Ryöpsähdyksiä

water and fuel

Moro kanssa-ihmisravut :)

Tällästä asiaa ajattelin kysyä, kuin että ootteko te tukiolkapäitä tutuille ja jopa tuntemattomimmille ihmisille? Ajattelin, että oonko mä ainoa rapu, jolle uskoudutaan, haetaan tukea tai sitten agressiivisemman tyypin ollessa kyseessä, avaudutaan nalkuttaen ja näytetään avoimesti negatiivisia tunteita.

Joskus tai oikeastaan yleensä ihmiset hakeutuu mun juttusille ja mun pitäis kuunnella niiden aivoituksia ja selostuksia. Kivaahan tuo on tiettyyn pisteeseen asti, joskus vain minulle avaudutaan muihin ihmisiin kohdistuvista negatiivisista asioista (juoruja/haukkuja), joita minun ikmeisesti oletetaan ottavan hyvin vastaan, olenhan rauhallinen ja helposti lähestyttävän oloinen ihminen.

Sitten toinen asia. Rauhallisuuteni saa jotkut kuumapäisimmät tyypit käyttäytymään ihan naurettavasti esim. riitatilanteissa. Itselläni pysyy riita asia tasolla ja mieli rauhallisena, ja joskus jotkut "vastapelurit" saattavat käyttäytyä todella inhottavasti (mistä taas puolestaan ravulta ei saa kredittiä vaan "arvonlaskua"). Mulla olis siis sellanen tunne, että jotkut ihmiset suivaantuvat kovasti ravun rauhallisesta tyylistä ja siitä, ettei rapua voi metelillä tai manipuloimalla ilman kunnon asiakeskustelua lytätä omaksi alamaisekseen, siis pelottelemalla tai kiristämisellä. Rapu ehkä antaa mielummin asian olla kuin että lähtisi siihen toisen mukaan. Onko teillä itsestänne samansuuntaisia havaintoja? :)

4

811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks vaan...

Niin tuosta olkapäänä olemisesta.Itte aivan puhki muitten ihmisten ongelmia.Ei se oo helppoa mullakaan, mutta se ku tullaan tilittämään vaikeuksia ja kysymään neuvoa vaikeissa asioissa, niin tulee sellainen riittämättömyyden tunne.Siis sellainen että ei osaa auttaa.Ja sitte itteki alkaa miettimään niitä toisen vaikeuksia(aivan kun ei olisi jo omassa pääkopassa liikaa tavaraa).On tuttuja, jotka eivät ole saattaneet pitää yhteyttä pitkiin aikoihin, mitta heti kun niillä ongelmia, niin tulevat kysymään apua.Onhan se kiva auttaa mutta raskastahan se on.Ja tuosta hermojen pitämisestä, niin päälleki on käyty, mut oma hermo pitää kuitenki sen verran et en viitsi lähteä nujakoihin mukaan.

• rapunen

minä olen se kenlle ihmiset puhuu,kelle ekana kerrotaan pahat asiat,kelle ekana kerrotaan hyvät asiat. se jolta pyydetään neuvoa, se kenelle itketään.
      joskus on jopa rasittavaa olla kaikkien olkapäänä.olipa se sitten tuttu tai tuntematon.

• täälläkin

sama juttu. Nykyään olen ihan tietoisesti alkanut vältellä tuollaisia tilanteita. mielestäni se ei ole huono asia jos on vähän itsekkäämpi ja ajattelee omaa hyvinvointia. Ei kukaan jaksa jatkuvasti muiden huolia kuunnella.

• rapupu

Tämä sopii täsmälleen minuun. Tuosta rauhallisuuspointista: Minua itseäni harmittaa joutua pettymään ihmisiin jos älykkäänä ja hyvänä pitäväni ihminen lähtee läpinäkyvälle ilkeily-/kostolinjalle. Se on niin epätyylikästä. Itse en lähde sellaiseen mukaan ja tulen siten asettuneeksi tämän ihmisen yläpuolelle. En haluaisi tuntea niin, mutta ihmiset jotka lähtevät ampumaan alhaisille panoksille itse asettavat itsensä minun silmissäni aika alas. Harmittaa silloin tämän toisen puolesta ja itseni kun joudun pettymään toisen tyylitajuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      90
      5393
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      74
      4719
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      133
      4682
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      370
      2124
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      97
      1766
    6. 99
      1627
    7. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1517
    8. Martina harrastaa tänäänkin liikuntaa

Ei ole krapulaa hänellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      356
      1222
    9. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      58
      1054
    10. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      1021
    Aihe