Tupakan poltto on syntiä josta pitää tehdä parannus!

Savuton Saara

Näistä syistä:
1) On hengellistä kurittomutta ja lihan himolle periksi antamista.

2) Maksaa harrastajalleen rahaa. Rahat voitaisiin käyttää paremminkin.

3) Pilaa tupakoijan terveyden.

4) Pilaa lähimmäisten terveyden.

5) Aiheuttaa kustannuksia yhteiskunnalle kun syöpäpotilaat täytyy hoitaa.

6) Tupakointi (varsinkin naisten) on siivottoman näköistä katella. On myös ällöttävää suudella tupakoitsijaa.

7) Tupakan viljely vie viljelytilaa hyötykasveilta. Ajattele nälkiintyneitä ihmisiä kehitysmaissa.

8) On joskus syynä tulipaloihin.

9) Edistää rikollisuutta koska tupakka kuuluu niihin tuotteisiin joita salakuljetetaan.

10) Tupakkatauot työpaikoilla vievät osan työajasta.

131

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leenu

      himot ja suutelu siten, lihallinen sellainen on syntiä.

      En näe tupakanpolttoa hyvänä tapana.

      Hyvät tavat kaunistavat. Ja tupakanpoltto ei kaunista.

      • Anonyymi

        en näe tupakanpolttoa hyvänäå tapana?

        Kaunistaa joku hyvä tapa? Esimerkiksi mikä?

        Mitähän tälle lesta-Leenulle kuuluu nyt lähes 16 vuotta tuon ajatuksenjuoksunsa jälkeen.


      • Anonyymi

        Kahvitauolla kyllä lehmät istuu tunnin kun muut köy tupakalla 5 minuutissa. Aika typerää verrata ja yleensä tupakoivat käy ulkona paitsi pakkasella. Älkää syrjikö ihmisiä yhtä paljon kuolee aurinkoon ja kemikaaleihin tuberkuloosiin HIV ja verisuoni tukoksiin ihmisiä.Monella katkeaa verisuoni päästä tai ylensyöntiin kuolee ummetukseen ähkyyn ahneuttaan.Sitten on HUUMEPIIPUT ruiskut jauheet erikseen.Tai sokeririippuvuus diapetes.


      • Anonyymi

        Suutelu tietysti se on kauheeta jos parta on paskainen vanha ruoka kuivunut siihen tai joku ruoka haisee valkosipuli ikenet vuotaa verta jos tulehduksia tai suolisto haisee. Helluntailainen miehimys röyhtäili yhtenään hänen mielestä oli ihanaa olla sika. Hän synnytti Jeesukselle lapsia.


      • Anonyymi

        No nyt on suutelu syntiä APOSTOLIT TOSIN OPETTI PYHÄLLÄ SUUN ANNOLLA TERVEHTIMÄÄN mutta lestahan on saatanalle laitettu eri seura.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en näe tupakanpolttoa hyvänäå tapana?

        Kaunistaa joku hyvä tapa? Esimerkiksi mikä?

        Mitähän tälle lesta-Leenulle kuuluu nyt lähes 16 vuotta tuon ajatuksenjuoksunsa jälkeen.

        No ettei piere äänekkäästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suutelu tietysti se on kauheeta jos parta on paskainen vanha ruoka kuivunut siihen tai joku ruoka haisee valkosipuli ikenet vuotaa verta jos tulehduksia tai suolisto haisee. Helluntailainen miehimys röyhtäili yhtenään hänen mielestä oli ihanaa olla sika. Hän synnytti Jeesukselle lapsia.

        Vapaakirkossa myös arkki SRK joku synnytti lattialla Jeesukselle lapsia ikäänkuin oli ehkä huumeissa tai budhan henkiä. Nehän makaa lattialla gurut kaataa.


    • Kari

      Kyllähän se tupakan poltto on kuin varkain tullut uskovaistenkin yhteyteen. Se on mielestäni syntiä ainakin silloin kun alaikäinen niin tekee. Silloin ei kunnioiteta esivaltaa. Mutta ei tupakanpoltosta tule pahaa menoa, kuten viinasta. Tupakka on sellanen tapa, joka on otettu keskusteluyhteyksien luomiseen. En osaa luokitella synniksi vaikka neuvoisin kaikkia luopumaan siitä.

      • Savuton Saara

        Kysymys ei ole mistään muusta kuin lihan himosta!
        Jo sellaisenaan se on syntiä terveyshaitoista puhumattakaan. Tupakointi on täysin LUONNONVASTAINEN tarve, jolle ei ole mitään fysiologisia perusteita! Eikä ole yhtään pahempi se että sitä tekee alaikäinen. Aikuisellahan juuri on vastuu siitä mitä esimerkkiä näyttää lapsille.

        Lestadiolaismiehet ovat hyvin kiivakkaita syyllistämään nuoria esim. itsetyydytyksestä mutta tupakoinnin he sallivat. Mistä syystä? No koska he useimmiten ovat naimisissa ja voivat tyydyttää seksuaaliset himonsa vaimojensa kanssa niin he eivät itse harrasta itsetyydytystä. Mutta sensijaan siitä voi helposti syyllistää nuoria vaikka sen lääketieteellisesti täysin vaaratonta.

        Tupakointia he harrastavat itse joten sitä ei pidetä syntinä.

        Keskusteluyhtyksien luomisessa ei tarvita tupakaa, mistä moinen harhaluulo? Sairasta!


      • eikös
        Savuton Saara kirjoitti:

        Kysymys ei ole mistään muusta kuin lihan himosta!
        Jo sellaisenaan se on syntiä terveyshaitoista puhumattakaan. Tupakointi on täysin LUONNONVASTAINEN tarve, jolle ei ole mitään fysiologisia perusteita! Eikä ole yhtään pahempi se että sitä tekee alaikäinen. Aikuisellahan juuri on vastuu siitä mitä esimerkkiä näyttää lapsille.

        Lestadiolaismiehet ovat hyvin kiivakkaita syyllistämään nuoria esim. itsetyydytyksestä mutta tupakoinnin he sallivat. Mistä syystä? No koska he useimmiten ovat naimisissa ja voivat tyydyttää seksuaaliset himonsa vaimojensa kanssa niin he eivät itse harrasta itsetyydytystä. Mutta sensijaan siitä voi helposti syyllistää nuoria vaikka sen lääketieteellisesti täysin vaaratonta.

        Tupakointia he harrastavat itse joten sitä ei pidetä syntinä.

        Keskusteluyhtyksien luomisessa ei tarvita tupakaa, mistä moinen harhaluulo? Sairasta!

        Eikös Raamatussa sanota jotain Pyhän Hengen temppelistä ja sen saastuttamisesta... Kyllä tupakan poltto takuulla enemmän saastuttaa tätä temppeliämme kuin itsetyydytys.


      • Anonyymi
        Savuton Saara kirjoitti:

        Kysymys ei ole mistään muusta kuin lihan himosta!
        Jo sellaisenaan se on syntiä terveyshaitoista puhumattakaan. Tupakointi on täysin LUONNONVASTAINEN tarve, jolle ei ole mitään fysiologisia perusteita! Eikä ole yhtään pahempi se että sitä tekee alaikäinen. Aikuisellahan juuri on vastuu siitä mitä esimerkkiä näyttää lapsille.

        Lestadiolaismiehet ovat hyvin kiivakkaita syyllistämään nuoria esim. itsetyydytyksestä mutta tupakoinnin he sallivat. Mistä syystä? No koska he useimmiten ovat naimisissa ja voivat tyydyttää seksuaaliset himonsa vaimojensa kanssa niin he eivät itse harrasta itsetyydytystä. Mutta sensijaan siitä voi helposti syyllistää nuoria vaikka sen lääketieteellisesti täysin vaaratonta.

        Tupakointia he harrastavat itse joten sitä ei pidetä syntinä.

        Keskusteluyhtyksien luomisessa ei tarvita tupakaa, mistä moinen harhaluulo? Sairasta!

        Hyvä kirjoitus


      • Anonyymi

        Esivalta voi nyt vähän hellittää hyvä jos lapset pysyy raittiina täysi ikään asti mutta usein ei pysy. Siis se on syntiä jos et usko Jeesuksen sovittaneen sinut ennen kuin synnyit.Epäuskon synti on se synti joka vie helvettiin eikä joku tupakka.


      • Anonyymi
        Savuton Saara kirjoitti:

        Kysymys ei ole mistään muusta kuin lihan himosta!
        Jo sellaisenaan se on syntiä terveyshaitoista puhumattakaan. Tupakointi on täysin LUONNONVASTAINEN tarve, jolle ei ole mitään fysiologisia perusteita! Eikä ole yhtään pahempi se että sitä tekee alaikäinen. Aikuisellahan juuri on vastuu siitä mitä esimerkkiä näyttää lapsille.

        Lestadiolaismiehet ovat hyvin kiivakkaita syyllistämään nuoria esim. itsetyydytyksestä mutta tupakoinnin he sallivat. Mistä syystä? No koska he useimmiten ovat naimisissa ja voivat tyydyttää seksuaaliset himonsa vaimojensa kanssa niin he eivät itse harrasta itsetyydytystä. Mutta sensijaan siitä voi helposti syyllistää nuoria vaikka sen lääketieteellisesti täysin vaaratonta.

        Tupakointia he harrastavat itse joten sitä ei pidetä syntinä.

        Keskusteluyhtyksien luomisessa ei tarvita tupakaa, mistä moinen harhaluulo? Sairasta!

        No tosta ymmärtää nää ota suuhun runkkaa mua jutut jos toisen käsi sen tekee lypsää siemennesteen ulos kiveksistä se on vähemmän syntiä kuin omin käsin 🎅🎅👻👻👻 ihan hauskaa parempi naida kuin palaa. Ottakaa nyt ihan rauhallisesti miehen pitää tyhjen kivekset sekin auttaa jos mies STERILOI itsensä ei tule lapsia tai nainen STERILOI.Nykyäån käytetään ehkäisy pillereitä siksi että olisi harkittua perheen perustaminen ja 2-4 lasta tai jos kuukautiset on kipeät se helpottaa oireita. Turha selittää jotain Mooses juttuja vuonna 2022 jälkeen ylösnousemuksen.


      • Anonyymi
        eikös kirjoitti:

        Eikös Raamatussa sanota jotain Pyhän Hengen temppelistä ja sen saastuttamisesta... Kyllä tupakan poltto takuulla enemmän saastuttaa tätä temppeliämme kuin itsetyydytys.

        Hengen temppeliä ei saastuta mikään muu kuin epäuskon henki Wikipedia Egyptin jumalat Juutalaiset muslimit kieltää Jeesuksen se on se epäuskon synti!!! ✡️🕎lankesivat pois armosta.


      • Anonyymi

        Vapareilla hellareilla lestoilla judeilla on kehitysvammaisia lapsia laitoksissa käyttö katsomassa. Jeesus käski muistaa heikkoja sairaita ...


      • Anonyymi
        eikös kirjoitti:

        Eikös Raamatussa sanota jotain Pyhän Hengen temppelistä ja sen saastuttamisesta... Kyllä tupakan poltto takuulla enemmän saastuttaa tätä temppeliämme kuin itsetyydytys.

        Puoliso tietysti auttaa seksi asiassa mutta silti ihmisen ruumis toimii yksilönä myös.Ihan yhtä lihaa ei olla mutta tietysti lapset on yhteisiä puoliksi munasolu siittiö. Nainen ei ole pelkkä reikä mistä syntyy ja minne lasketaan siemenet että tulee tähän ihmisenä oleminen myös inhimillisyys. SULTTAANIT keksi kondomin iloitkaa siitä.


      • Anonyymi
        eikös kirjoitti:

        Eikös Raamatussa sanota jotain Pyhän Hengen temppelistä ja sen saastuttamisesta... Kyllä tupakan poltto takuulla enemmän saastuttaa tätä temppeliämme kuin itsetyydytys.

        LESTA KUULE SUN RUUMIIS KUOLEE EI MITÄÄN PYHÄÄ JÄÄ KUULE HAUTAMONTTUUN SINNE SATAA VEDET MUTAA PÄÄLLÄ LUNTA ET SE TUPAKKA NYT OLI SAMAA KUIN RUOKA JUOMA TAI MUU SE ULOSTUU.Kuoleman jälkeen pääset sitten neuvotteluun mitä tuli tehtyä elämän aikana muita kohtaan. Sielusi puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tosta ymmärtää nää ota suuhun runkkaa mua jutut jos toisen käsi sen tekee lypsää siemennesteen ulos kiveksistä se on vähemmän syntiä kuin omin käsin 🎅🎅👻👻👻 ihan hauskaa parempi naida kuin palaa. Ottakaa nyt ihan rauhallisesti miehen pitää tyhjen kivekset sekin auttaa jos mies STERILOI itsensä ei tule lapsia tai nainen STERILOI.Nykyäån käytetään ehkäisy pillereitä siksi että olisi harkittua perheen perustaminen ja 2-4 lasta tai jos kuukautiset on kipeät se helpottaa oireita. Turha selittää jotain Mooses juttuja vuonna 2022 jälkeen ylösnousemuksen.

        Juu tietysti olihan Jeesuksen aikana noidat ja väärät Jeesuksen niin nytkin on


    • Veijo

      Olen samaa mieltä, sillä Jumalan luoma kristitty on pyhän hengen temppeli, eikä tätä temppeliä ole syytä saastuttaa tällaisilla ensimmäisen asteen huumeilla.

      • Anonyymi

        JUMALAN LUOM KRISTITTY ON PYHÄN HENGEN TEMPPELI JA NE JOTKA ON LAITTANUT NÄITÄ TEMPPELEITÄ SAATANALLE HOITO KOKOUKSISSA OVAT ITSE SIELLÄ MYLLYNKIVI KAULASSA ....MIHIN MUITA LAITTOIVAT. ( muistakaa ikuisesti juutalaiset lankesi heillä on kova kirous Mooses päällä miehen pahat teot KOSTETAAN heidän pojilleen että kun lähdette leikkimään Moosesta juutalaista pitäisi ensin miettiä mihin on langennut heidän mukana ! )


      • Anonyymi

        Saastutat ruumiisi kofeiinilla ja mässäät kuoliaaksi pitsaa rasvaa ihraa pilaat vartalosi olet täynnä parasiitteja ja tauteja syyliä vedät lakritsaa tapettua elukkaa sieniä jopa syöt HOMETTA homejuustojen keinohomeet ja sokeria menee kakkua pullaa säilöntä ainetta ja kloorivettä olet cocista ja yrttejä mässäät sikaa sinappia läähätät kun liikut.Pieret ja kuorsaat et kiitä mistään katselet halveksien muita olet ilkeä inhottava hormoniesi orja sian naudan verta sikamakkara kinkku toksiini tartuntautinen rokotteita täynnä oleva kuukautisrätti.Olisit paiseissa ilman rokotuksia.


      • Anonyymi

        Mutta naida sitä voi ja pitää synnytyskoneena ! Sellainen temppeli. Temppelissä seisoo mulkku.


    • Vastakääntynyt

      Itse olin satunnainen sikarinpolttaja. Ei mitään pikkusikareita vaan paksuja kuubalaisia. Niissä saa kerralla nikotiiniä niin paljon, että olotila muistuttaa kevyttä humalaa. Sikari (ja nikotiini yleensä) tekee rauhallisen olon.

      Mietin omantuntoni kanssa sikariasiaa. Muutaman hetken päästä tuli selvä vastaus: "Pyhän Hengen antaman rauha on niin täydellinen, että ei sitä tarvitse täydentää sikarilla". Siinäpä se. Sikarit ovat saaneet olla humidorissa.

      Uskovainen ei käytä alkoholia. Raamatun opetus siitä asiasta on kiistaton. Siitä syystä myöskään oluen maistelemista ei voi puolustella sanomalla, että siinähän on vähemmän alkoholia kuin kirkkaissa.

      En tiedä ajattelisinko pikkusikareista ja tupakasta samalla logiikalla. Ne ovat miedompia kuin paksu sikari (sama asetelma kuin olut - viina), mutta toisaalta tupakka ei ole yhtä läheskään yhtä järeä päihde kuin alkoholi. Tupakalla on paha tapa aiheuttaa riippuvuutta. Toivottavasti tämä riippuvuus ei tule tärkeämmäksi kuin elämän leipä.

      • Jooo

        Vai sellaisen mietintähetken pidit ja täydellinen rauha tuli. No enpä kehoita ketään tupakoimaan, mutta mielestäni sotket hieman kahta asiaa. Jos tulee sellainen fiilis meikäläiselle, että tössäytänpä sikarin, niin en mä siihen sen enempää tarvi perusteluja. Rauhassa saa sitten olla hetken ja vaikka mietiskellä noita omia juttujaan. Siellä ei muut saa savumyrkytystä, kun siellä ei muita ole. Ottaa vaan coolisti hetken ja sitten on relax olo. Jos tulet omalla uskolla rauhalliseksi, niin silloinhan se on tosi hyvä juttu. Mutta ei sitä sikarin pölläyttelyä tarvi niin vakavasti ottaa, että se sulkisi yhtään mitään niistä hyviksi kokemistasi asioista, joita olet uskossasi löytänyt. Ota huomioon, että tämä ei todellakaan edusta mitään oppisuuntaa ja en toivo, että tupakoit. Mutta näissä keskusteluissa halutaan niin paljon rajata ihmisten toimintaa "synneillä" ja toisaalta päänaukomisella, että unohtuu se yksinkertainen seikka: ihminen oppii uusia asioita ja sopeutumaan. Joillekin on vaan tullut kauhea tarve painostaa toisia ihmisiä omalle puolelle peloittelemalla ja syyttämällä. Eipä onnistu helposti meikâläisen kanssa..Ainiin, ylpeys oli taas syntiä.. ; )


      • Psalmi
        Jooo kirjoitti:

        Vai sellaisen mietintähetken pidit ja täydellinen rauha tuli. No enpä kehoita ketään tupakoimaan, mutta mielestäni sotket hieman kahta asiaa. Jos tulee sellainen fiilis meikäläiselle, että tössäytänpä sikarin, niin en mä siihen sen enempää tarvi perusteluja. Rauhassa saa sitten olla hetken ja vaikka mietiskellä noita omia juttujaan. Siellä ei muut saa savumyrkytystä, kun siellä ei muita ole. Ottaa vaan coolisti hetken ja sitten on relax olo. Jos tulet omalla uskolla rauhalliseksi, niin silloinhan se on tosi hyvä juttu. Mutta ei sitä sikarin pölläyttelyä tarvi niin vakavasti ottaa, että se sulkisi yhtään mitään niistä hyviksi kokemistasi asioista, joita olet uskossasi löytänyt. Ota huomioon, että tämä ei todellakaan edusta mitään oppisuuntaa ja en toivo, että tupakoit. Mutta näissä keskusteluissa halutaan niin paljon rajata ihmisten toimintaa "synneillä" ja toisaalta päänaukomisella, että unohtuu se yksinkertainen seikka: ihminen oppii uusia asioita ja sopeutumaan. Joillekin on vaan tullut kauhea tarve painostaa toisia ihmisiä omalle puolelle peloittelemalla ja syyttämällä. Eipä onnistu helposti meikâläisen kanssa..Ainiin, ylpeys oli taas syntiä.. ; )

        "Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa"


      • Jooo
        Psalmi kirjoitti:

        "Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa"

        just sellaisen jutun joka kuvastaa meikäläisen elämäntyyliä aikaslailla pitkälle. Mä en häiriköi toisten elämää ja riko lakia. Mä en toisaalta kuuntele mussutusta tai painostustakaan. Mä teen töitäni ja huolehdin perheestäni. Ehkä mä sit oon aika lähellä tota olotilaa.. Pitääpä vielä hienosäätää juttuja kohdalleen, vai mitä? ; )


      • Elmeri
        Jooo kirjoitti:

        just sellaisen jutun joka kuvastaa meikäläisen elämäntyyliä aikaslailla pitkälle. Mä en häiriköi toisten elämää ja riko lakia. Mä en toisaalta kuuntele mussutusta tai painostustakaan. Mä teen töitäni ja huolehdin perheestäni. Ehkä mä sit oon aika lähellä tota olotilaa.. Pitääpä vielä hienosäätää juttuja kohdalleen, vai mitä? ; )

        Älä masennu. Uskomisen asiat kuitenkin kiinnostaa sua koskapa kirjoitit tälle palstalle. Roiku mukana vaan. Jos jokin asia herättää hysymyksiä niin kirjoita.

        Siitä sikariasiasta vielä sen verran, että vastaus ei ollut lähtöisin omasta päästä, vaan se minulle annettiin harkinnan jälkeen. Ei se voinut olla omasta päästä, koska olin juuri ostanut 700 mk:lla sikareita :-)


      • Jooo
        Elmeri kirjoitti:

        Älä masennu. Uskomisen asiat kuitenkin kiinnostaa sua koskapa kirjoitit tälle palstalle. Roiku mukana vaan. Jos jokin asia herättää hysymyksiä niin kirjoita.

        Siitä sikariasiasta vielä sen verran, että vastaus ei ollut lähtöisin omasta päästä, vaan se minulle annettiin harkinnan jälkeen. Ei se voinut olla omasta päästä, koska olin juuri ostanut 700 mk:lla sikareita :-)

        Kuule, en mä masentunut ja ilman piikittelyjâ sanoin siitä sikarinpoltosta. Mä luulin, että sulle oli joku tullut avautumaan siitä harrastuksesta. Hyvät jatkot vaan sikariportaan miehelle ja kuten sanoin, tollainen harrastus ei edelleenkään sulje pois niitä hyviä ajatuksia, joita olet jo löytänyt. Se on vaan on meitsillekkin harrastus. Ja edelleenkään en kehoita poltteleen, rahat menee, terveys menee, kaikki on pilalla ja loputkin näkee nälkää..
        Tälläisen oloinenhan se alku tuolla keskustelussa oli.. ; )


      • Anonyymi

        Uhraatte nyt näin jouluna OINAITA lampaita puhallatte sofariin Mooses uskoisesti mitäpä millään Jeesuksella tekee kun voi leikkiä lakia.


      • Anonyymi
        Psalmi kirjoitti:

        "Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa"

        KERROTKO NYT KUKA ON JUMALATON SINUN MIELESTÄ . KERRO KUULES OIKEIN TÄÄLLÄ SINUN NÄKEMYS JUMALATTOMASTA. KAIKKI MAAPALLON TUPAKOIJAT NIINKÖ.


      • Anonyymi

        Kuin sä voit kestää kun mulkkusi seisoo tai työnnät sitä temppeliin sisään voidaanko ajatella että oletkin temppeli huora tai pukki sitten kun yhdyntää harrastat sitä pyhää temppeliäsi nilkutat tai levitä haaroja. Entä ulosteiden aikana sitten katoaako pyhyys.


      • Anonyymi
        Psalmi kirjoitti:

        "Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa"

        Mitäs voit ahtaa suustasi sisään kaikkea moskaa siihen temppeliisi. Mitäs potaskaa tulee suustasi ulos siitä temppelistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhraatte nyt näin jouluna OINAITA lampaita puhallatte sofariin Mooses uskoisesti mitäpä millään Jeesuksella tekee kun voi leikkiä lakia.

        Sikaa pöytää Jeesus käskee ja pitsaa.


    • yksi nuori....

      Tupakoinnin voi luokitella synniksi, koska se on tappamisesta tosi lievä muoto. Tai vahingoittamisesta.... Se on kiistatta todistettu, että tupakointi aiheuttaa käyttäjälleen ja ympäristölleen vakavia uhkia. Syöpää, keuhkolaajentumaa, kroonista keuhkoputkentulehdusta. Etenkin minua säälittää ne pienet lapset, jotka ovat alttiita vanhempiensa tupakoinnille, eivätkä pääse pois vanhempiensa läheisyydestä (siis sylivauvat)

      Tupakointi on myös asia joka pahentaa muita lähimmäisiä. Ja Raamatussa neuvotaan olemaan tekemättä sellaisia asioita, jotka pahentaa veljiä ja sisaria. Eli tupakointia voi harrastaa yksinään, omassa kammiossaan, siellä missä kukaan ei ole näkemässä tai joudu kärsiin savuhaitoista. Jos sitten sielläkään.

      Tupakointi on vähän samaa kastia kun, meikit, tanssiminen, alkoholi TV jne. eli asioita, jotka ovat tarpeettomia uskovaiselle, ei syntiä, mutta asioita jotka pahentaa muita.... ja jotka sen takia pitäis jättää väliin.

      • Saara taas

        Tanssiminen on elimistölle terveellistä. Tupakointi taas erittäin vaarallista. Eli ei voi sanoa että tanssiminen olisi samaa kastia kuin tupakointi.


      • Leenu
        Saara taas kirjoitti:

        Tanssiminen on elimistölle terveellistä. Tupakointi taas erittäin vaarallista. Eli ei voi sanoa että tanssiminen olisi samaa kastia kuin tupakointi.

        ruokkii lihallisia himoja tai ainakin antaa toiselle mahdollisuuden sen ruokkimiseen. On syntiä siis sellainen tanssi, jota tässä maailmassa on totuttu tanssina pitämään... Johannes Kastajankin pää tanssin tähden katkaistiin..


      • Anonyymi

        MEIKIT MEIKIT MEIKIT MEIKIT AI SEN SYNNIN JEESUS UNOHTI RISTILLÄ SOVITTAA JUST SEN ETTÄ JOS JOLLAIN SATTUU OLEEN KUOLLEESSAAN RIPSIVÄRIÄ EI SITTEN PELASTU SIELUKAAN.


      • Anonyymi
        Leenu kirjoitti:

        ruokkii lihallisia himoja tai ainakin antaa toiselle mahdollisuuden sen ruokkimiseen. On syntiä siis sellainen tanssi, jota tässä maailmassa on totuttu tanssina pitämään... Johannes Kastajankin pää tanssin tähden katkaistiin..

        JOHANNES KASTAJAN MURHAUTTI HERODES VELJENSÄ VAIMON KANSSA KOSKA JOHANNES OLI HÄNTÄ MOITTINUT ETTEI SAA PITÄÄ TOISEN VAIMOA JA HERODES LUPASI TOTEUTTAA TOIVEEN TUODA JOHANNEKSEN PÄÄ JA NÄIN TAPAHTUI. HERODEKSET KUULUI ISMAIL LINJAAN ARABIASTA. EI SOVI NAIDA SUKULAISTEN VAIMOJA MYÖS DAVID JÄI KIINNI SOTAPÄÄLLIKÖN VAIMON NAIMISESTA JA ME TIEDÄMME ETTÄ NÄMÄ OLI JUUTALAISIA JA DAVIDIN POIKA KUOLI MOOSEKSEN LAIN KIROUKSEN TAKIA. NÄMÄ EI KUULU KRISTITYILLE OLLENKAAN.


      • Anonyymi

        Miten meikit on tarpeetonta kun katselee finninaamoja kehotus on mennä kosmetologi ole äkkiä.


      • Anonyymi
        Leenu kirjoitti:

        ruokkii lihallisia himoja tai ainakin antaa toiselle mahdollisuuden sen ruokkimiseen. On syntiä siis sellainen tanssi, jota tässä maailmassa on totuttu tanssina pitämään... Johannes Kastajankin pää tanssin tähden katkaistiin..

        JOHANNES KASTAJA NUHTELI HERODESTA SEN PITÄESSÄ VELJENSÄ VAIMOA JA TYTÄRPUOLI HALUSI HERODEKSELTA JOHANNEKSEN PÄÄN ( arabien tapa nykyäänkin) Herodes toki piti naisista ilman tanssiakin mutta arabien tanssit oli VATSATANSSIA napatanssia. Se on ihan eri asia kuin muut tanssit.


      • Anonyymi

        Teillä ei ole mitään tajua mistään parempi kun siirrytte lukemaan nykyajan kirjoja.


    • Tutkija

      Tämä on malliesimerkki ihmisjärjellä määritellystä synnistä.

      • Pöh

        Asenteesi on malliesimerkki tupakoivan lestadiolaismiehen asenteesta ketjun avauskirjoitukseen.


      • Anonyymi

        Bordelleissa juokseminen onkin sitten sallittua eikö niin.


      • Anonyymi

        ULKOKULTAISUUS HAPATUS


    • 15876

      (?)/ -

    • RukoileParannuksenArmoa

      Helluntaihemmo esittelee kiiltäviä kylkiään lestadiolaisille. :))))

      En ole tupakoitsija, ja pidän kessun terveydelle vaarallisena, mutta synnin kanssa tupakanpoltolla ei ole kyllä mitään tekemistä. Saahan sillä omanvanhurskautensa kilpeä kiillottaa.

      • näinonjapysyy

        Uudestisyntymä ratkaisee tämänkin savutteluasian kertaheitolla, mutta kun koko asia on veeällille suuri ja tietämätön, ollaankin melko kaukana terveestä kristillisyydestä.


      • Anonyymi
        näinonjapysyy kirjoitti:

        Uudestisyntymä ratkaisee tämänkin savutteluasian kertaheitolla, mutta kun koko asia on veeällille suuri ja tietämätön, ollaankin melko kaukana terveestä kristillisyydestä.

        Vaparithellarit näkyy tupakalla pitkin kyliä turha esittää mitään on niillä huumepiippuja olutta lonkeroa myös.


      • Anonyymi

        PAHAN TEKEMINEN ON SITÄ MISTÄ PITÄÄ KÄÄNTYÄ POIS lopettakaa jo


      • Anonyymi
        näinonjapysyy kirjoitti:

        Uudestisyntymä ratkaisee tämänkin savutteluasian kertaheitolla, mutta kun koko asia on veeällille suuri ja tietämätön, ollaankin melko kaukana terveestä kristillisyydestä.

        Hellari taas ei tiedä uudesti syntymästä muuta kuin jogabudhan virtaukset.


    • Papparainenxyz

      Aloittajan, ja monen muunkin mielestä Lestadiuskin eli jatkuvasti synnissä, koska hän oli vannoutunut tupakan polttaja.
      Lestadiusmuseossa on seuraavansisältöinen huoneentaulu:

      Lestadius oli vireä tupakinpolttaja.
      Se kuttu sitä omaksi himoksi.
      Täälä pirtisä sen tupakkalauta ja veitti heiluit.
      Piipunpäähän oli kaivettu kakstoista apostolia.

      ”Minun mielestä tupakinpoltto oon yhtä tähellistä monele
      oppineelle jollekko oon lahjotettu suuri ja toimiva henki
      niinku lepo oon kovan työn tekijälle, jatkuva rasitus hengelle
      lukemisen kautta, saattas helposti aiheuttaa voimattomuutta
      ja laiskuutta, mutta ko työntekoa vaihtellee tupakanpoltola
      niin henki leppää ja net rasitut huntteerinkit tulevat taas
      tasapainoon.

      L.L. Lestadius

    • SyntiOnIhanEriAsia

      Turha tähän on toista sataa vuotta sitten kuollutta mistä haudasta raahata! Hautarauhan rikkominen on sitä paotsi rikos.

      1800 luvun puolivälissä ei lääketiede ollut niin pitkällä, että tupakan terveyshaitat olisivat olleet tiedossa. Kessua kasvatettiin tupien seinustoilla ja silputtiin ja polteltiin piipussa.

      Syntiä se ei ole, mutta vakava terveyshaitta, ei lainkaan suositeltavaa.

      • Papparainenxyz

        Niin, mutta aloittaja perusteli asiaa muillakin syillä. Itse en pidä sitä syntinä, mutta huonona tapana kylläkin josta on vaikea päästä eroon. Jos Lestadiuksen kirjoituksia ja kannanottoja julkaistaan, niin onko se sinusta hautarauhan rikkomista?
        Silloinhan museon pitäjä on syyllistynyt samaan vakavaan rikokseen kuin itsekin olen.


      • Anonyymi

        Miten tupakkaa kasvatetaan kuin herneitä vai?? No sikari on vain kasvin lehtiä kääritään rullalle.


      • Anonyymi
        Papparainenxyz kirjoitti:

        Niin, mutta aloittaja perusteli asiaa muillakin syillä. Itse en pidä sitä syntinä, mutta huonona tapana kylläkin josta on vaikea päästä eroon. Jos Lestadiuksen kirjoituksia ja kannanottoja julkaistaan, niin onko se sinusta hautarauhan rikkomista?
        Silloinhan museon pitäjä on syyllistynyt samaan vakavaan rikokseen kuin itsekin olen.

        Leeviläinen pappeus päättyi kun Jeesus tuli mutta ehkä te joku päivä pääsette siihen leevistä Jeesukseen.


      • Anonyymi

        Lapsia ei kehiteta tupakkaan tietysti mutta ne oppii asiat koulussa ja muualla. Näkyy sähkötupakat olevan suosittua ja nuuskat.


    • Kaskass

      Se sinänsä syntiä ole, niin kuin ei mikään muukaan mutta typerää ja häpeä se kyllä on.

      • Anonyymi

        MIKÄ HELVETIN HÄPEÄ EI TARVI TAVALLISIA ASIOITA HÄVETÄ VÄKIVALTAA RAISKAUKSIA KIDUTUSTA SAATTE HÄVETÄ KYLLÄ ILKEYTTÄ.


    • Anonyymi

      Kertoo ettei savuttelijalla ol emitään tietoa terveestä kristillisestä elämästä eikä mitään omakohtaista uskoontuloa ole koskaan tapahtunut.

      käsien nostelua ei lasketa.

      • Anonyymi

        YRITÄT SELITTÄÄ AIDOSTI ETTÄ TUPAKKAA POLTTAVA EI USKO JEESUKSEN OLEVAN JYMALAN POIKA ??? OLET ANTIKRISTUS.


    • Anonyymi

      Juu näin se varmasti on. Ei ole omakohtaista uskoontuloa koskaan tapahtunut jos on savuttelija. Yksi hyvä merkki erotella vuohet ja lampaat.

      • Anonyymi

        JUU NÄIN JEESUS SEN RISTILLÄ TEKI ETTÄ TUPAKKAA POLTTAVAT EI PELASTU JA TUPAKOIMATTOMAT PELASTUU. NÄIN SE MENI GOLGATALLA.


      • Anonyymi

        No sinähän nyt oletkin se joka erottelee täällä vuohet lampaista ja vielä tupakan mukaan NO JO ON POKERIA.


      • Anonyymi

        Ajattelet oikeasti että tupakkaa polttava ei niinkuin pääsisi taivaaseen vai niin. Sellainen Jeesus sitten tällä.


    • Hölynpölyä, avauksesta alkaen. Näinhän siinä käy, kun ei tunneta Kristinuskoa ollenkaan.

      • Anonyymi

        Avauksessa on joka kohta on tosi, miksi vastustat sitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avauksessa on joka kohta on tosi, miksi vastustat sitä?

        Koska tupakointi ei ole syntiä.

        Toinen kysymys on kannattaako kenekään tupakoida, koska se on terveydelle haitallista. Itse en ole koskaan tupakoinut ja olen siitä kiitollinen. Mutta syntiä se ei ole.

        Tätä kehoa ei näet ole koskaan iankaikkista elämää varten luotukaan. Tupakoi taikka ei, niin maaksi muuttuu.

        Monin verroin hirveämmät aineet, kuten erilaiset päihteet, ja kaikenlaiset muut riippuvuudet. Kyllä näitä kuormia ihmisillä riittää ilman tupakointiakin.

        Omavanhurskaus paholainen koittaa ansaita kunniaa ja ylpeillä kaikenlaisilla, kuten vaikkapa tupakoimattomuudella, tai sellaisen vaatimisella toisilta. Kuten sanottu itse en tupakoi enkä suosittele muillekaan, ihan oman terveyden vuoksi. Ja sisätiloissa tupakoiva aiheuttaa vaaraa muillekin. Muotiin tullut sähkötupakka ei ole sen terveellisempää, vaikka ei muita sillä tavalla turmelekkaan.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Koska tupakointi ei ole syntiä.

        Toinen kysymys on kannattaako kenekään tupakoida, koska se on terveydelle haitallista. Itse en ole koskaan tupakoinut ja olen siitä kiitollinen. Mutta syntiä se ei ole.

        Tätä kehoa ei näet ole koskaan iankaikkista elämää varten luotukaan. Tupakoi taikka ei, niin maaksi muuttuu.

        Monin verroin hirveämmät aineet, kuten erilaiset päihteet, ja kaikenlaiset muut riippuvuudet. Kyllä näitä kuormia ihmisillä riittää ilman tupakointiakin.

        Omavanhurskaus paholainen koittaa ansaita kunniaa ja ylpeillä kaikenlaisilla, kuten vaikkapa tupakoimattomuudella, tai sellaisen vaatimisella toisilta. Kuten sanottu itse en tupakoi enkä suosittele muillekaan, ihan oman terveyden vuoksi. Ja sisätiloissa tupakoiva aiheuttaa vaaraa muillekin. Muotiin tullut sähkötupakka ei ole sen terveellisempää, vaikka ei muita sillä tavalla turmelekkaan.

        taidat olla salapolttaja
        katos vaan että ei tikkuaski rapise taskunpohjalla
        tso tso poju


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Koska tupakointi ei ole syntiä.

        Toinen kysymys on kannattaako kenekään tupakoida, koska se on terveydelle haitallista. Itse en ole koskaan tupakoinut ja olen siitä kiitollinen. Mutta syntiä se ei ole.

        Tätä kehoa ei näet ole koskaan iankaikkista elämää varten luotukaan. Tupakoi taikka ei, niin maaksi muuttuu.

        Monin verroin hirveämmät aineet, kuten erilaiset päihteet, ja kaikenlaiset muut riippuvuudet. Kyllä näitä kuormia ihmisillä riittää ilman tupakointiakin.

        Omavanhurskaus paholainen koittaa ansaita kunniaa ja ylpeillä kaikenlaisilla, kuten vaikkapa tupakoimattomuudella, tai sellaisen vaatimisella toisilta. Kuten sanottu itse en tupakoi enkä suosittele muillekaan, ihan oman terveyden vuoksi. Ja sisätiloissa tupakoiva aiheuttaa vaaraa muillekin. Muotiin tullut sähkötupakka ei ole sen terveellisempää, vaikka ei muita sillä tavalla turmelekkaan.

        Miten tupakoimattomuudella voi ylpeillä, hei HALOO!


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Koska tupakointi ei ole syntiä.

        Toinen kysymys on kannattaako kenekään tupakoida, koska se on terveydelle haitallista. Itse en ole koskaan tupakoinut ja olen siitä kiitollinen. Mutta syntiä se ei ole.

        Tätä kehoa ei näet ole koskaan iankaikkista elämää varten luotukaan. Tupakoi taikka ei, niin maaksi muuttuu.

        Monin verroin hirveämmät aineet, kuten erilaiset päihteet, ja kaikenlaiset muut riippuvuudet. Kyllä näitä kuormia ihmisillä riittää ilman tupakointiakin.

        Omavanhurskaus paholainen koittaa ansaita kunniaa ja ylpeillä kaikenlaisilla, kuten vaikkapa tupakoimattomuudella, tai sellaisen vaatimisella toisilta. Kuten sanottu itse en tupakoi enkä suosittele muillekaan, ihan oman terveyden vuoksi. Ja sisätiloissa tupakoiva aiheuttaa vaaraa muillekin. Muotiin tullut sähkötupakka ei ole sen terveellisempää, vaikka ei muita sillä tavalla turmelekkaan.

        Polttaako tupakkaa nykyisin muutkin kun teinitytöt?


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Koska tupakointi ei ole syntiä.

        Toinen kysymys on kannattaako kenekään tupakoida, koska se on terveydelle haitallista. Itse en ole koskaan tupakoinut ja olen siitä kiitollinen. Mutta syntiä se ei ole.

        Tätä kehoa ei näet ole koskaan iankaikkista elämää varten luotukaan. Tupakoi taikka ei, niin maaksi muuttuu.

        Monin verroin hirveämmät aineet, kuten erilaiset päihteet, ja kaikenlaiset muut riippuvuudet. Kyllä näitä kuormia ihmisillä riittää ilman tupakointiakin.

        Omavanhurskaus paholainen koittaa ansaita kunniaa ja ylpeillä kaikenlaisilla, kuten vaikkapa tupakoimattomuudella, tai sellaisen vaatimisella toisilta. Kuten sanottu itse en tupakoi enkä suosittele muillekaan, ihan oman terveyden vuoksi. Ja sisätiloissa tupakoiva aiheuttaa vaaraa muillekin. Muotiin tullut sähkötupakka ei ole sen terveellisempää, vaikka ei muita sillä tavalla turmelekkaan.

        Itse vedän hermosauhut aika-ajoin tämän vaitovaisen edesottamuksia lukiessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten tupakoimattomuudella voi ylpeillä, hei HALOO!

        Kysyppä esimerkiksi avaajalta. Hän on keksinyt ylpeilläkseen nimitellä tupakointia synniksi.

        Mitään sellaista syntiä ei kristinuskossa tunneta.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Koska tupakointi ei ole syntiä.

        Toinen kysymys on kannattaako kenekään tupakoida, koska se on terveydelle haitallista. Itse en ole koskaan tupakoinut ja olen siitä kiitollinen. Mutta syntiä se ei ole.

        Tätä kehoa ei näet ole koskaan iankaikkista elämää varten luotukaan. Tupakoi taikka ei, niin maaksi muuttuu.

        Monin verroin hirveämmät aineet, kuten erilaiset päihteet, ja kaikenlaiset muut riippuvuudet. Kyllä näitä kuormia ihmisillä riittää ilman tupakointiakin.

        Omavanhurskaus paholainen koittaa ansaita kunniaa ja ylpeillä kaikenlaisilla, kuten vaikkapa tupakoimattomuudella, tai sellaisen vaatimisella toisilta. Kuten sanottu itse en tupakoi enkä suosittele muillekaan, ihan oman terveyden vuoksi. Ja sisätiloissa tupakoiva aiheuttaa vaaraa muillekin. Muotiin tullut sähkötupakka ei ole sen terveellisempää, vaikka ei muita sillä tavalla turmelekkaan.

        Tiedätkö tietäväinen millä ne muiden päihteiden käyttäjät yleensä aloittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttaako tupakkaa nykyisin muutkin kun teinitytöt?

        Ilmeisesti saarnaajat


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Kysyppä esimerkiksi avaajalta. Hän on keksinyt ylpeilläkseen nimitellä tupakointia synniksi.

        Mitään sellaista syntiä ei kristinuskossa tunneta.

        Jos ei muuta syntiä, niin kyllä itsekkyydestä voisi moittia.
        -käytetään työnantajan aikaa väärin, varastetaan aikaa itselle vaikka pitäisi olla työnantajalle kuuliainen rahaa vastaan. Samaa katekoriaa on omat juttu tuokiot eli juorutaan palkallisella työnantajan ajalla. Kaikki varkautta.


      • Anonyymi

        Hölynpölyä, avauksesta alkaen. Näinhän siinä käy, kun ei tunneta Kristinuskoa ollenkaan.

        Totta kaiketi, mutta eriseura on kuitenkin raskas synti. Tarjotaan armoa eikä se kelpaa. Valitaan kevyt oma tie laveampitie jätetään pois mikä ei lihaa miellytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        taidat olla salapolttaja
        katos vaan että ei tikkuaski rapise taskunpohjalla
        tso tso poju

        NO NYT ON JO TIKKU ASKI SYNTIÄ APUA MITÄ NYT TEHDÄÄN KUN KAIKILLA ON TULITIKKUJA SYTKIÄ MÖKILLE MENNESSÄ ULKOILLESSA GRILLIPAIKOILLA JA KYNTTILÖITÄ VARTEN APUA JEESUS TULITIKUT JÄI SOVITTAMATTA RISTILLÄ.NYT on helvetissä tulitikku askit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttaako tupakkaa nykyisin muutkin kun teinitytöt?

        Heliarinuoret vetää pilveä tai huumepiippuja ne tuo niitä Israelista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö tietäväinen millä ne muiden päihteiden käyttäjät yleensä aloittaa?

        Ainakin helluntailaisten yleisin on hamppu kannabis ja pilvi. Makeaa hajua ne peittää kahvinpuruilla tai valkosipulilla karkeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        taidat olla salapolttaja
        katos vaan että ei tikkuaski rapise taskunpohjalla
        tso tso poju

        Ihmisillä on hirveitä sairauksia lapsilla on on kolareita on luita poikki mutta tämä pelle ei voi auttaa ketään etsii vikoja kaikista päätyönä. Voi Herra Jeesus sentään tätä helvettiin menijää. Onko tämä koskaan itsekään saanut mitään anteeksi kun ei muille anna.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Koska tupakointi ei ole syntiä.

        Toinen kysymys on kannattaako kenekään tupakoida, koska se on terveydelle haitallista. Itse en ole koskaan tupakoinut ja olen siitä kiitollinen. Mutta syntiä se ei ole.

        Tätä kehoa ei näet ole koskaan iankaikkista elämää varten luotukaan. Tupakoi taikka ei, niin maaksi muuttuu.

        Monin verroin hirveämmät aineet, kuten erilaiset päihteet, ja kaikenlaiset muut riippuvuudet. Kyllä näitä kuormia ihmisillä riittää ilman tupakointiakin.

        Omavanhurskaus paholainen koittaa ansaita kunniaa ja ylpeillä kaikenlaisilla, kuten vaikkapa tupakoimattomuudella, tai sellaisen vaatimisella toisilta. Kuten sanottu itse en tupakoi enkä suosittele muillekaan, ihan oman terveyden vuoksi. Ja sisätiloissa tupakoiva aiheuttaa vaaraa muillekin. Muotiin tullut sähkötupakka ei ole sen terveellisempää, vaikka ei muita sillä tavalla turmelekkaan.

        Syöt kuitenkin säilöntä lisäaineet tapetut elukat siinä ohimennen KOFEIINIT sokerit saat diapeteksen


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Kysyppä esimerkiksi avaajalta. Hän on keksinyt ylpeilläkseen nimitellä tupakointia synniksi.

        Mitään sellaista syntiä ei kristinuskossa tunneta.

        Jeesus sanoi selvästi eksyttäjistä ja että lestat ei voi pelastua ei hellarit vaparit koska varastaa huoraa syö sikaa pieree vie muiden omaisuutta väärentää huumaa ilkeys on syntiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NO NYT ON JO TIKKU ASKI SYNTIÄ APUA MITÄ NYT TEHDÄÄN KUN KAIKILLA ON TULITIKKUJA SYTKIÄ MÖKILLE MENNESSÄ ULKOILLESSA GRILLIPAIKOILLA JA KYNTTILÖITÄ VARTEN APUA JEESUS TULITIKUT JÄI SOVITTAMATTA RISTILLÄ.NYT on helvetissä tulitikku askit.

        Jeesus ristillä täs mä nyt sovitaan muut synnit mut toi tupakka tupakkatehtaat....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heliarinuoret vetää pilveä tai huumepiippuja ne tuo niitä Israelista.

        Helluntailainen toi Suomeen hamppua hasista Israelista oli rankka pyhiinvaellus


    • Mitkään myrkyt eivät ole ihmiselle terveellisiä. Synnin kanssa myrkyillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä. Mutta mikä hyvänsä asia teko tai tekemättä jättäminen erottaa ihmisen luottamasta täydellisesti Jumalan armoon ja syntien antweeksiantoon Kristuksessa Jeesuksessa, NE ovat syntiä!

    • Anonyymi

      Eikö s eole syntiä että leikitään uskovaista ja samalla annetaan singnaali joka kieltää sen ja luo aivan virheellisiä mielikuvia häh?

      minä en kuuntelisi sekuntiakaan tupakalta haisevaa saarnaajaa enkä anna mitään arvoa sellaisille asian pilaajille.

      Raamattu sanoo mm, olette kalliisti ostetut, kirkastakaa siis se ruumiissanne!

      Miksi et vaito lainannut sitä kohtaa vaan aloit seikkailemaan sinne tänne.

      varkaalla ei ol emitään syytä luottaa armoon ennen siskunnan muuttumista.

    • Ketä te kirkastatte hölöttämisillänne, keksimällä syntejä ja tuomitsemalla keksimienne syntien perusteella esim. tupakoivia henkilöitä. Kuvottavaa toimintaa taivas asioilla.

      Taivaaseen ei mennä millään muulla tavalla, kun uskomalla Kristukseen.
      Omavanhurskaus lihanpyhitysharhoineen ei taivasta tule näkemään, turha sellaiseen on rakentaa autuuttaan.

      • Anonyymi

        Röökaajia pitää silitellä kun savustavat samalla muita ympärillä. Lapset joutuvat usein olemaan pakosti savun seassa, onko se oikein?


      • Anonyymi

        On se huvittava tapaus tämä vaitonainen kun joka toisessa kommentissaan kumoaa edelliset tarinansa.

        Eikä kristillisestä elämästä näytä tajuavan mitään.


      • Anonyymi

        No hän tajuaa kaikki asiat niin kuin Sinäkin, omalla tavallaan, omilla kyvyillään. Mutta olen vaistoavanani, että hän kuitenkin on rehellinen ja pyrkii auttamaan itseään ja kaikkia muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hän tajuaa kaikki asiat niin kuin Sinäkin, omalla tavallaan, omilla kyvyillään. Mutta olen vaistoavanani, että hän kuitenkin on rehellinen ja pyrkii auttamaan itseään ja kaikkia muitakin.

        Ilman rakkautta ei ole mitään eli kaikki turhaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Röökaajia pitää silitellä kun savustavat samalla muita ympärillä. Lapset joutuvat usein olemaan pakosti savun seassa, onko se oikein?

        Lapset ei siinä kuitenkaan yleensä ole ellei ole juhlia mutta tupakkaa savuaa ulkona yleensä ja ennen sentään poltettiin tupakka huoneissa tai vain ravintola vaunuissa.Voisi nytkin polttaa siellä ei ole lapsia missä alkoholia.


    • Niin tupakanpoltto ei ole syntiä koskaan ollut, eikä synniksi muutu. Joka tuollaisia väittää, hänei ole vielä tajunnut lainkaan omien syntiensä olemusta eikä syvyyttä.

      Vain usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa, muuta tietä ei ole olemassa. Eikä tule.

      Liha ei jalostu tupakoimattomuudella, eikä tupakoimalla, tällaiset ei kristilliset avaukset osoittavat vain avaajan todellisen tilan Pyhän Jumalansa edessä.

      • Anonyymi

        Amen omin voimin ei kukaan pelastu


    • Anonyymi

      Ei se syntiä ole vaan ihan vain tyhmää.
      Vai meneekö jumalalla taivaissa savu silmiin.

    • Terveyden pilaamista tupakointi on. Tupakan terveyshaittojen tiedostaminen ja esiin nostaminen on kuitenkin aika tuore juttu. Onkin hämmästyttävää että tupakasta on viime aikoina (kuulemma) tullut nuorten naisten juttu. Naiset ovat kuitenkin olleet perinteisesti terveystietoisempia kun miehet. 🤔

      • Anonyymi

        Näitä "kuulo ja luulo" puheita riittää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä "kuulo ja luulo" puheita riittää...

        Lestojen kuuluu kyllä saatanalle laitetut päästää pois kirouksesta ja katua niitä jotka on laitettu jostain humpasta tanssista musiikista laulusta JONNINJOUTAVASTA mitään järkeä. Eikä pidä lukea Raamattua kun ei erota mistä kulttuurista heimosta kukakin on siellä.


    • Uskonnollistaminen on hyvin yleinen juttu. Ihmiset kokevat olonsa paremmiksi, kuvitellessaan Jumalan tykkäävän heistä enemmän, kun he harjoittavat kaikenlaisia ruumiinharjoituksia ja kieltäymyksiä. Samasta vammasta tämä toisten tumitseminenkin johtuu. Ihmiset luulevat Jumalan tykkäävän tuomitsevista, kituuttavista ihmisistä.

      Tautalla on usko ruumiin jalostumiseen (pyhittymiseen) erilaisten kieltäymysten avulla. Luostarilaitokset, ja rigoristinen itseen keskittynyt uskonnollisuus ovat kaikki tätä samaa alkuperää.

      Jes. 28:10 Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" -

      Jes. 28:13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä", niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.

      • Anonyymi

        Tämänkin palstan pahin tuomitsi toisia helvettiin ja lupasi nauttien katsoa tuomiota vierestä. Eikö uskonnolliset fariseukset olekin kamalia?


      • Anonyymi

        vaito et ymmärrä yhtään mitään puhut aidasta kokoajan kun pitäisi seipäistä olla puhetta.

        luot kaiken aikaa olkiukkoja ja niitä vastaan hyökit hyvällä menestyksellä!

        kukaan ei ole niin yksinkertainen että luulisi lihansa jalostuvan kun siitä Raamattu sanoo ihan suomeksi että liha ei koskaan pyhity eikä sevoi pyhittyä, ala siis jo miettimään mitä joku toinen kirjoittaa jalakkaa noista joutravista toistoistasi.

        ta en minä tiedä onko lestoissa kuitenkin niinkin yksinkertaisia vaeltajia, n toivoisi olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaito et ymmärrä yhtään mitään puhut aidasta kokoajan kun pitäisi seipäistä olla puhetta.

        luot kaiken aikaa olkiukkoja ja niitä vastaan hyökit hyvällä menestyksellä!

        kukaan ei ole niin yksinkertainen että luulisi lihansa jalostuvan kun siitä Raamattu sanoo ihan suomeksi että liha ei koskaan pyhity eikä sevoi pyhittyä, ala siis jo miettimään mitä joku toinen kirjoittaa jalakkaa noista joutravista toistoistasi.

        ta en minä tiedä onko lestoissa kuitenkin niinkin yksinkertaisia vaeltajia, n toivoisi olevan.

        Kenestä toi ehkäisy kieltoa on joku Mooses ennen Jeesusta ja kultaiset vasikat .....ehkä niitä kuoli siellä sen takia että oli tyhmiä.


      • Anonyymi

        JESAJA 53 JA KOHTA 5 PÄIVÅN OPPITUNTI


    • Lihanpyhitysoppia esitellään täällä ihan päivittäin, ja estoitta. = Olen seurannut palstaa 20 vuotta. Viime aikoina tämä on lisääntynyt. Ihminen on kokonaan syntinen ja sellaisena pysyy kuolemaansa asti, jos Kristuksen vanhurskaus ei lahjaksi kelpaa on edessä kadotus. Mitkään ihmisten keksimät syntiluettelot ja niiden noudattamiset eivät ketään pelasta.

      Ja jumalan armo tekee nöyräksi, Jumalan armo ja syntien anteeksiantamus rakentaa yhteistä Kristuksen kirkkoa yhteisessä rakkaudessa. Karsina- uskovaiset rakastavat karsinoitaan ja pilkkaavat Kristusta ja hänen omiaan, hajoittavat Jeesuksen verellä Jumalan omaksi lunastettua Herran kansaa.

      Tuollainen kristittyjä hajoittava pilkkaaja henki on paholaisesta.

    • Anonyymi

      Tupakan poltto on yksi ainoita lohtuja tässä kusipäiden yhteiskunnassa.

      • Anonyymi

        ei kärsinyt laittaa nimimerkkiään tuohon, vaito meinaan


      • Anonyymi

        MInustakin olisi mukavaa polttaa oikein kasottain norttipakkauksia isossa nuotiossa, paitsi ettei ilmaa saa pilata kuulemma, paitsi silloin kun huvittaa, eikös s eniin mene tupakkaorjilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei kärsinyt laittaa nimimerkkiään tuohon, vaito meinaan

        No en voi toisten viesteihin laittaa nimimerkkiäni. Se ei ole teknisesti mahdollista. 😜 Koska en ole moisen myrkyn kassa ollut koskaan tekemisissä en suosittele sitä kenellekkään.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        No en voi toisten viesteihin laittaa nimimerkkiäni. Se ei ole teknisesti mahdollista. 😜 Koska en ole moisen myrkyn kassa ollut koskaan tekemisissä en suosittele sitä kenellekkään.

        Kielenkäytöstä vaan pääteltiin!


    • Anonyymi

      Mitä tai mikä on synti, syntiä tai synnillistä? Mistä voin tietää onko joku tekoni syntiä. Jos esimerkiksi tänään sunnuntaina niitin paskahuussin takaa heiniä ja laitoin ne seipäälle, teinkö syntiä kun oli Sunnuntai? Yhden seipäällisen siis vain ja seipäänkin kyllä veistin tänään. Ei tuntunut työltä, ehkä liikunnalta. Kirkonmenot olin kuunnellut radiosta sitä ennen rauhallisesti tuvassa makoillen.

      Varastamiset, tappamiset ja ehkä huorinteotkin joissakin tapauksissa ymmärrän kyllä synniksi. Entä ylinopeudella ajaminen tai vilkun käyttämättä jättäminen?

      Ikkunallisesta pesukoneesta tai matoista en kysy, koska en ole rienaamassa. Ruukkukukat kuitenkin kiinnostaa, entä amppelitomaatit? Niitähän pitää palvoa lähes joka päivä kastelemalla.

      • Anonyymi

        Missä tapauksessa näet tai koet huorinteon syntinä? Josko jää kiinni, vai mikä ratkaisee?

        Amppelitomaatien kastelu sunnuntaina? Siinä meille ajateltavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tapauksessa näet tai koet huorinteon syntinä? Josko jää kiinni, vai mikä ratkaisee?

        Amppelitomaatien kastelu sunnuntaina? Siinä meille ajateltavaa.

        Niinku Jeesus sanoi joka katsoo himoiten on jo tehnyt huorin ....se on se himo mikä vetää ihmisen lihassa pahat ajatukset. Mutta hillitse HIMOSI. Eli huoruus on vain syntistä maailmaa mutta ne himot loppuu kun kuolee sitten. Jotkut syö rauhoittavia ettei himota.


    • Mutta syntiä ei tupakanpoltto ole, terveytensä pilaamista kylläkin. Paljon pahempia tuholaisia päihteet, huumeet jas lääkkeiden väärinkäyttö ovat.

    • Kaikki mikä ei tule uskosta Kristukseen on syntiä. Myös kaikki ihmisen lihaan turvaava kristillisyys ja itse tehty vanhurskaus (tekopyhyys).

      • Anonyymi

        Eli tupakanveto tulee siis uskosta Kristukseen niinkö?

        onkohan sulla vähän ihmeellisiä kommentteja, ettei vaan vanhuus jo kummittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tupakanveto tulee siis uskosta Kristukseen niinkö?

        onkohan sulla vähän ihmeellisiä kommentteja, ettei vaan vanhuus jo kummittele.

        Äläpä muuta sano!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tupakanveto tulee siis uskosta Kristukseen niinkö?

        onkohan sulla vähän ihmeellisiä kommentteja, ettei vaan vanhuus jo kummittele.

        Nukkuu ihan liian vähän.


    • Anonyymi

      Muistakaa kristillisdemokraatit että jos teidän lakiehdotuksesta tulee tupakan täyskielto niin vastaiskuna tulee YouTubeen pilavideo jossa jeesus harrastaa seksiä jammu siltavuoren kanssa.

      • Anonyymi

        Tupakan täyskieltoa en kannata, mutta ..... voisi olla hyvä jos vielä vähenisi.... no en tiedä. Minä poltin kymmenet vuodet ja nyt kymmenet vuodet polttamatta, minulla ei keuhkoputki kestänyt, lopetin 1995.

        Tuo Jammu-juttu oli tosi mauton, huono! Ei jatkoon. VArmaan kirjoittajakin jo häpeää?


      • Anonyymi

        Näitä kieltää joku sitten tilalle tulee joku muu . Nykyään nuoret käyttää nuuskaa ja huumeita. Ei noilla kielloilla saa hyvää aikaan kyllä. Enemmän vain terveys valistusta että hyvä elää urheillen tai muuta. Mutta kiellot aiheuttaa heti vastustusta koska se on negatiivista. Ihmisen pitää itse valita.


    • Anonyymi

      Jeesus oli homoseksuaalinen mieshuora

      • Anonyymi

        "Jeesus oli homoseksuaalinen mieshuora"

        Aika raju väite, ilman mitään todisteita?

        Raamatusta, josta voimme Jeesuksesta ja hänen elämästään maan päällä lukea, ainakaan minä en saa tuota käsitystä hänestä. Onkohan nyt niin, että joku yrittää vain provosoida tai sitten hän on mennyt mukaan sakeaan hullutukseen, jota nykyaika tarjoaa?


    • Anonyymi

      Puhu näille korsteeneille. Ovat kai vetävinään uhrisavuja.

      • Anonyymi

        Rauhan piippua kuin intiaanit tai vesi piippuja kuin arabit. No intiaanit ei osannut kirjoittaa ei lukea siihen aikaan. Heillä oli linnun sulat päähineenä kun muut kirjoitti sulkakynillä. Miten vaan. Vapaus valita polttaa vai ei on parempi samoin vapaus valita montako lasta tekee tai mitä syö paljonko harrastaa liikuntaa.


    • Jokaisen jeesustelijan on hyvä muistaa että röökaaminen on kaikista kovin koukuttaja. Esim kovat huumeet jäävät taakse.

      Esim vapaa seurakunnassa on liberaalimpi meininki kuten pitääkin. Itse pääsin tuosta ikeestä sähköröökin kautta. Nyt täysin nikotiini vapaata elämää yli 8 vuotta.

      Mutta älkää röökaajaa tuomitko! Kun ette ymmärrä riippuvuuden syvyydestä tuon taivaallista.

      • Anonyymi

        Nuoret tosiaan polttaa sähkötupakkaa ja pilveä nuuskaa. Kiellot ei auta mitään.


    • Anonyymi

      Jollakin/joillakin on kilju valmistunut sopivasti Jouluksi.

    • Anonyymi

      Joo päivi räsänen yrittää tehdä tupakan täyskiellon ja tuoda tilalle jotain jammu siltavuoren mieshuoran siunausta.

    • Anonyymi

      Varastaminen on myös syntiä väärentäminen

    • Anonyymi

      Itse menin aina meidän kellaritiloihin sauhuille, eikä kukkaa tienyt mittää.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe