Miten kuriin koiran nuoleminen?

Mirame~

Eli, meillä kotona nyt yli vuoden ikäinen uros labbis ja ongelmamme on sen nuoleminen. Se nuolee suorastaan koko ajan ihmisten kanssa ollessa.
Ennen kuin perheeseemme kuului pieni vauva (nyt 10kk) nuoleminen oli hieman vähäisempää, mutta vauvan tullessa se on ruvennut ihan mahdottomaksi. Tiedän, että se voi hakea huomiota nuolemisella, mutta kun sitä koko ajan huomioidaan? Ja se suorastaan saa enemmän huomiota kuin ennen vauvan tuloa.. Mutta mikä avuksi kun ei koko ajan jaksaisi olla pois ottamasta vauvaa nuolemasta ;(
Sekun vielä nuolee naamasta, ja kaikkia ihmisiä ;8

16

12306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos antaisit

      sille enemmän huomiota. Selvästikkin se tuntee itsensä hylätyksi ja laiminlyödyksi.

    • ex-hatam

      on vielä ihan kakara. Jos nuoleminen on sinulle vastenmielistä, opeta koira eroon siitä tavasta.
      Huomion hakemistahan se koiralla on ja eräänlaista hyväksynnän halua myöskin. Koira tarvitsee enemmän aikaa sinulta ja perheeltäsi.
      Eikö se ole aivan selvää?

    • Minäpä epäilen,että kyseessä ei niinkään ole "huomionhakuisuus",vaan stressi,jota koira purkaa sijaistoiminnalla eli nuolemisella.Kun koirat käyttää sitä sijaistoimintana,niin jotkut nuolee seiniä,toiset lattiaa,toiset ihmisiä,toiset itseään ym.

      Labukka on erittäin aktiivinen koira,joka tarvii mielekästä toimintaa ja aivojenkäyttöä,nuori labukka eritoten.Jos se ei sitä riittävästi saa,niin aktiivinen koira voi hyvinkin kehittää "omituisia" sijaistomintoja.
      Tuokin kertoo siitä,että nyt kun on vauva (vähemmän koira saa toimintaa?),niin nuoleminen lisääntynyt.

      Se sitten,että koiraa huomioidaan siitä nuolemisesta johtuen,taas saattaa vahvistaa sitä toimintaa.Eikä koiraa ylipäätään edes tarvi koko ajan huomioida.

      Jos koiralle tehdään selvä päiväjärjestys,riittävästi liikuntaa ja nimenomaan säännöllistä aivotoimintaa päivittäin,joku harrastus aloitetaan ja sitten yksinkertaisesti nuoleminen kielletään,niin asia luulisi paranevan.Kotona myös kun sitä "huomiota" annetaan,mutta mielellään niin,että koira laitetaan sen eteen tekemään ensin töitä,ihan mitä vaan voi keksiä sille.Eli huomio on palkka.Se ei tule siitä,että koira sitä itse "haluaa",koska koira voi sillä toiminnalla vaan ruokkia sitä nuolemisaddiktiaan.

      • Mirame~

        Lenkillä koiramme käy päivittäin kolmekertaa ja sillä on puuhattavaa myöskin päivittäin esim. pahvilaatikossa raksuja.
        Perheemme vanhempi lapsi (14v) kyllä peuhaa ja leikkii koiran kanssa kun ehtii.Ja aina koiran lähelle tullessa ollaan kyllä huomioitu sitä :i

        Onko muuten neuvoja kiskomiseen hihnassa? ;dd
        Tyttäremme (tämä 14v.) ei uskalla nykyään käydä enää lenkillä koiramme kanssa kun tämä kiskoo hihnassa hänet nurin, säällä kuin säällä. ;/


      • Mirame~

        Ja kun koira nuolee ja sitä ei huomioida se ei lopeta nuolemista. Joten ei auta tuo huomotta olokaan, kun ei ole kiva kun se tuota pientä kävisi tuntitolkulla nuolemaan.


      • tusanderi
        Mirame~ kirjoitti:

        Ja kun koira nuolee ja sitä ei huomioida se ei lopeta nuolemista. Joten ei auta tuo huomotta olokaan, kun ei ole kiva kun se tuota pientä kävisi tuntitolkulla nuolemaan.

        tyhmä tapa ja ehkäpä joidenkin mielestä turhan ilkeä...
        äitini kertoi minulle että kun hänen vanhemmilaan oli ollut koira joka myös nuoli kamalastï, varsinkin kun ihminen tulee saunasta ja on pyyhe päällä niin koira tuli jalkaa nuolemaan oli hän parikertaa valuttanut huomaamattomasti lonkero/viinaa jalkaansa pitkin niin että oli koira siitä lipaissut.. oli koira tämän jälkeen lopettanut nuolemisen..
        täytyy olla onnellinen ettei oma koira ihan kamalasti nuole =)


      • koira::::
        tusanderi kirjoitti:

        tyhmä tapa ja ehkäpä joidenkin mielestä turhan ilkeä...
        äitini kertoi minulle että kun hänen vanhemmilaan oli ollut koira joka myös nuoli kamalastï, varsinkin kun ihminen tulee saunasta ja on pyyhe päällä niin koira tuli jalkaa nuolemaan oli hän parikertaa valuttanut huomaamattomasti lonkero/viinaa jalkaansa pitkin niin että oli koira siitä lipaissut.. oli koira tämän jälkeen lopettanut nuolemisen..
        täytyy olla onnellinen ettei oma koira ihan kamalasti nuole =)

        nuolee lattiaa ja tyynyä ja milloin mitäkin.Lääkäri totesi sillä happovaivoja ja määräsi ihmisten lääkettä jota saa apteekista ilman reseptiä.Annamme sitä silloin muutamana päivänä kun oireita ilmaantuu ja se on auttanut.Meillä koira tykkää leivästä ja silloin kun on annettu sitä vähän enemmän alkaa oireet.Ja nuolee myös saunasta tulevia ihmisiä,mutta on aina kielletty.


      • alkoholistikoira
        tusanderi kirjoitti:

        tyhmä tapa ja ehkäpä joidenkin mielestä turhan ilkeä...
        äitini kertoi minulle että kun hänen vanhemmilaan oli ollut koira joka myös nuoli kamalastï, varsinkin kun ihminen tulee saunasta ja on pyyhe päällä niin koira tuli jalkaa nuolemaan oli hän parikertaa valuttanut huomaamattomasti lonkero/viinaa jalkaansa pitkin niin että oli koira siitä lipaissut.. oli koira tämän jälkeen lopettanut nuolemisen..
        täytyy olla onnellinen ettei oma koira ihan kamalasti nuole =)

        oma koirani taas juo lonkerot sun muut kaljat jos jollakin vaikka läikkyy lattialle jos ei olla tarpeeksi nopeita niitten siivoamisessa, joten meidän koiralle tuo ei ainakaan onnistuisi -.-


    • jemina jemsku

      Se nuolee sen takia kun se on otettu liian aikasin sen äitin työntä pois.

    • Huolehdi koirasta

      Se on sijaistoimintoa. Tylsistyneisyydelle, epävarmuudelle, kivuille, tms.

      Huolehdi siis koirastasi asiallisesti, koska olet sen aikoinaan hankkinut. Koirahan ei väkisin teille tullut ja itse teitä valinnut vai mitä?

    • koiranuoleepaljon

      Mullakin on koira, joka nuolee todella paljon. Aikasemmin se ei häirinnyt minua itseäni, vaikka nuolikin heti kun silitin koiraa tai muuten osoitin hellyyttä, pussaan tms. aina nuolee kovasti ja tosi "innoissaan". Kun kävelen koirani ohi tai edellä, saattaa hän ohi mennen lipaista säärtäni.. Nyt lähiaikoina olen vasta alkanut miettiä, että onkohan tämä jonkun luokan ongelma käyttäytymistä? Olen aina pitänyt todella hyvää huolta koirastani ja pitänyt häntä todella hyvänä, opettanu kaikenlaisia temppuja ja on todella tottelevainen ymym. mutta kun kiellän nuolemisen, loppuu se viideksi sekunniksi ja jatkuu taas.. Onkohan tämä siis normaalia?? Kyse on siis chihuahua tytöstä..

    • SuomenlapinHeppu :D

      En kyllä ihan ymmärrä, tämä voi tarkoittaa myös sitä , että kyseessä on vieroitus , eli hänet on otettu liian aikaisin pois ''äitinsä'' luolta .

    • kollukka

      mielestäni koiran luonne vaikuttaa nuolemiseen...

    • luomuhurtta

      miramelle. Vetäminen. Hanki kuonopanta, koiran vetovoimasta katoaa 90%. Silloin tyttökin hallitsee sen¨, kunhan opettele käyttämään pantaa, eli pitää hihan sopivan kireällä, hevospuolella puhuttaisiin varaan kuolaintuntumasta. Koira ei jaksa vetää, kun hihnalla pidetään pää hallinnassa. Nuolemista voi rajoittaa sivelemällä sitruunamehua tai etikkaa pahimpiin paikkoihin ja vaikka vauvan vaatteisiin. ( pari maistamiskertaa riittää koiran karkotukseen.) Myöskin komennusta, ei sanan tehostaa murahtamalla kuin koira. Ja lopettaa nuoleminen heti. Myös selän kääntäminen tehoaa.

    • TheLnxDrd

      Koiran nuolemista ei kannata kieltää... Koira tuntee itsensä iloisemmaksi ja läheisemmäksi muiden kanssa... nuoleminen vastaa ihmisen silistystä joten jos nuolemisen kieltää, jotkin koirat voivat ottaa sen pahalla eikä anna hellää kosketusta... eli korkeintaan vain rapsutus käy...

    • Annu-dog

      Meilläkin koira nuolee mielellään, ei mitenkään neuroottiseati, käsiä tai varpaita. Mieheni varpaita mieluiten, kun sanoo että et nyt lipeksi niin lopettaa. Minä en ole antanut lipeksiä omia varpaitani, vain käsiä tai poskea vähän. Minulta riittääkin kun sormia napsaisee niin lopettaa heti, olen kait se pomo!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe