Kauko-ohjauksen paristojen vaihto

miten onnistuu?

Golf Variant -03 kauko-ohjaus alkaa hiipua, eli paristo alkaa todennäköisesti olla heikko.

Miten helppoa se on itse vaihtaa. Onnistuuko?

13

23154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-Mosse

Pariston voi vaihtaa itse, mutta todennäköisimmin lähetinyksikkö on hajoamassa. Pariston vaihdoin voi tehdä avaamalla avain ensin kahtia - vetämällä avain osa ja lähetin osa erilleen. Lähetin osa sitten halkeaa kahtia paljastaen pariston ja muun elektroniikan. Jos lähetinosan on rikkoutumassa niin vaihdoin voi tehdä vain tilaamalla uuden osan ja tekemällä koodauksen uusiksi - samoin kuin pariston vaihdon jälkeenkin koodaus on tehtävä uudestaan.

Tuolla on yksi tapa ohjelmoida kaukosäädin uudelleen
      http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91462

Tapa kuitenkin vaihtelee hieman eri mallien ja vuosimallien välillä, joten tuota ohjetta voi joutua hieman soveltamaan.

• Golf Variant -03

Vaihdoin itse Golfimme molempiin kaukosäätimiin paristot ja ei tarvinnut mitään koodausta tehdä.

Itse pariston vaihto tapahtuu juuri näin kun ex-mosse neuvoikin.

• Invictus
        Golf Variant -03 kirjoitti:

Vaihdoin itse Golfimme molempiin kaukosäätimiin paristot ja ei tarvinnut mitään koodausta tehdä.

Itse kävin muissa asioissa merkki liikkeessä ja kysyin ohimennen pariston hintaa. Se oli 5e vaihdettuna joten vaihdatin pariston kun oli toisesta avaimesta mennyt. Eli aika vaivatonta kun viet sen avaimen liikkeeseen ja vaihtavat siellä, ei tarvitse varoa että rikkoo sen avaimen.

• ex-Mosse
        Golf Variant -03 kirjoitti:

Niin taisi olla niin että koodauksen tarvisi jos paristo oli päässyt jo ehtymään eli avain on lakannut täysin toimimasta.

• ????!

Ymmärsinköhän nyt tuon oikein? Se avain virtalukkoon jossa on vaihdettu patteri tai muuten lähetin ei toimi ja toimivalla avaimella avataan ja suljetaan ovi alla olevan ohjeen mukaisesti?

"koko toimenpide pitää tehdä 30sekunnin sisällä.

kaukottomalla avaimella (ykkösavain) virrat päälle

kakkosavaimella manuaalisti lukkoon auto

kakkosavaimella avausnappi pohjassa painettuna auto manuaalisti auki ja kiinni (kuskin ovi jää auki)

nyt vasta päästä irti kakkosavaimen avausnapista

ykkösavaimella virrat pois ja avain virtalukosta pois."

• ex-Mosse
        ????! kirjoitti:

Ymmärsinköhän nyt tuon oikein? Se avain virtalukkoon jossa on vaihdettu patteri tai muuten lähetin ei toimi ja toimivalla avaimella avataan ja suljetaan ovi alla olevan ohjeen mukaisesti?

"koko toimenpide pitää tehdä 30sekunnin sisällä.

kaukottomalla avaimella (ykkösavain) virrat päälle

kakkosavaimella manuaalisti lukkoon auto

kakkosavaimella avausnappi pohjassa painettuna auto manuaalisti auki ja kiinni (kuskin ovi jää auki)

nyt vasta päästä irti kakkosavaimen avausnapista

ykkösavaimella virrat pois ja avain virtalukosta pois."

En muista enää tarkemmin. Kuten sanoin noita joskus joutuu hieman soveltamaan vuosi-/automalli kohtaisesti. Seatissa on muistaakseni ollut aiemmin yksi kauko-ohjain ja toinen tavallinen avain. Käsittääkseni tuo ohje viittaa siihen että laitetaan se tavallinen avain virtalukkoon.

http://www.porkkala.org/documents/vw-avaimen_patteri.pdf

tuolla on Caddystä kyse ja siellä on suunnilleen hieman eri tavalla ohjeistettu uudelleen ohjelmointi.

Noita eri ohjeita itse sovelsin ja sain lähetinyksikön uudelleen koodattua kesällä. Muutama yritys siihen taisi mennä :)

Osa ohjeista neuvoo tekemään sen niin että avaa ovet avain osalla ja sitten painelee auki tai kiinni nappeja siitä toimimattomasta kaukoavaimesta - saattoi olla että piti painaa pitkään tms.

• ????!
        ex-Mosse kirjoitti:

En muista enää tarkemmin. Kuten sanoin noita joskus joutuu hieman soveltamaan vuosi-/automalli kohtaisesti. Seatissa on muistaakseni ollut aiemmin yksi kauko-ohjain ja toinen tavallinen avain. Käsittääkseni tuo ohje viittaa siihen että laitetaan se tavallinen avain virtalukkoon.

http://www.porkkala.org/documents/vw-avaimen_patteri.pdf

tuolla on Caddystä kyse ja siellä on suunnilleen hieman eri tavalla ohjeistettu uudelleen ohjelmointi.

Noita eri ohjeita itse sovelsin ja sain lähetinyksikön uudelleen koodattua kesällä. Muutama yritys siihen taisi mennä :)

Osa ohjeista neuvoo tekemään sen niin että avaa ovet avain osalla ja sitten painelee auki tai kiinni nappeja siitä toimimattomasta kaukoavaimesta - saattoi olla että piti painaa pitkään tms.

Täytyypi testata miten saa toimimaan.

Epäilen patterin tehoa koska toinen avain toimii moitteettomasti mutta toinen toimii vain puolen metrin päästä kuskin ovea.

• 1,65 € marketista
        Invictus kirjoitti:

Itse kävin muissa asioissa merkki liikkeessä ja kysyin ohimennen pariston hintaa. Se oli 5e vaihdettuna joten vaihdatin pariston kun oli toisesta avaimesta mennyt. Eli aika vaivatonta kun viet sen avaimen liikkeeseen ja vaihtavat siellä, ei tarvitse varoa että rikkoo sen avaimen.

Vaihto onnistui hyvin itseltä. Patteri maksoi marketissa 1,65 €.

• ex-Mosse
        ????! kirjoitti:

Täytyypi testata miten saa toimimaan.

Epäilen patterin tehoa koska toinen avain toimii moitteettomasti mutta toinen toimii vain puolen metrin päästä kuskin ovea.

Lähetinyksikkö voi yhtä hyvin olla menossa rikki. Oireet ovat samat kuin pariston hiipuessa, mutta erona tuossa on ettei korjaannu pariston vaihdolla.

• harmillista...
        ex-Mosse kirjoitti:

Lähetinyksikkö voi yhtä hyvin olla menossa rikki. Oireet ovat samat kuin pariston hiipuessa, mutta erona tuossa on ettei korjaannu pariston vaihdolla.

Lähetinyksikkö taitaa olla menossa hajalle.

Paristojen vaihto ei auttanut. Yritin myös avaimen uudelleenvirkistämistä/synkronointia eri ohjeiden perusteella, mutta ei toivottua tulosta.

Ottaa vielä parin metrin päästä mutta ei 10 metrin päästä kuten pari päivää aikaisemmin teki.

• Nicklas Back

-03 Golfin patterin vaihdoin kun ei pelittänyt kuin 1m päästä autoa, kun taas toinen avaimeni (tätä avainta käytetty todella vähän) toimii noin 50-60m päästä autosta. Patterin vaihdon jälkeen huonosti toimiva avain rupesi toimimaan huomattavasti paremmin 15-20m päästä autosta.

Kiitti ohjeista.

• GOLF Man

Heppo on vaihtaa vaihdoin itse 5 Golfiin uudet patterit avaimiin. Avain aukaistaan ensin normaaliin käyttöasentoon,avain urasta näkyy poikittainen ura,josta avaimenperä väännetään kahteen osaan(käytä mahd.leveää ruuvitalttaa),pitää vääntää tukevasti. Sen jälkeen avaimen peräosa halkaistaan ,ole varovainen(huom. tiiviste),sitten patteriin pääsee käsiksi,laita paristo oikein päin.Sulje päinvastaisessa järjestyksessä. Panasonic paristoja 2kpl pakkaus 3.50eur. Kannattaa vaihtaa molemmat.Kestää noin reilut 2vuotta. Ja pelittää niinkuin pitääkin,ei ollut mitään ongelmia.

• Eekku84

Onnistuu siroin naisen sorminkin avaimen rikkominen. Hommaa helpotti kivasti se, että joku Jorma oli ala-osan liimannut kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1598
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1553
    3. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      12
      1328
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    5. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      221
      1038
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      871
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      816
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      797
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      43
      776
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      9
      770
    Aihe