Ryöpsähdyksiä

water and fuel

Moro kanssa-ihmisravut :)

Tällästä asiaa ajattelin kysyä, kuin että ootteko te tukiolkapäitä tutuille ja jopa tuntemattomimmille ihmisille? Ajattelin, että oonko mä ainoa rapu, jolle uskoudutaan, haetaan tukea tai sitten agressiivisemman tyypin ollessa kyseessä, avaudutaan nalkuttaen ja näytetään avoimesti negatiivisia tunteita.

Joskus tai oikeastaan yleensä ihmiset hakeutuu mun juttusille ja mun pitäis kuunnella niiden aivoituksia ja selostuksia. Kivaahan tuo on tiettyyn pisteeseen asti, joskus vain minulle avaudutaan muihin ihmisiin kohdistuvista negatiivisista asioista (juoruja/haukkuja), joita minun ikmeisesti oletetaan ottavan hyvin vastaan, olenhan rauhallinen ja helposti lähestyttävän oloinen ihminen.

Sitten toinen asia. Rauhallisuuteni saa jotkut kuumapäisimmät tyypit käyttäytymään ihan naurettavasti esim. riitatilanteissa. Itselläni pysyy riita asia tasolla ja mieli rauhallisena, ja joskus jotkut "vastapelurit" saattavat käyttäytyä todella inhottavasti (mistä taas puolestaan ravulta ei saa kredittiä vaan "arvonlaskua"). Mulla olis siis sellanen tunne, että jotkut ihmiset suivaantuvat kovasti ravun rauhallisesta tyylistä ja siitä, ettei rapua voi metelillä tai manipuloimalla ilman kunnon asiakeskustelua lytätä omaksi alamaisekseen, siis pelottelemalla tai kiristämisellä. Rapu ehkä antaa mielummin asian olla kuin että lähtisi siihen toisen mukaan. Onko teillä itsestänne samansuuntaisia havaintoja? :)

4

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks vaan...

      Niin tuosta olkapäänä olemisesta.Itte aivan puhki muitten ihmisten ongelmia.Ei se oo helppoa mullakaan, mutta se ku tullaan tilittämään vaikeuksia ja kysymään neuvoa vaikeissa asioissa, niin tulee sellainen riittämättömyyden tunne.Siis sellainen että ei osaa auttaa.Ja sitte itteki alkaa miettimään niitä toisen vaikeuksia(aivan kun ei olisi jo omassa pääkopassa liikaa tavaraa).On tuttuja, jotka eivät ole saattaneet pitää yhteyttä pitkiin aikoihin, mitta heti kun niillä ongelmia, niin tulevat kysymään apua.Onhan se kiva auttaa mutta raskastahan se on.Ja tuosta hermojen pitämisestä, niin päälleki on käyty, mut oma hermo pitää kuitenki sen verran et en viitsi lähteä nujakoihin mukaan.

    • rapunen

      minä olen se kenlle ihmiset puhuu,kelle ekana kerrotaan pahat asiat,kelle ekana kerrotaan hyvät asiat. se jolta pyydetään neuvoa, se kenelle itketään.
      joskus on jopa rasittavaa olla kaikkien olkapäänä.olipa se sitten tuttu tai tuntematon.

      • täälläkin

        sama juttu. Nykyään olen ihan tietoisesti alkanut vältellä tuollaisia tilanteita. mielestäni se ei ole huono asia jos on vähän itsekkäämpi ja ajattelee omaa hyvinvointia. Ei kukaan jaksa jatkuvasti muiden huolia kuunnella.


    • rapupu

      Tämä sopii täsmälleen minuun. Tuosta rauhallisuuspointista: Minua itseäni harmittaa joutua pettymään ihmisiin jos älykkäänä ja hyvänä pitäväni ihminen lähtee läpinäkyvälle ilkeily-/kostolinjalle. Se on niin epätyylikästä. Itse en lähde sellaiseen mukaan ja tulen siten asettuneeksi tämän ihmisen yläpuolelle. En haluaisi tuntea niin, mutta ihmiset jotka lähtevät ampumaan alhaisille panoksille itse asettavat itsensä minun silmissäni aika alas. Harmittaa silloin tämän toisen puolesta ja itseni kun joudun pettymään toisen tyylitajuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe