windows mail ja sp-asetukset

try2benörtti

Yritin saada windows mailia toimimaan nortonin kanssa. viestien vastaanotto onnistui, mutta läheys ei.

Muutin nortonista (program control) mailin asetukset vastaamaan outlookin vastaavia, jolloin myös lähetys alkoi skulaamaan. Eli kaikki toimii nyt hyvin.

Kysymys onkin, tuliko tehtyä tietoturvallisuuden kannalta typerästi?

vastauksia asap, kiitos.

5

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      Yleensä palomuurille riittää kun sallii sähköpostiohjelman pääsyn verkkoon mutta mitään muita asetuksia ei yleensä tarvitse tehdä.

      Ja mitkäköhän nämä asetukset olivat, mitä muutit?

      • try2benörtti

        sallin nortonissa ulospäin menevän liikenteen seuraavalla tavalla:

        tcp remote port 1-65535
        udp remote port 1024-65535

        tcp and udp
        remote domain 53

        windows mailissa oli oletuksena sallittu:
        remote port http (port 80)
        remoote port 81, 82, 83

        https: 443
        1080, 8080, 8088, 11523

        Eli siis summa summarum, muutetut asetukset ovat ne, joita outlook käyttää. Kun lisäsin outlookin asetukset windows mailiin, alkoi lähettäminenkin onnistua. Vaikeasti selitetty, mutta näin se meni.

        Kuitenkin minua siis kiinnostaa se, sainko itselleni aikaiseksi riskin tietoturvaan asetuksia muuttamalla? (Sisääntuloasetuksiin en koskenut)

        Kiitoksia jo etukäteen...


      • juhakorkeapudas
        try2benörtti kirjoitti:

        sallin nortonissa ulospäin menevän liikenteen seuraavalla tavalla:

        tcp remote port 1-65535
        udp remote port 1024-65535

        tcp and udp
        remote domain 53

        windows mailissa oli oletuksena sallittu:
        remote port http (port 80)
        remoote port 81, 82, 83

        https: 443
        1080, 8080, 8088, 11523

        Eli siis summa summarum, muutetut asetukset ovat ne, joita outlook käyttää. Kun lisäsin outlookin asetukset windows mailiin, alkoi lähettäminenkin onnistua. Vaikeasti selitetty, mutta näin se meni.

        Kuitenkin minua siis kiinnostaa se, sainko itselleni aikaiseksi riskin tietoturvaan asetuksia muuttamalla? (Sisääntuloasetuksiin en koskenut)

        Kiitoksia jo etukäteen...

        Jos olet määritellyt Outlookin käyttämään oletusportin sijaan jotain muuta porttia, täytyy kyseinen portti tietenkin avata palomuurista.

        Outlook tuskin kuitenkaan käyttää kaikkia avaamiasia portteja (1-65535), eikö määritellyn portin avaaminen yksin riitä?

        "Kun lisäsin outlookin asetukset windows mailiin, alkoi lähettäminenkin onnistua."

        - Toimiko Outlook ennen porttien avaamista? Jos toimi niin mikset vain muuta Mailin asetuksia vastaamaan Outlookin asetuksia?

        "...sainko itselleni aikaiseksi riskin tietoturvaan asetuksia muuttamalla?(Sisääntuloasetuksiin en koskenut)"

        - Ulospäin avatut portit ovat myös riski, nyt vihulaissovellukset pääsevät kommunikoimaan ulkomaailmaan täysin vapaasti, minkä tahansa avaamasi portin kautta.


      • try2benörtti
        juhakorkeapudas kirjoitti:

        Jos olet määritellyt Outlookin käyttämään oletusportin sijaan jotain muuta porttia, täytyy kyseinen portti tietenkin avata palomuurista.

        Outlook tuskin kuitenkaan käyttää kaikkia avaamiasia portteja (1-65535), eikö määritellyn portin avaaminen yksin riitä?

        "Kun lisäsin outlookin asetukset windows mailiin, alkoi lähettäminenkin onnistua."

        - Toimiko Outlook ennen porttien avaamista? Jos toimi niin mikset vain muuta Mailin asetuksia vastaamaan Outlookin asetuksia?

        "...sainko itselleni aikaiseksi riskin tietoturvaan asetuksia muuttamalla?(Sisääntuloasetuksiin en koskenut)"

        - Ulospäin avatut portit ovat myös riski, nyt vihulaissovellukset pääsevät kommunikoimaan ulkomaailmaan täysin vapaasti, minkä tahansa avaamasi portin kautta.

        Pieni selvennys, mulla on outlookista ainoastaan kokeiluversio, mistä johtuen en käytä sitä oletussähköpostina, vaan windows mailia. Ja koska outlook skulasi nortonin palomuurin kanssa, muutin windows mailille outlookia vastaavat asetukset.

        "Outlook tuskin kuitenkaan käyttää kaikkia avaamiasia portteja (1-65535), eikö määritellyn portin avaaminen yksin riitä?"
        - tämän asetuksen oli outlookille nortonissa valmiina. En tiedä, riittäisikö vähempi määrä portteja...

        "Toimiko Outlook ennen porttien avaamista? Jos toimi niin mikset vain muuta Mailin asetuksia vastaamaan Outlookin asetuksia? "
        - juuri näin tein.

        Koska en siis tiedä kovin paljoa nykyisistä ohjelmista tms., minua kiinnostaa se, aiheuttaako outlookin asetukset mailissa jonkin ylimääräisen tietoturvariskin?

        Tilanne ylipäätään oli mun taidoille kumma, että nortonin perusasetuksilla windows mail kyllä pystyi ottamaan viestit vastaan, mutta ei lähettämään; kun taas outlook pystyi tekemään molemmat.

        Että tämmöstä. Kiitoksia taas neuvoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1639
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1046
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      132
      957
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      95
      856
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      73
      847
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      19
      819
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      802
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      729
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      725
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      691
    Aihe