13 vuotiaana jo!

ms17

Moi. Mulla alkoi hiustenlähtö jo tosi nuorena olin 13 wee. Meiän suvussa ei oo mitä tälläst hiustenlahtö ja mulla oli tosi paksut hiukset et muistan kun olin joku 11 ennen hiustenlähtöäni kaikki kehui mun tukka ihan tuntemattomiakin mut sitt noin 13 vuotiaana mull alkoi hiustenlähtö ja olen käynyt vaikka missä sairaalassa ja lääkärissä ei oo tullut mitään sairauksia esiin ei mitään ne ei voinut sanoo mistä mä on saanut tän ja nyt olen 17 vuotias ja en nää vielkää mitää eroo.. mitä tää voi olla? ja mitä mun pitäis tehdä?? kiitos

10

2254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ms17

      olen tyttö

    • onko jo

      Pälvikaljuja näkyvissä?-vai lähteekö hiuksia
      aina pesun jälkeen,kammatessa,harjatessa,värjäätkö
      hiuksiasi? jokaiselta lähtee hiuksia näissä tilan
      teissa.Mutta hiukset uusiutuvat juurista.
      föönaatko hiuksiasi? hankaatko pyyhkeellä kovin
      ottein kuiviksi?-hiukset ei pidä kovista käsittelyistä.KERRO HIEMAN SIIS LISÄÄ.Onko hiuksesi kuivat elöttömat ohentuneet niin paljon
      että päänahka näkyy jo?-lyhyet vai pitkät?

      • ms17

        mulla on vaa tääl ylhällä ohuet kyll mä värjään ja föönän ja sellast mut lopetin. ne oli kyll tosi paksut sitt niist tuli ohuet. sitt päänahkassa mä nään jotain pikkusia hius juureja mut en sitt tiiä mitä ne on kasvaako ne, joskus nään niitä joskus en. Mutt lääkäri ei voinut sanoo mitä se on koska kaikkissa verikokeissa oli normaalit. sitten se vaan sanoi et syö hyviin ja syö vitamiieja.. mutt kai täss pitää olla jotain vialla kun hiukset on nyt tälläset! sitt muistakseni jotain hormoonistaki se puhui, mut ei ainakaa sanonnut et mull olis joku sairaus ..ei tullut esiin mitää sellasta.. ja kävin noin 5 vuotta sairalaassa.


      • ms17
        ms17 kirjoitti:

        mulla on vaa tääl ylhällä ohuet kyll mä värjään ja föönän ja sellast mut lopetin. ne oli kyll tosi paksut sitt niist tuli ohuet. sitt päänahkassa mä nään jotain pikkusia hius juureja mut en sitt tiiä mitä ne on kasvaako ne, joskus nään niitä joskus en. Mutt lääkäri ei voinut sanoo mitä se on koska kaikkissa verikokeissa oli normaalit. sitten se vaan sanoi et syö hyviin ja syö vitamiieja.. mutt kai täss pitää olla jotain vialla kun hiukset on nyt tälläset! sitt muistakseni jotain hormoonistaki se puhui, mut ei ainakaa sanonnut et mull olis joku sairaus ..ei tullut esiin mitää sellasta.. ja kävin noin 5 vuotta sairalaassa.

        siis ne on sellasii et se ohut paikka se ei oo sille et siinä ei olis mitää hiuksia kyll siin on mutta tosi ohuet et en voi esim pistää hiukset ponnarilla koska sitt siinä näkyy vähän päänahka..en tiiä nyt selitinkö oikein mut jotain sinnepäin :/


      • ms17
        ms17 kirjoitti:

        siis ne on sellasii et se ohut paikka se ei oo sille et siinä ei olis mitää hiuksia kyll siin on mutta tosi ohuet et en voi esim pistää hiukset ponnarilla koska sitt siinä näkyy vähän päänahka..en tiiä nyt selitinkö oikein mut jotain sinnepäin :/

        kyllä päänahka näkyy joo jonkun verran.. tosi ohuet ainakin.. voisko joku ystävällinen vastata koska mä en jaksa enää tätä hiustenlähtö ja viel kun mitää syytä ei oo edes tullut esille.. aina ne käyttää sitä stressiä.


      • täti X
        ms17 kirjoitti:

        kyllä päänahka näkyy joo jonkun verran.. tosi ohuet ainakin.. voisko joku ystävällinen vastata koska mä en jaksa enää tätä hiustenlähtö ja viel kun mitää syytä ei oo edes tullut esille.. aina ne käyttää sitä stressiä.

        Olen kuullut, että juuri noin 13 vuoden paikkeilla, varhaisessa teini-iässä saattaa tulla hiustenlähtöä, kai se on jotenkin hormonaalista. Mutta olen kyllä luullut, että se hiustenlähtö lakkaa ja tilanne muuttuu, kun ikää tulee lisää.


    • .....

      toss lukee et oot luullut tarkoititko et oot kuullut?

      • täti X

        En osaa varmasti sanoa, mistä mulle on tullut semmoinen käsitys, että teini-iän hiustenlähtö olis sitä lajia, joka menee ohi, niinkuin raskauden jälkeinen hiustenlähtökin menee ohi. Aknekin on nuoruusilmiö, joka menee ohi, mutta en tiedä, voiko sitä nyt tähän verrata. Toisaalta olen kyllä nähnyt, että raskauden jälkeinen hiustenlähtökin saattaa joillekin jättää pysyviä jälkiä, eli vaikka se lähtö loppuu niin tilanne ei aina kaikille palaa ihan ennalleen. Mutta parhaassa tapauksessa siihen sopeutuu. En ole ihan varma olenko katsonut väärin, mutta minusta on joissakin lehtikuvissa näyttänyt siltä, että Linda Lampeniuksellakin on huomattavan ohut tukka päälaelta. Ja menen vielä pidemmälle ja väitän, että yhdellä viimeaikaisista miss Suomi-neidoistakin lehtikuvassa tukka näytti aika ohuelta.


      • ms17
        täti X kirjoitti:

        En osaa varmasti sanoa, mistä mulle on tullut semmoinen käsitys, että teini-iän hiustenlähtö olis sitä lajia, joka menee ohi, niinkuin raskauden jälkeinen hiustenlähtökin menee ohi. Aknekin on nuoruusilmiö, joka menee ohi, mutta en tiedä, voiko sitä nyt tähän verrata. Toisaalta olen kyllä nähnyt, että raskauden jälkeinen hiustenlähtökin saattaa joillekin jättää pysyviä jälkiä, eli vaikka se lähtö loppuu niin tilanne ei aina kaikille palaa ihan ennalleen. Mutta parhaassa tapauksessa siihen sopeutuu. En ole ihan varma olenko katsonut väärin, mutta minusta on joissakin lehtikuvissa näyttänyt siltä, että Linda Lampeniuksellakin on huomattavan ohut tukka päälaelta. Ja menen vielä pidemmälle ja väitän, että yhdellä viimeaikaisista miss Suomi-neidoistakin lehtikuvassa tukka näytti aika ohuelta.

        okei no päänahkassa nään kyll nyt hiusjuureja mut ne ei oo vielä kasvannut jotkut on kasvannut niin ihmettelin vaan et onks ne sitt nyt parantumassa kun noi hiusjuuret näkyy jos kattoo tarkasti kasvaako ne sitten?.. kiitos:)


    • Anonyymi

      lol vähän myöhäs mut en tiiä miks

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe