onko täällä valkosipulia kokeiltu??

roan aloittanut

Kun täällä joku kertoi vähän aikaa sitten että valkosipuli auttaa akneen, niin onko kukaan muu täällä palstalla olevista sitä kokeillut? Auttaa varmaan ainakin niillä joilla antibioottikin auttanut (kuurin aikana). Itse en nyt sitä tarvi kun roaa vielä syön, mutta yritän varautua, jos akne palaakin kuurin jälkeen..

16

14622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halkipoikkijapinoon

      Hyvä keino raakaa valkosipulia käytettäessä:
      Kuorittu kynsi hangataan näkkileipäviipaletta vasten-helpompi syödä kuin suussa pureskella.
      Tietty on paikallaan, että koko huusjollin muut immeiset syövät myös valkosipulia. Meinaan tuoksun vuoksi.

      • roan aloittanut

        no tuliko hyviä tuloksia vai toimiiko tää ollenkaan?


      • ikionnellinen!!
        roan aloittanut kirjoitti:

        no tuliko hyviä tuloksia vai toimiiko tää ollenkaan?

        Moikka! Olen kärsinyt aknesta reilu pari vuotta ja syönyt monta kuuria antibiootteja sekä käyttänyt samaan aikaan skinoren voidetta päivittäin..ainoa joka auttoi oli se voide mutta ei sekään juurikaan..aloitin Diane novat noin 3kk sitten enkä kyllä pahemmin tuloksia huomannut mutta niissä meneekin yleensä kai se kolmisen kuukautta ainakin ennenkö alkavat yhtään auttamaan..luin tältä palstalta valkosipuli-kapseleista joita kävinkin hakemassa Ikivihreästä ja jo seuraavana päivänä(!!!) finnit alkoivat kadota!! käytän tällä hetkellä vain näitä kapseleita , en mitään voiteita yms. pillerien syöntiä aion kuitenkin jatkaa nyt koska tarvitsen niitä myös ehkäisyyn..lisäksi juon paljon vettä ja liikun ulkona ilman meikkiä päivittäin..iho on aivan sileä ja vaalea, välillä saattaa pari pikkufinniä ilmestyä muttä ovat jo seuraavana päivänä tiessään...jatkuu---->


      • ikionnellinen!!
        roan aloittanut kirjoitti:

        no tuliko hyviä tuloksia vai toimiiko tää ollenkaan?

        Lisäksi käytän kasvojen pesuun Garnierin pure- syväpuhdistusgeeliä joka samalla kuorii hellästi..Valkosipulikapselit ovat siis nimeltään Arizona Natural Garlic, joita otetaan 1-3 kapselia päivässä( voidaan myös käyttää ulkoisesti finnien päälle, toisin kuin tavallinen valkosipuli). Tätä kannattaa ehdottomasti kokeilla! Itsellä ainakin toimi todella hyvin! Antibioottikuureja en suosittele kellekään koska akne palaa pahempana takaisin käytön loputtua =/ Kyllä varmaan tavallinenkin valkosipulin syönti auttaa, kapselit ovat ehkä näppärämpiä eivätkä haise ;)
        Tsemppiä kaikille ja suur kiitos sille henkilölle jolta sain kuulla kyseisistä kapseleista!


      • jatkuu
        roan aloittanut kirjoitti:

        no tuliko hyviä tuloksia vai toimiiko tää ollenkaan?

        Lisäksi käytän kasvojen pesuun Garnierin pure- syväpuhdistusgeeliä joka samalla kuorii hellästi..Valkosipulikapselit ovat siis nimeltään Arizona Natural Garlic, joita otetaan 1-3 kapselia päivässä( voidaan myös käyttää ulkoisesti finnien päälle, toisin kuin tavallinen valkosipuli). Tätä kannattaa ehdottomasti kokeilla! Itsellä ainakin toimi todella hyvin! Antibioottikuureja en suosittele kellekään koska akne palaa pahempana takaisin käytön loputtua =/ Kyllä varmaan tavallinenkin valkosipulin syönti auttaa, kapselit ovat ehkä näppärämpiä eivätkä haise ;)
        Tsemppiä kaikille ja suur kiitos sille henkilölle jolta sain kuulla kyseisistä kapseleista!


      • kipiä
        ikionnellinen!! kirjoitti:

        Lisäksi käytän kasvojen pesuun Garnierin pure- syväpuhdistusgeeliä joka samalla kuorii hellästi..Valkosipulikapselit ovat siis nimeltään Arizona Natural Garlic, joita otetaan 1-3 kapselia päivässä( voidaan myös käyttää ulkoisesti finnien päälle, toisin kuin tavallinen valkosipuli). Tätä kannattaa ehdottomasti kokeilla! Itsellä ainakin toimi todella hyvin! Antibioottikuureja en suosittele kellekään koska akne palaa pahempana takaisin käytön loputtua =/ Kyllä varmaan tavallinenkin valkosipulin syönti auttaa, kapselit ovat ehkä näppärämpiä eivätkä haise ;)
        Tsemppiä kaikille ja suur kiitos sille henkilölle jolta sain kuulla kyseisistä kapseleista!

        Mistä noita saa ? Onko ilmoitettu allisiini pitoisuutta ?

        Itse olen noita käyttänyt: http://www.skip.fi/valkosipulikapselit/p/527

        Finneihin en ole vaikutusta havainnut, mutta ei ole oikein nykyään niitten kanssa ollut ongelmia. Flunssaa ja pikkuvilustumisia tuntuisi ehkäisevän.


      • Anonyymi
        ikionnellinen!! kirjoitti:

        Moikka! Olen kärsinyt aknesta reilu pari vuotta ja syönyt monta kuuria antibiootteja sekä käyttänyt samaan aikaan skinoren voidetta päivittäin..ainoa joka auttoi oli se voide mutta ei sekään juurikaan..aloitin Diane novat noin 3kk sitten enkä kyllä pahemmin tuloksia huomannut mutta niissä meneekin yleensä kai se kolmisen kuukautta ainakin ennenkö alkavat yhtään auttamaan..luin tältä palstalta valkosipuli-kapseleista joita kävinkin hakemassa Ikivihreästä ja jo seuraavana päivänä(!!!) finnit alkoivat kadota!! käytän tällä hetkellä vain näitä kapseleita , en mitään voiteita yms. pillerien syöntiä aion kuitenkin jatkaa nyt koska tarvitsen niitä myös ehkäisyyn..lisäksi juon paljon vettä ja liikun ulkona ilman meikkiä päivittäin..iho on aivan sileä ja vaalea, välillä saattaa pari pikkufinniä ilmestyä muttä ovat jo seuraavana päivänä tiessään...jatkuu---->

        Mene lääkäriin ja sano lääkärille että kirjottaa reseptin roaccutan lääkeelle.Olen varma että akne lähtee,olen ite kokeillut.


    • M85v

      Terve.

      Pian kaksi viikkoa olen syönyt kaksi Kyolic-valkosipulitablettia plus yhden Bactosan-kapselin päivittäin. Lisäksi levittelen Basironia kasvoihin, vaikka en tiedä, onko tuosta mitään apua, sillä näitä eri voiteita olen käyttänyt yhtämittaisesti jo useammin vuoden, enkä niillä ole kyllä saanut tätä paholaisen tautia talttumaan. Mutta nyt valkosipuli-bactosan-kuurin aloitettuani akneni on lähtenyt selkeästi paranemaan päin!

      Taustani on, että viimeksi keväällä söin Tetralysal-kuurin ja kasvot pysyivätkin siedettävässä kunnossa alkusyksyn, mutta akne rupesi kuitenkin puskemaan pikkuhiljaa takaisin, ja räjähti kunnolla päälle tuossa joulun tienoilla. Isoja mätäpaiseita puski päivittäin ympäri naamaa ja elämä oli yhtä helvettiä. Arvethan tuosta jäivät ja pienempiä finnejä tulee vieläkin, mutta koko ajan vähenevässä määrin. Nyt tilanne on siis jo täysin hallittavissa. Itse suosittelen varauksettomasti kokeilemaan valkosipulia. Toisaalta söin tässä viime parin-kolmen kuukauden aikaan yhteensä 180 sinkkitablettia omega-3-tabletteja, joten voisiko olla, että nuo rupesivat tehoamaan vasta nyt? Sinkkitablettini loppuivat juuri ja mietin, että pitäisikö hakea vielä yksi paketti. Mikään ei kylläkään tuon kuurin aikana antanut viitteitä paremmasta, vaan koko ajan mentiin vain pahempaan suuntaan.

      Itselläni on vielä semmoinenkin kokemus, että pari vuotta sitten armeijaan mennessäni naamani oli pahassa kunnossa, siellä ollessa akne hävisi ja sieltä lähdettyäni akne palasi takaisin. Mitä oikein tapahtui? Olen asiaa pohtinut ja tullut siihen lopputulokseen, että salaisuus saattoi piillä valkosipulirouheessa, jota käytin tuona aikana lähes ruuassa kuin ruuassa. Voihan toki olla, että aknen paraneminen johtui myös ylipäänsä terveellisestä elämäntavasta kuten liikunnasta ja monipuolisesta ruokavaliosta. Tiedä häntä.

      • M85v

        Niin, semmoinen unohtui vielä mainita, että itse suosittelen ehdottomasti syömään tabletteja raa`an valkosipulin sijaan. Piti aloittaa ja aloitinkin kuurin syömällä raakoja valkosipulinkynsiä jo joulun-uudenvuoden aikoihin, mutta palaute kanssaeläjiltä oli sitä luokkaa, että piti lopettaa homma jo pari päivän jälkeen. Haju kuulemma oli vaan niin kuvottava, eikä makukaan ollut miellyttävin mahdollinen.

        Jos joku silti välttämättä haluaa raakana syödä, onhan tuo toki vahvempaa kamaa, niin kannattaa edes liottaa kynsiä puoli tuntia maidossa, joskaan sekään ei haju/makuhaittoja täysin poista.


      • roan aloittanut

        no ei liikunta ja terveellinen ruokavalio akneen kyllä auta.. Valkosipulihan on luonnon antibiootti ja löysin netistä nyt tietoa että sitä oikeasti käytetään ihosairauksiin! Mahtavaa jos tää oikeasti toimisi eikä tarvitsisi enää ikinä syödä lääkkeitä! Mikäs tuo Bactosan sitten on? Itselläni ei sinkkitabletit eikä omega 3 kyl auttanu aikoinaan yhtään, söin kyllä vain sitä päiväannosta.


      • M85v
        roan aloittanut kirjoitti:

        no ei liikunta ja terveellinen ruokavalio akneen kyllä auta.. Valkosipulihan on luonnon antibiootti ja löysin netistä nyt tietoa että sitä oikeasti käytetään ihosairauksiin! Mahtavaa jos tää oikeasti toimisi eikä tarvitsisi enää ikinä syödä lääkkeitä! Mikäs tuo Bactosan sitten on? Itselläni ei sinkkitabletit eikä omega 3 kyl auttanu aikoinaan yhtään, söin kyllä vain sitä päiväannosta.

        En oikein itsekään ole ottanut selvää, mihin tuon Bactosanin mahdollinen teho perustuu :) Ilmeisesti puhdistaa ihoa jotenkin sisältäpäin tms. Bactosan Clear Complexion -nimellä myydään ainakin joissain luontaistuotekaupoissa. Netistäkin saa tilattua ja maksaa sellaiset 23 euroa ja yhdessä paketissa on 40 kapselia.

        Hmm.. kukaanhan ei pysty täysin varmaksi sanomaan, mistä akne johtuu, joten itse ainakin pyrin pitämään mieleni mahdollisimman avoinna eri vaihtoehdoille. En siis tyrmäisi myöskään liikunnan ja ruokavalion mahdollista vaikutusta ihon kuntoon :) Mutta nyt siis tähän astiset tulokset valkosipuli-bactosan-menetelmällä näyttävät OIKEASTI tosi lupaavilta. Ja itselläni siis akne puhkesi 18-vuotiaana eli 4 vuotta olen tämän kanssa taistellut. Enkä nyt puhu mistään muutama näppy siellä täällä -aknesta, vaan oikeasti välillä on päässyt menemään tosi pahaksi. Viimeksi oikeastaan lähes koko marras-joulukuun oli naama niin pahassa kunnossa, että kipeää teki, vaikkei koskenutkaan ihoon. Isoja, kipeitä, mätää puskevia paiseita ja nyt enää vain muutama pieni kuivumaan päin oleva läiskä. Kuulostaa varmaan typerältä hehkuttamiselta, mutta hienoa, kun voi pitkästä aikaa hymyillä ja ajatella muutakin kuin vain että "miltähän naama huomenaamuna näyttää".


      • ikionnellinen84
        M85v kirjoitti:

        En oikein itsekään ole ottanut selvää, mihin tuon Bactosanin mahdollinen teho perustuu :) Ilmeisesti puhdistaa ihoa jotenkin sisältäpäin tms. Bactosan Clear Complexion -nimellä myydään ainakin joissain luontaistuotekaupoissa. Netistäkin saa tilattua ja maksaa sellaiset 23 euroa ja yhdessä paketissa on 40 kapselia.

        Hmm.. kukaanhan ei pysty täysin varmaksi sanomaan, mistä akne johtuu, joten itse ainakin pyrin pitämään mieleni mahdollisimman avoinna eri vaihtoehdoille. En siis tyrmäisi myöskään liikunnan ja ruokavalion mahdollista vaikutusta ihon kuntoon :) Mutta nyt siis tähän astiset tulokset valkosipuli-bactosan-menetelmällä näyttävät OIKEASTI tosi lupaavilta. Ja itselläni siis akne puhkesi 18-vuotiaana eli 4 vuotta olen tämän kanssa taistellut. Enkä nyt puhu mistään muutama näppy siellä täällä -aknesta, vaan oikeasti välillä on päässyt menemään tosi pahaksi. Viimeksi oikeastaan lähes koko marras-joulukuun oli naama niin pahassa kunnossa, että kipeää teki, vaikkei koskenutkaan ihoon. Isoja, kipeitä, mätää puskevia paiseita ja nyt enää vain muutama pieni kuivumaan päin oleva läiskä. Kuulostaa varmaan typerältä hehkuttamiselta, mutta hienoa, kun voi pitkästä aikaa hymyillä ja ajatella muutakin kuin vain että "miltähän naama huomenaamuna näyttää".

        Valkosipulitabletteja saa kyolic sekä arizona natural garlic merkkisinä luontaistuotekaupoista noin 12e hintaan..en vieläkään voi käsittää että akneni on katoamassa, syön siis 3 tablettia päivässä ja on auttanut 90 prosenttisesti! vielä tulee pieniä finnejä mutta ovat aina kuivuneet yön aikana..suosittelen todella lämpimästi kokeilemaan! Kaiken maailman lääkkeitä olen kokeillut parin vuoden aikana ja tämä on ainoa joka on auttanut..elämänilo palannut ja on mahtavaa katsoa aamulla peiliin kun tietää ettei päivä mene samantien pilalle eikä tarvitse hävetä omia kasvojaan.. :)


    • M85v

      Valkosipuli ilmeisesti todella toimii. Tästä todisteena pari linkkiä sekä suomeksi että englanniksi:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000037&posting=22000000002596978
      http://www.acne.org/garlic-reviews/193/page1.html

      Aika paljon tuolla ulkomaisella sivulla valiteltiin, että valkosipuli polttaa ihon ulkoisesti käytettynä, joten kannattaa olla varovainen, jos sille linjalle lähtee. Ainakin huhtikuun alkuun aion tätä kokeilua jatkaa, minkä jälkeen sitten jotain muuta jos tarvetta ilmenee, toivottavasti ei :)

      • ikionnellinen84

        Raakaa valkosipulia ei saa iholle laittaa koska se polttaa sen rikki mutta näissä arizona natural garlic kapseleissa on se hieno juttu että sen kapselin voi rikkoa ja sen aineen levittää ulkoisesti iholle, esim finnien päälle (itse sekoitan hieman kasvorasvaa ja pari kapselia sekaisin ja laitan koko kasvoille tai sitten vain sitä pelkkää ainetta finnien päälle). Kyolicissa ei tietääkseni tätä ominaisuutta ole..Sellainen vinkki vielä että jos on todella vaalea iho eli punaiset finnit näkyvät todella selkeästi niin kannattaa käyttää itseruskettavaa joka tasoittaa ihon väriä eivätkä punakkuudet näy! :) (miehille myydään myös asteittain kevyesti ruskettavaa kasvorasvaa)


    • Valokeiju

      Minä individuaali poltin ihon rakkuloille, joten älkää.... Pistin survottua valkosipulia laastariin reumatismisen paikan päälle. Mukava lämpö ja polte tuntui. Liian myöhään tajusin että iho oli palanut.

    • Auttoi minulla

      Minulle Kyolicista oli kyllä hyötyä flussan torjumisessa. Olin uumoillut jo muutaman päivän ajan että kohta iskee kunnon syysflunssa joka pakottaa sängyn pohjalle kahdeksi viikoksi. Aamuisin oli nenä tukossa ja kurkku kuin riivinrauta. Päivisin olin kuitenkin suht pirteä, mutta kipeä tunsin olevani. Kaveri sitten suositteli testaamaan Kyolicia ja kävin sitä hakemassa. Otin hieman reilumman annoksen ensimmäisenä päivänä kuin mitä paketissa suositellaan. Otin siis 5 tablettia kun paketissa suositellaan 1tblx3 per päivä (en siis ottanut kaikkia kerralla vaan päivän mittaan). Seuraavana aamuna kurkku tuntui jo paljon paremmalta. Otin vielä seuraavanakin päivänä 4 tbl ja tänä aamuna kun heräsin ei kurkkukipu enään vaivannut. Ainoastaan pientä limaneritystä on ollut. Tyytyväinen olen, aion käyttää joka kerta tullessani kipeäksi tai jos edes tuntuu nuhaiselta niin eikun Kyolicit nassuun ja hyvästit flunssan poikasille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe