Öljynkulutus

Yamaha

Olisin vain kysellyt sitä että kuinka paljon moottoripyörät kuluttavat öljyä?
Tulisiko öljyä kulua yhtään vai mikä on vielä "normaalia" kulutusta?

18

4659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • latukka

      Nelitahtikoneelle on tyypillistä että se syö aina "jonkin" verran öljyä. Öljyn kulutuksessa näkyy olevan eroja eri pyörämerkkien suhteen. Esim. honda ei tunnu nielevän. Tonninen ja kuussatku cebari ei öljyä niellyt, pinta laski tikussa kuudelle tonnille muutaman millin. Samoten nyt hayabusassakaan ei juuri näy paljoa pinta laskevan vaikka vähän on tullut rangottuakin. Yamahoissa on näkynyt olevan YZF:ssä ja FZR:ssä kautta linjan yllättävän kovia kulutuksia. Joissakin tapauksissa puhutaan jopa muutamista litroista vaihtovälille. Tutun 1100ZZR vei pauttiarallaa litran kuuteen tonniin.

      • Yamaha

        Juu olen nimittäin harkinnut ostaa 600 FZR:n jonka tiedän kuluttavan öljyä reilun litran/3500km. Sitä vaan pohdin että onko se normaalia. (Kohtuu rajussa ajossa)


      • latukka
        Yamaha kirjoitti:

        Juu olen nimittäin harkinnut ostaa 600 FZR:n jonka tiedän kuluttavan öljyä reilun litran/3500km. Sitä vaan pohdin että onko se normaalia. (Kohtuu rajussa ajossa)

        Itse en öljyjuoppoa välttämättä valitsisi vaikka se toimisikin. En tiedä sanoa miten toi öljyn nieleminen yltyy ja mihin se johtaa tässä tapauksessa... Toimiiko sellaisenaan ja mihin asti? Yleensä mulla on ollut periaatteena että silloin kun aletaan puhua litroista niin vehje on nähnyt parhaat päivänsä.

        Olen kuullut noista joskus version että alkaa kuluttamaan enemmän n. 50tkm kohdalla. Siihen auttaa se kun vaihtaa männänrenkaat ja hoonaa. Jos se alkaa kuluttamaan noin nopeasti ja ei uutena ole kuluttanut, minusta se on huonoa laatua. Markkinoilta löytyy vehkeitä jotka ei kuluta. Itse ajan n. 20tkm kesässä ja männän renkaita en ala vaihtaa joka toinen kesä.

        Ei kannata vetää hernettä nenään. Korjata saa kommenttejani eli kertokaapas kokemuksianne pitkäaikaisemmat yammuihmiset.


      • -93-
        Yamaha kirjoitti:

        Juu olen nimittäin harkinnut ostaa 600 FZR:n jonka tiedän kuluttavan öljyä reilun litran/3500km. Sitä vaan pohdin että onko se normaalia. (Kohtuu rajussa ajossa)

        Osta multa ni ei kuluta.


      • Iines
        Yamaha kirjoitti:

        Juu olen nimittäin harkinnut ostaa 600 FZR:n jonka tiedän kuluttavan öljyä reilun litran/3500km. Sitä vaan pohdin että onko se normaalia. (Kohtuu rajussa ajossa)

        Mulla on vähän päinvastanen ongelma. Mulla kun on toi kaksitahtinen TZR250 ja sen pitäs syödä noin 2% öljyä... eikä syö. Tonnin kilsoilla menee vajaat puoli litraa. Pelottaa, että koskakohan kilkkaa... Mites muiden immeisten kaksitahtiset?!? Maistuuko öljy?


      • a
        Yamaha kirjoitti:

        Juu olen nimittäin harkinnut ostaa 600 FZR:n jonka tiedän kuluttavan öljyä reilun litran/3500km. Sitä vaan pohdin että onko se normaalia. (Kohtuu rajussa ajossa)

        Ei kai litraa saa mennä noilla kilometreillä ???


    • ougi

      Onko normaalia, että yamaha yzf-r 125 voi kuluttaa noin desin öljyä 300km:llä

      • mä...

        ei ole normaalia..


    • Mika++

      Omaansahan saa aina kehua. Omakehuun voi aina luottaa koska se tulee täydestä sydämestä. Öljynvaihtoväli 12 000 km, ajettu 105 000 km, eikä kertaakaan ole tarvinnut öljyä lisäillä. Honda!

      • Pensa Voitelee

        Moottoripyörä kuluttaa AINA öljyä !


      • Mika++
        Pensa Voitelee kirjoitti:

        Moottoripyörä kuluttaa AINA öljyä !

        Honda on niin hyvä pyörä, että se tuottaa öljyä, ei kuluta.


      • j k

        Itsellä Honda vfr 750 vm -90 vaihtovälillä ei tarvi lisätä ajettu 102.000 km ja eikun paranee.


    • 1300cc-T

      80-luvun lopun ja 90-luvun alun FZ(R)-oerheen moottorit olivat persoja öljylle. Muistan hyvin kun sekä FZ-750 ja FZR-1000 Yamahoilla ei kummallakaan pystynyt ajamaan yli 1000 km ilman että öljyn varoitusvalo ei olisi syttynyt. Molemmat pyörät olivat alle 20000 km ajettuja ja moottorit kunnossa. Virttäjävelho Erkki Siukola joskus kertoi että Yamahalla on ollut tapana ohjata mäntien ja sylintereiden lämpölaajentumista tekemällä sylintereistä aavistuksen soikeita(!). Tästä syystä Yamahoille ainakin tuohon maailman aikaan öljy kelpasi. Öljynkuluminen ei siis ollut mikään vika vaan paremminkin ominaisuus.

    • APUUVVA

      Yamahan YZF-R125 nelitahtikone. Ajettu apout 16000 km ja nielee öljyä litran tuhannelle kilometrille!!!
      Asiaa paremmin tuntevilta toivoisi kommentteja, itsestä vaikuttaa sille, että nimeltä mainitsematon yritys onnistui myymään pojalle koneeltaan sohlon kevarin hyvään hintaan. Ei kai nelitahtikone enempää niele öljyä kuin kaksitahtinen nykyään?

      • ougi

        mulla sama pyörä ja sama ongelma!


    • 1300cc-T

      Neli-ja kaksitahtikoneen öljynkulutusta ei voi verrata keskenään. Toisessa sylinterin voitelu tapahtuu polttoaineessa olevalla öljyllä kun taas toisessa öljy ohjataan sylinteriin kiertokangen/männän öljykanavaa pitkin. Kuten yllä olevassa kirjoituksessani kerroin minun kaksi Yamahaa ovat molemmat kuluttaneet öljyä n.Litra/1000km. Kummassakaan moottorissa ei ollut konkreettista vikaa eikä paljoa kilometrejä takana. Tosin ne eivät 125cc-kokoisia vaan 750cc ja 1000cc mutta samanlaisella nelitahtiperiaatteella toimivia. En tiedä miten nykyään Yamahat,isot tai pienet öljyä kuluttavat,muut japsimerkkiset pyöräni eivät ole öljyä kuluttaneet. Onko se vielä Yamahan ominaisuus vieläkin en tiedä mutta vaikka öljyä kuluisikin ei se välttämättä kerro huonokuntoisesta moottorista.

      Kokeilepa vaikka muita öljymerkkejä jos niillä vaikka öljynkulutus vähenisi. AInakin joskus itselläni väljä autonmoottori lopetti öljynsyömisen ku laitoin sinne viskositeetiltaan paksumpaa öljyä.

    • jäläs

      Jammu virago xv vm.88 - ei oo tarvinnu 2000 kilsoilla lisätä.
      ( koneessa castroolia. 44 tuhatta . . . .)

    • Anonyymi

      Miksi mopo syö öljyö?
      Onko jokin osa mennyt rikki vai miski.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe