Olen mieheni kanssa katellut noita talopaketteja, kun omakotitalon rakennus alkaa olla ajankohtainen. Onko jollain kokemuksia Teritalosta tai Kannustalosta ja niillä rakennetuista taloista? Meillä on yksikerroksinen omakotitalo mielessä, Kannustaloista eniten miellyttää silmää Vihervaara 172 ja messuvoittaja 165, Teritaloista se isoin Ida. Olisi valtavan hyödyllistä kuulla muiden kokemuksia, koska itse on aika lailla ulalla esim. talopakettien hinnoista. Se ollaan kuultu, että Teritalo ja Kannustalo ovat suurinpiirtein samaa hintaluokkaa. Hinta on kuitenkin aika iso asia omakotitaloa rakennettaessa...ja siitä päätöstä tehtäessä.
Teritalot/Kannustalo - Kokemuksia?
6
2877
Vastaukset
- RakentajaRakentaja
Palkkaa ensinnäkin asiantunteva valvoja ennen talopaketin valintaa. Mielikuvilla ei pitkälle pötkitä.
Kirjoituksesta päätellen olet rakennuttamassa taloa, et rakentamassa kuten monet uusavuttomat rakennuttamista kutsuvat rakentamiseksi, vaikka itse tumput suorina suoraan sanottuna vain siivoavat rakennuksellaan. Tätä sitten ns. kutsuvat "rakentamiseksi" huh huh "olipas kovaa hommaa, tuo rakentaminen" :D
Eli asiantunteva valvoja osaa verrata talopakettien toimitussiältöä ja osaa eri työvaiheiden kokonaishintoja verrata realistisesti. Riippuu siis paljolti rakennuttajasta, rakentajasta ja myöhemmista rakennusmateriaaleista millaisen talon saatte aikaiseksi, ei itse talopaketilla ole suurta merkitystä kokonaisuuden kanssa. Tietysti se on hienoa sanoa kaffipöydässä että "rakensimme" kannustalon "lyydiätäti" mallin :D
Eli karkeasti sanottuna hyvästä saa helposti huonon ja huonosta hyvän jos tekijät ovat joko osaamatonta tai osaavaa porukkaa.
-Rakentaja-- tyytäinen
Meidän Kannustalomme on 23 vuotta vanha. Lisää on rakennettu saman tehtaan täydennysmallilla 10 vuotta sitten. Mielikuvia tai ei, niin Kannustalo on kaunis, hyvin suunniteltu ja rakennettu talo, jota uskallan suositella vaikken rakentamisen ammattilainen olekaan. Kahdeksan-henkisen perheen kanssa Kannustalossa eläneenä voin sanoa olevani asumisen ammattilainen. Kannustalo on myös kaikissa tutkimuksissa ehdoton tapaus ja messuvoitot ovat komea kruunu pohjalaisen firman monipuoliselle osaamiselle.
- Åsa¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Olette peräti ajatelleet talon rakentamista.Voi hellanlettas,ostakaa lautaa ,nauloja ja siitä se lähtee.Peltiä saa kirppikseltä.
- lisää
Jos haluaa päästä helpolla, niin Teijo-Talot rakentaa Halsuan tehtaallaan talon kivijalasta lähtien takkaa, tapetteja ja viimeistelyä myöten valmiiksi. Asumaan pääsee samana päivänä, kun talo tuodaan paikalle.
Maksaahan sellainen "paketti" enemmän kuin kasa rakennustarvikkeita, mutta eipä tule viivytyksiä edes sadekesänä ja kustannusarviot pitävät täsmälleen. Talkookahveissakin säästää.- Perhon ponnistus
Käy kattoon jetta-talon sivuja. Saanut kovasti suosiota kokkolassa viimeaikoina.
- myöskin
Kauhajoen Puutalokymppi. Kokemukseni ovat vain positiivisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242422- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197