onko kokemusta

tai tietoa

tietääkö, onko kukaan ottanut allergiseen ja astmaattiseen perheeseen rhodesiankoiraa? onko paljonkin allergisoiva rotu? itse olen allerginen ja astmaattinen ja koira allergiani on tasoa 5!!! MUTTA... minun tutillani on weimarinseisoja.. ja se on ollut meillä hoidossa monta, monta kertaa.. yhtenä kertana se oli 2 viikkoa hoidossa yötä päivään.. ja silloin nukuttiin samassa sängyssä ja kaikkee ja ei tullut mitään oireita! weimarin ollessa pentu tuli muutama ahdistus kohtaus, mutta liekö nyt siedättynyt!? Kysynkin rehellisesti että uskallanko ottaa itselleni rhodesiankoiraa? Tuntuu niin epäreilulta jos siitä jotain tulisi.. niin ja siis jos tulisi niin ensiksi olisi tietysti kaikki lääkkeitten syönti mahdollista.. nytten en meinaan tarvitse mitään lääkkeitä milloinkaan.. kun olen koivulle ja muille kesällä kanssa allerginen! Tahtoisin niin nkovasti ja täällä on ollut hirveesti juttuja että on ottanut koiran ja pärjännyt hyvin sen kanssa vaikkakin on ollut allerginen. Ajattelin nytten vielä laittaa tuon kyseisen rodun, josko jollain olisi juuri siitä tietoa?

3

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä kyseisestä rodusta mitään, mutta jos voit olla toisen koiran kanssa pari viikkoa ilman lääkkeitä niin voi olla että allergiasi on mennyt pois. Koska prick-testi on tehty? Ne eivät ole luotettavia, kannattaa pyytää että ottavat verikokeen ja siitä teettävät testin, se on varmempi.

• säästyt paljolta

Itse otin koiran ja allergia tasoni oli 1-2 eli epävarma neljä vuotta sitten. Nyt tilanne on se että se on 7 ja minulle on kaiken lisäksi tullut astma ja olo on sellainen että minulla ei ole vaihtoehtoa kuin luopua koirasta. Se on hirveätä ja en toivo sitä kenellekkään. On turha tuudittautua siihen että otan sitten lääkkeitä, eivät ne kaikkea korjaa ja ei niitä kertakaikkiaan voi järkyttäviä määriä syödä.

JOTEN koska sinulla on jo astmaa ja sinulla on koira-allergia niin älä ihmeessä lähde ottamaan koiraa. Koira allergisoi hitaasti joten se ei välttämättä tule esille vaikka ottaisit jonkun ystävän koiran kuukaudeksikin hoitoon. Minulla kesti neljä vuotta, voit arvata kuinka kiintynyt olen tuohon haukkuun ja miltä tuntuu ajatella elämää kun se ei enään ole jaloissani varpaita lämmittämässä.

Voisin vielä lisätä tähän että rhodesian koiralla on sitä alusturkkia siinä missä muillakin koiraroduilla. Käsittääkseni ainoat rodut joita jotkut allergiset sietävät ovat villakoira (ei alusturkkia) bichon frise ja olisikohan ollut cotton de tulear. Ja paino sanalla jotkut, olen kuullut näillekin olleen allergisia joten voimme todeta että kaikki rodut allergisoivat. Se kun ei ole vain se hilse vaan myös kuola yms.

• säästyt paljolta

Ja tarkoitukseni ei ole musertaa sinun haavettasi, vaan saada sinua miettimään asiaa realisesti oma terveytesi huomioon ottaen.

Minä sain paljon iloisia hetkiä koirani kanssa mutta luoja että toivon silti että pääsisin takaisin neljä vuotta ja voisin tehdä eri päätöksen.

Kirjoitit jotain tyyliin että ei tunnu reilulta jos nyt jotain saisit mutta sehän se juttu elämässä onkin. Se ei ole reilua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8536
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3662
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2193
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      159
      1177
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      816
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      39
      745
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      732
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      706
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      43
      691
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe