Hei, olen menossa Italiasta Sveitsin läpi Itävaltaan.
onko kellään tietoa tarkastetaanko rajalla passit? mulla on sellainen ongelma, että matkatoverini on venäläinen, ja hänellä on vain Suomen viisumi. jakun en tiedä, kelpaako se Sveitsissä niin sen takia kyselen, ettei tarvi sitten rajalla ihmetellä.
Tarkastetaanko rajalla passit tai viisumit
6
1231
Vastaukset
- mutta kaikkia ei tarkisteta
Ei tarkisteta aina. Rajavalvonta kyllä on olemassa, mutta henkilökuntaa ei ole kaikkina aikoina kaikilla rajanylityspaikoilla eikä jokaista autoa pysäytetä. Mutta enpä lähtisi riskeeraamaan, sano kaverillesi, että selvittää tuoon viisumiasian etukäteen.
- edelliseltä
Juniin pätee sama: joskus tarkistetaan ja joskus ei. Valvonta on siis sellaista vähän pistokokeenomaista. Itse kuljen usein Sveitsi-Saksa ja Sveitsi-Ranska -rajojen yli ja noin joka kolmas kerta pitää näyttää passia.
- pakko?
Mikäs pakko teidän on mennä Sveitsin läpi? Pääseehän sieltä Italiasta Itävaltaan suoraankin.
Olen mennyt ennen Schengeniä autolla Ruotsista Italiaan ja ainut kerta, jolloin passeja edes haluttiin katsoa, oli Sveitsin rajalla. Ei ne kyllä silloinkaan passin sisälle katsoneet. Kunhan tarkastivat, että minkä maan passilla sitä liikutaan. - reissuiita
No, mikä ettei tosiaan voi hankkia tarvittavia lupia etukäteen.
Eipä niitä kyllä ole paljon passit kiinnostaneet nykyään. Jos on menossa Suomen rekistereisä olevalla autolla, niin huitovat vain eteenpäin, tai näin on ainakin omilla reissuilla ollut. Lentoasemalla voi olla eri juttu.- passilla
taitaa olla niin,että EUn passilla pääsee ilman tarkastusta sisään. kun jos en nyt ihan väärin muista, niin sveitsi ja eu teki jonkun sopimuksen mikä helpottaisi eun kansalaisia matkustamaan sveitsiin ja toisinpäin. taitaa olla eri asia sit venäjän passilla.
- SIMO
passilla kirjoitti:
taitaa olla niin,että EUn passilla pääsee ilman tarkastusta sisään. kun jos en nyt ihan väärin muista, niin sveitsi ja eu teki jonkun sopimuksen mikä helpottaisi eun kansalaisia matkustamaan sveitsiin ja toisinpäin. taitaa olla eri asia sit venäjän passilla.
Minulta kysyttiin passia viime kesenä kun tulin Sveitsistä-Saksaan saksankilpisellä vuokra-autolla.En tiedä vaikuttiko pärstä kerroin,mutta ei oltu kiinostuneita muusta kuin passista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059