onko kokemusta

tai tietoa

tietääkö, onko kukaan ottanut allergiseen ja astmaattiseen perheeseen rhodesiankoiraa? onko paljonkin allergisoiva rotu? itse olen allerginen ja astmaattinen ja koira allergiani on tasoa 5!!! MUTTA... minun tutillani on weimarinseisoja.. ja se on ollut meillä hoidossa monta, monta kertaa.. yhtenä kertana se oli 2 viikkoa hoidossa yötä päivään.. ja silloin nukuttiin samassa sängyssä ja kaikkee ja ei tullut mitään oireita! weimarin ollessa pentu tuli muutama ahdistus kohtaus, mutta liekö nyt siedättynyt!? Kysynkin rehellisesti että uskallanko ottaa itselleni rhodesiankoiraa? Tuntuu niin epäreilulta jos siitä jotain tulisi.. niin ja siis jos tulisi niin ensiksi olisi tietysti kaikki lääkkeitten syönti mahdollista.. nytten en meinaan tarvitse mitään lääkkeitä milloinkaan.. kun olen koivulle ja muille kesällä kanssa allerginen! Tahtoisin niin nkovasti ja täällä on ollut hirveesti juttuja että on ottanut koiran ja pärjännyt hyvin sen kanssa vaikkakin on ollut allerginen. Ajattelin nytten vielä laittaa tuon kyseisen rodun, josko jollain olisi juuri siitä tietoa?

3

673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä kyseisestä rodusta mitään, mutta jos voit olla toisen koiran kanssa pari viikkoa ilman lääkkeitä niin voi olla että allergiasi on mennyt pois. Koska prick-testi on tehty? Ne eivät ole luotettavia, kannattaa pyytää että ottavat verikokeen ja siitä teettävät testin, se on varmempi.

• säästyt paljolta

Itse otin koiran ja allergia tasoni oli 1-2 eli epävarma neljä vuotta sitten. Nyt tilanne on se että se on 7 ja minulle on kaiken lisäksi tullut astma ja olo on sellainen että minulla ei ole vaihtoehtoa kuin luopua koirasta. Se on hirveätä ja en toivo sitä kenellekkään. On turha tuudittautua siihen että otan sitten lääkkeitä, eivät ne kaikkea korjaa ja ei niitä kertakaikkiaan voi järkyttäviä määriä syödä.

JOTEN koska sinulla on jo astmaa ja sinulla on koira-allergia niin älä ihmeessä lähde ottamaan koiraa. Koira allergisoi hitaasti joten se ei välttämättä tule esille vaikka ottaisit jonkun ystävän koiran kuukaudeksikin hoitoon. Minulla kesti neljä vuotta, voit arvata kuinka kiintynyt olen tuohon haukkuun ja miltä tuntuu ajatella elämää kun se ei enään ole jaloissani varpaita lämmittämässä.

Voisin vielä lisätä tähän että rhodesian koiralla on sitä alusturkkia siinä missä muillakin koiraroduilla. Käsittääkseni ainoat rodut joita jotkut allergiset sietävät ovat villakoira (ei alusturkkia) bichon frise ja olisikohan ollut cotton de tulear. Ja paino sanalla jotkut, olen kuullut näillekin olleen allergisia joten voimme todeta että kaikki rodut allergisoivat. Se kun ei ole vain se hilse vaan myös kuola yms.

• säästyt paljolta

Ja tarkoitukseni ei ole musertaa sinun haavettasi, vaan saada sinua miettimään asiaa realisesti oma terveytesi huomioon ottaen.

Minä sain paljon iloisia hetkiä koirani kanssa mutta luoja että toivon silti että pääsisin takaisin neljä vuotta ja voisin tehdä eri päätöksen.

Kirjoitit jotain tyyliin että ei tunnu reilulta jos nyt jotain saisit mutta sehän se juttu elämässä onkin. Se ei ole reilua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      225
      17938
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      68
      10237
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      279
      6621
    4. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      22
      4479
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      57
      3353
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      71
      3135
    7. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      27
      3017
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      101
      2866
    9. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      2845
    10. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      40
      2733
    Aihe