Hei,
suunnittelen muuttoa lapsen kanssa isommasta asunnosta kaksioon. Lapselle makkari, mulle "nukkumapaikka" olohuoneeseen. Onko jokin erityisen helppo/hyvä vuodesohvaratkaisu keksitty. Siis vaivaton, kestävä, siisti, tyylikäs.... Ja miten yleensä ottaen olohuone makuuhuoneena -ajatus toimii.
Dd
p.s. olen aamunvirkku - ongelmaksi ei ainakaan koidu se, että vuode olisi "levällään" iltapäivään asti ;-)
Sänky olohuoneessa?
7
5136
Vastaukset
- Muuttoa tehdään
Olen aivan samassa tilanteessa..
Kauhistuttaa kun 72neliöstä muuttaa 45neliöön.
Poika on jo 15v...ja tavaraa riittää..
Miten mahtua..
Itse majoitun myös olkkariin.
mulla on tällä hetkellä makuuhuoneessa parisänky,missä olen "leveästi" nukkunut!!
olkarissa mulla on kaksi sohvaa joista molemmista saa vuoteen,ja on vuodevaatelaatikot,mutta tosin matalat.
Mutta mitä se haittaa jos ei sitä aina pistä kiinni.
Vaan sävyyn sopivan päiväpeitteen heittää päälle..
ONNEA TEILLE UUTEEN KOTIIN!!!!!!!- meillä tässä...
No meillä asutaan 38 neliössä ja jotenkuten mahdutaan. Meillä on ratkaistu säilytysongelmia mm. korkeilla kaapeilla ja seinähyllyillä. Oikeastaan kaikki tavara mahtuu, kun kaappia on ylös asti ja ylimääräiset roinat vie varastoon, antaa pois, vaatteet pelastusarmeijalle mitä ei käytä ja kun pitää paikat siistinä, sekaan mahtuu mukavasti. Tosin ylimääräisillä neliöillä ei voi leveillä. :D Sopu sijaa antaa. Linkitän pari kuvaa.
http://www.on24.fi/sängyt_patjat/lastensängyt_parvet/10601
Esim. parisängyn yläpuolelle voi laittaa tuollaisen kaapiston, jos kääntää sen sängyn niin että pään yläpuolelle jää nuo kaapit. Tuossa on nyt yhden hengen sänky toisinpäin. Sinne vaan tavaraa. Vaatetta voi laittaa myös pystynaulakkoon, joka seisoo omalla jalallaan ja seinille voi laittaa koukkuja myös. Kirjahyllyä ym. voi laittaa myös oven yläpuolelle ja kaikkialle tyhjälle seinäpinnalle. Toisaalta myös parvisänky voi ratkaista tilaongelman. Tässä kuva parvisängystä. Niitä saa joistain kaupoista tuplaleveänäkin.
http://www.on24.fi/sängyt_patjat/lastensängyt_parvet/337 - sänky sen olla pitää
meillä tässä... kirjoitti:
No meillä asutaan 38 neliössä ja jotenkuten mahdutaan. Meillä on ratkaistu säilytysongelmia mm. korkeilla kaapeilla ja seinähyllyillä. Oikeastaan kaikki tavara mahtuu, kun kaappia on ylös asti ja ylimääräiset roinat vie varastoon, antaa pois, vaatteet pelastusarmeijalle mitä ei käytä ja kun pitää paikat siistinä, sekaan mahtuu mukavasti. Tosin ylimääräisillä neliöillä ei voi leveillä. :D Sopu sijaa antaa. Linkitän pari kuvaa.
http://www.on24.fi/sängyt_patjat/lastensängyt_parvet/10601
Esim. parisängyn yläpuolelle voi laittaa tuollaisen kaapiston, jos kääntää sen sängyn niin että pään yläpuolelle jää nuo kaapit. Tuossa on nyt yhden hengen sänky toisinpäin. Sinne vaan tavaraa. Vaatetta voi laittaa myös pystynaulakkoon, joka seisoo omalla jalallaan ja seinille voi laittaa koukkuja myös. Kirjahyllyä ym. voi laittaa myös oven yläpuolelle ja kaikkialle tyhjälle seinäpinnalle. Toisaalta myös parvisänky voi ratkaista tilaongelman. Tässä kuva parvisängystä. Niitä saa joistain kaupoista tuplaleveänäkin.
http://www.on24.fi/sängyt_patjat/lastensängyt_parvet/337Hei, aikanani minullakin oli tilanne, että nukuin olohuoneessa ja lapset makkarissa. Hyvää vuodesohvaa en elämäni aikana ole löytänyt ja suosittelen sinullekin, että hanki hyvä väh. 120 cm leveä sänky olohuoneeseesi, siihen päälle tyylikäs ja huoneen sävyihin sopiva päiväpeite. Hyvä sänky takaa laadukkaan unen ja voit elämässäsi paremmin. Niin ja idea tuohon 120 cm on se, että siinähän mahtuu vaikka kaksi nukkumaan.
- Tiinu***
Minä asun 76 neliön asunnossa kahden lapseni kanssa. Olen nukkunut olohuoneessa jo pitkään kun lapset tarvitsevat omat huoneet. Minulla on 120 cm leveä sänky eikä se ole ketään häirinnyt koskaan. Pojan huoneeseen sijoitin isomman sohvan ja olkkarissa on vain kahden istuttava sohva. Vähän se riippuu kuinka paljon käy vieraita. Meillä ei kovin paljoa käy eikä kovin montaa vierasta kerralla, niin ei tule istumapaikoista pulaa. Lisäksi ostin kaksi kuutiorahia. Minä haluan nukkua mukavasti ja kun on kyse omasta kodistani niin oma mukavuus ratkaisee. Poika nukkui pari vuotta olkkarissa mutta tulin siihen tulokseen että huone pysyy siistimpänä kun nukun itse siinä.
- pieni kodikas
Unohda kokonaan sana olohuone sen perinteisessä merkityksessä. Sisusta huone boheemisti tyyliin: täällä viihdyn niin minä kuin ystäväni.
Itselläni on futon sohva levällään. Paljon tyynyjä ja exoottinen peite, joka toimii myös päiväpeitteenä. Iso "sohvapöytä", ja sen ympärillä matalia löhötuoleja. Kynttilöitä ja viherkasveja, tauluja. Kaikki turha krääsä pois. Vain muutama kaunis ja tyyliin sopiva koriste-esine. Kirjoja, lehtiä, kudin; mitä ikinä kotona teetkin.
Mieti, mitä vaatteita käytät todella. Vie loput kirpparille. Loppujen lopuksi ihminen tulee toimeen tosi vähällä. On selkeempi olo ja löytää tavarat. Saat näin komerot tai vaatehuoneen riittämään kummasti, etkä tarvitse mitään epäkäytännöllisiä hyllystöjä tai ylimääräisiä, tilaa vieviä kaapistoja huoneesi. Siivoaminenkin on helpompaa:)- ???
Minäkin yh:na olen miettinyt sänkyasiaa. Olen sohvasängyn kannattaja. Minulla on kokemusta kahdesta sohvasängystä, jotka molemmat narisivat! Harmitti tosi paljon kun ne olivat kalliita. Ehkä nyt pitää hankkia se joustinsänky vaikka se 120 cm kokoisena yh:n olkkarissa onkin vähän vihjaileva....Onko jollakin kokemusta hyvästä sohvasängystä, jota uskaltaisi minullekin suositella?
- sinikka1
Puinen levitettävä laverisohva jossa taittopatjasarja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883