Minulla on 14vko cotoni pentu. Joka painaa nyt hieman alle 3kg. Kuivanappulat ovat kokoajan esillä, jotta pentu voi syödä jos on nälkä.
Lisäksi annan muuta ruokaa 3krt päivässä.
hauhau- hyytelöä annan kerran viikossa. onko hyytelö pahitteeksi ?
muina päivinä annan riisiä, tai makaroonia. pakastevihanneksia, tai raejuustoa. Lisäksi olen pakastanut pieniä nokareita jauhenlihaa, josta annan silloin tällöin pennulle yhden nokareen. Kanaa tai kalaa tarjoan myös joskus, sillä ainakin kalassa on kuulema liikaa vitamiineja pennulle.
Kuinka suuria annoksia pennun tulee syödä päivän aikana ?
Hedelmäthän eivät ole pahitteeksi ? sillä meillä ainakin omena on kovaa herkkua..
Onko jotain muuta mitä voisin pennulle silloin tällöin tarjota?
-Kiitos
ruokinko pentua liikaa?
10
727
Vastaukset
- olla koko
aikaa ruokaa esillä! Aikuisella koiralla suositellaan kahta ruokintakertaa päivässä. Ravinteiden tasapainoittamiseksi suosittelen että ostaisit korkealaatuista koirille tarkoitettua kuivamuonaa, esim. Eagle Pack. Tarjoa se kuitenkin liotettuna. Lisäksi puruluita ja joskus koirille tarkoitettuja herkkuja; siankorvan palanen, kärsä tms. Koira on sopivassa lihassa kun sen kylkiluut tuntuvat nahan alta. Jos pidät koko ajan koirallasi ruokaa tarjolla, et pysty kontrolloimaan määrää. Älä lihota koiraasi!
- heti pois
niin siinäpä se olikin.
3krt päivässä ruoka,nappulaa ja kotiruokaa tai kasviksia tai kalaa tai mitä vaan liskäksi jos haluat mutta ei ruokaa koko ajan esillä! :) - epävarma?
kiitos. Meillä syödään kuivamuonana
1st Choicea. - tämmöinen
Selkeät ruoka-ajat. Kolme kertaa päivässä. Koko ajan ei ruokaa tarvitse olla tarjolla.
Antaisin yhden kotiruoka-aterian. Lihaa/kalaa/kanaa JA riisiä/makaroonia yms plus vihannesta.
Yksi neljäsosa eläinvalkuaista, loput riisiä tms. ja vihannesta.
Yhden kala-aterian viikossa voi pennullekin antaa. Samoin maksaa keitettynä. Kylmäpuristettua öljyä voit antaa joka pv. telusikallisen. hyla viili/piimä ovat myös mieluisia monile koirille. Hedelmät ja marjat ovat ok. Avokadoa ja viinirypäleitä ei suositella.
Meillä aikuiset koirat syö vuorokauden toisen aterian palikoita, toisen kotiruokaa
Onnellista eloa pennun kanssa - ninni197333
Meillä myös 14 vko coton tyttö.Söisi niin paljon kun vaan ruokaa antaisi, omena on kanssa ihan ykkönen.Älä pidä papanoita esillä.Meillä syö kolme kertaa päivässä.Aamulla kaurapuuroa ja koiranmakkaraa, päivällä Cesar ja illalla papanoita, välillä liotettuna ja välillä ihan sellaisenaan.Hyytelö ruuat ja reajuusto on myös herkkua.Lampaan korvat on hyviä makupaloja silloin tällöin.
- ja muusta
Hyytelöt ja koiranmakkarat eivät ole ravitsevia ruokia. hyytelö on 60-80 vettä. Makkaroissa on paljon verta. Vaihda lihaan, kalaan tai kanaan tms. oikeaan ruokaan
- Nimetön
ja muusta kirjoitti:
Hyytelöt ja koiranmakkarat eivät ole ravitsevia ruokia. hyytelö on 60-80 vettä. Makkaroissa on paljon verta. Vaihda lihaan, kalaan tai kanaan tms. oikeaan ruokaan
kyllä ruuat niin hyvin on tutkittuja että jos kaupassa makkaraa ja hyytelöä myydään niin anna mennä vaan.Periaatteessa koira pärjää pelkillä papanoilla jos ei halua antaa mitää extraa.Neuvoja ja niksejä on yhtä paljon kun on koiria ja omistajia.
- kuitenkin
Nimetön kirjoitti:
kyllä ruuat niin hyvin on tutkittuja että jos kaupassa makkaraa ja hyytelöä myydään niin anna mennä vaan.Periaatteessa koira pärjää pelkillä papanoilla jos ei halua antaa mitää extraa.Neuvoja ja niksejä on yhtä paljon kun on koiria ja omistajia.
kannattaa katsoa tuoteselosta. Hyytelö: kosteutta 68%=vettä! Paljonko siinä on ravinteita?
- kuitenkin
kuitenkin kirjoitti:
kannattaa katsoa tuoteselosta. Hyytelö: kosteutta 68%=vettä! Paljonko siinä on ravinteita?
tarviiko aina olla ravinteet kohdilla, jos antaa muutakin kun makkaraa niin tarviiko niitä ravinteita joka paikassa kytätä.Kyllä minäkin syön pizzaa ym. ja niissäkään ei taida olla ravintoarvot ihan kohdillaan , mutta nälkä lähtee =).
- Anonyymi
Mulla on koira joka on 9vk jack russell terrieri ja mua pelottaa jostain syystä se kun se huomenna menee mummolle (mummolla on ennenkin ollu koira) niin jo se syöttää sitä liikaa se on sielä siis 2h ja mä oon sillon koulussa ja saatiin se vasta paripäivää sitte ni ei ois kauheen mukavaa jos se joutuis lääkärii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356