Syntikytät, ne toisten rivelissä roikkuvat

- Abimelek

Itsellä ei ole syntiä katumisen vaertaa, niin on omavanhurskasta sakkia. Kehtaava pilkata vielä niitä, jotka ovat KAIKEN autuutensa toivon panneet itsensä sijasta Kristuksen tekoon.

Onhan se ihmisen himoille tyydytystä tuottavaa bisnestä, kun saa vahdata toisten vikoja, eipä tarvitse mennä ikinä itseensä, että tulisi synnin tuntoon ja parannuksen tarpeeseen omista synneistään.

151

3287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NukkuMatti

      kun koko yön täällä hääräät. Mene petiin ja paina pääsi tyynyyn äläkä mieti mitään. SDe on sulle eduksi ja meille muille helpotukseksi.
      Huomaatko, että nytkin kirjoitat juuri itsestäsi!

      • - Abimelek

        Huolehdi sinä vain itsestäsi kiitos.


      • NukkuMatti
        - Abimelek kirjoitti:

        Huolehdi sinä vain itsestäsi kiitos.

        itsestäni ja vielä huonompi muista. Siksi tarvitsenkin Jumalan huolehtimaan minusta. Hän on antanut minulle erinomaisen hyvän vaimon, joka myös pitää huolta minusta. Nyt menenkin vaimoni kainaloon aviovuoteeseen ja nukahdan onnellisena . Älä siis kadehdi minun onneani. Kiitos ja hyvää yötä sinullekin.


      • - Abimelek
        NukkuMatti kirjoitti:

        itsestäni ja vielä huonompi muista. Siksi tarvitsenkin Jumalan huolehtimaan minusta. Hän on antanut minulle erinomaisen hyvän vaimon, joka myös pitää huolta minusta. Nyt menenkin vaimoni kainaloon aviovuoteeseen ja nukahdan onnellisena . Älä siis kadehdi minun onneani. Kiitos ja hyvää yötä sinullekin.

        Vai luuletko sinä ylpeydessäsi ettei Jumala ole kykenevä huolehtimaan minusta?!??


      • päätellen
        - Abimelek kirjoitti:

        Vai luuletko sinä ylpeydessäsi ettei Jumala ole kykenevä huolehtimaan minusta?!??

        olet ateisti. Eikö vaan?


      • Petrus K.
        päätellen kirjoitti:

        olet ateisti. Eikö vaan?

        Kyllä Jumala huolehtii hänestäkin;paikka on jo varattu helvettiin ja sinne meneekin, jos ei todellista parannusta ja mielenmuutosta tapahdu täällä armonajassa.


      • - Abimelek
        Petrus K. kirjoitti:

        Kyllä Jumala huolehtii hänestäkin;paikka on jo varattu helvettiin ja sinne meneekin, jos ei todellista parannusta ja mielenmuutosta tapahdu täällä armonajassa.

        Sinua vai Vapahtajaani Jeesusta?

        Mitä luulet, vaihtaisnko Herrani sinuun, jumalattomaan valehtelevaan junttiin?

        Kiitos tarjouksesta valitsen Jeesuksen edelleen herrakseni, ja olen matkalla ihanaan taivaaseen, hallelujaa kiitos Jeesus!


      • lapinkuksa
        - Abimelek kirjoitti:

        Vai luuletko sinä ylpeydessäsi ettei Jumala ole kykenevä huolehtimaan minusta?!??

        Pidä sitten läppäs kiinni
        Kirjoittanut: - Abimelek 15.1.2008 klo 02.29

        Vai luuletko sinä ylpeydessäsi ettei Jumala ole kykenevä huolehtimaan minusta?!??


        Älä sure Abimelek! Kyllä sosiaalihuolto huolehtii sinusta ja kymmenestä lapsestasi! Lapsilisiin ja asumistukiin ei Jumalaa tarvita! Työtätekevien veronmaksajien kustannuksella sinunkin on hyvä netissä viisauksiasi päivätolkulla jaella!


      • nurmenmuija
        lapinkuksa kirjoitti:

        Pidä sitten läppäs kiinni
        Kirjoittanut: - Abimelek 15.1.2008 klo 02.29

        Vai luuletko sinä ylpeydessäsi ettei Jumala ole kykenevä huolehtimaan minusta?!??


        Älä sure Abimelek! Kyllä sosiaalihuolto huolehtii sinusta ja kymmenestä lapsestasi! Lapsilisiin ja asumistukiin ei Jumalaa tarvita! Työtätekevien veronmaksajien kustannuksella sinunkin on hyvä netissä viisauksiasi päivätolkulla jaella!

        jää aikaa näihin hyviin ja rakentaviin keskusteluihin. vapaata on koko viikon yötä päivää.
        hyvin on maassa asiat. älkäämme karehtiko.


      • lapinkuksa
        nurmenmuija kirjoitti:

        jää aikaa näihin hyviin ja rakentaviin keskusteluihin. vapaata on koko viikon yötä päivää.
        hyvin on maassa asiat. älkäämme karehtiko.

        "jää aikaa näihin hyviin ja rakentaviin keskusteluihin. vapaata on koko viikon yötä päivää.
        hyvin on maassa asiat. älkäämme karehtiko."

        Osaltani en "karehri", tahi olisin kateellinen. En sittenkään, jos vapaata on, sossuhuollosta huolimatta, vain klo 00.06 yöllä lukea tätä nettiä? Yönhetki lienee ainut tuokio, minkä laestadiolaisäiti lapsiluvultaan rauhan saa? Kunnioitan suuresti niitä suurperheiden äitejä jotka päivittäisen työtaakkansa lisäksi jaksavat vielä yöllä lukea näitä typeryyksiä netissä!


    • - Abimelek

      Saa välillä omalla vuorollaan vedellä ympäri korvia, että roikuu.

      Se rentouttaa. :-)))))))

      • teutetess

        Ketä tarkoitat ?.

        Miksi noin, onko Jumalan sanassa lupa ?.

        Ja jos on miksi siitä ei kirjoitettu Raamatussa ?.

        Meillä jotka luulemme olevamme parhaita, pitää suu ja mieli puhdistua !.

        Jonkun muun asian pitää rentouttaa !.


      • - Abimelek
        teutetess kirjoitti:

        Ketä tarkoitat ?.

        Miksi noin, onko Jumalan sanassa lupa ?.

        Ja jos on miksi siitä ei kirjoitettu Raamatussa ?.

        Meillä jotka luulemme olevamme parhaita, pitää suu ja mieli puhdistua !.

        Jonkun muun asian pitää rentouttaa !.

        Olen armahdettu syntinen, ja ihminen kaikkine heikkouksineni ja mahdollisine vahvuuksineni, sitä toivoisin kaikkien olevan.

        Mielestään prhaat ihmisetovat aina hyvin vakava ongelma yhtesössä.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Olen armahdettu syntinen, ja ihminen kaikkine heikkouksineni ja mahdollisine vahvuuksineni, sitä toivoisin kaikkien olevan.

        Mielestään prhaat ihmisetovat aina hyvin vakava ongelma yhtesössä.

        >Olen armahdettu syntinen,<

        Mikä se sellainen armahdus on josta jää syylliseksi?

        Mikä on sellainen armahdus josta kuitenkin joutuu Helvettiin?

        Mikä on sellainen armahdus, joka kieltää kuitenkin armahduksen?

        Tiedän kyllä mitä tarkoittaa armahdettu, ja tiedän mitä tarkoittaa syntinen.

        Jos puhut:
        olen laiha lihava
        olen rikas köyhä
        olen viisas tyhmä
        olen taitava osaamaton
        olen hyvä huono
        olen terve sairas
        olen Jeesuksen perkeleen oma.
        Olen Jumalan Saatanan oma.
        Olen puhdas likainen
        Olen armahdettu syntinen
        yms. niin ensimmäisenä tulee mieleen että olet sekaisin päästäsi.


      • selittää
        Esa T kirjoitti:

        >Olen armahdettu syntinen,<

        Mikä se sellainen armahdus on josta jää syylliseksi?

        Mikä on sellainen armahdus josta kuitenkin joutuu Helvettiin?

        Mikä on sellainen armahdus, joka kieltää kuitenkin armahduksen?

        Tiedän kyllä mitä tarkoittaa armahdettu, ja tiedän mitä tarkoittaa syntinen.

        Jos puhut:
        olen laiha lihava
        olen rikas köyhä
        olen viisas tyhmä
        olen taitava osaamaton
        olen hyvä huono
        olen terve sairas
        olen Jeesuksen perkeleen oma.
        Olen Jumalan Saatanan oma.
        Olen puhdas likainen
        Olen armahdettu syntinen
        yms. niin ensimmäisenä tulee mieleen että olet sekaisin päästäsi.

        Niin, hyvälle ja synnittömälle se on turhaa edes selittää.


      • Esa T
        selittää kirjoitti:

        Niin, hyvälle ja synnittömälle se on turhaa edes selittää.

        >hyvälle ja synnittömälle se on turhaa edes selittää.<

        Hyvyys on hengen hedelmä, joka tulee itsestään jos kulkee Hengen johdatettavana. Ja synnittömäksi tulee jos uskoo Kristuksen sovitustyöhön.

        Eli tarkoittaako vastauksesi, että Pyhänengen johdattamat ja Kristuksen sovitustyhön uskovat eivät voi saada vastauksia teidän sivuilta?


      • Syntinen on pyhä
        Esa T kirjoitti:

        >Olen armahdettu syntinen,<

        Mikä se sellainen armahdus on josta jää syylliseksi?

        Mikä on sellainen armahdus josta kuitenkin joutuu Helvettiin?

        Mikä on sellainen armahdus, joka kieltää kuitenkin armahduksen?

        Tiedän kyllä mitä tarkoittaa armahdettu, ja tiedän mitä tarkoittaa syntinen.

        Jos puhut:
        olen laiha lihava
        olen rikas köyhä
        olen viisas tyhmä
        olen taitava osaamaton
        olen hyvä huono
        olen terve sairas
        olen Jeesuksen perkeleen oma.
        Olen Jumalan Saatanan oma.
        Olen puhdas likainen
        Olen armahdettu syntinen
        yms. niin ensimmäisenä tulee mieleen että olet sekaisin päästäsi.

        Ei nää veijarit osaa vastata tälläsiin kysymyksiin. Ei näihin löydy valmiita vastauksia.


      • - Abimelek
        Syntinen on pyhä kirjoitti:

        Ei nää veijarit osaa vastata tälläsiin kysymyksiin. Ei näihin löydy valmiita vastauksia.

        Terveet (mielestään sellaiset), eivät tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

        Niin kuin luonnollisestikin on, niin kaikissa sairauksissa potilaalla ei ole sairauden tuntoa.

        Samoin on omavanhurskaus perkeleen eksyttämän ihmisen kanssa. Hän on "uskon" tiensä itse valinnut, ja haluamansa palikat latonut hengelliseen rakennukseensa, ja katsoo sillä tiellä onnistuneensa. Joko sitten Jeesuksen avulla Jeesusta jelpaten, tai jollakin muulla konstilla, jossa ihmislihaliha (luotu) on osatekijänä vanhurskauttamisessa.

        Kaikki tällainen opetus on harhaoppia. Se on valheessa elämistä, koska ihminen on täysin syntinen, langennut olento ja kaikkeen hyvään kykenemätön, hänestä ei ole itsensä pelastajaksi.
        Tässä on se syy miksi Pyhän Jumalan täytyi tulla lihaksi inkarnaation kautta, ja uhrata itsensä.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Terveet (mielestään sellaiset), eivät tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

        Niin kuin luonnollisestikin on, niin kaikissa sairauksissa potilaalla ei ole sairauden tuntoa.

        Samoin on omavanhurskaus perkeleen eksyttämän ihmisen kanssa. Hän on "uskon" tiensä itse valinnut, ja haluamansa palikat latonut hengelliseen rakennukseensa, ja katsoo sillä tiellä onnistuneensa. Joko sitten Jeesuksen avulla Jeesusta jelpaten, tai jollakin muulla konstilla, jossa ihmislihaliha (luotu) on osatekijänä vanhurskauttamisessa.

        Kaikki tällainen opetus on harhaoppia. Se on valheessa elämistä, koska ihminen on täysin syntinen, langennut olento ja kaikkeen hyvään kykenemätön, hänestä ei ole itsensä pelastajaksi.
        Tässä on se syy miksi Pyhän Jumalan täytyi tulla lihaksi inkarnaation kautta, ja uhrata itsensä.

        Jos Abimelek itse uskoisit siihen pelastukseen josta puhut, niin uskoisit että olet uusi luomus, taivaasta syntynyt joka ei edes osaa tehdä syntiä.

        "Vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut."

        On yhden tekevää vaikka tuntisit syntiä kuinka paljon tahansa, koska sinun piti elää uskosta.
        Uskosta että vanha ihminen on kadonnut, ja uusi ihminen on tilalle tullut.

        Opettelisit uskomaan niin kuin Paavali, "EN SE OLE ENÄÄ MINÄ;....."


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Terveet (mielestään sellaiset), eivät tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

        Niin kuin luonnollisestikin on, niin kaikissa sairauksissa potilaalla ei ole sairauden tuntoa.

        Samoin on omavanhurskaus perkeleen eksyttämän ihmisen kanssa. Hän on "uskon" tiensä itse valinnut, ja haluamansa palikat latonut hengelliseen rakennukseensa, ja katsoo sillä tiellä onnistuneensa. Joko sitten Jeesuksen avulla Jeesusta jelpaten, tai jollakin muulla konstilla, jossa ihmislihaliha (luotu) on osatekijänä vanhurskauttamisessa.

        Kaikki tällainen opetus on harhaoppia. Se on valheessa elämistä, koska ihminen on täysin syntinen, langennut olento ja kaikkeen hyvään kykenemätön, hänestä ei ole itsensä pelastajaksi.
        Tässä on se syy miksi Pyhän Jumalan täytyi tulla lihaksi inkarnaation kautta, ja uhrata itsensä.

        Mistä hän ylpeilisikään koska on kaiken Jumalan armosta lahjaksi saanut.

        Sinun omahyväisellä narsismillasi ei ole mitään rajoja.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Mistä hän ylpeilisikään koska on kaiken Jumalan armosta lahjaksi saanut.

        Sinun omahyväisellä narsismillasi ei ole mitään rajoja.

        Vastaan tähän apostoli Paavalin sanoin, "KAIKEN MINÄ VOIN KRISTUKSESSA.

        Vain mielikuvitus on rajanani ja sitäkin voin pyytää lisää Herralta.


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Mistä hän ylpeilisikään koska on kaiken Jumalan armosta lahjaksi saanut.

        Sinun omahyväisellä narsismillasi ei ole mitään rajoja.

        _____________


    • Taito

      Muista unipillerisi vähä-äly ja nuku yösi, niin jaksat paremmin.

      Sinut on todettu vähä-älyiseksi tällä palstalla jo usean tutkimusen vahvistamana.

      Lopeta tuo naurettava vouhotus. Tällä palstalla tehdään sinun ja muiden kaltaistesi takia Kristus ilveilijäksi ja saatanan apuriksi.

      Lisäksi vielä kaikki uskovat leimataan sinun kaltaiseksi ääliöiksi.

      Nuku yösi, niin jaksat tehdä paremmin jotain hyödyllistä, vaikka käsilläsi, kuten Paavali opettaa, jos osaat ja opeta esimerkilläsi äläkä vouhota täällä älyvapailla kirjoituksillasi.

      • - Abimelek

        Ei ole uniongelmia.


      • NukkuMatti
        - Abimelek kirjoitti:

        Ei ole uniongelmia.

        sitäkin enemmän. Todettu monta kertaa. Käänny Herran puoleen ja rukoile Häneltä hengellistä viisautta, että ymmärtäisit olla hiljaa ja sekaantumatta asioihin, mistä et mitään ymmärrä.


      • - Abimelek
        NukkuMatti kirjoitti:

        sitäkin enemmän. Todettu monta kertaa. Käänny Herran puoleen ja rukoile Häneltä hengellistä viisautta, että ymmärtäisit olla hiljaa ja sekaantumatta asioihin, mistä et mitään ymmärrä.

        Minun asiani on niin hyvin, ettei kenelläkään voisi paremmin olla. Hyvä elämä rakkaat läheiset, rakkaat ystävät, täydellisyys vanhurskaudessa Kristuksessa Jeesuksessa ja iankaikkinen elämä taivaassa odottaa minua.

        Hallelujaa kiitos Jeesus. Kunnia Herralle.
        Mitäpä Jumalan työtä se olisikaan, elleivät pilkkaajat ja halveksijat olisi koko ajan kitreillä.


    • hyvä ! Kuinkas nyt

      kävikään?

      Saatan uskoa, että elät hyvin nuhteetonta ja nöyrän ihmisen elämää, mutta mitenkä Raamatussa kerrotaankaan rakkaudesta:

      "...rakkaus on lempeä, rakkaus on pitkämielinen, rakkaus ei muista kärsimäänsä pahaa, jne."

      Minulle tuli tunne, että olit itsekin sortunut sellaiseen, kun syntikyttien kyttäämiseen. Eikös se ole juuri toisten ihmisten vikojen kaivelua.

      Toivon kaikkea hyvää ja rauhallisia ja leppoisia talvipäiviä. Iloitaan myös siitä, että Jumala varjeli Pyhän Birgitan kirkonkin, ettei se palanut. Saadaan ensi Joulunakin kokoontua laulamaan sinne kauneimpia joululauluja, jos Jumala suo.

      • - Abimelek

        Olen ihminen, kaikkine heikkouksineni. Jumalan armosta olen se kuin olen, armahdettu syntinen.

        Parasta minun elämässäni on Jumalan armo ja rakkaus, minun ei tarvitse teeskennellä jotakin hyvää ihmistä, eikä tällä tavoin pettää itseäni.

        En pelkää tulla teidän hylkäämäksenne, niin että alkaisin vääntelehtiä edessänne. Päin vastoin tuon esiin hyvin karvaan totuuden monista teistä.
        Tiedän että se ei miellytä, mutta ei haittaa.

        Toinen ryhmä on sitten nämä rakkaat ystävät Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Itsekin Armahdetut syntiset. Heidän kanssaan ylistän Herraa, hallelujaa, kiitos Jeesus. :-))))


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Olen ihminen, kaikkine heikkouksineni. Jumalan armosta olen se kuin olen, armahdettu syntinen.

        Parasta minun elämässäni on Jumalan armo ja rakkaus, minun ei tarvitse teeskennellä jotakin hyvää ihmistä, eikä tällä tavoin pettää itseäni.

        En pelkää tulla teidän hylkäämäksenne, niin että alkaisin vääntelehtiä edessänne. Päin vastoin tuon esiin hyvin karvaan totuuden monista teistä.
        Tiedän että se ei miellytä, mutta ei haittaa.

        Toinen ryhmä on sitten nämä rakkaat ystävät Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Itsekin Armahdetut syntiset. Heidän kanssaan ylistän Herraa, hallelujaa, kiitos Jeesus. :-))))

        Eräällä keskustelupalstalla muun muassa minun tunnukseni poistettiin, kun omaperäinen räväkkä ja suorasukaisen rehellinen sanomani ei miellyttänyt.

        Ovat kertoneet minulle että nyt sivulla on rauha.
        *Rauha rauha, eikä enää mitään hätää.

        Synti oli näet minussa ei heissä itsessään, ja se on nyt onnistuneesti leikattu pois. Lihan pyhyys puhtaus ja siveys loistaa heistä kuin aurinko.

        Mutta mutta...

        Kuinka ollakaan, nämä samat hipit jotka saivat siellä sieluunsa rauhan, ja heidän mielenterveytensä lähti nousuun, ovat nyt tulleetkin tänne riehumaan ja puolustelemaan OMIA syntejään ja isiltä opittuja uskonnollisia tapojaan???

        Tällaista tämä on, totuus kirvelee, sitä ei haluta kohdata omassa lihassa asuvana tosiasiana, vaan projisoidaan se hyljätyksi tulemisen pelossa johonkin toiseen.

        Jos en tarkemmin tuntisi näitä ihmisen puolustusmekanismeja niin ihmettelisin vieläkin enemmän tätä :-))))) teatterimaski- peliä.


      • antaa
        - Abimelek kirjoitti:

        Eräällä keskustelupalstalla muun muassa minun tunnukseni poistettiin, kun omaperäinen räväkkä ja suorasukaisen rehellinen sanomani ei miellyttänyt.

        Ovat kertoneet minulle että nyt sivulla on rauha.
        *Rauha rauha, eikä enää mitään hätää.

        Synti oli näet minussa ei heissä itsessään, ja se on nyt onnistuneesti leikattu pois. Lihan pyhyys puhtaus ja siveys loistaa heistä kuin aurinko.

        Mutta mutta...

        Kuinka ollakaan, nämä samat hipit jotka saivat siellä sieluunsa rauhan, ja heidän mielenterveytensä lähti nousuun, ovat nyt tulleetkin tänne riehumaan ja puolustelemaan OMIA syntejään ja isiltä opittuja uskonnollisia tapojaan???

        Tällaista tämä on, totuus kirvelee, sitä ei haluta kohdata omassa lihassa asuvana tosiasiana, vaan projisoidaan se hyljätyksi tulemisen pelossa johonkin toiseen.

        Jos en tarkemmin tuntisi näitä ihmisen puolustusmekanismeja niin ihmettelisin vieläkin enemmän tätä :-))))) teatterimaski- peliä.

        anteeksi, että otin sopimattomalla tavalla esille sen, että pidin syntikyttien kyttäämistä syntinä. Hehän olist riveleissäsi - niinhän sanoitkin.

        Saatatko antaa anteeksi sen?


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Olen ihminen, kaikkine heikkouksineni. Jumalan armosta olen se kuin olen, armahdettu syntinen.

        Parasta minun elämässäni on Jumalan armo ja rakkaus, minun ei tarvitse teeskennellä jotakin hyvää ihmistä, eikä tällä tavoin pettää itseäni.

        En pelkää tulla teidän hylkäämäksenne, niin että alkaisin vääntelehtiä edessänne. Päin vastoin tuon esiin hyvin karvaan totuuden monista teistä.
        Tiedän että se ei miellytä, mutta ei haittaa.

        Toinen ryhmä on sitten nämä rakkaat ystävät Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Itsekin Armahdetut syntiset. Heidän kanssaan ylistän Herraa, hallelujaa, kiitos Jeesus. :-))))

        >Olen ihminen, kaikkine heikkouksineni. Jumalan armosta olen se kuin olen, armahdettu syntinen.<

        "Vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut".
        Suun tunnustuksesi päättyy syntiseen, joten sinä sanot. Uusi on kadonnut ja vanha on tilalle tullut.

        >Olen ihminen, kaikkine heikkouksineni.< Vanhaa jonka piti olla kadonnut.

        >Jumalan armosta olen se kuin olen, armahdettu<
        Uusi on tullut tilalle niin kuin pitikin.

        >syntinen<
        Vanha on tullut tilalle, vaikka sen piti kadota.

        Totisesti suun tunnustuksesi sanoo, uusi on kadonnut ja vanha on tullut tilalle.

        Ei ole ihme että haukut toisia syntisiksi, koska et ole itsekkään päässyt siitä eroon. Uskoisit itse siihen Jeesukseen, josta opetatat toisille.

        Syntisiä kaikki osaamme olla ilman Jeesustakin.
        Ei voi myöskään heilua edes takas niin kuin meren aalto. Syntinen armahdettu syntinen armahdettu syntinen armahdettu.

        Jos et usko että vanha on kadonnut, niin sitten pysyt syntisenä. Se on sinun valintasi uskotko enemmän Saatanaan kuin Kristukseen, siihen en puutu. Mutta siihen puutun jos pilkkaat uskovan nimissä Jumalan Sanaa.

        "Vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut". Tämä on Jumalan Sanaa, ja jokainen joka sanoo ettei vanhasta ihmisestä mihinkään päästä, tai sitä pitää kantaa mukanaan hautaan asti, pilkkaa Jumalan Sanaa, ja vastustaa Kristuksen täydellistä voittoa.

        "Lyökää maahan järjen päätelmät, jotka nousevat Kristuksen tuntemista vastaan." Joka suullaan tunnustaa olevansa syntinen, on lyönyt maahan Kristuksen tuntemisen, ja nostanut järjen päätelmät korokkeelle.

        Uusi luomus on taivaasta syntynyt ja se ei edes osaa tehdä syntiä. Siksi on yhden tekevää näkeekö luonnolliset aistisi syntiä, jos ne kerran riitelevät Jumalan Sanaa vastaan. Silloin ne ovat vain järjen päätelmiä, jotka pitää lyödä maahan.


      • - Abimelek
        antaa kirjoitti:

        anteeksi, että otin sopimattomalla tavalla esille sen, että pidin syntikyttien kyttäämistä syntinä. Hehän olist riveleissäsi - niinhän sanoitkin.

        Saatatko antaa anteeksi sen?

        Kukaan ihminen ei joudu vastuuseen toisen tekemistä synneistä. Siksi ei myöskään tarvitse moralisoida Jeesuksen todistajien kirjoituksia, vaikka kaikki käytetyt sanat eivät olisikaan itselle arkipäivässä tuttuja.

        Mutta sitten kun evankeliumin nimissä julistetaan makkilantaa, (ihmispaskaa).

        Silloin julistetaan niin, että kun ihminen vähän itsekin yrittää, niin Luojakin auttaa.

        Synerginen vanhurskauttamisoppi on kerta kaikkiaan anuksesta. Se on mavanhurskaus perkeleen eksytystä.
        _____________
        Autuus on Jumalan ITSENSÄ KOKONAAN VALMISTAMA.
        Sen saavat syntiset lahjaksi uskon ja Pyhän Kasteen kautta. Mielestään terveet eivät Vapahtajaa tarvitsekaan.
        _____________

        Vanhurskautta ei voi ostaa.
        Ei ihmistekojen ja ponnisteluiden avulla.
        Eikä myöskään tekemättä jättämisten ja ruumiin kiusaamisen avulla, monin eri tavoin ruumiin tarpeista kieltäytymällä.

        Jos Kristuksen ottaa USKOLLA vastaan elämänsä Herrana, silloin Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.

        Silloin myös elämän suunta muuttuu. Ihminen alkaa katselemaan omna napansa sijasta Jumalansa lepytettyjä kasvoja, Kristuksen kasvojen muodossa.

        Jumalan armo on terveellinen se opettaa meitä hylkäämään Jumalattoman elämän.

        Hengen laki tekee eläväksi, mutta puustavi kuolettaa, sen näemme joka päivä näistä meidän hartaista syntikeskeisistä legalisteista, eli lakihenkisistä kristityistä. Heissä on ihmistä vain kuoret, sisältä he ovat silkkaa tuomiota ja syntisen hylkäämistä. Myös itsensä he ovat hyljänneet samoin lähimmäisensä ja heitä rakastavan Jumalan ARMON ja anteeksiantamuksen sanan.


      • tällä
        - Abimelek kirjoitti:

        Kukaan ihminen ei joudu vastuuseen toisen tekemistä synneistä. Siksi ei myöskään tarvitse moralisoida Jeesuksen todistajien kirjoituksia, vaikka kaikki käytetyt sanat eivät olisikaan itselle arkipäivässä tuttuja.

        Mutta sitten kun evankeliumin nimissä julistetaan makkilantaa, (ihmispaskaa).

        Silloin julistetaan niin, että kun ihminen vähän itsekin yrittää, niin Luojakin auttaa.

        Synerginen vanhurskauttamisoppi on kerta kaikkiaan anuksesta. Se on mavanhurskaus perkeleen eksytystä.
        _____________
        Autuus on Jumalan ITSENSÄ KOKONAAN VALMISTAMA.
        Sen saavat syntiset lahjaksi uskon ja Pyhän Kasteen kautta. Mielestään terveet eivät Vapahtajaa tarvitsekaan.
        _____________

        Vanhurskautta ei voi ostaa.
        Ei ihmistekojen ja ponnisteluiden avulla.
        Eikä myöskään tekemättä jättämisten ja ruumiin kiusaamisen avulla, monin eri tavoin ruumiin tarpeista kieltäytymällä.

        Jos Kristuksen ottaa USKOLLA vastaan elämänsä Herrana, silloin Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.

        Silloin myös elämän suunta muuttuu. Ihminen alkaa katselemaan omna napansa sijasta Jumalansa lepytettyjä kasvoja, Kristuksen kasvojen muodossa.

        Jumalan armo on terveellinen se opettaa meitä hylkäämään Jumalattoman elämän.

        Hengen laki tekee eläväksi, mutta puustavi kuolettaa, sen näemme joka päivä näistä meidän hartaista syntikeskeisistä legalisteista, eli lakihenkisistä kristityistä. Heissä on ihmistä vain kuoret, sisältä he ovat silkkaa tuomiota ja syntisen hylkäämistä. Myös itsensä he ovat hyljänneet samoin lähimmäisensä ja heitä rakastavan Jumalan ARMON ja anteeksiantamuksen sanan.

        "Silloin julistetaan niin, että kun ihminen vähän itsekin yrittää, niin Luojakin auttaa."

        Esim. sanontaa, että kuuliaise lapset Jumala hyvin siunaa."

        Tuo sanontahan on aivan oikein. Jumala on luvannut ajallisen menestyksen niille, jotka ovat kuuliaisia Jumalan Sanalle.

        Ihminen ei kuitenkaan saata olla ns. uskon kuuliainen ennekuin Jeesus itse on saanut tulla sydämeen. Eli autuuden perustus se ei ole vaan uskon hedelmä.


      • - Abimelek
        tällä kirjoitti:

        "Silloin julistetaan niin, että kun ihminen vähän itsekin yrittää, niin Luojakin auttaa."

        Esim. sanontaa, että kuuliaise lapset Jumala hyvin siunaa."

        Tuo sanontahan on aivan oikein. Jumala on luvannut ajallisen menestyksen niille, jotka ovat kuuliaisia Jumalan Sanalle.

        Ihminen ei kuitenkaan saata olla ns. uskon kuuliainen ennekuin Jeesus itse on saanut tulla sydämeen. Eli autuuden perustus se ei ole vaan uskon hedelmä.

        Kuuliaiset lapset Jumala hyvin siunaa, sen olen itse kokenut. Jumalan armoa ja rakkautta kaikki.

        En siis tarkoita tällä mitään sellaista, jota sinä tarkoitat.

        Mahdoton se on selittää sellaiselle ihmiselle mitään mikä uskosta tulee, joka ei ole tullut vanhurskaaksi USKOSTA KRISTUKSEEN, vaan omilla tee se itse konsteillaan.


      • sitten olekaan
        - Abimelek kirjoitti:

        Kuuliaiset lapset Jumala hyvin siunaa, sen olen itse kokenut. Jumalan armoa ja rakkautta kaikki.

        En siis tarkoita tällä mitään sellaista, jota sinä tarkoitat.

        Mahdoton se on selittää sellaiselle ihmiselle mitään mikä uskosta tulee, joka ei ole tullut vanhurskaaksi USKOSTA KRISTUKSEEN, vaan omilla tee se itse konsteillaan.

        niin, että Jumala siunaa pelkästään rakkautensa vuoksi, eikä kuuliaisuuden vuoksi.

        Olen kokenut niin, että Jumala on siunannut, vaikka en ole ansainnutkaan sitä. Se juuri onkin suuri asia, että minä olisin ansainnut rangaistuksen, mutta Jumala onkin ollut hyvä, armollinen ja laupias ja antanut synnit anteeksi.

        Taidan olla toivoton tapaus!


      • - Abimelek
        sitten olekaan kirjoitti:

        niin, että Jumala siunaa pelkästään rakkautensa vuoksi, eikä kuuliaisuuden vuoksi.

        Olen kokenut niin, että Jumala on siunannut, vaikka en ole ansainnutkaan sitä. Se juuri onkin suuri asia, että minä olisin ansainnut rangaistuksen, mutta Jumala onkin ollut hyvä, armollinen ja laupias ja antanut synnit anteeksi.

        Taidan olla toivoton tapaus!

        Jumala armahtaa aikai koska hän rakastaa langennutta ihmistä. Olen varsin yllättynyt jos tämä seikka ei ole selvinnyt minun sadoista kirjoituksistani.

        Nimenomaan sinulla on toivo koska uskot ja luotat Jumalan lahjoittamaan vanhurskauteen.

        Mitä taas tulee kuuliaisuuden siunaukseen, niin se tarkoittaa eri asiaa kun vanhurskauttaminen.

        Yksi esinerkki:

        Jos sinä tottelet Jumalan sanaa, etkä lähde harjoittamaan sukupuoliyhdyntöjä huorien kanssa, niin sinä säästyt monelta hankaluudelta. Samoin on jos tottelet Jumalaa pysymällä puolisollesi uskollisena niin vääjäämättä siitä seuraa monien hankaluuksien pois jääminen sinun elämästäsi.


      • lapinkuksa

        -Iloitaan myös siitä, että Jumala varjeli Pyhän Birgitan kirkonkin, ettei se palanut. Saadaan ensi Joulunakin kokoontua laulamaan sinne kauneimpia joululauluja, jos Jumala suo.-

        Olitko sytyttämässä? Abimelek, olet tollo!


      • - Abimelek
        lapinkuksa kirjoitti:

        -Iloitaan myös siitä, että Jumala varjeli Pyhän Birgitan kirkonkin, ettei se palanut. Saadaan ensi Joulunakin kokoontua laulamaan sinne kauneimpia joululauluja, jos Jumala suo.-

        Olitko sytyttämässä? Abimelek, olet tollo!

        Tee parannus ja usko evankeliumi, niin pääset sinäkin taivaaseen.


      • lapinkuksa
        - Abimelek kirjoitti:

        Tee parannus ja usko evankeliumi, niin pääset sinäkin taivaaseen.

        -Tee parannus ja usko evankeliumi, niin pääset sinäkin taivaaseen.-

        Tiesin että olet tyhmä, en luullut, mutta noin tyhmänä en sentään sinua pitänyt! Hullu saa olla, muttei tyhmä!


      • - Abimelek
        lapinkuksa kirjoitti:

        -Tee parannus ja usko evankeliumi, niin pääset sinäkin taivaaseen.-

        Tiesin että olet tyhmä, en luullut, mutta noin tyhmänä en sentään sinua pitänyt! Hullu saa olla, muttei tyhmä!

        Entä jos nostan sinua vastaan syytteen perättömästä ilmiannosta? Matkijaa sanottiin ennen vanhaan apinaksi eikä varmaan sattumalta?


      • lapinkuksa
        - Abimelek kirjoitti:

        Entä jos nostan sinua vastaan syytteen perättömästä ilmiannosta? Matkijaa sanottiin ennen vanhaan apinaksi eikä varmaan sattumalta?

        "Matkiminen ei ole vaikeata
        - Abimelek 18.1.2008 klo 13.36
        Entä jos nostan sinua vastaan syytteen perättömästä ilmiannosta? Matkijaa sanottiin ennen vanhaan apinaksi eikä varmaan sattumalta?"

        Ja mikähän se perätön ilmianto on? Sekö, että totesin sinun olevan oletettua tyhmempi? Sen varmaan ovat lukijat huomanneet ilman tätäkin ilmiantoa! Olet tollo, Abimelek!


      • - Abimelek
        lapinkuksa kirjoitti:

        "Matkiminen ei ole vaikeata
        - Abimelek 18.1.2008 klo 13.36
        Entä jos nostan sinua vastaan syytteen perättömästä ilmiannosta? Matkijaa sanottiin ennen vanhaan apinaksi eikä varmaan sattumalta?"

        Ja mikähän se perätön ilmianto on? Sekö, että totesin sinun olevan oletettua tyhmempi? Sen varmaan ovat lukijat huomanneet ilman tätäkin ilmiantoa! Olet tollo, Abimelek!

        Enkä erehtynyt. Sinä toistelet apinan tavoin mitä kirjoitan, se ei taitoa vaadi, tietokoneen copy/paste toiminto kykenee siihen.


      • vain hiirellä
        - Abimelek kirjoitti:

        Enkä erehtynyt. Sinä toistelet apinan tavoin mitä kirjoitan, se ei taitoa vaadi, tietokoneen copy/paste toiminto kykenee siihen.

        se ei taitoa vaadi, tietokoneen copy/paste toiminto kykenee siihen


      • kapinkuksa
        - Abimelek kirjoitti:

        Enkä erehtynyt. Sinä toistelet apinan tavoin mitä kirjoitan, se ei taitoa vaadi, tietokoneen copy/paste toiminto kykenee siihen.

        "Totesin sinut oletettua tyhmemmäksi
        - Abimelek 18.1.2008 klo 21.00
        Enkä erehtynyt. Sinä toistelet apinan tavoin mitä kirjoitan, se ei taitoa vaadi, tietokoneen copy/paste toiminto kykenee siihen."

        Abimelek on löytänyt copy-pasten! Onnea ja menestystä! Siitä huolimatta olet tollo, Abimelek! Tosin on loukkaus apinaa kohtaan verrata sinua apinaan! Oikeutta eläimille!


    • Esa T

      > Syntikytät, ne toisten rivelissä roikkuvat<

      Sinä Abimelek olet itse ollut yksi pahimpia toisten syyttäjiä syntisyydestä, ja olet kirjoittanut monta aloistusta, miten kaikki ovat syntisiä. Olet niin paljon kirjoittanut aiheesta että voisit vaihtaa nimimerkiksesi, SYNTIKYYLÄ.

      En sano tätä pilkatakseni, vaan siksi että tekisit itse myös parannuksen jota vaadit toisilta.

      On helppo nähdä roska toisten silmässä, vaikka omassa silmässä olisi hirsi.

      Siinä olet oikeassa ettei syntikyylistä ole kuin omille himoille tyydytystä. Siksi minäkin kirjoitin monta aloitusta syntikyyliä vastaan, ja yritin sanoa aiheeni senverran karrikoidusti, että se kuullostaa niin rumalta, kuin se todellisuudessa on.

      Yli 2 vuotta olen kirjoittanut tänne satoja kertoja, ja 99 prosenttisesti juuri syntikyylät ovat hyökänneet kimppuuni.

    • - Abimelek

      Omavanhurskaus ei valitettavasti ketään pelasta Esa parka. Ole hyvä ja poistu kokonaan minun avauksistani. Jeesus nimittän syö ja juo syntisten kanssa, mutta voi pahoin fariseksen huoneessa.

      Samoin on minun laitani, joten lopeta vastailu minun kirjoituksiini.

      • luterilainen...

        EsaT:n uskonto ei ole apostolista uskoa!
        Se perustuu valheelliseen käsitykseen omasta itsestä.
        Meistä ei kukaan voi herättää EsaT:ssä synnintuntoa, katumuskin on Jumalan lahjaa.

        Voimme vain pyytää: Pois häiritsemästä! Me kristityt emme kunnianteologiaasi tarvitse.


      • Esa T
        luterilainen... kirjoitti:

        EsaT:n uskonto ei ole apostolista uskoa!
        Se perustuu valheelliseen käsitykseen omasta itsestä.
        Meistä ei kukaan voi herättää EsaT:ssä synnintuntoa, katumuskin on Jumalan lahjaa.

        Voimme vain pyytää: Pois häiritsemästä! Me kristityt emme kunnianteologiaasi tarvitse.

        Älä nimitä itseäsi kristityksi, jos kerran ainoa tehtäväsi on kieltää Kristuksen sovitustyö.

        Ps.
        Apostolit eivät olleet Kristuksen kieltäjiä, niin kuin sinä olet.


      • Esa T

        Minä vastustan Perkelettä Jeesuksen nimessä, kaikkialla missä olen.

        Siksi lopetan vastailun sinun Jumalan pilkkaasi, vasta kun lopetat Jumalan Sanan pilkkaamisen.


      • ja usko evankeliumi
        Esa T kirjoitti:

        Minä vastustan Perkelettä Jeesuksen nimessä, kaikkialla missä olen.

        Siksi lopetan vastailun sinun Jumalan pilkkaasi, vasta kun lopetat Jumalan Sanan pilkkaamisen.

        Rikas nuorukainen EsaT:
        Puhutaan sitten, kun tulet syntiseksi.
        Siihen asti, ole vaiti!


      • Esa T
        ja usko evankeliumi kirjoitti:

        Rikas nuorukainen EsaT:
        Puhutaan sitten, kun tulet syntiseksi.
        Siihen asti, ole vaiti!

        >Tee parannus ja usko evankeliumi.Rikas nuorukainen EsaT: Puhutaan sitten, kun tulet syntiseksi.<


        Jos sinun tarjoama evankeliumi johtaa köyhyyteen ja syntisyyteen, niin helpompikin tie on olemassa. Ryyppää ja huoraa joka päivä, niin evankeliumisi tulee ihan itsestään.


      • tee parannus!
        Esa T kirjoitti:

        >Tee parannus ja usko evankeliumi.Rikas nuorukainen EsaT: Puhutaan sitten, kun tulet syntiseksi.<


        Jos sinun tarjoama evankeliumi johtaa köyhyyteen ja syntisyyteen, niin helpompikin tie on olemassa. Ryyppää ja huoraa joka päivä, niin evankeliumisi tulee ihan itsestään.

        Pyri ahtaasta portista sisälle!


      • Esa T
        tee parannus! kirjoitti:

        Pyri ahtaasta portista sisälle!

        Ensin sanot että sinun täytyy tulla syntiseksi, ja sen jälkeen lopeta huoraaminen.

        Ensin pitää tulla mielestäsi syntiseksi, ja sitten ei kuitenkaan saakkaan tulla syntiseksi.

        Sanot että tee parannus hyvyydestäsi. Ala siis huoraamaan, hakkaamaan vaimoasi ja lapsiasi, kiroilemaan, ryyppäämmään, tappamaan yms.
        Jos joku tekeekin opetuksiesi mukaan, niin sekään ei kelpaa.

        Tarkoitat, opettele puhumaan kuin Lestadiolaiset, mutta älä missään tapauksessa tee niin, kuin puhut. Ja heti kun olet oppinut niin voit tulla armahdetuksi syntiseksi. Armahdetuksi joka tarkoittaa ettei sinua oikeasti olla armahdettu.

        Pahin mahdollinen syntinne näyttää olevan usko Kristukseen, jos myös teet sen mukaan mitä Jeesus opettaa.


      • - Abimelek
        Esa T kirjoitti:

        Ensin sanot että sinun täytyy tulla syntiseksi, ja sen jälkeen lopeta huoraaminen.

        Ensin pitää tulla mielestäsi syntiseksi, ja sitten ei kuitenkaan saakkaan tulla syntiseksi.

        Sanot että tee parannus hyvyydestäsi. Ala siis huoraamaan, hakkaamaan vaimoasi ja lapsiasi, kiroilemaan, ryyppäämmään, tappamaan yms.
        Jos joku tekeekin opetuksiesi mukaan, niin sekään ei kelpaa.

        Tarkoitat, opettele puhumaan kuin Lestadiolaiset, mutta älä missään tapauksessa tee niin, kuin puhut. Ja heti kun olet oppinut niin voit tulla armahdetuksi syntiseksi. Armahdetuksi joka tarkoittaa ettei sinua oikeasti olla armahdettu.

        Pahin mahdollinen syntinne näyttää olevan usko Kristukseen, jos myös teet sen mukaan mitä Jeesus opettaa.

        Armahda hyvä ihminen itseäsi ja meitä, poistumalla sivultamme lopullisesti.

        Elämän pyhyydessä sinä et pärjää meille alkuunkaan, siitä ei siis ole kysymys että me synneissä eläisimme, vaan aivan muusta.

        Samoin kun Paavali joka on veljemme uskossa, kirjoittaa seuraavasti:

        2. Kor. 11:17   Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.

        2. Kor. 11:18   Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.

        2. Kor. 11:19   Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.

        2. Kor. 11:20   Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.

        2. Kor. 11:21   Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin.

        2. Kor. 11:22   He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
        2. Kor. 11:23   He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
        2. Kor. 11:24   Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
        2. Kor. 11:25   kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
        2. Kor. 11:26   olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        2. Kor. 11:27   ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
        2. Kor. 11:28   Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.

        2. Kor. 11:29   Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
        ======================

        *) 2. Kor. 11:30   Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Armahda hyvä ihminen itseäsi ja meitä, poistumalla sivultamme lopullisesti.

        Elämän pyhyydessä sinä et pärjää meille alkuunkaan, siitä ei siis ole kysymys että me synneissä eläisimme, vaan aivan muusta.

        Samoin kun Paavali joka on veljemme uskossa, kirjoittaa seuraavasti:

        2. Kor. 11:17   Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.

        2. Kor. 11:18   Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.

        2. Kor. 11:19   Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.

        2. Kor. 11:20   Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.

        2. Kor. 11:21   Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin.

        2. Kor. 11:22   He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
        2. Kor. 11:23   He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
        2. Kor. 11:24   Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
        2. Kor. 11:25   kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
        2. Kor. 11:26   olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        2. Kor. 11:27   ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
        2. Kor. 11:28   Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.

        2. Kor. 11:29   Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
        ======================

        *) 2. Kor. 11:30   Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.

        "2. Kor. 11:30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani."

        Paavali sanoo tämän saman toisessa paikassa, minä kerskaan Kristuksesta.

        Ei paavali Kristusta heikoksi sano, vaan itseään siksi että Kristus näkyisi hänessä.

        Näin Paavali kerskaa käytännössä omasta heikkoudesta, "KAIKEN MINÄ VOIN KRISTUKSESSA."

        Ei Paavali sano, minä olen heikko säälittävä alaston kurja syntinen. Ei sano vaan hän sanoo.
        "KAIKEN MINÄ VOIN KRISTUKSESSA."


      • sssssssss
        Esa T kirjoitti:

        "2. Kor. 11:30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani."

        Paavali sanoo tämän saman toisessa paikassa, minä kerskaan Kristuksesta.

        Ei paavali Kristusta heikoksi sano, vaan itseään siksi että Kristus näkyisi hänessä.

        Näin Paavali kerskaa käytännössä omasta heikkoudesta, "KAIKEN MINÄ VOIN KRISTUKSESSA."

        Ei Paavali sano, minä olen heikko säälittävä alaston kurja syntinen. Ei sano vaan hän sanoo.
        "KAIKEN MINÄ VOIN KRISTUKSESSA."

        Lopettaisit ton p:kan jauhamisen. Hankit itselles vaan kadotustuomion eksyttämällä muita.

        Sinun lihas ei voi yhtään mitään, eikä sun lihas ole tullut pyhäksi ja synnittömäksi. Syntimääräs kasvaa joka hetki taivaaseen asti.

        "Hanki itselles silmävoidetta, että näkisit, millainen alaston, kurja olet!"


      • - Abimelek
        sssssssss kirjoitti:

        Lopettaisit ton p:kan jauhamisen. Hankit itselles vaan kadotustuomion eksyttämällä muita.

        Sinun lihas ei voi yhtään mitään, eikä sun lihas ole tullut pyhäksi ja synnittömäksi. Syntimääräs kasvaa joka hetki taivaaseen asti.

        "Hanki itselles silmävoidetta, että näkisit, millainen alaston, kurja olet!"

        "Kristus" ja "Kristuksessa".

        Kun Jeesukseen uskova syntinen on vanhurskautettuna Kristuksessa, niin tämä temppelin harjalle noussut hengellisessä ylpeydessään pöyhistynyt fariseus luulee itsensä Kristukseksi.

        Pieni, mutta NIIN tavattoman suuri ero!

        Esan pitää nöyrtyä ensiksikin Jumalan kaltaisuudesta ihmiseksi, koska hän ON ihminen. Tulla tuntemaan syntinsä, ja sellaisena (kun todellisuudessa on), rientää polvilleen Kristuksen eteen pyytämään armoa ja syntiensä anteeksiantamusta, - joka päivä ja joka hetki.


      • Köyhämies
        - Abimelek kirjoitti:

        "Kristus" ja "Kristuksessa".

        Kun Jeesukseen uskova syntinen on vanhurskautettuna Kristuksessa, niin tämä temppelin harjalle noussut hengellisessä ylpeydessään pöyhistynyt fariseus luulee itsensä Kristukseksi.

        Pieni, mutta NIIN tavattoman suuri ero!

        Esan pitää nöyrtyä ensiksikin Jumalan kaltaisuudesta ihmiseksi, koska hän ON ihminen. Tulla tuntemaan syntinsä, ja sellaisena (kun todellisuudessa on), rientää polvilleen Kristuksen eteen pyytämään armoa ja syntiensä anteeksiantamusta, - joka päivä ja joka hetki.

        Tämä on väkevä eksytys.
        Jumala edellyttää nöyrtymistä.

        Vasta vakava sairaus, onnettomuus tms. voi herättää tuollaisen ylpeydessään vahvan ihmisen.
        Ihminen ei voi elää parannuksen armossa joka päivä, jos ei ole parannettavaa.

        Ristiinnaulita vanha ihminen joka päivä ja nousta ylös yhdessä Kristuksen kanssa joka päivä, se ei ole mahdollista fariseukselle.

        Rikas nuorukainen lähti murheellisena, sen voi ymmärtää.


      • Esa T
        Köyhämies kirjoitti:

        Tämä on väkevä eksytys.
        Jumala edellyttää nöyrtymistä.

        Vasta vakava sairaus, onnettomuus tms. voi herättää tuollaisen ylpeydessään vahvan ihmisen.
        Ihminen ei voi elää parannuksen armossa joka päivä, jos ei ole parannettavaa.

        Ristiinnaulita vanha ihminen joka päivä ja nousta ylös yhdessä Kristuksen kanssa joka päivä, se ei ole mahdollista fariseukselle.

        Rikas nuorukainen lähti murheellisena, sen voi ymmärtää.

        >Ristiinnaulita vanha ihminen joka päivä ja nousta ylös yhdessä Kristuksen kanssa joka päivä,<

        Sinulla ja monilla ystävilläsi tämä on jäänyt tekemättä.

        Sinä olet ristiinaulinnut uuden ihmisesi, ja nostanut ylös vanhan ihmisesi.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        "Kristus" ja "Kristuksessa".

        Kun Jeesukseen uskova syntinen on vanhurskautettuna Kristuksessa, niin tämä temppelin harjalle noussut hengellisessä ylpeydessään pöyhistynyt fariseus luulee itsensä Kristukseksi.

        Pieni, mutta NIIN tavattoman suuri ero!

        Esan pitää nöyrtyä ensiksikin Jumalan kaltaisuudesta ihmiseksi, koska hän ON ihminen. Tulla tuntemaan syntinsä, ja sellaisena (kun todellisuudessa on), rientää polvilleen Kristuksen eteen pyytämään armoa ja syntiensä anteeksiantamusta, - joka päivä ja joka hetki.

        >"Kristus" ja "Kristuksessa". <

        Kristuksessa tarkoittaa ylösnoussutta Kristusta.
        Eli olen Kristuksessa silloin kun olen voimassa viisaudessa yltäkylläisyydessä ilossa rauhassa voitossa terveydessä yms.

        Joskus 2000 vuotta sitten oli Jeesus niminen mies, joka kuoli syntieni puolesta ja synti sairaus kipu puute kärsimys yms. jäi sinne Golgatan ristille.

        Nyt ja ikuisesti elää ylösnoussut Kristus, synnin ja kuoleman voittaja. Minä saan elää Hänen kanssaan ylösnousemus voimassa.

        "Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu, ja saatte sen Kristuksen tuntemisen kautta."


      • - Abimelek
        Köyhämies kirjoitti:

        Tämä on väkevä eksytys.
        Jumala edellyttää nöyrtymistä.

        Vasta vakava sairaus, onnettomuus tms. voi herättää tuollaisen ylpeydessään vahvan ihmisen.
        Ihminen ei voi elää parannuksen armossa joka päivä, jos ei ole parannettavaa.

        Ristiinnaulita vanha ihminen joka päivä ja nousta ylös yhdessä Kristuksen kanssa joka päivä, se ei ole mahdollista fariseukselle.

        Rikas nuorukainen lähti murheellisena, sen voi ymmärtää.

        Jumala edellyttää, ei kuule yhtään vähempää kuin täydellisyyttä ja synnittämyyttä.

        Siinä on tuo syy miksi ihminen ei voi auttaa itseään millään teolla, ei edes sitä nöyrää näyttelemällä.

        Mutta kun lain ankaruus kirkastuu, se tekee ihmisen väkisin tyhjäksi. Joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää rukoilla, että Jumala Poikansa Jeesuksen Kristuksen ansion tehden armahtaisi minut.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Jumala edellyttää, ei kuule yhtään vähempää kuin täydellisyyttä ja synnittämyyttä.

        Siinä on tuo syy miksi ihminen ei voi auttaa itseään millään teolla, ei edes sitä nöyrää näyttelemällä.

        Mutta kun lain ankaruus kirkastuu, se tekee ihmisen väkisin tyhjäksi. Joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää rukoilla, että Jumala Poikansa Jeesuksen Kristuksen ansion tehden armahtaisi minut.

        >Jumala edellyttää, ei kuule yhtään vähempää kuin täydellisyyttä ja synnittämyyttä.<

        Tässä olet täysin oikeassa, mutta miksi juuri silloin hyökkäät kimppuun kun puhun tästä käytännössä?

        Sinä julistat olevasi käytännössä syntinen ja kaikin tavoin Jumalan sanan vastainen. Ja se on mielestäsi oikeaa Jumalan palvelusta.

        Huomaatko minä julistan Kristusta, eli juuri sitä täydellisyyttä. Ja sinä julistat omaa napaasi, eli kaikkea vajautta.

        Minä uskon siihen Kristukseen josta puhun, mutta sinä et usko siihen Kristukseen vaan uskot enemmän omaan vajauteesi.

        Nöyryyden nimissä Saatana saa ylpeydenkin näyttämään nöyryydeltä. Ei ole sen suurempaa ylpeyttä, kuin kulkea syntisenä köyhänä puutteessa ja kaikin tavoin vajaana, silloin kun täydellinen Jumala on kanssamme.
        "Jeesus Kristus asuu meissä"
        "Jeesus on meissä suurempi kuin se mikä on maailmassa."
        "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu."


      • karta, kun olet kahdesti jne.
        Esa T kirjoitti:

        >"Kristus" ja "Kristuksessa". <

        Kristuksessa tarkoittaa ylösnoussutta Kristusta.
        Eli olen Kristuksessa silloin kun olen voimassa viisaudessa yltäkylläisyydessä ilossa rauhassa voitossa terveydessä yms.

        Joskus 2000 vuotta sitten oli Jeesus niminen mies, joka kuoli syntieni puolesta ja synti sairaus kipu puute kärsimys yms. jäi sinne Golgatan ristille.

        Nyt ja ikuisesti elää ylösnoussut Kristus, synnin ja kuoleman voittaja. Minä saan elää Hänen kanssaan ylösnousemus voimassa.

        "Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu, ja saatte sen Kristuksen tuntemisen kautta."

        Eipäs, juupas, eipäs, juupas...
        sitä EsaT jatkaa.

        Mitä teet täällä, kun et ole lestadiolainen, että klassisesta kristinuskosta edes kiinnostunut?
        Omaa itse keksittyä teologiaasi koetat tyrkyttää. No, montako opetuslasta olet jo saanut?


      • puhu lapsellisia
        Esa T kirjoitti:

        >Jumala edellyttää, ei kuule yhtään vähempää kuin täydellisyyttä ja synnittämyyttä.<

        Tässä olet täysin oikeassa, mutta miksi juuri silloin hyökkäät kimppuun kun puhun tästä käytännössä?

        Sinä julistat olevasi käytännössä syntinen ja kaikin tavoin Jumalan sanan vastainen. Ja se on mielestäsi oikeaa Jumalan palvelusta.

        Huomaatko minä julistan Kristusta, eli juuri sitä täydellisyyttä. Ja sinä julistat omaa napaasi, eli kaikkea vajautta.

        Minä uskon siihen Kristukseen josta puhun, mutta sinä et usko siihen Kristukseen vaan uskot enemmän omaan vajauteesi.

        Nöyryyden nimissä Saatana saa ylpeydenkin näyttämään nöyryydeltä. Ei ole sen suurempaa ylpeyttä, kuin kulkea syntisenä köyhänä puutteessa ja kaikin tavoin vajaana, silloin kun täydellinen Jumala on kanssamme.
        "Jeesus Kristus asuu meissä"
        "Jeesus on meissä suurempi kuin se mikä on maailmassa."
        "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu."

        Kristuksen julistamista tuo ei ole.

        Sinä julistat omaa täydellisyyttäsi, synnittömyyttäsi jne.
        Vanhan ihmisenkin olet riisunut pois. Jotain epävarmuutta kuitenkin lie, kun et sitä viimeistä synnintekopäivää ole vieläkään kertonut.
        Mitä lie kunnian teologiaa, josta Kristus on kokonaan häivytetty.
        Olet täysin tuhoon tuomittu ihminen.


      • sekavaa
        Esa T kirjoitti:

        Ensin sanot että sinun täytyy tulla syntiseksi, ja sen jälkeen lopeta huoraaminen.

        Ensin pitää tulla mielestäsi syntiseksi, ja sitten ei kuitenkaan saakkaan tulla syntiseksi.

        Sanot että tee parannus hyvyydestäsi. Ala siis huoraamaan, hakkaamaan vaimoasi ja lapsiasi, kiroilemaan, ryyppäämmään, tappamaan yms.
        Jos joku tekeekin opetuksiesi mukaan, niin sekään ei kelpaa.

        Tarkoitat, opettele puhumaan kuin Lestadiolaiset, mutta älä missään tapauksessa tee niin, kuin puhut. Ja heti kun olet oppinut niin voit tulla armahdetuksi syntiseksi. Armahdetuksi joka tarkoittaa ettei sinua oikeasti olla armahdettu.

        Pahin mahdollinen syntinne näyttää olevan usko Kristukseen, jos myös teet sen mukaan mitä Jeesus opettaa.

        aivan sekavaa, ei muuta voi sanoa!


      • Esa T
        puhu lapsellisia kirjoitti:

        Kristuksen julistamista tuo ei ole.

        Sinä julistat omaa täydellisyyttäsi, synnittömyyttäsi jne.
        Vanhan ihmisenkin olet riisunut pois. Jotain epävarmuutta kuitenkin lie, kun et sitä viimeistä synnintekopäivää ole vieläkään kertonut.
        Mitä lie kunnian teologiaa, josta Kristus on kokonaan häivytetty.
        Olet täysin tuhoon tuomittu ihminen.

        >Sinä julistat omaa täydellisyyttäsi, synnittömyyttäsi jne.<

        Mistä lähtien ihminen on tullut täydelliseksi ja synnittömäksi? Jumalan Sana vastaa ettei se ole mahdollista.
        Vain uusi ihminen on täydellinen ja synnitön, eli Jeesus Kristus itse minussa.

        Täydellisenä ja synnittömänä julistetaan Kristusta ja Hänen suuria tekojaan.
        Vajaana ja syntisenä julistetaan aina itseämme.

        >Vanhan ihmisenkin olet riisunut pois.<

        "Jokainen joka on Kristuksessa on uusi luomus, VANHA ON KADONNUT JA UUSI ON TILALLE TULLUT."

        "Riisukaa vanha ihminen pois tekoinensa."
        Jos en olisi riisunut vanhaa ihmistä pois, niin sitten voisitte kehoittaa minua parannukseen.

        Te nuhtelette minua kuuliaisuudesta, ja yllytätte kapinaan Jumalan Sanan kanssa.


      • - Abimelek
        karta, kun olet kahdesti jne. kirjoitti:

        Eipäs, juupas, eipäs, juupas...
        sitä EsaT jatkaa.

        Mitä teet täällä, kun et ole lestadiolainen, että klassisesta kristinuskosta edes kiinnostunut?
        Omaa itse keksittyä teologiaasi koetat tyrkyttää. No, montako opetuslasta olet jo saanut?

        Se on hänen ainoa päämääränsä inttää inttämästä päästyäänkin. Tuollaista hengellistä narsistia on ikävä seurata, vaikka vain otsikot luen.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Se on hänen ainoa päämääränsä inttää inttämästä päästyäänkin. Tuollaista hengellistä narsistia on ikävä seurata, vaikka vain otsikot luen.

        Turhaan sinä Abimelek iniset. Saatana on kärpästen herra. Minun ei tarvitse kuin sanoa, kärpäset pois Jeesuksen nimessä, niin sinun ininäsi loppuu.

        Annan sinun inistä vielä hetken, koska on kirjoitettu. "Minä lähetän eksytyksen hengen, että Valitutkin koetellaan."
        Roska-astioita tarvitaan, mutta sanon että tulee aika jolloin kärpäset litsataan.

        "Jokainen istutus joka ei ole Minun Taivaallisen Isäni istuttama, revitään pois juurinensa."


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Se on hänen ainoa päämääränsä inttää inttämästä päästyäänkin. Tuollaista hengellistä narsistia on ikävä seurata, vaikka vain otsikot luen.

        Lestadiolaisuus palsta ei ole sinun palstasi, hyvästi hyttynen! :-))))))


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Lestadiolaisuus palsta ei ole sinun palstasi, hyvästi hyttynen! :-))))))

        Kiitos Herralle ettei ole minun palstani, häpeäisin silmät päästäni jos se olisi.

        Se mitä täällä 90 prosenttisesti näen, on Jumalan Sanan raiskausta, ja Jumalan pilkkaa.


      • - Abimelek
        Esa T kirjoitti:

        Kiitos Herralle ettei ole minun palstani, häpeäisin silmät päästäni jos se olisi.

        Se mitä täällä 90 prosenttisesti näen, on Jumalan Sanan raiskausta, ja Jumalan pilkkaa.

        Minä olen kyllä eri puolella, olen Jeesuksessa Kristuksessa vapaaksi synneistäni lunastettuna.
        Hallelujaa.


    • oikeilla jäljillä!!!

      Tämä viesti on varmaan tarkoitettu rakkaalle nimimerkille Nuin, sillä tämä kuvailee erinomaisen hyvin hänen olemustaan.... Ajatelkaa nyt vain näitäkin kohtia Abimelekin avauksessa:

      - Itsellä ei ole syntiä katumisen vertaa
      - Kehtaavat pilkata
      - vahtaa toisten vikoja
      - eipä tarvitse mennä ikinä itseensä
      - ei ole tullut synnin tuntoon ja parannuksen tarpeeseen omista synneistään

      Nasevasti kiteytetty... :)

      • hyvä kirjoittaja?

        Onko mieli sairas, vain onko uskosi loppunut?

        Miksi keskityt yhden ja saman henkilön vikojen etsimiseen?
        Onko itselläsi syntejä, niitä todellisia?
        ---
        Ulkopuolinen ihmettelijä


      • oikeilla jäljillä!!!
        hyvä kirjoittaja? kirjoitti:

        Onko mieli sairas, vain onko uskosi loppunut?

        Miksi keskityt yhden ja saman henkilön vikojen etsimiseen?
        Onko itselläsi syntejä, niitä todellisia?
        ---
        Ulkopuolinen ihmettelijä

        En usko että kumpaakaan. Minä uskon enkä syö pillereitä.

        Kuinka tulit johtopäätökseen, että minä keskityn "yhden ja saman henkilön vikojen etsimiseen"?

        Kaikki luettelemani kohdat olivat nimim. Abimelekin OMIA toteamuksia HÄNEN avauksessaan. Ja yllä oleva kommenttini on MINUN ainoa puheenvuoroni tässä ketjussa -ja siis sekin suurimmaksi osaksi Abimelekin käsialaa.

        Minä en tunne henkilöä "Abimelek", en liioin henkilöä "Nuin" muuten kuin heidän kirjoitustensa perusteella tällä palstalla.

        Abimelek: "Pidä sitten läppäs kiinni" "Haist paska" "Sinähän nyt oikea sönkkä olet!"
        Jos tällaiseen kielenkäyttöön puuttuu, tulee leimatuksi mielisairaaksi. Mutta haitanneeko tuo...


      • - Abimelek

        Olen tunnustanut olevani kokonaan syntinen.

        Sinä et sitävastoin ole ikinä tunnustanut sitä.

        Kuinkas nyt suusi panet sinä omavanhurskas ylpeilijä??

        Olen aiemminkin sinulle sanonut että projisointi ei auta eikä toisten päälle sovi valehdella.

        Kokonaan syntisenä olen saanut kokonaisen armon, hallelujaa Kiitos Jeesus.

        Sinulla ei ole mitään, sen näkee jo siitäkin että Jeesuksen kiitosta ei kuulu sinulta.

        Mitäs tyhjästä kiittäisi, omavanhurskaus perkele pitää kyllä talutusremmisi kireällä että en todellakaan kadehdi hengellistä sokeuttasi.

        Kumpa Herra sinuakin vielä armahtaisi!!


      • - Abimelek
        oikeilla jäljillä!!! kirjoitti:

        En usko että kumpaakaan. Minä uskon enkä syö pillereitä.

        Kuinka tulit johtopäätökseen, että minä keskityn "yhden ja saman henkilön vikojen etsimiseen"?

        Kaikki luettelemani kohdat olivat nimim. Abimelekin OMIA toteamuksia HÄNEN avauksessaan. Ja yllä oleva kommenttini on MINUN ainoa puheenvuoroni tässä ketjussa -ja siis sekin suurimmaksi osaksi Abimelekin käsialaa.

        Minä en tunne henkilöä "Abimelek", en liioin henkilöä "Nuin" muuten kuin heidän kirjoitustensa perusteella tällä palstalla.

        Abimelek: "Pidä sitten läppäs kiinni" "Haist paska" "Sinähän nyt oikea sönkkä olet!"
        Jos tällaiseen kielenkäyttöön puuttuu, tulee leimatuksi mielisairaaksi. Mutta haitanneeko tuo...

        Joulupukkiinko uskot, vai mihin??

        Johan me sen näimme ettei sinulla ole syntiä katumisen vertaa.

        Monissa avauksissa sinä esiinnyt aivan samassa pilkallisessa hengessä, nimimerkit vain vaihtelevat.

        Heijastat omat kielletyt ja salatut syntisi toiseen.


      • NukkuMatti
        - Abimelek kirjoitti:

        Olen tunnustanut olevani kokonaan syntinen.

        Sinä et sitävastoin ole ikinä tunnustanut sitä.

        Kuinkas nyt suusi panet sinä omavanhurskas ylpeilijä??

        Olen aiemminkin sinulle sanonut että projisointi ei auta eikä toisten päälle sovi valehdella.

        Kokonaan syntisenä olen saanut kokonaisen armon, hallelujaa Kiitos Jeesus.

        Sinulla ei ole mitään, sen näkee jo siitäkin että Jeesuksen kiitosta ei kuulu sinulta.

        Mitäs tyhjästä kiittäisi, omavanhurskaus perkele pitää kyllä talutusremmisi kireällä että en todellakaan kadehdi hengellistä sokeuttasi.

        Kumpa Herra sinuakin vielä armahtaisi!!

        juuri itse tunnustit. ikävää on vain se, että teet syntiä iloiten siitä; esim. täällä kiroat ja nimittelet muita kanssaihmisiä surutta! Kuollut uskosi näyttää hyvin kestävän senkin, eikä tule yhtään epäilyksiä.


      • - Abimelek
        NukkuMatti kirjoitti:

        juuri itse tunnustit. ikävää on vain se, että teet syntiä iloiten siitä; esim. täällä kiroat ja nimittelet muita kanssaihmisiä surutta! Kuollut uskosi näyttää hyvin kestävän senkin, eikä tule yhtään epäilyksiä.

        Häntä olen suosittelemassa sinullekin, ettei tule huono loppu elämällesi.

        Omavanhurskautesi ei valitettavasti sinua pelasta, muista se aina.


    • tuollainen

      elävä itsensä ja syntisyytensä tunteminen.

      Kaikkina aikoina kristityt ovat pitäneet toisia uskovia hieman parempina kuin itseään. Sillä tavoin tuntuu Abimelk myös tuntevan.

      Mutta et sinä Abi ole ainut, joka tunnet sydämessäsi kylmyyttä ja kuivuutta niin, ettei syntiäkään meinaa löytyä katumavertaa.

      Kyllä se vain on hyväksi, että menet jonkun toisen kristityn luokse ja kosketat vaikka siitä rivelistä ja pyydät keskustelemaan.

      Siinä ne sydämet sitten lämpenevät kun puhutte tiestä ja matkasta. Jumaln Siunausta vain.

      Aina kannatta pitää Hengen yhteyttä kristittyin kanssa.

      • - Abimelek

        Kukaan ihminen ei ole toistaan parempi, tämä on totuus.
        -----

        En todellakaan pidä ketään itseäni parempana, taikka huonompana.

        Mutta jos, (niin kuin monesti näyttää siltä), armo ei syntisille kelpaa. Silloin aletaan lahjan vastaaottamisen ja Jumalan kiitoksen sijasta kontailemaan, teeskentelemällä huonoa ihmisten silmissä.

        Ihmistä ei auta yhtään, vaikka olisi itse mielestään kuinka huono, - taikka hyvä.

        Vain Jumalan Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa lahjoittama armo pelastaa, jos se otetaan uskolla vastaan kiitollisina Jumalalle.


    • - Abimelek

      Sinulle ei todellakaan ole edellytyksiä ymmärtää mitään siitä aiheesta mistä me täällä keskustelemme. Omavanhurskaus ja Kristuksen vanhurskaus eroavat toisistaa kuin yö ja päivä.

      Siksi sinun on turhaa täyttää avauksia runnsaitta turhilla viesteilläsi. Lukeminen vain vaikeutuu pitkien ja joutavien kiistely- rimpsujesi vuoksi.

      • Esa T

        >Omavanhurskaus ja Kristuksen vanhurskaus eroavat toisistaa kuin yö ja päivä.<

        Ollaan ainakin jostan samaa mieltä, sillä ne todellakin eroavat toisistaan kuin yö ja päivä.

        Oman vanhurskauden hedelmää on vajaus ja syntisyys.

        Kristuksen vanhurskauden hedelmää on täydellisyys.

        "Hedelmistä puu tunnetaan."

        Jos Abimelek katsoisit hedelmiä, niin ei tarvitsisi sinun kanssasi väitellä.

        Sinä saat pitää oman vanhurskautesi, ja sen hedelmät, ja minä saan pitää Kristuksen vanhurskauteni, ja sen hedelmät.


      • - Abimelek

        Omavanhurskaus tuottaa happamia ja itseen päin suuntautuvia hedelmiä. Oikeas supernarsisti itseihailun mestari. Näitä kekkeruuseja on maailma väärällään.

        Ja nyt, ole hyvä ja poistu.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Omavanhurskaus tuottaa happamia ja itseen päin suuntautuvia hedelmiä. Oikeas supernarsisti itseihailun mestari. Näitä kekkeruuseja on maailma väärällään.

        Ja nyt, ole hyvä ja poistu.

        >Omavanhurskaus tuottaa happamia ja itseen päin suuntautuvia hedelmiä.<

        Tässäkin olet oikeassa ja se täyttää kaikki sinun tuntomerkkisi Abimelek.

        >Ja nyt, ole hyvä ja poistu. <
        Oman vanhurskauden palvelioilla ei ole koskaan ollut voimaa heittää ketään pihalle.

        Voit sinä huudella sieltä maasta jossa matelet, ja jos sinusta tulee liikaa haittaa, niin astun päälle. Olen ennenkin ajanut pois riivaajia ja pahoja henkiä, ja tallannut kaikkea vihollisen voimaa.


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Omavanhurskaus tuottaa happamia ja itseen päin suuntautuvia hedelmiä. Oikeas supernarsisti itseihailun mestari. Näitä kekkeruuseja on maailma väärällään.

        Ja nyt, ole hyvä ja poistu.

        Ja hengellisistä asioista et selvästikään ymmärrä, mikä on kristillisen uskon ydin.

        Älä sinä pyri opettamaan muita ennen kun olet itse syntynyt elävään uskoon. Ennen kun sydämesi on tullut särjetyksi Kristuksen tuskien ja kärsimysten katselemisessa, niiden tuskien joita hänelle tälläkin sivulla joka päivä tuotat lihasi pullistelemisella, ja Jumalan lasten panettelulla..


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Ja hengellisistä asioista et selvästikään ymmärrä, mikä on kristillisen uskon ydin.

        Älä sinä pyri opettamaan muita ennen kun olet itse syntynyt elävään uskoon. Ennen kun sydämesi on tullut särjetyksi Kristuksen tuskien ja kärsimysten katselemisessa, niiden tuskien joita hänelle tälläkin sivulla joka päivä tuotat lihasi pullistelemisella, ja Jumalan lasten panettelulla..

        >Et ole ikinä nähnytkään minua<

        Olen nähnyt sinut ensimmäisistä kirjotuksistasi asti, ja tunnistanut Saatanan lähettilääksi.
        Luulet silti olevasi Kristuksen palvelija, vaikka todellisuudessa olet antikristuksen palvelija.


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Ja hengellisistä asioista et selvästikään ymmärrä, mikä on kristillisen uskon ydin.

        Älä sinä pyri opettamaan muita ennen kun olet itse syntynyt elävään uskoon. Ennen kun sydämesi on tullut särjetyksi Kristuksen tuskien ja kärsimysten katselemisessa, niiden tuskien joita hänelle tälläkin sivulla joka päivä tuotat lihasi pullistelemisella, ja Jumalan lasten panettelulla..

        Sinulla on näkeväksi vielä pitkä matka. Kesken se jääkin jos katumusta ja parannusta ei tapahdu.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Sinulla on näkeväksi vielä pitkä matka. Kesken se jääkin jos katumusta ja parannusta ei tapahdu.

        Jatka sinä Abimelek hiekkalaatikko leikkejäsi ihan rauhassa.

        Jos kuitenkin joskus haluat tulla pois erämaastasi ja astua luvattuun maahan, niin sanon hyvän neuvon. Ala itse uskomaan siihen Jeesukseen josta puhut.

        Luvattuun maahan pääsee ainoastaan ne jotka uskovat. "Joka uskoo sille kaikki on mahdollista."


      • Akusti Issakainen
        - Abimelek kirjoitti:

        Sinulla on näkeväksi vielä pitkä matka. Kesken se jääkin jos katumusta ja parannusta ei tapahdu.

        Sanoisin abimelekille:
        Kuolleessa uskossa uinuvan kanssa on aivan turha kinata. Olet sanasi sanonut, sen jälkeen karta eriseuraista.
        "jos joku sanoo, ettei hänessä ole syntiä, on hän valehtelija"


      • projisointia
        - Abimelek kirjoitti:

        Ja hengellisistä asioista et selvästikään ymmärrä, mikä on kristillisen uskon ydin.

        Älä sinä pyri opettamaan muita ennen kun olet itse syntynyt elävään uskoon. Ennen kun sydämesi on tullut särjetyksi Kristuksen tuskien ja kärsimysten katselemisessa, niiden tuskien joita hänelle tälläkin sivulla joka päivä tuotat lihasi pullistelemisella, ja Jumalan lasten panettelulla..

        . - Abimelek 16.1.2008 klo 16.00


        Juuri näitä olet täällä vuosikausia harrastanut, seurakuntaa panetellut sekä vanhimpien päälle kaatanut kaikkea valhetta ja perätöntä humpuukia. Eipä ole omaatuntoa eikä rohkeutta tunnustaa tehneensä missään väärin. Kerran tulee näistäkin tilinteon aika.


      • Ohan se sohlannu
        projisointia kirjoitti:

        . - Abimelek 16.1.2008 klo 16.00


        Juuri näitä olet täällä vuosikausia harrastanut, seurakuntaa panetellut sekä vanhimpien päälle kaatanut kaikkea valhetta ja perätöntä humpuukia. Eipä ole omaatuntoa eikä rohkeutta tunnustaa tehneensä missään väärin. Kerran tulee näistäkin tilinteon aika.

        Kerros meillekki, mitä se o valehdellu seurakunnasta ja vanhimmista!
        Tutkitaan, ettei syyllistytä panetteluun ja puukopistoon aidan takaa.


      • Jos
        Akusti Issakainen kirjoitti:

        Sanoisin abimelekille:
        Kuolleessa uskossa uinuvan kanssa on aivan turha kinata. Olet sanasi sanonut, sen jälkeen karta eriseuraista.
        "jos joku sanoo, ettei hänessä ole syntiä, on hän valehtelija"

        Molemmat ovat, siitä seuraa kumpi on suurin.


      • teutetess
        projisointia kirjoitti:

        . - Abimelek 16.1.2008 klo 16.00


        Juuri näitä olet täällä vuosikausia harrastanut, seurakuntaa panetellut sekä vanhimpien päälle kaatanut kaikkea valhetta ja perätöntä humpuukia. Eipä ole omaatuntoa eikä rohkeutta tunnustaa tehneensä missään väärin. Kerran tulee näistäkin tilinteon aika.

        On se kumma, kun meille pitäisi tulla tilinteon hetki , eikö se tule kerran kaikille, jokaisen on elettävä, sillä lailla että on synnit anteeksi ja varmuus sydämellä , kun kuoleman enkeli tulee meitä noutamaan, että olemme valmiit ja vapaat, että saamme turvata Jumalan armoon . Ja Jeesukseen Kristukseen , koska Hän on tuomari silloin .
        Me abin kanssa olemme parannuksen tehneet ja luotamme siihen että synnit on anteeksi ja pysyy .
        Vaikka tuomari tulisi tänään tai huomenna .


      • teutetess
        Esa T kirjoitti:

        Jatka sinä Abimelek hiekkalaatikko leikkejäsi ihan rauhassa.

        Jos kuitenkin joskus haluat tulla pois erämaastasi ja astua luvattuun maahan, niin sanon hyvän neuvon. Ala itse uskomaan siihen Jeesukseen josta puhut.

        Luvattuun maahan pääsee ainoastaan ne jotka uskovat. "Joka uskoo sille kaikki on mahdollista."

        Samaa mieltä uskosta
        Sen lahjana saamme vanhurskauden .


      • - Abimelek
        Akusti Issakainen kirjoitti:

        Sanoisin abimelekille:
        Kuolleessa uskossa uinuvan kanssa on aivan turha kinata. Olet sanasi sanonut, sen jälkeen karta eriseuraista.
        "jos joku sanoo, ettei hänessä ole syntiä, on hän valehtelija"

        Vaikka kumarassa kuljet :-)))

        No niin, tämä on minun harrastukseni. Jeesus etsii Sanan kautta lampaitaan kaikkialta kyllä.

        Ota vastaan Herran sana:

        Room. 3:7   Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • - Abimelek
        projisointia kirjoitti:

        . - Abimelek 16.1.2008 klo 16.00


        Juuri näitä olet täällä vuosikausia harrastanut, seurakuntaa panetellut sekä vanhimpien päälle kaatanut kaikkea valhetta ja perätöntä humpuukia. Eipä ole omaatuntoa eikä rohkeutta tunnustaa tehneensä missään väärin. Kerran tulee näistäkin tilinteon aika.

        Omavanhurskaus perkele on vissiin loukkaantunut?
        Niin pitääkin, sana on sattunut, kiitos siitä Herralle!!

        Toivon mukaan hekin, nämä vanhimmat, hyväksyvät Jeesuksen Herrakseen ja Jumalan armon armosta lahjaksi itselleen.

        Hallelujaa, en ole ihmisoppien orja, kiitos Herralle.

        Olen Kristuksen vapaa, vapaaksi ostettu velasta, Jeesuksen veriuhrilla. Hallelujaa, kiitos Jeesus!


      • - Abimelek
        Ohan se sohlannu kirjoitti:

        Kerros meillekki, mitä se o valehdellu seurakunnasta ja vanhimmista!
        Tutkitaan, ettei syyllistytä panetteluun ja puukopistoon aidan takaa.

        Annetaan jupista, sana on sattunut sydämeen.
        Toivon mukaan tämä henkilö käsittää vielä uskon Kristukseen, ja vautuu raskaista oman vanhuskauden taakoista, se olisi tavattoman ihana asia.

        Jumala häntä armossaan johdattakoon oikealle tielle.


      • - Abimelek
        teutetess kirjoitti:

        On se kumma, kun meille pitäisi tulla tilinteon hetki , eikö se tule kerran kaikille, jokaisen on elettävä, sillä lailla että on synnit anteeksi ja varmuus sydämellä , kun kuoleman enkeli tulee meitä noutamaan, että olemme valmiit ja vapaat, että saamme turvata Jumalan armoon . Ja Jeesukseen Kristukseen , koska Hän on tuomari silloin .
        Me abin kanssa olemme parannuksen tehneet ja luotamme siihen että synnit on anteeksi ja pysyy .
        Vaikka tuomari tulisi tänään tai huomenna .

        Näin on teutatess, minkä Jumala on meille lahjaksi ilman ansioitamme luvannut, sen hän myös pitää.

        Me veljet Herrassa emme tohdi epäillä Jumalaa valehtelijaksi, hallelujaa :-))) Kiitos Jeesus!


      • Hengeltä hallittu
        - Abimelek kirjoitti:

        Omavanhurskaus perkele on vissiin loukkaantunut?
        Niin pitääkin, sana on sattunut, kiitos siitä Herralle!!

        Toivon mukaan hekin, nämä vanhimmat, hyväksyvät Jeesuksen Herrakseen ja Jumalan armon armosta lahjaksi itselleen.

        Hallelujaa, en ole ihmisoppien orja, kiitos Herralle.

        Olen Kristuksen vapaa, vapaaksi ostettu velasta, Jeesuksen veriuhrilla. Hallelujaa, kiitos Jeesus!

        olekaan koskaan kuuluneet Kristuksen opin ja Hänen seurakuntansa hengellisen hallituksen alaisuuteen; olette yksi irtain joukko, joka leikkii Jumalan sanalla ja lausuu Herran nimeä turhaan joka kurvissa. Teidän ylistyksenne ja soittonne tulee kyllä esille viimeisellä tuomiolla; Te rupeette sanomaan:me olemme syöneet ja juoneet ja huilua soittaneet sinun edessäs ja meidän kaduillamme sinä opetit. Ja Hän on sanova :En minä teitä tunne, kusta te olette. Menkää pois kaikki te väärintekijät. Siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys.


      • - Abimelek
        Hengeltä hallittu kirjoitti:

        olekaan koskaan kuuluneet Kristuksen opin ja Hänen seurakuntansa hengellisen hallituksen alaisuuteen; olette yksi irtain joukko, joka leikkii Jumalan sanalla ja lausuu Herran nimeä turhaan joka kurvissa. Teidän ylistyksenne ja soittonne tulee kyllä esille viimeisellä tuomiolla; Te rupeette sanomaan:me olemme syöneet ja juoneet ja huilua soittaneet sinun edessäs ja meidän kaduillamme sinä opetit. Ja Hän on sanova :En minä teitä tunne, kusta te olette. Menkää pois kaikki te väärintekijät. Siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys.

        Olen lestadiolainen. En ole kertaakaan ollut helluntaiseurakunnan kokouksissa.

        Valehteleminen onkin syntiä kaikille muille, paitsi oikein hyville "ristityille". Se onkin jännä piirre että mitä puhtaampi ja aatteellisempi, sen ahtaammin puutteellinen.


      • Tule tunnetuksi seurakunnassa
        - Abimelek kirjoitti:

        Olen lestadiolainen. En ole kertaakaan ollut helluntaiseurakunnan kokouksissa.

        Valehteleminen onkin syntiä kaikille muille, paitsi oikein hyville "ristityille". Se onkin jännä piirre että mitä puhtaampi ja aatteellisempi, sen ahtaammin puutteellinen.

        kokouksissa yhtään Abimelekilaista näkynyt; ei ainakaan parannuksen tekijäin joukossa. Missä lie kessukammarissa luurannut, kun olet jäänyt seurakunnassa täysin tuntemattomaksi, ja mikä pahinta,sisällisen tilasi puolesta.


      • Jumalansanansta
        Tule tunnetuksi seurakunnassa kirjoitti:

        kokouksissa yhtään Abimelekilaista näkynyt; ei ainakaan parannuksen tekijäin joukossa. Missä lie kessukammarissa luurannut, kun olet jäänyt seurakunnassa täysin tuntemattomaksi, ja mikä pahinta,sisällisen tilasi puolesta.

        "Parannuksentekijänä kilvoittelu" ei merkitse jonnekin pönttöihin kiipeämistä, vaan jokapäiväistä sisäistä parannusta ja uskoa.


      • - Abimelek
        Tule tunnetuksi seurakunnassa kirjoitti:

        kokouksissa yhtään Abimelekilaista näkynyt; ei ainakaan parannuksen tekijäin joukossa. Missä lie kessukammarissa luurannut, kun olet jäänyt seurakunnassa täysin tuntemattomaksi, ja mikä pahinta,sisällisen tilasi puolesta.

        Koskas sokea on mitään nähnytkään? Sokea ei näe, ellei Jeesus avaa hänen silmiään näkeväksi. Juuri epäilit minua jopa kirkon polttajaksi sinä iisaksonilainen.


      • Piäni on kaunis
        Jumalansanansta kirjoitti:

        "Parannuksentekijänä kilvoittelu" ei merkitse jonnekin pönttöihin kiipeämistä, vaan jokapäiväistä sisäistä parannusta ja uskoa.

        Tälläisistä kulkijoista jotka eivät tarvitse katumusta eikä parannusta, heidän sanotaan olevan itseriittoisia.


      • Tunnennt siitä, että
        - Abimelek kirjoitti:

        Koskas sokea on mitään nähnytkään? Sokea ei näe, ellei Jeesus avaa hänen silmiään näkeväksi. Juuri epäilit minua jopa kirkon polttajaksi sinä iisaksonilainen.

        pidä pyromaanina; mutta pärees oot polttanu monet kerrat; käryää vieläkin. Onks joku jostakin pön´töstä puhunut? Tuolla yhdessä avauksessa mainittiin jotain Pönttölästä! Lienekö sinun sukuasi?


      • - Abimelek
        Tunnennt siitä, että kirjoitti:

        pidä pyromaanina; mutta pärees oot polttanu monet kerrat; käryää vieläkin. Onks joku jostakin pön´töstä puhunut? Tuolla yhdessä avauksessa mainittiin jotain Pönttölästä! Lienekö sinun sukuasi?

        Kyllä näin on, nimeltä oikein mainittiin kirkko jonka olen polttanut. Samaksi sönkäksi minä sinut tunnistaa monista minuun kohdistuneista hälveksivista panetuskirjoituksistasi. Välillä tämä sama sönköttäjä toistaa minun tekstejäni kuin papukaija. Kiitellä kai näistä pitäisi, mutta sitä en tee, vaan totean tuon jonka otsikossa mainitsin.

        En tiedä miten menettelisin, jos henkilöytesi selviäisi? Tampereen seudulta olet joka tapauksessa, ja edustat esikoislestadiolaista lakihenkisyyttä hyvin kirkkaasti.


      • - Abimelek
        Tule tunnetuksi seurakunnassa kirjoitti:

        kokouksissa yhtään Abimelekilaista näkynyt; ei ainakaan parannuksen tekijäin joukossa. Missä lie kessukammarissa luurannut, kun olet jäänyt seurakunnassa täysin tuntemattomaksi, ja mikä pahinta,sisällisen tilasi puolesta.

        Mikäs muiden ihmisten sisäisen tilan tulkki sinä luulet olevasi?

        Jumalasi edessä sinäkin näistä vastaat. Syyttäjä on toisella puolellasi ja tuomari toisella puolella. Ja syntiä on sinullakin taivaan ja maan väli täynnä, niin kuin muillakin syntisillä. Kehoitan sinua vakavasti kääntymään puolustusasianajajan puoleen, ennen kuolemaasi.

        Paksu oman vanhurskauden pöyhtäri ei auta sinua tuomiolla yhtään. Myöskään lestadiolaisuuden edustajaa ei ole puolustamassa sinun syntejäsi viimeisessä oikeudenkäynnissä.

        Tee siis parannus ja käänny Kristuksen puoleen anomaan armoa ja anteeksiantamusta hänen Pyhän nimensä ja sovintoverensä tähden.

        Jeesus tuntee omansa ja hänen omansa tuntevat hänet, Omat lampaansa hän on johtanut vihreille laitumille, ja ruoka riittää, hallelujaa kiitos Jeesus, minun Herrani ja Vapahtajani. Kunnia Jumalalle. Ylsitys Jumalalle


      • raukkaa
        - Abimelek kirjoitti:

        Kyllä näin on, nimeltä oikein mainittiin kirkko jonka olen polttanut. Samaksi sönkäksi minä sinut tunnistaa monista minuun kohdistuneista hälveksivista panetuskirjoituksistasi. Välillä tämä sama sönköttäjä toistaa minun tekstejäni kuin papukaija. Kiitellä kai näistä pitäisi, mutta sitä en tee, vaan totean tuon jonka otsikossa mainitsin.

        En tiedä miten menettelisin, jos henkilöytesi selviäisi? Tampereen seudulta olet joka tapauksessa, ja edustat esikoislestadiolaista lakihenkisyyttä hyvin kirkkaasti.

        Mutta Abi, sinä olet varsin tunnettu henkilö. Hyvin monet täällä tuntevat sinut livenä. Ja älä sinä luule, että yksi ja sama henkilö sulle aina vastailee. Ja luuletko, että olet pahoittanut vain yhden ihmisen mielen? Suomea puhutaan muuallakin kuin Mansessa. Kannan kuitenkin anteeksiantavaa mieltä sinuakin kohtaan. Kunpa jaksaisit nousta tuosta kirvelevästä olotilastasi ja palata Isän kotiin. On niin tuskallista seurata uskomisen yrittämistäsi.


      • lapinkuksa
        - Abimelek kirjoitti:

        Olen lestadiolainen. En ole kertaakaan ollut helluntaiseurakunnan kokouksissa.

        Valehteleminen onkin syntiä kaikille muille, paitsi oikein hyville "ristityille". Se onkin jännä piirre että mitä puhtaampi ja aatteellisempi, sen ahtaammin puutteellinen.

        "Oletko hellari?
        Kirjoittanut: - Abimelek 18.1.2008 klo 10.47

        Olen lestadiolainen. En ole kertaakaan ollut helluntaiseurakunnan kokouksissa."

        Onneksi et ole ollut, koska sinut olisi heitetty sieltä heti ulos! Mutta laestadiolaiseksi itseäsi mainostat? Mitähän oppisuuntaa? Laestadiolaisia ryhmiä kun on kymmenittäin ja kaikki he ovat olevinaan oikeassa ja ainoita autuaaksi tulevia?


      • seuraillut
        Piäni on kaunis kirjoitti:

        Tälläisistä kulkijoista jotka eivät tarvitse katumusta eikä parannusta, heidän sanotaan olevan itseriittoisia.

        On yksi joukko Suomen kirkossa:
        Ne ainoat oikeat:

        - ivasanoin mittaa toisten uskoa
        - papit passittivat jo aikaa sitten helvettiin

        - he tietävät miten kukin katuu ja uskoo
        - "me vaan tullaan autuaaks, ei muut"
        - jos perustusta kysyy tulee vastaan korkeintaan
        kirous!

        Ovatko nämä todella Kristuksen kirje ja
        Hänen ylösnousemuksensa todistajat???


      • pöntöllä
        - Abimelek kirjoitti:

        Kyllä näin on, nimeltä oikein mainittiin kirkko jonka olen polttanut. Samaksi sönkäksi minä sinut tunnistaa monista minuun kohdistuneista hälveksivista panetuskirjoituksistasi. Välillä tämä sama sönköttäjä toistaa minun tekstejäni kuin papukaija. Kiitellä kai näistä pitäisi, mutta sitä en tee, vaan totean tuon jonka otsikossa mainitsin.

        En tiedä miten menettelisin, jos henkilöytesi selviäisi? Tampereen seudulta olet joka tapauksessa, ja edustat esikoislestadiolaista lakihenkisyyttä hyvin kirkkaasti.

        arvaukses oli melko hyvä, mutta meni 400 km ohi. Sinua taitaa vaivata luulotauti ja taidat olla myös skitso.


      • Ohhoijjaa
        - Abimelek kirjoitti:

        Kyllä näin on, nimeltä oikein mainittiin kirkko jonka olen polttanut. Samaksi sönkäksi minä sinut tunnistaa monista minuun kohdistuneista hälveksivista panetuskirjoituksistasi. Välillä tämä sama sönköttäjä toistaa minun tekstejäni kuin papukaija. Kiitellä kai näistä pitäisi, mutta sitä en tee, vaan totean tuon jonka otsikossa mainitsin.

        En tiedä miten menettelisin, jos henkilöytesi selviäisi? Tampereen seudulta olet joka tapauksessa, ja edustat esikoislestadiolaista lakihenkisyyttä hyvin kirkkaasti.

        Ettei vain olisi se paras ystävä, joka seuroissa istuu vieressäsi.

        Parempi olisi kun laitaisitte kylmät rinnat vastakkain ja tekisitte parannusta sydämen kylmyydestä.


      • surulliseksi
        - Abimelek kirjoitti:

        Olen lestadiolainen. En ole kertaakaan ollut helluntaiseurakunnan kokouksissa.

        Valehteleminen onkin syntiä kaikille muille, paitsi oikein hyville "ristityille". Se onkin jännä piirre että mitä puhtaampi ja aatteellisempi, sen ahtaammin puutteellinen.

        tuosta sanastasi. Se sisälsi pilkkaa ja ivaa.

        Miksi suhtaudut sill tävoin? Jumala on rakkaus. Vain rakkaudella saadaan jotain aikaan.

        Muista taistelu aurigon ja pohjatuulen välillä.

        Ei tarvitse provosoitua, kun provosoidaan.

        Kun on hyvä omatunto ja Jumalan Raauha sydämellä, kuten Sinulla, niin ei tarvitse vastata hyökkäykseen hyökkäyksellä.

        Vuorisaarnan kohtaa: "Autuaat ovat siveät,..." on joskus selitetty niin,että ihminen saattaa kärsiä ryhtymättä puolustamaan itseään. En muista tarkkaan.


      • Eiköhän sinut tunneta
        - Abimelek kirjoitti:

        Olen lestadiolainen. En ole kertaakaan ollut helluntaiseurakunnan kokouksissa.

        Valehteleminen onkin syntiä kaikille muille, paitsi oikein hyville "ristityille". Se onkin jännä piirre että mitä puhtaampi ja aatteellisempi, sen ahtaammin puutteellinen.

        Valehteleminen onkin syntiä kaikille muille, paitsi oikein hyville "ristityille". Se onkin jännä piirre että mitä puhtaampi ja aatteellisempi, sen ahtaammin puutteellinen. Abimelek 18.1.2008 klo 10.47


      • - Abimelek
        surulliseksi kirjoitti:

        tuosta sanastasi. Se sisälsi pilkkaa ja ivaa.

        Miksi suhtaudut sill tävoin? Jumala on rakkaus. Vain rakkaudella saadaan jotain aikaan.

        Muista taistelu aurigon ja pohjatuulen välillä.

        Ei tarvitse provosoitua, kun provosoidaan.

        Kun on hyvä omatunto ja Jumalan Raauha sydämellä, kuten Sinulla, niin ei tarvitse vastata hyökkäykseen hyökkäyksellä.

        Vuorisaarnan kohtaa: "Autuaat ovat siveät,..." on joskus selitetty niin,että ihminen saattaa kärsiä ryhtymättä puolustamaan itseään. En muista tarkkaan.

        Luulitko olevasi nokkela??

        Toisen henkilön tekojen ja sanojen moralisoiminen ei hyödytä ketään. Ei sinua eikä sitä ketä moralisoit. Sen taidon (sormella osoittelu) osaavat kaikki ihmiset. Teet sen, koska saat siitä lihallesi tyydytystä.

        Jeesuksen ristiinnaulitsemisen yhteydessä hänen lähiomaisensa surivat Jeesusta. Mitä Jeesus sanoi heille?

        Luuk. 23:28   Niin Jeesus kääntyi heihin ja sanoi: "Jerusalemin tyttäret, älkää minua itkekö, vaan itkekää itseänne ja lapsianne.

        Luuk. 23:29   Sillä katso, päivät tulevat, jolloin sanotaan: 'Autuaita ovat hedelmättömät ja ne kohdut, jotka eivät ole synnyttäneet, ja rinnat, jotka eivät ole imettäneet.'

        Sinunkin tulisi mennä omine synteinesi Jeesuksen ristin luo anomaan armoa ja anteeksiantamusta, eikä keskittyä omahyväisenä moralisoimaan Kristuksen todistajia, heidän saadessaan sylkeä pilkkaa ja ivaa päälleen.


      • - Abimelek
        Eiköhän sinut tunneta kirjoitti:

        Valehteleminen onkin syntiä kaikille muille, paitsi oikein hyville "ristityille". Se onkin jännä piirre että mitä puhtaampi ja aatteellisempi, sen ahtaammin puutteellinen. Abimelek 18.1.2008 klo 10.47

        Sinun kaltaisiasi omavanhurskaita, valehtelevia sontiaisia on maailma väärällään.

        Jeesuksen täydellinen vanhurskaus ei teille kelpaa lahjaksi ilman ansioita. Se on teidän ongelmanne ja se vamma poikii hedelminä vaikka mitä.


      • Taito
        - Abimelek kirjoitti:

        Sinun kaltaisiasi omavanhurskaita, valehtelevia sontiaisia on maailma väärällään.

        Jeesuksen täydellinen vanhurskaus ei teille kelpaa lahjaksi ilman ansioita. Se on teidän ongelmanne ja se vamma poikii hedelminä vaikka mitä.

        Hakeudu hoitoon Jeesustelija! Jeesus on nyt POP se on nyt POP saarnasi eräs kauan sitten nukkunut Kristuksen käskyläinen. kuulut selkeästi tuohon POP ryhmään. (Menestyksen teologit)

        Omavanhurskaus, joka on Kristuksen vanhurskauden todellinen vastakohta suorastaan pulppuaa noista sinun idioottimaisista kirjoituksistasi.

        Niissä ei ole mitään järkeä, kuten ei ole myöskään niiden kirjoittajassa. (Todettu tälläkin palstalla kiistattomasti usean analyysin ja tutkimuksen rinnastamana.)

        Suu vaahdossa sekä kädet ja jalat heiluen teet itsestäsi varsinaisen marakatin termeilläsi Jumalan kiitos, Hallelujaa, Jeesus, ja armo.

        Todellisuudessa et KUITENKAAN tunne niistä yhtään.

        Jos tuntisit edes yhden niistä et kirjoittelisi täällä noita älyvapaita tekstejäsi.

        Kaltaisiasi todellisia fariseuksia oli myös vapahtajamme aikoina, jotka kehuivat suu vaahdossa olevansa Jumalan lapsia, kuten sinä.

        Mutta miten kävi? tuo arkikerettiläinen Kristus haukkui ne olevan isästä perkeleestä ja sanoi että olette tulleet valkeaksi kalkittujen hautojenne kaltaisiksi. Sinä olet juuri sellainen
        perkeleen lapsi.

        Sinulle on paras lääke, kun omat paskasi heitetään suoraan suuhusi että saat syödä niitä. Se on sinun ravinto ja paras sinulle.

        Katkeruutesi todellisia ristinkantajia kohtaan paistaa läpi kaikkien kirjoitustesi. Tuo katkeruus on mädänyttänyt sinut, kuten nuo valkeaksi kalkitut haudat ovat sisältä.

        Tuon sinun parantumattoman sairauden nimi on saarnatauti. Se ei tosin parane kuin vasta haudassa. Sinua ei lie ole tarpeeksi huomattu? Todellisuudessa tyhmyytesi on kaikille tunnettua.

        Herää unestasi, sinä tyhmä neitsyt, ja lopeta tuo naurettava Jeesustelusi. Se ei sinua auta, kun et tunne Kristuksen luonnosta et rahtuakaan, sinä halpamainen tuonen koira!

        Tee jotain hyödyllistä vaikka käsilläsi, kuten Paavali, kun päälläsi et osaa, ja jätä ajattelu niille kenelle se sopii.


      • Odotan
        Taito kirjoitti:

        Hakeudu hoitoon Jeesustelija! Jeesus on nyt POP se on nyt POP saarnasi eräs kauan sitten nukkunut Kristuksen käskyläinen. kuulut selkeästi tuohon POP ryhmään. (Menestyksen teologit)

        Omavanhurskaus, joka on Kristuksen vanhurskauden todellinen vastakohta suorastaan pulppuaa noista sinun idioottimaisista kirjoituksistasi.

        Niissä ei ole mitään järkeä, kuten ei ole myöskään niiden kirjoittajassa. (Todettu tälläkin palstalla kiistattomasti usean analyysin ja tutkimuksen rinnastamana.)

        Suu vaahdossa sekä kädet ja jalat heiluen teet itsestäsi varsinaisen marakatin termeilläsi Jumalan kiitos, Hallelujaa, Jeesus, ja armo.

        Todellisuudessa et KUITENKAAN tunne niistä yhtään.

        Jos tuntisit edes yhden niistä et kirjoittelisi täällä noita älyvapaita tekstejäsi.

        Kaltaisiasi todellisia fariseuksia oli myös vapahtajamme aikoina, jotka kehuivat suu vaahdossa olevansa Jumalan lapsia, kuten sinä.

        Mutta miten kävi? tuo arkikerettiläinen Kristus haukkui ne olevan isästä perkeleestä ja sanoi että olette tulleet valkeaksi kalkittujen hautojenne kaltaisiksi. Sinä olet juuri sellainen
        perkeleen lapsi.

        Sinulle on paras lääke, kun omat paskasi heitetään suoraan suuhusi että saat syödä niitä. Se on sinun ravinto ja paras sinulle.

        Katkeruutesi todellisia ristinkantajia kohtaan paistaa läpi kaikkien kirjoitustesi. Tuo katkeruus on mädänyttänyt sinut, kuten nuo valkeaksi kalkitut haudat ovat sisältä.

        Tuon sinun parantumattoman sairauden nimi on saarnatauti. Se ei tosin parane kuin vasta haudassa. Sinua ei lie ole tarpeeksi huomattu? Todellisuudessa tyhmyytesi on kaikille tunnettua.

        Herää unestasi, sinä tyhmä neitsyt, ja lopeta tuo naurettava Jeesustelusi. Se ei sinua auta, kun et tunne Kristuksen luonnosta et rahtuakaan, sinä halpamainen tuonen koira!

        Tee jotain hyödyllistä vaikka käsilläsi, kuten Paavali, kun päälläsi et osaa, ja jätä ajattelu niille kenelle se sopii.

        Tässä on paljon totuutta mukana, joten olisiko aiheelista nostaa aloitukseksi. Kerrassaan hyvä kirjoitus keskusteltavaksi. Ehkäpä silmät avautuu ennen kuin on myöhäistä.


      • puolustaa
        - Abimelek kirjoitti:

        Luulitko olevasi nokkela??

        Toisen henkilön tekojen ja sanojen moralisoiminen ei hyödytä ketään. Ei sinua eikä sitä ketä moralisoit. Sen taidon (sormella osoittelu) osaavat kaikki ihmiset. Teet sen, koska saat siitä lihallesi tyydytystä.

        Jeesuksen ristiinnaulitsemisen yhteydessä hänen lähiomaisensa surivat Jeesusta. Mitä Jeesus sanoi heille?

        Luuk. 23:28   Niin Jeesus kääntyi heihin ja sanoi: "Jerusalemin tyttäret, älkää minua itkekö, vaan itkekää itseänne ja lapsianne.

        Luuk. 23:29   Sillä katso, päivät tulevat, jolloin sanotaan: 'Autuaita ovat hedelmättömät ja ne kohdut, jotka eivät ole synnyttäneet, ja rinnat, jotka eivät ole imettäneet.'

        Sinunkin tulisi mennä omine synteinesi Jeesuksen ristin luo anomaan armoa ja anteeksiantamusta, eikä keskittyä omahyväisenä moralisoimaan Kristuksen todistajia, heidän saadessaan sylkeä pilkkaa ja ivaa päälleen.

        uhriasi, jota halvensit.

        Sitäpaitsi en provosoitunut tai syytellyt tai edes moralisoinut, vaan kysyin.

        Voisit vastata, millä perusteella ivaat ja pilkkaat toisia. Kyllähän jokaisella saa olla mielipide.

        Haukkuminen vihassa ja kiukussa on vakava synti.
        Luepa vuorisaarnasta.


      • - Abimelek
        Odotan kirjoitti:

        Tässä on paljon totuutta mukana, joten olisiko aiheelista nostaa aloitukseksi. Kerrassaan hyvä kirjoitus keskusteltavaksi. Ehkäpä silmät avautuu ennen kuin on myöhäistä.

        Koska valhe on totuudeksi muuttunut? Ei koskaan, saatana on valheen isä, ja hänen lapsensa ovat valehtelijoita, eikä totuus ole heissä.

        Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä. Hän on ainut totuus.


      • - Abimelek
        puolustaa kirjoitti:

        uhriasi, jota halvensit.

        Sitäpaitsi en provosoitunut tai syytellyt tai edes moralisoinut, vaan kysyin.

        Voisit vastata, millä perusteella ivaat ja pilkkaat toisia. Kyllähän jokaisella saa olla mielipide.

        Haukkuminen vihassa ja kiukussa on vakava synti.
        Luepa vuorisaarnasta.

        Jeesus on puolestani uhrattu, olen vapaa tuomiosta. Mikä sinä syntinen ihminen olet minua tuomitsemaan? Kaikkinäkevän Jumalan edessä sinäkin teet kerran tilin VAIN OMASTA elämästäsi.

        Tee parannus ja usko evankeliumi, että sinunkin syntisi otettaisiin sinulta pois!!!

        Kenenkään muun synneistä sinä et ole vastuussa.

        Ja sanoma Kristuksesta ei ole syntiä, vaikka siitä minua panettelet, vaan se on tie iankaikkiseen elämään.


      • rakkaudella
        - Abimelek kirjoitti:

        Jeesus on puolestani uhrattu, olen vapaa tuomiosta. Mikä sinä syntinen ihminen olet minua tuomitsemaan? Kaikkinäkevän Jumalan edessä sinäkin teet kerran tilin VAIN OMASTA elämästäsi.

        Tee parannus ja usko evankeliumi, että sinunkin syntisi otettaisiin sinulta pois!!!

        Kenenkään muun synneistä sinä et ole vastuussa.

        Ja sanoma Kristuksesta ei ole syntiä, vaikka siitä minua panettelet, vaan se on tie iankaikkiseen elämään.

        neuvon. En tuomitse.

        Mutta Jumalan Sana tuomitsee.

        "Joka syntiä tekee, ei ole minua kuullut eikä nähnyt." Sanoikohan Jeesus niin?

        Miksi sitä sanotaan, kun tehdään syntiä armon päälle?


      • aloitusviestistäsi
        - Abimelek kirjoitti:

        Jeesus on puolestani uhrattu, olen vapaa tuomiosta. Mikä sinä syntinen ihminen olet minua tuomitsemaan? Kaikkinäkevän Jumalan edessä sinäkin teet kerran tilin VAIN OMASTA elämästäsi.

        Tee parannus ja usko evankeliumi, että sinunkin syntisi otettaisiin sinulta pois!!!

        Kenenkään muun synneistä sinä et ole vastuussa.

        Ja sanoma Kristuksesta ei ole syntiä, vaikka siitä minua panettelet, vaan se on tie iankaikkiseen elämään.

        Kirjoittanut: - Abimelek 15.1.2008 klo 01.46


        "Itsellä ei ole syntiä katumisen vaertaa, niin on omavanhurskasta sakkia. Kehtaava pilkata vielä niitä, jotka ovat KAIKEN autuutensa toivon panneet itsensä sijasta Kristuksen tekoon."

        Eikö omaa vanhurskautta ole se, ettei usko vaikuta elämässä mitään muutosta, vaan vanha aatami saa mellastaa aivan vapaasti ja ei tunne katumusta toisten pilkkaamisesta ja ivaamisesta.


      • teutatess
        aloitusviestistäsi kirjoitti:

        Kirjoittanut: - Abimelek 15.1.2008 klo 01.46


        "Itsellä ei ole syntiä katumisen vaertaa, niin on omavanhurskasta sakkia. Kehtaava pilkata vielä niitä, jotka ovat KAIKEN autuutensa toivon panneet itsensä sijasta Kristuksen tekoon."

        Eikö omaa vanhurskautta ole se, ettei usko vaikuta elämässä mitään muutosta, vaan vanha aatami saa mellastaa aivan vapaasti ja ei tunne katumusta toisten pilkkaamisesta ja ivaamisesta.

        Sinäkään et tiedä kaikkea , abilta on tunnin matka meille, ja me olimme saarnannet ja todistaneet kaikki synnit anteeksi toisillemme .
        eikö juuri niin pitänyt tehdä
        Kuinka teillä


      • teutatess
        rakkaudella kirjoitti:

        neuvon. En tuomitse.

        Mutta Jumalan Sana tuomitsee.

        "Joka syntiä tekee, ei ole minua kuullut eikä nähnyt." Sanoikohan Jeesus niin?

        Miksi sitä sanotaan, kun tehdään syntiä armon päälle?

        Kerro ihan itse lisää , varsinkin tuosta armon päälle synnistä , olen pelkkänä korvana .


      • on ihanaa
        teutatess kirjoitti:

        Sinäkään et tiedä kaikkea , abilta on tunnin matka meille, ja me olimme saarnannet ja todistaneet kaikki synnit anteeksi toisillemme .
        eikö juuri niin pitänyt tehdä
        Kuinka teillä

        minäkin annan anteeksi.

        Toivon posittivisuutta ja iloa päivääsi.

        Samoin Abimelekille.


      • - Abimelek
        rakkaudella kirjoitti:

        neuvon. En tuomitse.

        Mutta Jumalan Sana tuomitsee.

        "Joka syntiä tekee, ei ole minua kuullut eikä nähnyt." Sanoikohan Jeesus niin?

        Miksi sitä sanotaan, kun tehdään syntiä armon päälle?

        Pitkälle on omavanhurskaus sinut jo kuljettanut. Kumpa saisit parannuksen armon ennen kuolemaasi.


      • esirukouksestasi
        - Abimelek kirjoitti:

        Pitkälle on omavanhurskaus sinut jo kuljettanut. Kumpa saisit parannuksen armon ennen kuolemaasi.

        Ihanaa, että kannat minuakin anteeksiantavalla mielellä.

        Tietoinen synnin tekeminen on sitä, että valitsee synnin, vaikka omatunto siitä muistuttaa.

        Tahdon antaa kaikille anteeksi.

        Tunnet tuon Raamatunkohdan itsekin. Siinähän tuodaan se esiin, että on eri asia joutua heikkouden syntiin, kuin valita tietoisesti synnin tekeminen.

        Olen surullinen, kun jouduin Sinua nuhtelemaan.

        Jumalan Rauhaa!


      • - Abimelek
        esirukouksestasi kirjoitti:

        Ihanaa, että kannat minuakin anteeksiantavalla mielellä.

        Tietoinen synnin tekeminen on sitä, että valitsee synnin, vaikka omatunto siitä muistuttaa.

        Tahdon antaa kaikille anteeksi.

        Tunnet tuon Raamatunkohdan itsekin. Siinähän tuodaan se esiin, että on eri asia joutua heikkouden syntiin, kuin valita tietoisesti synnin tekeminen.

        Olen surullinen, kun jouduin Sinua nuhtelemaan.

        Jumalan Rauhaa!

        Tämähän menee peräti mielenkiintoiseksi??

        Mitenkäs sinä olet muuten armon ansainnut? Kysyn vaan siksi, kun minä saan sen Jumalan lahjana ilman omia ansioitani. Ansaitsemaan en kyllä kykenisikään.

        Rauha sinun sielullesi, minulla on Jeesus Kristus Vapahtajana synneistäni. Kallis on Jeesuksen veren hinta.

        Kaikki syntini on iankaikkisesti anteeksi annettu, Jeesuksen nimessä ja veressä.
        Kristuksen vanhurskaus on minun vanhurskauteni.

        Hallelujaa kiitos Jeesus.


      • rakas - ymmärrän,
        - Abimelek kirjoitti:

        Tämähän menee peräti mielenkiintoiseksi??

        Mitenkäs sinä olet muuten armon ansainnut? Kysyn vaan siksi, kun minä saan sen Jumalan lahjana ilman omia ansioitani. Ansaitsemaan en kyllä kykenisikään.

        Rauha sinun sielullesi, minulla on Jeesus Kristus Vapahtajana synneistäni. Kallis on Jeesuksen veren hinta.

        Kaikki syntini on iankaikkisesti anteeksi annettu, Jeesuksen nimessä ja veressä.
        Kristuksen vanhurskaus on minun vanhurskauteni.

        Hallelujaa kiitos Jeesus.

        että Sinua kirvelee.
        Olen pahoillani puolestasi.

        En voi ymmärtää, miksi haluat ymmärtää asiat noin ilkeästi!

        Toivon, että voisit ajatella valoisasti ja niin, että minä olen ajatellut Sinun parastasi. Kuinka minun olisi pitänyt toimia?


      • - Abimelek
        on ihanaa kirjoitti:

        minäkin annan anteeksi.

        Toivon posittivisuutta ja iloa päivääsi.

        Samoin Abimelekille.

        Kaikki todellakin perustuu, ei lain töihin ja omiin ansioihin, vaan siihen että Jumala rakkaudessaan on minua armahtanut.

        Olen syntinen, mutta pyhä.
        Olen saastainen, mutta puhdas.
        Olen väärä, mutta vanhurskas.

        Hallelujaa.

        Tämä kaikki puuttuu valitettavasti niiltä, jotka eivät ole tunnustaneet itseään kokonaan syntisiksi, vaan rakentavat osan vanhurskauttaan omien ponnistelujensa varaan.

        Pinnallinen syntikäsitys estää evankeliumin ymmärtämisen, tämä on totuus. Ihminen joka on ottanut valtuudet vaikuttaa vanhurskautumiseensa muutoin kun USKON kautta, on harhapoluilla. Hän elää hengellisesti kuivissa erämaissa, vähällä ravinnolla, oman vanhurskauden kiusattavana.

        Tämä salaisuus on suuri, eikä sitä voi toiselle kirkastaa, jos Jumala ei sitä uskoa ja luottamusta Jumalan sanaan anna, että voisi USKOSSA PANNA KOKONAAN AUTUUTENSA TOIVON JUMALAN SYNTISILLE LUPAAMAN VANHURSKAUDEN VARAAN.

        Ilman omia ansioita!!!


      • Äxy
        - Abimelek kirjoitti:

        Tämähän menee peräti mielenkiintoiseksi??

        Mitenkäs sinä olet muuten armon ansainnut? Kysyn vaan siksi, kun minä saan sen Jumalan lahjana ilman omia ansioitani. Ansaitsemaan en kyllä kykenisikään.

        Rauha sinun sielullesi, minulla on Jeesus Kristus Vapahtajana synneistäni. Kallis on Jeesuksen veren hinta.

        Kaikki syntini on iankaikkisesti anteeksi annettu, Jeesuksen nimessä ja veressä.
        Kristuksen vanhurskaus on minun vanhurskauteni.

        Hallelujaa kiitos Jeesus.

        sullekin syntiä kirkastaa. Itte et näemmä tiärä yhtään mitään synnistä, saati että tuntisei omat syntisi. täällä sää vaan haukut muita ja leikit pyhimystä itte.
        Mä toivotan sulle paljo unettomia öitä ja rauhattomuutta, että Jumala kirkastas sullekin sun sisällisen tilasi ja voisi tehdä susta oikean armonkerjäläisen. Sillo toi sun uhoominen loppus täällä. Niin käy sillo kun luulousko ja väärä luottamus Jmalan armoon loppuu.


      • - Abimelek
        rakas - ymmärrän, kirjoitti:

        että Sinua kirvelee.
        Olen pahoillani puolestasi.

        En voi ymmärtää, miksi haluat ymmärtää asiat noin ilkeästi!

        Toivon, että voisit ajatella valoisasti ja niin, että minä olen ajatellut Sinun parastasi. Kuinka minun olisi pitänyt toimia?

        Harmi että on sanottava suoraan, mutta tämä on rakkautta, koska oman vanhurskauden ponnistuksissa on hyvin raskasta elää. Sitä taakkaa en toivoisi kenellekään matkaystävälle, siksi sanon nytkin aivan suoraan.

        Kirvelisikö sinua olla täysin vapaa itsevanhurskautta rakentavien ihmisten, ja oman vanhurskauden saatanan päällekanteista??
        Ei varmasti.

        Minä teen täällä työtäni iloiten, vaikkakin raskain mielin monien rakkaiden ystävieni vuoksi, HYVIN tietoisena siitä kuinka paljon omavanhurskaus vihaa ja vastustaa työtäni.

        Se minua harmittaa, että tavan takaa pyritään tuomaan edes oman vanhurskauden tienausoppia ja tällä tavoin halvennetaan Jeesuksen sovitustyö, ja hylätään usko Kristukseen.

        Usko nyt että Jumalalle ei kelpaa muu vanhurskaus, kuin täydellisesti vanhurskas,
        pyhä ja puhdas!!!

        Tiedät varmaankin että sinusta ja minusta ei ole siihen vanhurskauteen muulla tavoin, kun Jumalan armosta otamme Kristuksen vanhurskauden vastaan.

        Kiitä ja ylistä minun kanssani Jumalaa, joka meille vanhurskauden valmisti ja Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa sen sinulle lahjoittaa.

        1. Kor. 7:23   Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.

        1. Kor. 7:24   Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

        Hallelujaa kiitos Jeesus.


      • - Abimelek
        Äxy kirjoitti:

        sullekin syntiä kirkastaa. Itte et näemmä tiärä yhtään mitään synnistä, saati että tuntisei omat syntisi. täällä sää vaan haukut muita ja leikit pyhimystä itte.
        Mä toivotan sulle paljo unettomia öitä ja rauhattomuutta, että Jumala kirkastas sullekin sun sisällisen tilasi ja voisi tehdä susta oikean armonkerjäläisen. Sillo toi sun uhoominen loppus täällä. Niin käy sillo kun luulousko ja väärä luottamus Jmalan armoon loppuu.

        Ei se ole omavanhurskaiden ihmisten tehtävä.

        Ongelmanne kun on siinä että te ette tunne syntienne sovittajaa Kristusta.

        Kuinka kehtaatte esiintyä julkisilla palstoilla omavanhurskaus perkeleen lähettiläinä, kantamassa Jeesuksen verellä puhditettujen Jumalan lasten päälle??

        Hävetkää rontit jos osaatte.


      • oikiassa olet
        - Abimelek kirjoitti:

        Harmi että on sanottava suoraan, mutta tämä on rakkautta, koska oman vanhurskauden ponnistuksissa on hyvin raskasta elää. Sitä taakkaa en toivoisi kenellekään matkaystävälle, siksi sanon nytkin aivan suoraan.

        Kirvelisikö sinua olla täysin vapaa itsevanhurskautta rakentavien ihmisten, ja oman vanhurskauden saatanan päällekanteista??
        Ei varmasti.

        Minä teen täällä työtäni iloiten, vaikkakin raskain mielin monien rakkaiden ystävieni vuoksi, HYVIN tietoisena siitä kuinka paljon omavanhurskaus vihaa ja vastustaa työtäni.

        Se minua harmittaa, että tavan takaa pyritään tuomaan edes oman vanhurskauden tienausoppia ja tällä tavoin halvennetaan Jeesuksen sovitustyö, ja hylätään usko Kristukseen.

        Usko nyt että Jumalalle ei kelpaa muu vanhurskaus, kuin täydellisesti vanhurskas,
        pyhä ja puhdas!!!

        Tiedät varmaankin että sinusta ja minusta ei ole siihen vanhurskauteen muulla tavoin, kun Jumalan armosta otamme Kristuksen vanhurskauden vastaan.

        Kiitä ja ylistä minun kanssani Jumalaa, joka meille vanhurskauden valmisti ja Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa sen sinulle lahjoittaa.

        1. Kor. 7:23   Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.

        1. Kor. 7:24   Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

        Hallelujaa kiitos Jeesus.

        Omavanhurskaus on vain siitä ikävä, että se on helppo tunnistaa toisissa.

        Itsessä sitä on vaikeampi havaita.

        Niin se on minullakin.

        JR


      • Hellitäti
        - Abimelek kirjoitti:

        Harmi että on sanottava suoraan, mutta tämä on rakkautta, koska oman vanhurskauden ponnistuksissa on hyvin raskasta elää. Sitä taakkaa en toivoisi kenellekään matkaystävälle, siksi sanon nytkin aivan suoraan.

        Kirvelisikö sinua olla täysin vapaa itsevanhurskautta rakentavien ihmisten, ja oman vanhurskauden saatanan päällekanteista??
        Ei varmasti.

        Minä teen täällä työtäni iloiten, vaikkakin raskain mielin monien rakkaiden ystävieni vuoksi, HYVIN tietoisena siitä kuinka paljon omavanhurskaus vihaa ja vastustaa työtäni.

        Se minua harmittaa, että tavan takaa pyritään tuomaan edes oman vanhurskauden tienausoppia ja tällä tavoin halvennetaan Jeesuksen sovitustyö, ja hylätään usko Kristukseen.

        Usko nyt että Jumalalle ei kelpaa muu vanhurskaus, kuin täydellisesti vanhurskas,
        pyhä ja puhdas!!!

        Tiedät varmaankin että sinusta ja minusta ei ole siihen vanhurskauteen muulla tavoin, kun Jumalan armosta otamme Kristuksen vanhurskauden vastaan.

        Kiitä ja ylistä minun kanssani Jumalaa, joka meille vanhurskauden valmisti ja Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa sen sinulle lahjoittaa.

        1. Kor. 7:23   Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.

        1. Kor. 7:24   Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

        Hallelujaa kiitos Jeesus.

        "Minä teen täällä työtäni iloiten, vaikkakin raskain mielin monien rakkaiden ystävieni vuoksi, HYVIN tietoisena siitä kuinka paljon omavanhurskaus vihaa ja vastustaa työtäni.


      • onkohan lääkkeet unohtuneet
        - Abimelek kirjoitti:

        Kaikki todellakin perustuu, ei lain töihin ja omiin ansioihin, vaan siihen että Jumala rakkaudessaan on minua armahtanut.

        Olen syntinen, mutta pyhä.
        Olen saastainen, mutta puhdas.
        Olen väärä, mutta vanhurskas.

        Hallelujaa.

        Tämä kaikki puuttuu valitettavasti niiltä, jotka eivät ole tunnustaneet itseään kokonaan syntisiksi, vaan rakentavat osan vanhurskauttaan omien ponnistelujensa varaan.

        Pinnallinen syntikäsitys estää evankeliumin ymmärtämisen, tämä on totuus. Ihminen joka on ottanut valtuudet vaikuttaa vanhurskautumiseensa muutoin kun USKON kautta, on harhapoluilla. Hän elää hengellisesti kuivissa erämaissa, vähällä ravinnolla, oman vanhurskauden kiusattavana.

        Tämä salaisuus on suuri, eikä sitä voi toiselle kirkastaa, jos Jumala ei sitä uskoa ja luottamusta Jumalan sanaan anna, että voisi USKOSSA PANNA KOKONAAN AUTUUTENSA TOIVON JUMALAN SYNTISILLE LUPAAMAN VANHURSKAUDEN VARAAN.

        Ilman omia ansioita!!!

        Olen jumalaton ,mutta uskossa.
        Olen syntinen, mutta pyhä.
        Olen saastainen, mutta puhdas.
        Olen väärä, mutta vanhurskas.
        Uskon Perkeleeseen, mutta Jumalaan.
        Olen tyhmä, mutta viisas.
        Haastan riitaa, mutta olen rauhan tekijä.
        Juon viinaa, mutta olen raitis.
        Hakkaan vaimoani, mutta rakastan sitä.
        Olen murhaaja, mutta en murhaa ketään.
        Olen aviorikkoja, mutta en petä vaimoani.

        Onko tämä jotain Lestadiolaista salakieltä, sillä raamatusta ei tällaista löydy.


      • Älämölö..
        - Abimelek kirjoitti:

        Ei se ole omavanhurskaiden ihmisten tehtävä.

        Ongelmanne kun on siinä että te ette tunne syntienne sovittajaa Kristusta.

        Kuinka kehtaatte esiintyä julkisilla palstoilla omavanhurskaus perkeleen lähettiläinä, kantamassa Jeesuksen verellä puhditettujen Jumalan lasten päälle??

        Hävetkää rontit jos osaatte.

        Koitahan Sepe pikkusen rauhoittua.


      • - Abimelek
        onkohan lääkkeet unohtuneet kirjoitti:

        Olen jumalaton ,mutta uskossa.
        Olen syntinen, mutta pyhä.
        Olen saastainen, mutta puhdas.
        Olen väärä, mutta vanhurskas.
        Uskon Perkeleeseen, mutta Jumalaan.
        Olen tyhmä, mutta viisas.
        Haastan riitaa, mutta olen rauhan tekijä.
        Juon viinaa, mutta olen raitis.
        Hakkaan vaimoani, mutta rakastan sitä.
        Olen murhaaja, mutta en murhaa ketään.
        Olen aviorikkoja, mutta en petä vaimoani.

        Onko tämä jotain Lestadiolaista salakieltä, sillä raamatusta ei tällaista löydy.

        Voi sinua kadotuksen matkalaista.

        ====================
        *) Minä en ole jumalaton vaan uskossa Kristukseen.
        ===================

        Uskon että perkele on olenmassa ja että sinä olet toistaiseksi hänen uskollinen palvelijansa.

        Tyhmä sinä olet, mutta et viisas, sitä ei ole vaikea havaita.

        Eikö sinun Raamatustasi löydy Jeesusta Kristusta syntisten Vapahtajaa??

        - Se on sitten musta raamattu!


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Harmi että on sanottava suoraan, mutta tämä on rakkautta, koska oman vanhurskauden ponnistuksissa on hyvin raskasta elää. Sitä taakkaa en toivoisi kenellekään matkaystävälle, siksi sanon nytkin aivan suoraan.

        Kirvelisikö sinua olla täysin vapaa itsevanhurskautta rakentavien ihmisten, ja oman vanhurskauden saatanan päällekanteista??
        Ei varmasti.

        Minä teen täällä työtäni iloiten, vaikkakin raskain mielin monien rakkaiden ystävieni vuoksi, HYVIN tietoisena siitä kuinka paljon omavanhurskaus vihaa ja vastustaa työtäni.

        Se minua harmittaa, että tavan takaa pyritään tuomaan edes oman vanhurskauden tienausoppia ja tällä tavoin halvennetaan Jeesuksen sovitustyö, ja hylätään usko Kristukseen.

        Usko nyt että Jumalalle ei kelpaa muu vanhurskaus, kuin täydellisesti vanhurskas,
        pyhä ja puhdas!!!

        Tiedät varmaankin että sinusta ja minusta ei ole siihen vanhurskauteen muulla tavoin, kun Jumalan armosta otamme Kristuksen vanhurskauden vastaan.

        Kiitä ja ylistä minun kanssani Jumalaa, joka meille vanhurskauden valmisti ja Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa sen sinulle lahjoittaa.

        1. Kor. 7:23   Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.

        1. Kor. 7:24   Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

        Hallelujaa kiitos Jeesus.

        Jeesuksessa Kristuksessa olevan ei ole vaikea tunnistaa omavanhurskautta. Jumalan lupauksiin ei saisi uskoa millään.

        Ja samanlaisia henkiä löytyy lihaksi pakattuna tältäkin sivulta vaikka kuinka paljon.

        - Jeesukseen ei saisi uskoa millään.
        - Syntejään ei saisi uskoa anteeksi.
        - Epäillä pitäisi miltei aina.
        - Ruikuttaa pitäisi koko ajan.
        - Ihmisiä pitäisi Jeesuksen sijasta palvoa ja kumarrella(lihajumalia).

        Kysyn: Osaatteko edes hävetä epäuskoanne ja Jumalan armon halveksimistanne.


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Ei se ole omavanhurskaiden ihmisten tehtävä.

        Ongelmanne kun on siinä että te ette tunne syntienne sovittajaa Kristusta.

        Kuinka kehtaatte esiintyä julkisilla palstoilla omavanhurskaus perkeleen lähettiläinä, kantamassa Jeesuksen verellä puhditettujen Jumalan lasten päälle??

        Hävetkää rontit jos osaatte.

        Etkö osaa lukea nimimerkkiäni? Kiusa se on pienikin kiusa, mutta kertoo hyvin sen hengen joka sinussa asuu?

        Sinulleko minun tässä pitäisi ryhtyä kunniaa tekemään pelkuri?

        Hoida sinä omat asiasi, älä sekoa minun tekemisiini.


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Harmi että on sanottava suoraan, mutta tämä on rakkautta, koska oman vanhurskauden ponnistuksissa on hyvin raskasta elää. Sitä taakkaa en toivoisi kenellekään matkaystävälle, siksi sanon nytkin aivan suoraan.

        Kirvelisikö sinua olla täysin vapaa itsevanhurskautta rakentavien ihmisten, ja oman vanhurskauden saatanan päällekanteista??
        Ei varmasti.

        Minä teen täällä työtäni iloiten, vaikkakin raskain mielin monien rakkaiden ystävieni vuoksi, HYVIN tietoisena siitä kuinka paljon omavanhurskaus vihaa ja vastustaa työtäni.

        Se minua harmittaa, että tavan takaa pyritään tuomaan edes oman vanhurskauden tienausoppia ja tällä tavoin halvennetaan Jeesuksen sovitustyö, ja hylätään usko Kristukseen.

        Usko nyt että Jumalalle ei kelpaa muu vanhurskaus, kuin täydellisesti vanhurskas,
        pyhä ja puhdas!!!

        Tiedät varmaankin että sinusta ja minusta ei ole siihen vanhurskauteen muulla tavoin, kun Jumalan armosta otamme Kristuksen vanhurskauden vastaan.

        Kiitä ja ylistä minun kanssani Jumalaa, joka meille vanhurskauden valmisti ja Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa sen sinulle lahjoittaa.

        1. Kor. 7:23   Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.

        1. Kor. 7:24   Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

        Hallelujaa kiitos Jeesus.

        Joku mykkähenkinen pelkuri halusi tietää kuka on kehoittanut minua todistamaan Kristuksesta.

        Sinuako eivät Jumalan sanan kehoitukset evankeliumin julistamisesta koske ollenkaan?

        Raamattu on nimittäin täynnä kehoitusta Julistaa Kristusta, pelkäämättä väkivaltaa vainoa taikka halveksuntaa. Mutta eihän sokea sitä näe.

        Tässä se taas kerran tuli todistetuksi mitä siitä seuraa, kun Raamattua ei avata, eikä lueta, uskomisesta puhumattakaan.

        Eikä osata edes hävetä tietämättömyyttään

        Joh. 3:27   Johannes vastasi ja sanoi:

        "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
        Joh. 3:28   Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin:

        en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
        Joh. 3:29   Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.

        Mark. 16:15   Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Mark. 16:16   Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


    • Syntikytät, syntikytät
      rivelissä roikkuu!

      Tuonenkoirat, tuonenkoirat
      nurkantakaa haukkuu.

      Pissihaukat, pissihaukat
      metsässä vain häärii.

      Maahiset ne sammalista
      sätkiä vain käärii.

      • runoSuomi

        Koreuden rakastajat
        silkeissänsä pyntää,
        Johanneksen lakisaarna
        sydänjuurta kyntää.
        Herrat, tilinomistajat
        pörssikurssei nyyhkii
        Piruparka kunniallas
        persettänsä pyyhkii!

        Mitäs, Vihne tästä sanot? Sopisko jatkoks?


      • runoSuomi kirjoitti:

        Koreuden rakastajat
        silkeissänsä pyntää,
        Johanneksen lakisaarna
        sydänjuurta kyntää.
        Herrat, tilinomistajat
        pörssikurssei nyyhkii
        Piruparka kunniallas
        persettänsä pyyhkii!

        Mitäs, Vihne tästä sanot? Sopisko jatkoks?

        Jos vaimo sulla sattuis oleen korea
        niin etkö tahtois silkkihin hänet kietoa.

        Lakisaarnat lakituvas pitäis kaikua,
        mut r-huoneen ohjelmassa enempi rukousta.

        Vain opiskella paremmin kai kannattaa lakia,
        kun pääsee usein selvittämään toisten peruja.

        kun kunnian ja omantunnon panet lomalle
        niin taalerit ne alkaa kertyyn omalle kontolle.

        Vaan miten olis sielusparan tänään asiat
        jos pysähtyisi ensiyönä pörssissä masinat?

        kun vihtahousulle loppusijoituspaikkaa värkättiin, niin todettiin:lambi siellä ihan olis viratoon..

        Siks kunniamme voimme antaa hänen käyttöhön
        taivaass sitei tarvita, kun Herran oma on.


      • Ka`miks ei
        vihne kirjoitti:

        Jos vaimo sulla sattuis oleen korea
        niin etkö tahtois silkkihin hänet kietoa.

        Lakisaarnat lakituvas pitäis kaikua,
        mut r-huoneen ohjelmassa enempi rukousta.

        Vain opiskella paremmin kai kannattaa lakia,
        kun pääsee usein selvittämään toisten peruja.

        kun kunnian ja omantunnon panet lomalle
        niin taalerit ne alkaa kertyyn omalle kontolle.

        Vaan miten olis sielusparan tänään asiat
        jos pysähtyisi ensiyönä pörssissä masinat?

        kun vihtahousulle loppusijoituspaikkaa värkättiin, niin todettiin:lambi siellä ihan olis viratoon..

        Siks kunniamme voimme antaa hänen käyttöhön
        taivaass sitei tarvita, kun Herran oma on.

        10p.


      • Runnoo kansiin
        vihne kirjoitti:

        Jos vaimo sulla sattuis oleen korea
        niin etkö tahtois silkkihin hänet kietoa.

        Lakisaarnat lakituvas pitäis kaikua,
        mut r-huoneen ohjelmassa enempi rukousta.

        Vain opiskella paremmin kai kannattaa lakia,
        kun pääsee usein selvittämään toisten peruja.

        kun kunnian ja omantunnon panet lomalle
        niin taalerit ne alkaa kertyyn omalle kontolle.

        Vaan miten olis sielusparan tänään asiat
        jos pysähtyisi ensiyönä pörssissä masinat?

        kun vihtahousulle loppusijoituspaikkaa värkättiin, niin todettiin:lambi siellä ihan olis viratoon..

        Siks kunniamme voimme antaa hänen käyttöhön
        taivaass sitei tarvita, kun Herran oma on.

        huamattavasti paree runoilija ku seriffi. Sun kannattas rupea oikke runosepoks, ko toi su runosuani noi kukkii. Teet vaikka niistä kirjan. Kyl se kustantaja sit löytyy. Voit vaikka äkkirikastua, jos et sitä pelkää. Must sä lyät Hilja Aaltosenki lauralta.


      • Runnoo kansiin kirjoitti:

        huamattavasti paree runoilija ku seriffi. Sun kannattas rupea oikke runosepoks, ko toi su runosuani noi kukkii. Teet vaikka niistä kirjan. Kyl se kustantaja sit löytyy. Voit vaikka äkkirikastua, jos et sitä pelkää. Must sä lyät Hilja Aaltosenki lauralta.

        onko täällä huvikseen vai velvollisuuden tunnosta.


      • muttei niin hyvää

        Sätkän poltin, poltin toisen.
        nyt pyörii maailma silmissäin.

        Ah taidan laittaa silmät nurinpäin.
        Kas ei pyöri enää, nään maahiset vierelläin.

        Nämäkö minua lohduttaa tuskissain.
        ei oo suunta tää kovin hyvä.

        sieni suussain kitkerä yäk.
        sen syljen huuliltain.

        nyt muistan herkut isän pöýdässäin.
        tahdon palata luokses ryvettynein.

        en tahdo pitää vihaa seurakunnasas,
        vaan tahdon olla lapses viatoin.


      • kriitikko....
        runoSuomi kirjoitti:

        Koreuden rakastajat
        silkeissänsä pyntää,
        Johanneksen lakisaarna
        sydänjuurta kyntää.
        Herrat, tilinomistajat
        pörssikurssei nyyhkii
        Piruparka kunniallas
        persettänsä pyyhkii!

        Mitäs, Vihne tästä sanot? Sopisko jatkoks?

        Tätä ei voi lausua kuin heräämättömille.


      • Ijespieti
        kriitikko.... kirjoitti:

        Tätä ei voi lausua kuin heräämättömille.

        juuri herätykseksi. Katotaan, mitä se vaikuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      144
      1912
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1487
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      91
      1285
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1272
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1205
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1081
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      997
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      986
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      962
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      848
    Aihe