koira-allergia prick 6

nyyh_70

Allergia prick-testissä tuli tulokseksi koiran kohdalle 6 ja niitähän löytyy kotona kaksi. Oireena on ollut iltaisin tuleva hengenahdistus, ei muuta.
Unohdin siinä järkyttyneenä kysyä että onko tuo ihan kauhea tulos vaikkakin jos asteikko alkaa 0:sta niin kertoohan sekin jotain.

Lääkärille menen viikon päästä, nyt teen pef-seurantaa. Saa nähdä onko tässä astma vielä kaupan päälle tosin ei nyt ihan katastrofaaliselta näytä nuo tulokset.

Kymysykseni onkin että onkos täällä ketään jolla on paha koira-allergia joka on pystynyt pitämään koiransa? Lääkärin vastauksen tiedän eli luovu ja kyllähän se pitääkin tarkkaan harkita. Puolikuntoisena minusta ei ole kenellekkään iloa.

9

2422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allergialääkäri

      En tiedä missä lääkärillä olet käynyt mutta kannattaa varmaan käydä aina myös oikein kunnon allergialääkärillä asioita kyselemässä. Siellä on kuitenkin aina se viimeisin tieto ja enemmänkin käsitystä voiko asian kanssa elää ja mitä tapahtuu jos niin tekee.

      Ei se yksityisellä kovin paljoa maksa se käynti, alle satkun reippaasti kuitenkin.

    • histamiini__

      Minä luin jostain verkkolääkäreiden tms palstalta jonkun lääkärin vastauksen jossa sanottiin että jos se histamiini pallukka eli yleensä se ensimmäinen on suurempi kuin se allergiapallukka niin ei vielä kannata lähteä lemmikistä luopumaan.
      Kysypä tätä lääkäriltä kun menet.

    • *Justiina*

      ..koira-allergia, kuten myös monia muita allergioita, mutta koira oli prick testissä myöskin 6, niin iuin sinullakin ja mulla oireita tulee jos menen kylään taloon jossa asustelee koira, vaikka en siihen koiraan koskisi tms.. Henkeä alkaa ahdistaa, yskittää, silmät ja nenä vuotaa yms.. Sinuna luopuisin koiristasi, sillä altistut niille vielä lisää ja voit saada astman..

      • tulos,,

        Mulla on hevosille prick tulos 13 ja käyn ratsastamassa. Tiedän siinäkin oman rajani joka on kaksi tuntia viikossa tallilla. Muuten ei enää mitkäät lääkkeet auta astmakohtaukseen.

        Lääkärini on myös tämän allekirjoittanut.


    • ikinä tiedä

      Eihän sitä tiedä. Tuntuu olevan niin tai näin juttuja nämäkin. Jotkut pärjää vaikka koko elämän ja jotkut eivät. Kannattaa varmaan kuitenkin kuulostella koiruuksille uutta kotia noin varmuuden vuoksi. Voi olla keväällä edessä se että äkkiä pois kuin siitepölyt tulee, tai sitten ei

    • KOIRA

      Itse olen allerginen koiralle ja meillä on koira. Kun siivoaa säännöllisesti eikä laske makuuhuoneeseen oireet ovat siedettävät. Itselläni tulee silmien kutinaa, vuotoa sekä nenän tukkoisuutta ja vuotoa. Kannattaa siivota usein ja ehkäpä hankkia ilman puhdistin.

      • valoa allergiassa

        Olen ollut pahasti allerginen 15 v koirille ja nytkin minulla on 2 koiraa. Omiin koiriini olen suht hyvin siedättynyt ja oireina ovat ainostaan (?) ajoittaiset hengitysvaikeudet. Jos menen kylään toiseen koirakotiin, reagoin välittömästi. Konsultoin allergialääkäriä ja hän sanoi että usein käy niin että ns. tutulle eläinpölylle siedättyy ja allergian kanssa pystyy elämään. Nykyisinhän ei eläinallergioissa edes suositella kättelyssä eläimestä luopumista koska pölylle (varsinkin koirien) altistuu väkisinkin


      • astmaattinen
        valoa allergiassa kirjoitti:

        Olen ollut pahasti allerginen 15 v koirille ja nytkin minulla on 2 koiraa. Omiin koiriini olen suht hyvin siedättynyt ja oireina ovat ainostaan (?) ajoittaiset hengitysvaikeudet. Jos menen kylään toiseen koirakotiin, reagoin välittömästi. Konsultoin allergialääkäriä ja hän sanoi että usein käy niin että ns. tutulle eläinpölylle siedättyy ja allergian kanssa pystyy elämään. Nykyisinhän ei eläinallergioissa edes suositella kättelyssä eläimestä luopumista koska pölylle (varsinkin koirien) altistuu väkisinkin

        pricktesteissä histamiini oli 3 ja koira 18.
        Eli voimakas allergia. Säännöllinen astmalääkitys antihistamiini ei auta. Jos menen jonnekin missä on koira käynyt, alan nopeasti oireilla. Viimeksi onneksi vain silmien vuotamisella ja aivastelulla. Ymmärsin poistua heti; vältin sairaalan happiletkut tällä kertaa.


      • raja?
        astmaattinen kirjoitti:

        pricktesteissä histamiini oli 3 ja koira 18.
        Eli voimakas allergia. Säännöllinen astmalääkitys antihistamiini ei auta. Jos menen jonnekin missä on koira käynyt, alan nopeasti oireilla. Viimeksi onneksi vain silmien vuotamisella ja aivastelulla. Ymmärsin poistua heti; vältin sairaalan happiletkut tällä kertaa.

        Onko kasin ja ysin tulokset vielä vaikeita?
        Perheenjäsen sai sellaiset eikä nyt uskallakaan ajatella lemmikin ottoa. Onko toi alle kymppi senverran kevyt, että koiriin voi totuttautua?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe