onko kokemusta

tai tietoa

tietääkö, onko kukaan ottanut allergiseen ja astmaattiseen perheeseen rhodesiankoiraa? onko paljonkin allergisoiva rotu? itse olen allerginen ja astmaattinen ja koira allergiani on tasoa 5!!! MUTTA... minun tutillani on weimarinseisoja.. ja se on ollut meillä hoidossa monta, monta kertaa.. yhtenä kertana se oli 2 viikkoa hoidossa yötä päivään.. ja silloin nukuttiin samassa sängyssä ja kaikkee ja ei tullut mitään oireita! weimarin ollessa pentu tuli muutama ahdistus kohtaus, mutta liekö nyt siedättynyt!? Kysynkin rehellisesti että uskallanko ottaa itselleni rhodesiankoiraa? Tuntuu niin epäreilulta jos siitä jotain tulisi.. niin ja siis jos tulisi niin ensiksi olisi tietysti kaikki lääkkeitten syönti mahdollista.. nytten en meinaan tarvitse mitään lääkkeitä milloinkaan.. kun olen koivulle ja muille kesällä kanssa allerginen! Tahtoisin niin nkovasti ja täällä on ollut hirveesti juttuja että on ottanut koiran ja pärjännyt hyvin sen kanssa vaikkakin on ollut allerginen. Ajattelin nytten vielä laittaa tuon kyseisen rodun, josko jollain olisi juuri siitä tietoa?

3

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä kyseisestä rodusta mitään, mutta jos voit olla toisen koiran kanssa pari viikkoa ilman lääkkeitä niin voi olla että allergiasi on mennyt pois. Koska prick-testi on tehty? Ne eivät ole luotettavia, kannattaa pyytää että ottavat verikokeen ja siitä teettävät testin, se on varmempi.

• säästyt paljolta

Itse otin koiran ja allergia tasoni oli 1-2 eli epävarma neljä vuotta sitten. Nyt tilanne on se että se on 7 ja minulle on kaiken lisäksi tullut astma ja olo on sellainen että minulla ei ole vaihtoehtoa kuin luopua koirasta. Se on hirveätä ja en toivo sitä kenellekkään. On turha tuudittautua siihen että otan sitten lääkkeitä, eivät ne kaikkea korjaa ja ei niitä kertakaikkiaan voi järkyttäviä määriä syödä.

JOTEN koska sinulla on jo astmaa ja sinulla on koira-allergia niin älä ihmeessä lähde ottamaan koiraa. Koira allergisoi hitaasti joten se ei välttämättä tule esille vaikka ottaisit jonkun ystävän koiran kuukaudeksikin hoitoon. Minulla kesti neljä vuotta, voit arvata kuinka kiintynyt olen tuohon haukkuun ja miltä tuntuu ajatella elämää kun se ei enään ole jaloissani varpaita lämmittämässä.

Voisin vielä lisätä tähän että rhodesian koiralla on sitä alusturkkia siinä missä muillakin koiraroduilla. Käsittääkseni ainoat rodut joita jotkut allergiset sietävät ovat villakoira (ei alusturkkia) bichon frise ja olisikohan ollut cotton de tulear. Ja paino sanalla jotkut, olen kuullut näillekin olleen allergisia joten voimme todeta että kaikki rodut allergisoivat. Se kun ei ole vain se hilse vaan myös kuola yms.

• säästyt paljolta

Ja tarkoitukseni ei ole musertaa sinun haavettasi, vaan saada sinua miettimään asiaa realisesti oma terveytesi huomioon ottaen.

Minä sain paljon iloisia hetkiä koirani kanssa mutta luoja että toivon silti että pääsisin takaisin neljä vuotta ja voisin tehdä eri päätöksen.

Kirjoitit jotain tyyliin että ei tunnu reilulta jos nyt jotain saisit mutta sehän se juttu elämässä onkin. Se ei ole reilua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3151
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2901
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2709
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1807
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      971
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      819
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      812
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      810
    Aihe