h7 polttimon vaihto

RellistiMeganisti04

Hohhoijaa. Onpa tuskaa vaihtaa ajovalopoltin kuskin puoleiseen lyhtyyn. Käsikopelolla onnistuin jostain kumman syystä räpeltämään jousen irti räntäsateessa. Nyt pohdinnassa, että saakohan sitä helpostikin takaisin sen jousen. Rengas irti..lisää tilaa kenties. On kyllä ollut idiootti suunnittelemassa lamppujen vaihtoa.

11

6782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmm

      Puhelin tehneeni saman tyrän matkustajan puolella. Siihen auttoi konepeiton irroittaminen, jolloin ei tila parantunut. Mutta kohteeseen sentään näki.

      Niitten jousenkiinnikkeiden reiät ovat kehän alareunassa jos se auttaa tähtäämistä.

      • RellistiMeganisti04

        ..vinkistä paljon. Täytyy iltasella taas räpeltää, tällä kertaa hyvässä valaistuksessa.


      • Naisen kädellä :-)

        Megane II:n polttimoiden vaihto lähentelee liikenneturvallisuuden törkeää vaarantamista.
        Ensiasennus polttimot rikkoutui 350km:n päässä toisistaan. Onneks oli koti puolimatkassa. Tienpäällä polttimoiden vaihto olis jääny tekemättä. 10-numeroinen handu ei yksinkertaisesti mahdu varattuun vaihtokoloon.
        Väkisin murjomalla, etupyörä irroitettuna, onnistuin ... hintana vakavat ruhjeet käsivarressa.
        Ja siitä konepellin irroituksesta... kannattaa irrottaa.. se voi olla mukava pulkka lapsille, mutta ei kyllä muuten helpota lamppujen vaihtoa :-)
        Pistä muutes keskenään erimerkkiset polttimot ettei sammu molemmat samalla reissulla.


      • Hmmmm
        Naisen kädellä :-) kirjoitti:

        Megane II:n polttimoiden vaihto lähentelee liikenneturvallisuuden törkeää vaarantamista.
        Ensiasennus polttimot rikkoutui 350km:n päässä toisistaan. Onneks oli koti puolimatkassa. Tienpäällä polttimoiden vaihto olis jääny tekemättä. 10-numeroinen handu ei yksinkertaisesti mahdu varattuun vaihtokoloon.
        Väkisin murjomalla, etupyörä irroitettuna, onnistuin ... hintana vakavat ruhjeet käsivarressa.
        Ja siitä konepellin irroituksesta... kannattaa irrottaa.. se voi olla mukava pulkka lapsille, mutta ei kyllä muuten helpota lamppujen vaihtoa :-)
        Pistä muutes keskenään erimerkkiset polttimot ettei sammu molemmat samalla reissulla.

        Siis irrotin matkustajan puolelta sen mustan muovisen peitteen, joka paljastuu konepellin avauksen jälkeen.

        Sen alta paljastui tosi vaihtoa ajatellen tosi keljun mallinen palkki. Mutta sen palkin etupuolelta vaihtokohdan sentään näkee ja ainakin matkustajan puolelta vielä sai palkin alapuolelta oman koon 11 käteni ujutettua vaihtopaikkaan. Siis vaihdoin lampun yläkautta. Vai olisiko tarkka termi sivulta?

        Luin jälkikäteen englantilaiselta foorumilta, että näin on menetelty sielläkin. Ainoastaan kuskin (eli passenger brittifoorumilla) puolelta on vissin jouduttu irroittamaan akku, että sinne pääsee käsiksi.

        Uskoisin, että sen jälkeen kun paikka on nähty vaihdon pitäisi onnistua alakauttakin. Kuskin valoni on niin himmeän näköinen, että enköhän pääse sitä testaamaan. Toivottavasti en ihan pian kuitenkaan...


      • RellistiMeganisti04
        Hmmmm kirjoitti:

        Siis irrotin matkustajan puolelta sen mustan muovisen peitteen, joka paljastuu konepellin avauksen jälkeen.

        Sen alta paljastui tosi vaihtoa ajatellen tosi keljun mallinen palkki. Mutta sen palkin etupuolelta vaihtokohdan sentään näkee ja ainakin matkustajan puolelta vielä sai palkin alapuolelta oman koon 11 käteni ujutettua vaihtopaikkaan. Siis vaihdoin lampun yläkautta. Vai olisiko tarkka termi sivulta?

        Luin jälkikäteen englantilaiselta foorumilta, että näin on menetelty sielläkin. Ainoastaan kuskin (eli passenger brittifoorumilla) puolelta on vissin jouduttu irroittamaan akku, että sinne pääsee käsiksi.

        Uskoisin, että sen jälkeen kun paikka on nähty vaihdon pitäisi onnistua alakauttakin. Kuskin valoni on niin himmeän näköinen, että enköhän pääse sitä testaamaan. Toivottavasti en ihan pian kuitenkaan...

        ...sen muovisen "peitteen" irroittaminen toi näkyvyyden itse kohteeseen. Sain jousen fiksattua nopsasti paikoilleen alakautta. Juuri ja juuri näin yläkautta minne se tuli. Molempien lamppujenavaihtoon meni varmaan 10 minsaa. Helppoa se on kun nyt sen osaa. Kiitos paljon vinkistä. Pelkääjän puolella onki tilaa enempi rellestää, jahka renkaat on linkussa.


      • kun ed. meganeen vaihdettiin poltin pelkääjän puolelle sujui ylä kautta asentaja katkasi pissapojansäiliön täyttöputkessa olevan nippusiteen ja siirsi se pois edestä ja käsi mahtu sen kautta.
        Kuskinpuolelle pyöräkotelon kautta.


    • aiemmin ..

      Kuten aiemmin kommentoin, niin olen vaihtanut kuskin puoleisen polttimon pari kertaa pyörää irroittamatta. Hommaa helpottaa, kun pyörät käännetään ääriasentoon vasemmalle. Jos ne kääntää oikealle, niin ranteen joutuu laittamaan sellaiselle mutkalle, että ei onnistu.
      Kun vaihtoa tekeen renkaan yli, on hyvä olla työkuteet tai jokin peite renkaan päällä.

      Vaihtoa helpotti se, että 06 syksyllä hankitussa Meganessa on jouseton kiinnitys. Polttimo vedetään ulos ja työnnetään takaisin. Tai ainakaan minä en moista jousta ole löytänyt ja ompa ne polttimot siellä pysyneet.
      Vaikeinta on löytää oikea kulma polttimoa laitettaessa ja kiskoa se johto irti polttimon kannasta.

    • suoritettu..

      Tunti siihen tuhraantui. Kuskinpuolen polttimo tuli vaihtedettua ensimmäistä kertaa MeganeII -04.
      15min kului polttimon saamiseksi ulos. Käänsin renkaat ääriasentoon, jolloin pääsin lokasuojan luukun kautta käsiksi polttimoon. Metalliklipsi jäi käteen irrotettaessa polttimoa, joten se tiesi ongelmia.
      Metallikiinnikkeen sain paikoilleen kun irrotin konehuoneen puolelta muoviosan umpion kohdalta ja kurkin siitä samalla kun käsi teki töitä lokasuojan luukusta. Näki ainakin mihin klipsi oli tarkoitus tähdätä kiinni. Seuraavana uusi poilttimo paikoillee ja lukitus klipsillä. Tämän jälkeen virtapiuhat kiinni. Luukut ja osat takaisin paikoilleen ja valmista.

      Täytyy sanoa, että ei kyllä mikään helpoin vaihtamani polttimo, mutta ehkä seuraavan kerran sujuu nopeammin.. Ranteeseen tuli mustelma työn tuloksena, sen verran ahtaan oli paikat.

    • Anonyymi

      Ranskalaiset on idiootteja.

      • Anonyymi

        Kaiken maalaiset autosuunnittelijat olivat idiootteja samoihin aikoihin kun Megane II suunniteltiin.
        Vaihto tien päällä ei monessakaan tuon ikäisessä autossa onnistu ilman verisiä käsiä jos silloinkaan. Kotipihassa on helpompi ährätä tuollaisten ongelmien kanssa, kun samalla googlettaa youtubesta esimerkiksi näin:"renault megane lamp change" , tai "kia ceed lamp change", "astra lamp change" tai "golf lamp change"...
        Nykyisissä autoissa EU:n direktiivit ovat takoneet järkeä autosuunnitteluun, eikä Megane II tapaisia, rengas irti lampunvaihtoja saa enää esiintyä missään uudessa EU:ssa myydyssä automallissa.
        Itse olen tehnyt tuttavuutta usean automallin kanssa, joissa oikea vaihtotapa tekee mahdottoman tuntuisesta tehtävästä vain vaikean tai työlään, silloin olen yleensä vaihtanut lampuksi Osramin Ultralife lamput...kaupunkialueella kun tulee ajeltua, jolloin katuvalot hoitavat Ultralife polttimoista uupuvan valaistustehon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken maalaiset autosuunnittelijat olivat idiootteja samoihin aikoihin kun Megane II suunniteltiin.
        Vaihto tien päällä ei monessakaan tuon ikäisessä autossa onnistu ilman verisiä käsiä jos silloinkaan. Kotipihassa on helpompi ährätä tuollaisten ongelmien kanssa, kun samalla googlettaa youtubesta esimerkiksi näin:"renault megane lamp change" , tai "kia ceed lamp change", "astra lamp change" tai "golf lamp change"...
        Nykyisissä autoissa EU:n direktiivit ovat takoneet järkeä autosuunnitteluun, eikä Megane II tapaisia, rengas irti lampunvaihtoja saa enää esiintyä missään uudessa EU:ssa myydyssä automallissa.
        Itse olen tehnyt tuttavuutta usean automallin kanssa, joissa oikea vaihtotapa tekee mahdottoman tuntuisesta tehtävästä vain vaikean tai työlään, silloin olen yleensä vaihtanut lampuksi Osramin Ultralife lamput...kaupunkialueella kun tulee ajeltua, jolloin katuvalot hoitavat Ultralife polttimoista uupuvan valaistustehon.

        Kyllä on hemmetillinen homma vielä 2010 cliossa. Motomaatissa saivat kuskin puolelle vaihdettua, mutta apukuskin puolesta sanoivat että pitää viedä merkkiliikkeeseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4443
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3208
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2874
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2665
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2529
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2457
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2334
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2275
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2045
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe