heips..voisiko joku kertoa mitä kaikkea poliisikoulun pääsykokeissa on? mitä kannattaa harjotella äidinkielen ja ruotsin osuuteen? entä kuntokokeisiin? millaisia testejä siellä? entä se nukenkanto? mulle voi laittaa mielellään mailia.. :)
poliisikoulu
17
2542
Vastaukset
- Biologi VVT.
Et vaikuta tarpeeksi kypsältä tahi sivistyneeltä jotta pääsisit kouluun sisään. Poliisikoulun nimi on muuten nykyään poliisiammattikorkeakoulu.
http://www.poliisiammattikorkeakoulu.fi/- sivistyneenä
kun alat välittömästi tekemään arviota kirjoittajasta? Eiköhän täällä pitäisi keskustella poliiseista eikä kirjoittajien henkilökohtaisista ominaisuuksista.
- sivistysvaatimukset
kovin korkeat olla ? Kuka täysjärkinen poliisiksi haluaisi, jos kyvyt muuhunkin riittää? Toki vartijageenin omaavat saavat vallankäytöstä kiksejä, mutta muuta positiivistä ei poliisin hommissa sitten taida ollakaan. On vain paskat asiakkaat, työtoverit, työajat ja paska palkka.
- ....
Vanhat kunnon neurootikot päässeet taas nousemaan piiloistansa ja kokee tähtihetkiä, kun pääsevät pätemään.. Hyvä niille.. :)
Sen sijaan, että länttäisin pelkän linkin poliisiammattikorkeakoulun sivuille, niin lyhykäisyydessään vastaan, että: Koe koostuu useista eri vaiheista. Siellä tosiaan on kuntotestit, mitkä eivät vaadi mitään teräsmiehen kuntoa, mutta olisi hyvä, että valmistaudut niihin kunnolla. Siellä on juoksua, aidan ylitystä, uintia, nuken kantoa, leuanvetoja, ym. Naisilla tietääkseni yksi kompastuskivi on edelleen tämä nuken kanto.
Sitten siellä on psykologisia testejä. Kymmeniä erilaisia testejä ja tehtäviä, mitä pitää tehdä.
Välillä on ennakkomateriaaliin liittyvä tehtävä ja siinä mukana äidinkielentehtävä, mikä on periaatteessa aineen kirjoitus. Aikanaan ei ollut ruotsintehtäviä, en tiedä onko ajat muuttuneet.
Järjestys ei välttämättä ole tämä, vaan ne voi vaihdella. Kilpailu on kovaa ja kovat pärjää.. ;)
Kaikenkaikkiaan päivä on aika kaikenkattava ja uuvuttava, koko ajan pitäisi pystyä keskittymään käsillä olevaan tehtävään, mutta ihan tavallisia ihmisiä sieltä läpi pääsee, että ei muuta kuin itseluottavaisesti vaan. Valmistauduhan kunnolla, ettei jää harmittamaan.
Jos et tule valituksi, niin vuosi pitää odottaa ennen seuraavaa yritystä ja muistaakseni kolmesti saa yrittää. Nippelitiedot löytyy tosiaan poliisiammattikorkeakoulun sivuilta ja poliisin sivuilta lisää tietoa ammatista.- sitten
ku pääset kouluun ja valmistumisen jälkeen huomaat olevasi työttämänä tai olet määräaikaisena jossain 500 km:n päästä kotoa, voit onnitella itseäsi.
- tosiaankin§§
sitten kirjoitti:
ku pääset kouluun ja valmistumisen jälkeen huomaat olevasi työttämänä tai olet määräaikaisena jossain 500 km:n päästä kotoa, voit onnitella itseäsi.
Opetella täyttämään päivärahahakemus. Ja toinen tärkeä asia on liittyä liittoon jo ennen työharjoittelua ettei tipu peruspäivärahalle valmistumisen jälkeen.
Näillä eväillä sitten on 500 päivää aikaa miettiä mille alalle alkaa lukemaan jotta työllistyisi. Varmaan joku rääväsuu nyt ajattelee että provo, mutta ne pösilöt jotka pitävät minua (työtön konstu) pessimistinä tulevat tippumaan tyhjän päälle. - Hööö
tosiaankin§§ kirjoitti:
Opetella täyttämään päivärahahakemus. Ja toinen tärkeä asia on liittyä liittoon jo ennen työharjoittelua ettei tipu peruspäivärahalle valmistumisen jälkeen.
Näillä eväillä sitten on 500 päivää aikaa miettiä mille alalle alkaa lukemaan jotta työllistyisi. Varmaan joku rääväsuu nyt ajattelee että provo, mutta ne pösilöt jotka pitävät minua (työtön konstu) pessimistinä tulevat tippumaan tyhjän päälle...sen takia kouluihin hae että onko niillä aloilla töitä vai ei. Parissa, kolmessa vuodessa saattaa tilanteet muuttua. Esim vuonna 2005 valmistuin sairaanhoitajaksi. Silloin ei ollu töitä kun koulun aloitin. Kun koulusta pääsin, sai valita mihin meni.
- h.
Hööö kirjoitti:
..sen takia kouluihin hae että onko niillä aloilla töitä vai ei. Parissa, kolmessa vuodessa saattaa tilanteet muuttua. Esim vuonna 2005 valmistuin sairaanhoitajaksi. Silloin ei ollu töitä kun koulun aloitin. Kun koulusta pääsin, sai valita mihin meni.
ei tule varmaan yllätyksenä,että suuret ikäluokat ovat jäämässä eläkkeelle,että paikkoja vapautuu lähes kaikilta aloilta pikku hiljaa ja paljon ;)
- Työtön jeppe
h. kirjoitti:
ei tule varmaan yllätyksenä,että suuret ikäluokat ovat jäämässä eläkkeelle,että paikkoja vapautuu lähes kaikilta aloilta pikku hiljaa ja paljon ;)
Valvonta teknistyy veliseni.
- ei kaikista ole....
tosiaankin§§ kirjoitti:
Näillä eväillä sitten on 500 päivää aikaa miettiä mille alalle alkaa lukemaan jotta työllistyisi. Varmaan joku rääväsuu nyt ajattelee että provo, mutta ne pösilöt jotka pitävät minua (työtön konstu) pessimistinä tulevat tippumaan tyhjän päälle.Ehkä sä vain et sovellu alalle ja se näkyi vasta kun olit työtehtävissä harjoittelijana. Tunnen monia poliiseja jotka ovat kertoneet että nykyään pääsee vakivirkaan heittämällä. Onhan se selvää että varsinaisissa työtehtävissä vasta paljastuvat heikot yksilöt.
- tättärällää
Olen hakemassa poliisikouluun. Onkohan jollakulla tietoa Uudenmaan alueella sijaitsevista esteradoista tai seinämistä. Yhden seinämän olen löytänyt ja siellä kokeillut. Tietoa netistä ei tunnu löytyvän, niin voisikohan tähän ketjuun niitä koota? Miten esim. Santahaminan esterata. Pääseekö kukatahansa sitä kokeilemaan?
- Ulosheitet kiipeilij
Että kukatahansa ei pääse Santahaminaan,paikka on haettava muualta,käytä mielikuvitusta niin paikkoja löytyy mutta älä putoa jos liikut yksin.
Viittaa siltä että aloitekykyä sulta jonkun verran löytyy koska olet jo yhden seinämän oma-aloitteisesti etsinyt ja harjoitellut>>>olet jo tuolla ominaisuudella tosi vahvoilla pyrkiessäsi POLIISIAMMATIKORKEAKOULUUN.
Tuohon tietojen kalasteluun nyt pitäisi löytyä enemmän oma-aloitteisuutta mutta varmaan sinä neuvoillani kehityt.
- 5rgwegf
ensimmäinen pääyvaatimus on se, että osaa hakea tietoa pääsykokeista ja hakumenettelystä. Ne muuten löytyvät jokseenkin samasta paikasta.
- tättärällää
Kiitos kommentistasi. Olen kyllä hyvinkin tietoinen koulunpääsyvaatimuksista. Tiedän mitä vaaditaan ja siihenhän tässä pyritään :) Olen yrittänyt etsiä netinkautta paikkoja, mutta hankalaa on..en löydä. Kyllähän tarhanpihan seiniä löytyy, mutta haluaisin koetella rajoja.
"5rgwegf": Miten minun tekstistä käy ilmi etten tiedä haku menettelystä? Ja kuinka se liittyy kysymykseeni?
Noh..kai joku tietää jotain.
- kaiken nähnyt
että osaat varastaa ja väärentää kiinnijäämättä, osaat nuoleskella saman tyylisä kuin itsekkin olet jne,...
- hauskaa...hahahahaha
ootkos kateellinen kun joillain on vielä mahdollisuuksia. Mistähän lie johtuu että ne jotka on pilanneet mahikset poliisin uralle omalla hölmöilyllään ovat niitä kovaäänisimpiä poliisin pelkääjiä:)
- Setti14
hauskaa...hahahahaha kirjoitti:
ootkos kateellinen kun joillain on vielä mahdollisuuksia. Mistähän lie johtuu että ne jotka on pilanneet mahikset poliisin uralle omalla hölmöilyllään ovat niitä kovaäänisimpiä poliisin pelkääjiä:)
On kyllä jännä tämä Suomi24 kun ei mihinkään saa asiallista vastausta kun kysyy...aina löytyy joku huutelemaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789