw:n.

Nyt menemme mökille hiihtolomaviikolla, kuten aiempina vuosinakin ja saas nähdä, jaksaako Zibbro-kopio pitää mökin yön ajan lämpöisenä, jos pakkanen nousee johonkin -20C:n, kuten aiempina vuosina. Silloin on joutunut jo aamuyöllä alkaa kolistelemaan puukaminan kanssa, jottei laskisi lämpötila mökissä liian alas.

Valopetroli maksoi Honkkarissa 18,95€/10L:n kannu. Ei järin halpaa siis, mutta se on kuitenkin hajuttomampaa, kuin löpö. Tuota kaminaa voi käsittääkseni polttaa myös normilöpöllä (polttoöljy), mutta hajuhaitta löpöllä on ilmeinen. Joku jossain keskustelussa sanoi polttaneensa valopetrolin ja löpön sekoitusta ja sitten siirtyneensä pelkkään löpöön, tämä siis Wallaksen/Safiren isolla kaminalla, että en ole varma, voiko tässä kaminamallissa polttaa pelkkää löpöä, täytyy joskus kokeilla.

• Gasoil

kamiina on yksipolttoinen, eikös ollutkin? Kiitos muuten hyvästä kuvauksesta laitteen toiminnasta, just tätä oikeaa kokemuksen tietoa haenkin. Mikä siinä kaksipolttoisessa on muuta hyötyä kuin polttoaineen tarkempi palaminen (onko se sitten hajuttomampi)? Tuleeko tuosta yksipolttoisesta mallista sitten aistittavaa hajua lämmityksen aikana? Mutta tuo tieto, että kamina tosiaan lämmittää kuulostaa hyvältä. Joskus aiemmin joku täällä kirjoitti, että yksipolttoisesta ei ole mihinkään... mökille.fi on myytävänä myös yksipolttoinen malli Zipro Kamin, sekin oli alle 200e, taitaa olla aika lähellä Honkkarin laitteen hintaa ja siinäkin taisi olla tehon säätö.

• malli 2,4kw
        Gasoil kirjoitti:

kamiina on yksipolttoinen, eikös ollutkin? Kiitos muuten hyvästä kuvauksesta laitteen toiminnasta, just tätä oikeaa kokemuksen tietoa haenkin. Mikä siinä kaksipolttoisessa on muuta hyötyä kuin polttoaineen tarkempi palaminen (onko se sitten hajuttomampi)? Tuleeko tuosta yksipolttoisesta mallista sitten aistittavaa hajua lämmityksen aikana? Mutta tuo tieto, että kamina tosiaan lämmittää kuulostaa hyvältä. Joskus aiemmin joku täällä kirjoitti, että yksipolttoisesta ei ole mihinkään... mökille.fi on myytävänä myös yksipolttoinen malli Zipro Kamin, sekin oli alle 200e, taitaa olla aika lähellä Honkkarin laitteen hintaa ja siinäkin taisi olla tehon säätö.

Katsoin tuon mökille.fi Zibro-lämmittimen ja sen halvemman Kamin-lämmittimen. Kamin 24 näyttää niin samanlaiselta, kuin se Honkkarinkin lämmitin, että luulen niiden tulevan samasta tehtaasta. Halvempi Zibro 23 myös näyttäisi olevan samantyylinen huonosta kuvasta päätellen, mutta maksaa 290€. Kamin ja Honkkari-lämmittimet ovat melko varmasti kopioita tuosta Zibrosta, joka taas on japanilainen keksintö.
        Kaksipolttoista lämmitintä en ole päässyt näkemään missään, mutta ilmeisesti se on juurikin niin, kuten totesit, että polttaa vielä paremmin, kuin nuo halvemmat yksipolttoiset.

Lämmitin tuntui hiukan päästävän kärynpöllähdystä ilmaan, kun kuljin ovesta siinä päivän aikana, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Ilmeisesti ilmanpaineen vaihtelu sai hiukan epävirettä palamistapahtumaan. Johtunee myös siitä, että kamina on nyt sijoitettu oven lähelle, avotakan eteen. Olisin muuten laittanut tuon lämmittimen suoraan avotakkaan sisälle, siinä olisi ollut oiva paikka, mutta jäi harmillisesti sentistä kiinni korkeudestaan, silloinhan mahdolliset käryt olisi johtuneet suoraan avotakan hormiin. Mitään valopetrolin hajua en kuitenkaan havainnut, tiedä sitten, tulisiko hajua, jos käyttäisi löpöllä?

Minulla on muuten mökillä myös Honkkarin kaasulämmitin, joka on muuten hyvä, mutta pitää meteliä, ts. pöhisee häiritsevästi, joten se ei ole hyvä öiseen aikaan ja tuottaa sitäpaitsi kosteutta, ainakin tuon mökille.fi mukaan 16l vettä pullollisesta kaasua. Kosteuden olen kyllä joskus ollut havaitsevinani, mutta en mitenkään häiritsevästi. Ilmeisesti mökkini on niin harva, että kosteuskin poistuu johonkin ja toisaalta olen polttanut aina sitä lämmitintä puukaminan kanssa samaan aikaan, joten se ilmeisesti vie ne kosteudet mennessään.

Noissa Honkkarin kaminoissakin on muuten häkä-tunnistin ja kaatumisen tunnistin, kuten kalliimmissa Zibroissakin, joten sen ei pitäisi kaatuessaan sytyttää mitään isommin, eikä aiheuttaa häkäkuolemia. Tosin lämmittimien kanssa saa aina olla tarkkana, kuten kaikkien tulisijojen kanssa. Jos tuollaisen lämmittimen kaataa, siellä on maljassa aina jonkun verran ainetta ja kuuma poltin, joten on syytä kuitenkin olla kaatamatta sitä.

Noissa isommissa Wallas ja Safire-lämppäreissä on muuten palokaasut johdettu hormiin, joten niistä ei varmaankaan käryä tule, kuten näistä pienemmistä, mutta hinta tuntuu niin kovalta. Täytyy varmaankin joku sellainen GSM-ohjattu laittaa joskus, kun lakkaa köyhtymästä, olisi se niin mukava tulla talvella lämpöiseen mökkiin, kun että alkaa epätoivon vimmalla lämmittää jääkylmää asumusta. Olisi kiva joltain kuulla kommentteja noista Wallaksista, onko ne niin huonoja kuin olen monesta lähteestä lukenut. Ja onko Safire yhtään sen toimintavarmempi?

• keijo_k
        malli 2,4kw kirjoitti:

Katsoin tuon mökille.fi Zibro-lämmittimen ja sen halvemman Kamin-lämmittimen. Kamin 24 näyttää niin samanlaiselta, kuin se Honkkarinkin lämmitin, että luulen niiden tulevan samasta tehtaasta. Halvempi Zibro 23 myös näyttäisi olevan samantyylinen huonosta kuvasta päätellen, mutta maksaa 290€. Kamin ja Honkkari-lämmittimet ovat melko varmasti kopioita tuosta Zibrosta, joka taas on japanilainen keksintö.
        Kaksipolttoista lämmitintä en ole päässyt näkemään missään, mutta ilmeisesti se on juurikin niin, kuten totesit, että polttaa vielä paremmin, kuin nuo halvemmat yksipolttoiset.

Lämmitin tuntui hiukan päästävän kärynpöllähdystä ilmaan, kun kuljin ovesta siinä päivän aikana, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Ilmeisesti ilmanpaineen vaihtelu sai hiukan epävirettä palamistapahtumaan. Johtunee myös siitä, että kamina on nyt sijoitettu oven lähelle, avotakan eteen. Olisin muuten laittanut tuon lämmittimen suoraan avotakkaan sisälle, siinä olisi ollut oiva paikka, mutta jäi harmillisesti sentistä kiinni korkeudestaan, silloinhan mahdolliset käryt olisi johtuneet suoraan avotakan hormiin. Mitään valopetrolin hajua en kuitenkaan havainnut, tiedä sitten, tulisiko hajua, jos käyttäisi löpöllä?

Minulla on muuten mökillä myös Honkkarin kaasulämmitin, joka on muuten hyvä, mutta pitää meteliä, ts. pöhisee häiritsevästi, joten se ei ole hyvä öiseen aikaan ja tuottaa sitäpaitsi kosteutta, ainakin tuon mökille.fi mukaan 16l vettä pullollisesta kaasua. Kosteuden olen kyllä joskus ollut havaitsevinani, mutta en mitenkään häiritsevästi. Ilmeisesti mökkini on niin harva, että kosteuskin poistuu johonkin ja toisaalta olen polttanut aina sitä lämmitintä puukaminan kanssa samaan aikaan, joten se ilmeisesti vie ne kosteudet mennessään.

Noissa Honkkarin kaminoissakin on muuten häkä-tunnistin ja kaatumisen tunnistin, kuten kalliimmissa Zibroissakin, joten sen ei pitäisi kaatuessaan sytyttää mitään isommin, eikä aiheuttaa häkäkuolemia. Tosin lämmittimien kanssa saa aina olla tarkkana, kuten kaikkien tulisijojen kanssa. Jos tuollaisen lämmittimen kaataa, siellä on maljassa aina jonkun verran ainetta ja kuuma poltin, joten on syytä kuitenkin olla kaatamatta sitä.

Noissa isommissa Wallas ja Safire-lämppäreissä on muuten palokaasut johdettu hormiin, joten niistä ei varmaankaan käryä tule, kuten näistä pienemmistä, mutta hinta tuntuu niin kovalta. Täytyy varmaankin joku sellainen GSM-ohjattu laittaa joskus, kun lakkaa köyhtymästä, olisi se niin mukava tulla talvella lämpöiseen mökkiin, kun että alkaa epätoivon vimmalla lämmittää jääkylmää asumusta. Olisi kiva joltain kuulla kommentteja noista Wallaksista, onko ne niin huonoja kuin olen monesta lähteestä lukenut. Ja onko Safire yhtään sen toimintavarmempi?

Kyllä nämä Kaminit, honkkarin tuotteet yms. ovat valitettavasti kakkoslaatuisia kaminoita jotka sopivat lähinnä hallilämmittimiksi kuten esim. Sunwind sivuillaan kertoo.

Eli jos hyvin lämmitystarve on hyvin tilapäinen niin mikä ettei näitä yksinkertaisella polttojärjestelmällä varustettuja lämmittimiä voi käyttääkin, mutta säännölliseen käyttöön mökille minä ainakin haluan kärytöntä ja puhdasta palamista Zibron malliin.

• onkin!
        keijo_k kirjoitti:

Kyllä nämä Kaminit, honkkarin tuotteet yms. ovat valitettavasti kakkoslaatuisia kaminoita jotka sopivat lähinnä hallilämmittimiksi kuten esim. Sunwind sivuillaan kertoo.

Eli jos hyvin lämmitystarve on hyvin tilapäinen niin mikä ettei näitä yksinkertaisella polttojärjestelmällä varustettuja lämmittimiä voi käyttääkin, mutta säännölliseen käyttöön mökille minä ainakin haluan kärytöntä ja puhdasta palamista Zibron malliin.

Olen melkolailla samaa mieltä näistä halpis-(!)lämmittimistä (1000 mummoa!), vaikka sellaisia olenkin ostanut kaksin-kolminkappalein (jos laskee kaasulämppärinkin mukaan) ja aionkin heti köyhtymisen lakattua sijoittaa mainitsemaani Safire-lämmittimeen, jossa palokaasut johdetaan ulos hormiin, tai seinän läpi. En nimittäin usko, että tuo zippron kaksoispoltin olisi yhtään savuttomampi, sillä samanlailla sekin johtaa palokaasut huoneilmaan. Mitä muuten tulee noihin yksöispoltolla varustettuhin, luulen, että tällähetkellä, tällä käytöllä ne on mulle sopivimpia juurikin edullisuutensa vuoksi. Ja oikeasti, ei ne sinne sisäilmaan hirveästi käryä aiheuta, ainakin vähemmän, kuin tuo avotakka joka ei käryä sisään silloin, kun siellä palaa tuli iloisesti, mutta kun tuli alkaa hiipumaan, tuntee nenässään jonkinasteista kitkua. Eli kyllä niistä on muuhunkin käyttöön, kuin hallilämmittimeksi!

• eroja :
        onkin! kirjoitti:

Olen melkolailla samaa mieltä näistä halpis-(!)lämmittimistä (1000 mummoa!), vaikka sellaisia olenkin ostanut kaksin-kolminkappalein (jos laskee kaasulämppärinkin mukaan) ja aionkin heti köyhtymisen lakattua sijoittaa mainitsemaani Safire-lämmittimeen, jossa palokaasut johdetaan ulos hormiin, tai seinän läpi. En nimittäin usko, että tuo zippron kaksoispoltin olisi yhtään savuttomampi, sillä samanlailla sekin johtaa palokaasut huoneilmaan. Mitä muuten tulee noihin yksöispoltolla varustettuhin, luulen, että tällähetkellä, tällä käytöllä ne on mulle sopivimpia juurikin edullisuutensa vuoksi. Ja oikeasti, ei ne sinne sisäilmaan hirveästi käryä aiheuta, ainakin vähemmän, kuin tuo avotakka joka ei käryä sisään silloin, kun siellä palaa tuli iloisesti, mutta kun tuli alkaa hiipumaan, tuntee nenässään jonkinasteista kitkua. Eli kyllä niistä on muuhunkin käyttöön, kuin hallilämmittimeksi!

toiset käryttää ja toiset ei...

• testattu?
        eroja : kirjoitti:

lamppuöljyjä? Itse käytän pelkästään "Tunnelma" lamppuöljyä...

• mokkeilija
        eroja : kirjoitti:

Olen käyttänyt Zibrossani (R51 C) Esson Blueta, Teboilin tuotetta ja Zibron omaa polttoainetta - mitään eroja en ole huomannut käryttämisen tai minkään muun suhteen.
        Eli aivan alussa ja sammutettaessa pienen pieni katku havaittavissa, muuten palaminen on puhdasta.

• käynnistää
        mokkeilija kirjoitti:

Olen käyttänyt Zibrossani (R51 C) Esson Blueta, Teboilin tuotetta ja Zibron omaa polttoainetta - mitään eroja en ole huomannut käryttämisen tai minkään muun suhteen.
        Eli aivan alussa ja sammutettaessa pienen pieni katku havaittavissa, muuten palaminen on puhdasta.

Tuo Zibrohan käynnistetään nappia painamalla? Onko siinä joku piezo-sähköinen sytytin vai tarvitseeko se patterit? Ja pitääkö ennen sytytystä avata jotain hanoja tms.? Lähinnä kiinnostaisi, että jos tuon saisi käynnistettyä kännykällä vähän ennen mökille menoa. Olisi jo paikat vähän lämmenneet ja kuivuneet.

• mokkeilija
        käynnistää kirjoitti:

Tuo Zibrohan käynnistetään nappia painamalla? Onko siinä joku piezo-sähköinen sytytin vai tarvitseeko se patterit? Ja pitääkö ennen sytytystä avata jotain hanoja tms.? Lähinnä kiinnostaisi, että jos tuon saisi käynnistettyä kännykällä vähän ennen mökille menoa. Olisi jo paikat vähän lämmenneet ja kuivuneet.

Zibro käynnistetään painamalla nappulaa 5 sekuntia pohjaan jolloin patterin voimalla vastus alkaa hehkua ja polttoaine syttyy. Releillä ja kännykällä saa kaikkea aikaiseksi, mutta itse en lähtisi valopetrolilämmittimeen itse rakentelemaan patentteja kun valmiitakin ratkaisuita on olemassa kuten esim. Wallas, Safire ja sähkölaitteet tietysti halvimpana, helpoimpana ja turvallisimpana.

• hyvä peli
        onkin! kirjoitti:

honkkarin öljykamina on mullakin ja hyvin toimii.sytyttäessä ja sammuttaessa tulee aavistus öljylampun hajua mutta siihen se jää.honkkarin lamppuöljyllä(9.50/5 l)pelataan.

• Öljykaminan omistaja

1 EI kaasulämmitintä mökille, sillä kosteutta tulee.
      2 Ei halpismallin valopetrooli pönttöjä, tulee käryä.

Osta hormistoon liittettävä lämmitin tai aito Zibro !

Riittä tilan lämmittämiseen.

• öljyä siis

paljon tiedoista, kaasu siis unohdetaan samointein... mutta.. tietoa hamusin (siis oikeaa tietoa) alunperin yksipolttoisen ja kaksipolttoisen valopetroolilämmittimien eroavaisuuksista, eli mitä muuta hyvää, kuin pelkästään lievä hajun alenema, tuo toinen polttovaihe mahtaa tuoda. Lämmittääkö tehokkaammin?? Kannattaako maksaa tuplahinta kaksipolttoisesta? Zibroa löytyy molempina versioina... tuo Honkkarin yksipolttoinen tuskin juuri poikkeaa Zibron vastaavasta.

• tuplamaksulla
        öljyä siis kirjoitti:

paljon tiedoista, kaasu siis unohdetaan samointein... mutta.. tietoa hamusin (siis oikeaa tietoa) alunperin yksipolttoisen ja kaksipolttoisen valopetroolilämmittimien eroavaisuuksista, eli mitä muuta hyvää, kuin pelkästään lievä hajun alenema, tuo toinen polttovaihe mahtaa tuoda. Lämmittääkö tehokkaammin?? Kannattaako maksaa tuplahinta kaksipolttoisesta? Zibroa löytyy molempina versioina... tuo Honkkarin yksipolttoinen tuskin juuri poikkeaa Zibron vastaavasta.

Luulenpa, ettei se kaksipolttoinen tuo yhtään lisäarvoa ainakaan lämpötehon suhteen, mutta kuten jossain viestissäni mainitsin, se saattaa polttaa vielä hajuttomammin, kuin yksipolttoinen. Tämä hajuttomampi poltto siis kun laite on kuuma. Kylmänä, ennenkuin se on kuumentunut tarpeeksi, jotta alkaa hehkumaan, se varmasti käryää samanlailla, kuin yksipolttoinenkin, se on varmaa. Vrt. diesel-auton kylmäkäynnistys (vanhan sellaisen). Samoin sammutettaessa, taas tulee varmasti kärynpöllähdys. Zibron etu saattaa olla laadukkaampi valmistus, josta kenties kannattaa maksaa tuplahinta, ts. se kestää käytössä ehken pidempään, ellei ole sitten valmistutettu halvalla Kiinassa. Jos aito japanialainen, uskon sen laadukkuuteen.

• K-nokkalainen

Löysin tän vanhan ketjun ja kysyisinkin,onko Zibron liian iso lämmitin mun 12 nm mökkiin?

Siellä on vanha Pod,säiliö vuotaa ja olen kokeillut ainakin viittä eri petroolia ja kaikki käryää.
      Olin yötä n.kk sitten ja aamulla heräsin kamalaan päänsärkyyn,koko päivän olin kuin pilvessä ja se kuvottava haju vieläkin leijuu nenässä.
      Silloin oli Nesteen Green Light,joku palmuöljyversio tms.Eikä pitänyt haista.

Olen etsinyt viikkokaupalla uutta lämmitintä,tuloksetta.Harkinnut kaminaa jne.
      Valaiskaa mua,vanhaa muijaa,minkä turvallisen hankkisin...

• PODit vanhaa tekniik

.

PODit ei sovi sisätiloihin

.

• Immk

Itselläni on mökillä 2kpl 4.2kw kaasulämmitintä ja petroolilämmitin jossa käytän e85 bensaa toimii hyvin ja on halpaa 95 senttiä litra lisäksi on puukamina 10 asteen pakkasella kun kaikki laittaa päälle niin tunnin päästä on 20 astetta lämmintä sitten sammuta lämmittimet ja jatkan kaminan lämmittämisellä en ole huomannut että kosteutta tulisi lainkaan varmaan toi lyhytlämmitysaika vaikuttaa mökki on n.50neliötä joten jos haluatte nopeasti lämmintä niin vähintään 3 eri lmmitintä kaminan tai takan lisäksi toi e85polttoaine palaa yhtä hyvin kuin petrooli eikä kärytä yhtään

• saKMPO

Käytä sinä vaan petroolilämppärissäsi e85 bensaa ja saat keuhkosyövän. Lueppa tuoteen käyttöturvallisuustiedote niin tiedät mitä myrkkyä keuhkoisi vedät.

• valuapitääolla

Laittakaa pieniin mökkeihin valurautakamiina ja putki seinästä ulos
      Ei peltikamiinaa jossa ohuet tiilet sisällä
      Esim tori.fi löytyy aitoja vanhoja 5-10kw valukaminoita
      Unohtakaa löpö ja petroolitohottimet, tulta on kiva myös katella

• rubilla

Rubi kaksipolttonen on hyvä.Hinta alle 200 e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      141
      6688
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4901
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3905
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3081
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2976
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2452
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2207
    Aihe