Aiempia keskusteluja toyotan laiminlyönneistä mielenkiinnolla seuranneena, kysysin gallup luonteisesti kaikilta viallisten toyotien omistajilta: oletteko saanneet ylipäätään mitään korjattua takuuseen?
Itselläni on seuraavat viat edelleen korjaamatta ja auto on -03 corolla HB.
-Auton takaluukku on kiero. 6:n millin rako toisella puolella ja toinen puoli osuu kiinni puskuriin.
-Mittariston tumma lasi on naarmuuntunut jo piloille vaikka vasta muutaman kerran pyyhitty mikrokuitukankaisella liinalla.
-Kuljettajan penkin kangas ommeltu vinoon, eli toisella etureunalla on kangas aivan kurtussa.
-Osassa jarrulevyistä oli syviä uria jo autoa luovutettaessa.
-Ajotietokoneen näyttö kertoo satuja bensiininkulutuksesta. Lukemat eivät osu edes lähelle ja se on täysin käyttökelvoton.
Toyotan mukaan mitkään edellämainituista eivät ole takuunpiiriin kuuluvia vikoja.
Viat joita Toyota ei korjaa takuuseen
91
29645
Vastaukset
- ade
on sanottu että noista vioista ei mikään kuulu takuuseen??
- Uuden corollan vikalistaa
huoltopäällikön mukaan esim. tuo 6:n mm:n heitto takaluukussa on vielä toyotan normaalin toleranssin sisällä. Kauhistuttavaa, vai mitä :D
Mitä se kertoo auton laadusta? näyttää siltä että esim. valmetin traktoreissa on pienemmät toleranssit kuin toyotan henkilöautoissa.
Muut viat ovat kuulemma "ominaisuuksia" joista ei kukaan ole viitsinyt valittaa eikä ne anna vielä aihetta takuukorjauksiin.
- Anssi
...täristystä Avensiksesta. Sitten ostinkin Hondan.
- ade
saatpa ainaki halvat huollot...
- ex avensis
Tuttu rengasliikkeen omistaja kertoi Avensiksen renkaiden tasapainoituksen olevan joskus todella hankalaa, myös mm. jotkut bemarit samanlaisia. Itsekin jouduin käyttämään useita kertoja painotettavana ennenkuin osui kohdalleen.
- anssi
ex avensis kirjoitti:
Tuttu rengasliikkeen omistaja kertoi Avensiksen renkaiden tasapainoituksen olevan joskus todella hankalaa, myös mm. jotkut bemarit samanlaisia. Itsekin jouduin käyttämään useita kertoja painotettavana ennenkuin osui kohdalleen.
itse olen ollut rengastöissä ja siellä oli kaksi erilaista konetta joilla tasapainoitettiin renkaat, toinen näytti useasti väärin vaikka oli jo tasapainossa,toisessa koneessa ei tarvinnut kun kerran tehdä työt niin tuli kerralla kuntoon. eli se on ihan koneesta kiinni tuleeko kunnolla vai ei. ei vanteen eikä renkaan vika
- Tojo
anssi kirjoitti:
itse olen ollut rengastöissä ja siellä oli kaksi erilaista konetta joilla tasapainoitettiin renkaat, toinen näytti useasti väärin vaikka oli jo tasapainossa,toisessa koneessa ei tarvinnut kun kerran tehdä työt niin tuli kerralla kuntoon. eli se on ihan koneesta kiinni tuleeko kunnolla vai ei. ei vanteen eikä renkaan vika
Naapurilla oli Avesis, josta huolto ei saanut tärinöitä pois. Oli kuulemma ominaisuus. Vaihtoi Pösöön ja on nyt tyytyväinen. Englantilaista laatuako ???
- turpiin vaan
Kunigaskuluttaja -tv-ohjelmalla ?
- corolla 1.6 sol
Taustapeili tärisee niin että yli kahdeksassakympissä peilinäkymä on kuin ajaisi kolmen promillen kännissä =) Sitten vielä auton toinen takaovi roikkuu alempana kuin muut. En ole vielä jaksanut niistä marista ehkä sitten 30000 huollossa.
- No way
CD-levyjen kannetkin kestävät pyyhkimistä paremmin kuin tuo Corollan mittariston "lasi"
Mistähän ovat löytäneet niin halpaa muovia, että CD-kotelotkin tuntuvat luxustuotteelta toyotan valmistaman marengin rinnalla?
Uskaltaakohan autoa ylipäätään siivota? - Pekka
ja meillä påin lehmät lentää...
- ...pakko myöntää
Kuullostaa kyllä aika uskomattomalta. Varsinkin kun juuri Toyotassa pitäisi tuotantoteknologian olla maailman ehdotonta huippua. Jo Carina E sai (ainakin ne Japanissa valmistetut) arvostusta sadasosamillin tarkoista ovien ja muiden luukkujen sovituksista. Nuo mainitsemasi laatuvirheet ovat juuri kuin jostain euroautoista mutta se, että kyseessä on Toyota niin on kyllä aivan uskomatonta!! Niin se näköjään näyttäsi olevan, että japanilaisesta ohjeistuksesta huolimatta eurooppalaiset (tuon HB Corollan kohdalla englantilaiset) vieläkin kokoavat autoja hälläväliä-asenteella. Olen aina ollut sitä mieltä, että valmistusmaan vaihdos ei tule tekemään hyvää Toyotan maineelle (ja ilmeisesti taidan olla oikeassa). Vanhempieni Corollat ovat (tuota uusinta '03 mallia lukuun ottamatta) olleet aitoja japanilaisia vailla "laatuvirheitä", sekä toimineet täysin viattomasti, toinen vielä melkein 450000km ajettunakin. Saas nyt nähdä miten tuo turkkilaisten kokoama peli toimii, aika näyttää. Tuon viimeisen "aidon" Corollan ('99) kohdalla takuu korvasi vastaantulleesta rekasta "kimmonneen" marmorikuulan kokoisen kiven aiheuttaman iskemänkin konepellistä. Että kylläpä aika suuria vaihteluita noissa takuuasioissa näyttäisi olevan... Tuosta ajotietokoneesta vielä; lehdissä tuota on ainakin kehuttu kiitettään tarkaksi "vakiomittariksi" (en muista lennosta oliko se Tuulilasi vai TM). Oli vertailtu sellaisen "kalliin" (ja tarkan) mittarin kanssa ja hyvin oli arvot täsmänneet. Ainostaan keskinopeudessa oli samanverran heittoa kuin nopeusmittarin esittämissä luvuissa.
- Kapa
Kieroksi prässätty takaluukku, kinkkaava istuinverhoilu ja väärin näyttävä ajotietokone ovat päivän selviä valmistusvirheitä jotka pitäsi mennä takuuseen vaikka merkki olisi trabant.
Olisikohan toyotalla noussut kusi päähän kovan myynnin siivittämänä tai sitten huollossa ollaan sekä sokeita, että tyhmiä.
Ennen oli onneksi toisin. - Kölli
Kapa kirjoitti:
Kieroksi prässätty takaluukku, kinkkaava istuinverhoilu ja väärin näyttävä ajotietokone ovat päivän selviä valmistusvirheitä jotka pitäsi mennä takuuseen vaikka merkki olisi trabant.
Olisikohan toyotalla noussut kusi päähän kovan myynnin siivittämänä tai sitten huollossa ollaan sekä sokeita, että tyhmiä.
Ennen oli onneksi toisin....että, aloitusteksti on edes totta???
Jutut on viimeisten viikkojen aikana olleen melkoista "bulshittiä". Tätäkään väitettäei mikään todista, mutta....
Shefu lomalla????..... - -toyo-
Kölli kirjoitti:
...että, aloitusteksti on edes totta???
Jutut on viimeisten viikkojen aikana olleen melkoista "bulshittiä". Tätäkään väitettäei mikään todista, mutta....
Shefu lomalla????.....Kyllä täällä näitä toyotan _ihailijoita_ (vai voiko sanoa kateudesta energiaa) on taas ollu, mulla ja tutulla on molemmilla tänvuotiset hatchback corollat eikä ole ollut mitään vikaa.. ehkä toi on tapauskohtaista tai jotain hyvin harvinaista ja jos jotain mahdollista löytyy niin kyllä takuu hoitaa homman kotiin, riippuu tietty.
1. Kuljettajan penkin kangas ommeltu vinoon, eli toisella etureunalla on kangas aivan kurtussa. - Joup
"Jo Carina E sai (ainakin ne Japanissa valmistetut) arvostusta sadasosamillin tarkoista ovien ja muiden luukkujen sovituksista. Nuo mainitsemasi laatuvirheet ovat juuri kuin jostain euroautoista mutta se, että kyseessä on Toyota niin on kyllä aivan uskomatonta!!"
Tuollaista olisin saattanut itsekin kirjoittaa joskus kymmenen vuotta sitten, kun minulla ei vielä ollut kokemusta muista kuin "laadukkaista" japanilaisautoista, mutta usko oli vahva :) Sadasosamillin tarkat sovitukset Carina E:ssä ja mitähän vielä? Kelloseppien valmistamat mikrometrin tarkat rattaat vaihteistossa?
Noo, asiaan. Mielestäni aloittajan viestissä oli yksi vika ja loput olivat lähinnä "vikoja". Takaluukun sovitus kuulostaisi olevan todella pahasti pielessä eikä sen takuukorjaamisessa luulisi olevan mitään epäselvää.
Penkin verhoilussa pieniä ryppyjä? Odotatko 20000 € autolta täydellisyyttä? Ei kannata, vaikka olisi Japanissa valmistettu...
Uria jarrulevyissä? Hyvänen aika, itselleni ei ole tullut koskaan edes mieleen kurkistaa, onko uuden autoni jarrulevyissä uria. Pitäisikö pinnan olla kuin peilissä? Miksi?
Ajotietokone näyttää pieleen? Totta hemmetissä näyttää, polttoaineen todelliseen virtaamaan perustuva _tarkka_ mittaus tulisi turhan tyyriiksi. Joskus ajotietokoneet ovat yllättävänkin tarkkoja, mutta ko. vempaimen olemassaolon perimmäinen tarkoitus on näkyä ruksina varustelistalla. Tarkkuusinstrumentteja ne eivät ole. - Norppa
-toyo- kirjoitti:
Kyllä täällä näitä toyotan _ihailijoita_ (vai voiko sanoa kateudesta energiaa) on taas ollu, mulla ja tutulla on molemmilla tänvuotiset hatchback corollat eikä ole ollut mitään vikaa.. ehkä toi on tapauskohtaista tai jotain hyvin harvinaista ja jos jotain mahdollista löytyy niin kyllä takuu hoitaa homman kotiin, riippuu tietty.
1. Kuljettajan penkin kangas ommeltu vinoon, eli toisella etureunalla on kangas aivan kurtussa.Aika uskomattomalle kyllä kuulostaa nuo viat, mutta ainakin mitä tuohon mittariston "lasiin" tulee, niin se kuulemma naarmuuntuu ikävästi talouspaperillakin pyyhittäessä, ja tämän olen valitettavasti kuullut moneltakin taholta.
Eli ehkä osa oli totta, ehkä ei, who knows... - Minun
on bensasyöppö. Vie 10,9 litraa 100 km.
Ajettu vain 3200 km. Mitä teen vienkö vaihtoon?
vai korjamolle takuuseen? - kaiken nähnyt
Minun kirjoitti:
on bensasyöppö. Vie 10,9 litraa 100 km.
Ajettu vain 3200 km. Mitä teen vienkö vaihtoon?
vai korjamolle takuuseen?Toyota-huolto ryhtyy todennäköisesti syyttämään bensankulutuksesta sinua ja ajotapaasi. Vika on aina asiakkaassa.
- Toni
Minun kirjoitti:
on bensasyöppö. Vie 10,9 litraa 100 km.
Ajettu vain 3200 km. Mitä teen vienkö vaihtoon?
vai korjamolle takuuseen?Mul oli eka auto -96 Corolla 1.4 Cxi ja hyvin pelas. Ajettu n. 50 tkm. Ei koskaan ongelmia ja huollot meni ok. Nyt Nissan Primera ja se vasta hyvä onkin! Välissä oli kaksi euroauto, Renault ja VW, molemmat ihan perseestä ja paskoja! Huollossa koko ajan!! Olivat molemmat vasta n. 30 tkm ajettuja!!!!
Primeralla tulee nyt. 25 tkm täyteen ja on kuin unelma! Japsit rulez! Euro good bye! - ex Nissan
Toni kirjoitti:
Mul oli eka auto -96 Corolla 1.4 Cxi ja hyvin pelas. Ajettu n. 50 tkm. Ei koskaan ongelmia ja huollot meni ok. Nyt Nissan Primera ja se vasta hyvä onkin! Välissä oli kaksi euroauto, Renault ja VW, molemmat ihan perseestä ja paskoja! Huollossa koko ajan!! Olivat molemmat vasta n. 30 tkm ajettuja!!!!
Primeralla tulee nyt. 25 tkm täyteen ja on kuin unelma! Japsit rulez! Euro good bye!Ajelin minäkin aikani Nissaneilla ja viattomia olivat, paitsi kaksi viimeistä. Ei mitään maata kaatavaa, mutta vikaa kuitenkin sen verran, että viimeisintä uutena ostamaani käytin korjaamolla kahden ja puolen vuoden aikana vikojen takia about 10 kertaa. Nissanin huolto tuntui olevan veikkaustoimiston luokkaa onnistumisprosentissaan.
Piti muutaman vian takia soittaa jo maahantuojalle, että saatiin hommat etenemään.
Itsellä oli molemmat vikat Nissanit Almeroita.
Kahdella hyvällä tutulla ollut edellisen kopan Primeroiden kanssa ongelmia ihan tarpeeksi. Toinen joutui vaihtamaan pois, koska kyllästyi korjaamolla asuvaan autoon.
Nyt euro alla, eikä vikoja yhtään sen enempää mitä Nissaneissa oli.
Sattuu niitä maanantaikappaleita joka merkille.
Ei se japanilaisen auton ostaminen tuo 100%:sta varmuutta viattomasta autosta. - carinasti
ex Nissan kirjoitti:
Ajelin minäkin aikani Nissaneilla ja viattomia olivat, paitsi kaksi viimeistä. Ei mitään maata kaatavaa, mutta vikaa kuitenkin sen verran, että viimeisintä uutena ostamaani käytin korjaamolla kahden ja puolen vuoden aikana vikojen takia about 10 kertaa. Nissanin huolto tuntui olevan veikkaustoimiston luokkaa onnistumisprosentissaan.
Piti muutaman vian takia soittaa jo maahantuojalle, että saatiin hommat etenemään.
Itsellä oli molemmat vikat Nissanit Almeroita.
Kahdella hyvällä tutulla ollut edellisen kopan Primeroiden kanssa ongelmia ihan tarpeeksi. Toinen joutui vaihtamaan pois, koska kyllästyi korjaamolla asuvaan autoon.
Nyt euro alla, eikä vikoja yhtään sen enempää mitä Nissaneissa oli.
Sattuu niitä maanantaikappaleita joka merkille.
Ei se japanilaisen auton ostaminen tuo 100%:sta varmuutta viattomasta autosta.eikös ne nissanitkin ole nykyään euroja?
valmistusmaa espanja/englanti - avenista
Minun kirjoitti:
on bensasyöppö. Vie 10,9 litraa 100 km.
Ajettu vain 3200 km. Mitä teen vienkö vaihtoon?
vai korjamolle takuuseen?Itse olen ajanut 1.6:lla Avensiksellani tähän mennessä 500 km ja ajotietokoneen mukaan keskikulutus 10.5 l/100km. Epäilen että ajotietokone näyttää reilusti liikaa koska tankki on vähän vajaa puolillansa ja kilometrejä siis jo 500.
Ajo on ollut hyvin rauhallista sisäänajoa!
- Uskovaiset etusijalla
Jos sulla on kolmas toyota alla, niin kyllä silloin palvellaan ja korjataan. Uusista asiakkaista ei ole enään niin väliä kun vanhat asiakkaat hakee joka kolmas vuosi uuden toyotan, oli se sitten miten viallinen tahansa.
- tojo
Taidat kuulua näihin iän ikuisiin tojotisteihin, sillä kommenteistasi saa sellaisen kuvan, että Tojo tulee aina "virheettömänä" eikä siinä voi esiintyä via vikaa. Ei se tojo todellakaan ole virheetön peli, vaikka sinä ehkä oletkin sitä mieltä. Omassa variksessa (vm. 2000) vikoja on kyllä piisannut muille asti, mutta onneksi suurin osa niistä on mennyt takuun piikkiin.
Tässä muutamia mainitakseni:
- Vasen vetoakseli vaihdettu (takuu)
- Kojelaudan muoviosat pitää jatkuvaa räminää (en ole saanut kitkettyä niitä pois millään)
- Apukuskin oven palkki natisee (rämisee) eikä sitä saatu korjattua edes huollossa!
- Vesipumpun vuoto huomattiin 60:n huollossa, meni takuuseen
- Takajarrut vinkuu, vaikka ne puhdistettiin 60:n huollossa. Edellisen omistajan aikana takajarrurummut on lisäksi jo vaihdettu kertaalleen.
- 80 => nopeuksissa kuskin puolen ovi päästää tuulensuhinat läpi
- Mittariston muovi hieman naarmuinen (todella huonoa laatua, ei kestä yhtään minkäänlaista pyyhkimistä)
- Takakontin iskareiden muovisuojat ei pysy paikalla
- Etuovien muovit alkaa resonoimaan välittömästi kun pistää radiota hieman kovemmalle
jne, jne..- Kölli
1. Onko satavarma, että autoa ei ole kolarikorjattu???? (Kolarissa olleeseen autoon tulee helpommin ns. ihmeellisiä vikoja, kori ei ryhdissä jne.
2. Eikö ole kuitenkin hienoa, että takuu on korjannut tällaiset tarkeät (ja kalliit) viat?
3. Nitinähomma on tällaisen halvan pikkuauton ominaisuus, jota ei vieläkään näköjään ole korjattu. Siitä pitkä miinus Tojotallee.
Sitten asiasta kolmanteen.
Näyttää siltä, että automerkistä ja mallista riippumatta, joillakin auto auto kestaa ja jos on vikaa niin niitä on rutosti.
Mistä tämä voi johtua?
Tästä seuraa, että heti haukutaan joksikin uskovaiseksi, jos epäilee noita hurjia vikamääriä.
Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että uskovaisuudesta ei ole kysymys vaan:
PERISUOMALAINEN EI MITÄÄN USKO ENNEN KUN ITSE NÄKEE! - -toyo-
Anteeksi jos olen antanut sellaisen kuvan. Sanoin vaan tuossa, että eipä ole vielä ainakaan mitään vikoja löytynyt. Ehkä ne tulee esiin sit myöhemmin. Ei mikään auto ole täysin virheetön tekniikka on kuluvaa ja olen vaan saanut hyvän mielen toyotan peleistä.
Edellinenkin 88vm corolla lb kesti ihan mukavasti ilman mitään vikoja yli sen 250tuhatta. Tarvitsi vain iskarit vaihtaa, ja tietty perushuollot.
Ja tuohon räminää, huminaan ja suhinaan olen sitä mieltä, että toyota ei ole mitään hiljaisimpia autoja koskaan ollut nopeissa nopeuksissa, mutta esim. massaus hiljentää hieman ulkopuolisia ääniä
Etuovien muovit alkaa resonoimaan välittömästi kun pistää radiota hieman kovemmalle
- Uuden corollan vikalistaa
Eli siis Takaluukussa oleva noin 5-6:n millin rako mahtuu vielä Toyotan mukaan tehtaan toleransseihin. Tosiasiassa se on niin iso heitto, että sen huomaa jo kaukaa huonosilmäinenkin. Esim. sormenpää mahtuu melkein väliin, mutta toisesta laidasta luukku on kiinni puskurissa.
Luukku on yläosastaan lasiin asti ihan oikein kohdistettu, eli luukku on kiero tai vinoksi leikattu. Korjaus vaatii uuden takaluukun joten ei ihme, että Toyota ei halua sitä korjata.
Kuskin penkin kangas ei mallaa kohdalleen eli se on kurtussa. En ole ompelija, mutta ruman näköinen sekin on.
Naarmuuntunut mittaristonlasi on se musta joka löytyy sol-mallin optitron-mittaristosta. Se on niin naarmuinen, että se on kuin 15 vuotta vanhasta autosta vaikka auto on vasta alle puolivuotias.(En ole ainoa asiasta valittanut)
Naarmuuntuneet jarrulevyt näkyvät kyllä jos autossa on aluvanteet. Toisessa takalevyssa kaksi noin millinmetrin syvää ja 3-4 millimetriä leveää tummaa uraa, edessä yksi syvä ura ja nämä vielä juuri toimitetussa autossa. Autolla ajettu rallia?
Ajotietokoneessa on ihan päivänselvä vika, mutta koska se ei haittaa autolla ajoa se ei ilmeisesti kiinnosta huoltoakaan.
Marisenko minä turhasta? Luulisi, että varusteineen 24.000:n euron auto on edes pelleiltään suora.- tdi 66kw
Oletko kysynyt muista liikkeistä kuin mistä ostit? Esim. volkkarin voi viedä mihin vain merkkiliikkeeseen, koska korjauksen maksaa tehdas. Kyseessähän on selvä valmistusvirhe.
Ehkä jossain muualla osataan suhtautua paremmin (jos tarinasi on totta niin ainakin tuo luukku heti vaihtoon!)
Jarrulevyistä on vaikea sanoa, vaikuttaako jarrutehoon, mutta istuimen verhoilusta voi vedota vaikka liikkeessä varmasti löytyvään vastaavaan autoon (jos ei kaikki ole kurtussa ->robotti ommellut kaikki samoin...)
Käy ainakin arvioituttamassa toisessa liikkeessä mikä on heidän kantansa, niin saat uskoa jatkaa taistelua. - Tarkkana
tdi 66kw kirjoitti:
Oletko kysynyt muista liikkeistä kuin mistä ostit? Esim. volkkarin voi viedä mihin vain merkkiliikkeeseen, koska korjauksen maksaa tehdas. Kyseessähän on selvä valmistusvirhe.
Ehkä jossain muualla osataan suhtautua paremmin (jos tarinasi on totta niin ainakin tuo luukku heti vaihtoon!)
Jarrulevyistä on vaikea sanoa, vaikuttaako jarrutehoon, mutta istuimen verhoilusta voi vedota vaikka liikkeessä varmasti löytyvään vastaavaan autoon (jos ei kaikki ole kurtussa ->robotti ommellut kaikki samoin...)
Käy ainakin arvioituttamassa toisessa liikkeessä mikä on heidän kantansa, niin saat uskoa jatkaa taistelua.Ainakin oma työntömitta pitää olla matkassa mukana, että huollon toteama parin millin "mitätön heitto" saadaan heti mitattua oikein. Toyotan millimetri vastaa noin kolmea tavallista millimetriä. =)
Niillä on siellä huollossa kotiinpäin vetävät työkalut =)
- Nahkurin orsilla tavataan
Toyotan ylimielinen asenne, valmistusvirheet ja huono takuu näkyy varmasti seuraavassa merkkien merkki -tutkimuksessa.
Toivottavasti ottavat opikseen, ettei kaikki ostajat karkaa kilpailijoille. - Valikoiva takuu
Näyttäisi vähän siltä, että moottoritekniikka kuuluu kyllä takuuseen, mutta kori, sisusta ja elektroniikka eivät kuulu.
- kyllä
Vai, että siltä näyttää.. kyllä se takuu silti koskee koko _autoa_.. Noiden kanssa pitää olla tarkka ja kärsivällinen eikä antaa periksi kun on kerran maksanu.
- juuuuuuu
Vai, että siltä näyttää.. kyllä se takuu silti koskee koko _autoa_.. Noiden kanssa pitää olla tarkka ja kärsivällinen eikä antaa periksi kun on kerran maksanu.
- ohop
juuuuuuu kirjoitti:
Vai, että siltä näyttää.. kyllä se takuu silti koskee koko _autoa_.. Noiden kanssa pitää olla tarkka ja kärsivällinen eikä antaa periksi kun on kerran maksanu.
:) vahingossa.
- ihmettelen...
ohop kirjoitti:
:) vahingossa.
Itselläni on Mazda6, siihen vaihtoivat etulasin pyyhkijätkin takuussa kun sanoin että eivät toimi kunnolla. Eikä huollossa marissut kukaan vastaan.
- Mersumies
niin tulee mieleen pääsiäismunista saatavat lasten rihkamat.
Japsipojat hehkuttaa, mutta oma kolmen Corollan kokemukseni ei puolla paskanjauhantaa.
Halpatuontia ja rihkamaa, joka ruostuu käsiin.
Voi Jeesus, se kitinä ja narina talvisin tahi naurettavat ajo"ominaisuudet".
Ei koskaan enää.- Expat
Kaikki on suhteellista, eli rahalla saa ja hevosella pääsee, vai mitä?
Mersumies (vai wannabe Mercedes -owner?), ethän vertaa MB:tä Corollaan, ethän? Hintaluokissa kun taitaa olla ns. lievähkö ero...
Voin kokemuksesta kertoa, että Ave Verso ja vielä vähemmän Lexus RX 300 eivät natise eivätkä kitise. Eivätkä ole halpatuontia, edes täällä inhimillisemmän verotuksen maassa. - Merssu
Ja Mersuissa ei ole vikoja, niitä korjataan muuten vain.
- Mersumies
Expat kirjoitti:
Kaikki on suhteellista, eli rahalla saa ja hevosella pääsee, vai mitä?
Mersumies (vai wannabe Mercedes -owner?), ethän vertaa MB:tä Corollaan, ethän? Hintaluokissa kun taitaa olla ns. lievähkö ero...
Voin kokemuksesta kertoa, että Ave Verso ja vielä vähemmän Lexus RX 300 eivät natise eivätkä kitise. Eivätkä ole halpatuontia, edes täällä inhimillisemmän verotuksen maassa.latistaa nuorten tojota-miesten lässytystä. Heillä ei tunnu elämän totuudet pysyvän mielessä ja suhteellisuuden taju on välillä hieman kateissa.
Mersu on tosiaan parempi auto kuin tojota (ja monet, monet muutkin merkit). Sen laatu, ajettavuus ja luotettavuus on aivan eri tasolla. (ja jos joku haluaa esittää vikatiheyksiä, niin haluan tilastot suhteutettuna ajokilometreihin)
Tokihan se on myös arvokkaampi, mutta johonkinhan ne rahat on käytettävä.
Myönnän myös, että Mersun vertaaminen tojotaan on mautonta. Ovathan ne aivan eri maailmasta.
Täytyy minun myöntää sekin, että tojota on hyvä kauppa-auto esim vaimon käyttöön. Mainio valinta, jollei tarvitse ajaa paljoa ja raha on tiukassa. - Expat
Mersumies kirjoitti:
latistaa nuorten tojota-miesten lässytystä. Heillä ei tunnu elämän totuudet pysyvän mielessä ja suhteellisuuden taju on välillä hieman kateissa.
Mersu on tosiaan parempi auto kuin tojota (ja monet, monet muutkin merkit). Sen laatu, ajettavuus ja luotettavuus on aivan eri tasolla. (ja jos joku haluaa esittää vikatiheyksiä, niin haluan tilastot suhteutettuna ajokilometreihin)
Tokihan se on myös arvokkaampi, mutta johonkinhan ne rahat on käytettävä.
Myönnän myös, että Mersun vertaaminen tojotaan on mautonta. Ovathan ne aivan eri maailmasta.
Täytyy minun myöntää sekin, että tojota on hyvä kauppa-auto esim vaimon käyttöön. Mainio valinta, jollei tarvitse ajaa paljoa ja raha on tiukassa.Jaha, taidat todellakin olla Wannabe Mersumies, näin arvelinkin. Verbaalinen ulosantisi on sitä luokkaa, että Mensan ovea ei tarvinne koskaan kolkutella...
"Mersu on tosiaan parempi auto kuin tojota (ja monet, monet muutkin merkit)" - Niin, tämä on sinun mielipiteesi. Ajavathan mannetkin tähtikeulalla. Tosin jos ymmärtäisit mitä olet lukenut, ymmärtäisit että pyysin sinua olemaan vertaamatta Mersua Corollaan. Tai sitten vertaa Corollaa A-sarjalaiseen niin on hintaluokat kohdallaan! Tässä sarjassa taitaisi kyllä Corolla viedä voiton, se kun yleensä pysyy väistössä pyörillään...
Jos taasen puhuit isommista autoista niin esim. E- ja S-sarjalaisia on hyvä verrata isompiin Lexuksiin, ne kun ovat sydämeltään Toyotia. Siinä vertailussa ei puhuta enää eri maailmoista vaan liikutaan samalla hinta- ja laatutasolla. Tiesitkös että Smart, tuo autojen kuningas, on sydämeltään Daimler-Chrysler..;) Mercedes-Benz on hyvä auto, sen toki myönnän jo omienkin kokemuksieni perusteella, mutta maailmassa on paljon muitakin todella hyviä autoja, Toyota muiden joukossa. Ihmisten käyttötarpeet vaihtelevat ja autot sen mukaan. Onneksi maailmassa on valinnanvaraa, sillä olisihan se tylsää jos kaikki autot olisivat vain ja ainostaan tähtikeulaisia... - ...ylivoimaisuudesta
Mersumies kirjoitti:
latistaa nuorten tojota-miesten lässytystä. Heillä ei tunnu elämän totuudet pysyvän mielessä ja suhteellisuuden taju on välillä hieman kateissa.
Mersu on tosiaan parempi auto kuin tojota (ja monet, monet muutkin merkit). Sen laatu, ajettavuus ja luotettavuus on aivan eri tasolla. (ja jos joku haluaa esittää vikatiheyksiä, niin haluan tilastot suhteutettuna ajokilometreihin)
Tokihan se on myös arvokkaampi, mutta johonkinhan ne rahat on käytettävä.
Myönnän myös, että Mersun vertaaminen tojotaan on mautonta. Ovathan ne aivan eri maailmasta.
Täytyy minun myöntää sekin, että tojota on hyvä kauppa-auto esim vaimon käyttöön. Mainio valinta, jollei tarvitse ajaa paljoa ja raha on tiukassa.Niin, kyllä varmaan joku 50000 enskan Mese parempi auto on kuin Corolla. Jos ei olisi, niin mitä ihmettä niillä rahoilla sitten on oikein tehty!?
No eipä nuo mersutkaan mitään "ajajan autoja" ole, kuten esim. joku BMW tai Alfa. Eipä ole paljon kehusanoja Mersujenkaan ohjaukset niittänyt. Edellisen E-sarjan, kuin myös nykyisenkin, ohjaus on kyllä aika onneton. Ajettavan ruohonleikkurinkin ohjaus palauttaa paremmin kuin "Väyrysessä". Yhdessä lehdessä kuvailtiin E-sarjan maantieajoa tuulisella säällä termein; "Etenee kuin käärme...".
Muistan hyvin kun ensimmäinen Lexus reilut kymmenen vuotta sitten tuli maailmaan, niin kyllä oli Saksan pojilla ihmettelemistä laadun kanssa. Kuulemma oli suunnittelutason vastaavilla ollut sen jälkeen vaikeuksia yöunien kanssa. Esimerkiksi BMW:n entinen toimitusjohtaja on myöntänyt, ettei heillä olisi ollut minkäänlaisia taloudellisia resursseja pyrkiä yhtä virheettömään työnjälkeen kuin Lexusessa. Onhan samainen mies kehunut mm. Toyotaa maailman parhaaksi autoyhtiöksi, jolla on kiistatta maailman paras tuotantoteknologia. Myös jos verrataan valmistusprosessissa syntyvien valmistusvikojen määrää, ei yksikään eurooppalaisista, saatikka sitten Amerikkalaisita, valmistajista pääse edes lähellekkään niin alhaisia lukuja kuin Japanilaisilla. Sääli vain, että sama koskee myös näitä euroopassa valmistettavia "Japanilaisia". Esim. Toyota suorittaa aina aika ajoin "pistokokeita" eurooppalaisilla tehtaillaan ja vertailee niitä sitten siihen parasta laatua tuottavaan Japanilaiseen emotehtaaseen. Eroa on, kenties paljonkin, mutta hieman yllättävää sinänsä, että Turkkilaisesta tehtaasta tuleva laatu on parempaa kuin esim. Englantilaisen vastaavan. Laadullisesti parhaaksi euro-autoksi väittäisin Porschea, ainakin vikatilastot puhuvat kovasti sen puolesta.
Itse en ole koskaan ymmärtänyt Mersun "viehätystä". Jos saisin valita esim Audin, BMW:n ja Mersun väliltä, niin en kyllä Mersuun päin edes vilkaisisi. Mielestäni BMW on joka suhteessa parempi auto kuin Mercedes. Mutta johan tuossa jo tulikin taas ilmaistua mielipiteitään... - Mersumies
Expat kirjoitti:
Jaha, taidat todellakin olla Wannabe Mersumies, näin arvelinkin. Verbaalinen ulosantisi on sitä luokkaa, että Mensan ovea ei tarvinne koskaan kolkutella...
"Mersu on tosiaan parempi auto kuin tojota (ja monet, monet muutkin merkit)" - Niin, tämä on sinun mielipiteesi. Ajavathan mannetkin tähtikeulalla. Tosin jos ymmärtäisit mitä olet lukenut, ymmärtäisit että pyysin sinua olemaan vertaamatta Mersua Corollaan. Tai sitten vertaa Corollaa A-sarjalaiseen niin on hintaluokat kohdallaan! Tässä sarjassa taitaisi kyllä Corolla viedä voiton, se kun yleensä pysyy väistössä pyörillään...
Jos taasen puhuit isommista autoista niin esim. E- ja S-sarjalaisia on hyvä verrata isompiin Lexuksiin, ne kun ovat sydämeltään Toyotia. Siinä vertailussa ei puhuta enää eri maailmoista vaan liikutaan samalla hinta- ja laatutasolla. Tiesitkös että Smart, tuo autojen kuningas, on sydämeltään Daimler-Chrysler..;) Mercedes-Benz on hyvä auto, sen toki myönnän jo omienkin kokemuksieni perusteella, mutta maailmassa on paljon muitakin todella hyviä autoja, Toyota muiden joukossa. Ihmisten käyttötarpeet vaihtelevat ja autot sen mukaan. Onneksi maailmassa on valinnanvaraa, sillä olisihan se tylsää jos kaikki autot olisivat vain ja ainostaan tähtikeulaisia...Tojota pojat tosiaan ei voi ymmärtää, että tojo ei ole kaikkien mielestä unelmien täyttymys. Menee herkut nenään kun uskaltaa ilmaista tosiasioita.
Mersut muuten alkavat E-mallista. Muut eivät kiinnosta, vaikka olisi kuinka tähteä nokalla.
Lexus = samaa japanin rautaa.
Tuo verbaaliseen ulosantiin viittaaminen kertoo halustasi olla hieman parempi ihminen. Pahimmillaan se johtaa runsaaseen sivistyssanojen käyttöön, jolla tietysti peitetään omaa epävarmuutta. Minulle kielen tehtävä on viestintä, ei kielellinen kikkailu.
Wannabe termiin en viitsi kommentoida muuta kuin sen, että oletko koskaan kuullut Wannebe-Toyotamiehestä?
Lopetan tähän. - ............
Expat kirjoitti:
Jaha, taidat todellakin olla Wannabe Mersumies, näin arvelinkin. Verbaalinen ulosantisi on sitä luokkaa, että Mensan ovea ei tarvinne koskaan kolkutella...
"Mersu on tosiaan parempi auto kuin tojota (ja monet, monet muutkin merkit)" - Niin, tämä on sinun mielipiteesi. Ajavathan mannetkin tähtikeulalla. Tosin jos ymmärtäisit mitä olet lukenut, ymmärtäisit että pyysin sinua olemaan vertaamatta Mersua Corollaan. Tai sitten vertaa Corollaa A-sarjalaiseen niin on hintaluokat kohdallaan! Tässä sarjassa taitaisi kyllä Corolla viedä voiton, se kun yleensä pysyy väistössä pyörillään...
Jos taasen puhuit isommista autoista niin esim. E- ja S-sarjalaisia on hyvä verrata isompiin Lexuksiin, ne kun ovat sydämeltään Toyotia. Siinä vertailussa ei puhuta enää eri maailmoista vaan liikutaan samalla hinta- ja laatutasolla. Tiesitkös että Smart, tuo autojen kuningas, on sydämeltään Daimler-Chrysler..;) Mercedes-Benz on hyvä auto, sen toki myönnän jo omienkin kokemuksieni perusteella, mutta maailmassa on paljon muitakin todella hyviä autoja, Toyota muiden joukossa. Ihmisten käyttötarpeet vaihtelevat ja autot sen mukaan. Onneksi maailmassa on valinnanvaraa, sillä olisihan se tylsää jos kaikki autot olisivat vain ja ainostaan tähtikeulaisia.................
- ..........
Expat kirjoitti:
Jaha, taidat todellakin olla Wannabe Mersumies, näin arvelinkin. Verbaalinen ulosantisi on sitä luokkaa, että Mensan ovea ei tarvinne koskaan kolkutella...
"Mersu on tosiaan parempi auto kuin tojota (ja monet, monet muutkin merkit)" - Niin, tämä on sinun mielipiteesi. Ajavathan mannetkin tähtikeulalla. Tosin jos ymmärtäisit mitä olet lukenut, ymmärtäisit että pyysin sinua olemaan vertaamatta Mersua Corollaan. Tai sitten vertaa Corollaa A-sarjalaiseen niin on hintaluokat kohdallaan! Tässä sarjassa taitaisi kyllä Corolla viedä voiton, se kun yleensä pysyy väistössä pyörillään...
Jos taasen puhuit isommista autoista niin esim. E- ja S-sarjalaisia on hyvä verrata isompiin Lexuksiin, ne kun ovat sydämeltään Toyotia. Siinä vertailussa ei puhuta enää eri maailmoista vaan liikutaan samalla hinta- ja laatutasolla. Tiesitkös että Smart, tuo autojen kuningas, on sydämeltään Daimler-Chrysler..;) Mercedes-Benz on hyvä auto, sen toki myönnän jo omienkin kokemuksieni perusteella, mutta maailmassa on paljon muitakin todella hyviä autoja, Toyota muiden joukossa. Ihmisten käyttötarpeet vaihtelevat ja autot sen mukaan. Onneksi maailmassa on valinnanvaraa, sillä olisihan se tylsää jos kaikki autot olisivat vain ja ainostaan tähtikeulaisia.............
- Expat
Mersumies kirjoitti:
Tojota pojat tosiaan ei voi ymmärtää, että tojo ei ole kaikkien mielestä unelmien täyttymys. Menee herkut nenään kun uskaltaa ilmaista tosiasioita.
Mersut muuten alkavat E-mallista. Muut eivät kiinnosta, vaikka olisi kuinka tähteä nokalla.
Lexus = samaa japanin rautaa.
Tuo verbaaliseen ulosantiin viittaaminen kertoo halustasi olla hieman parempi ihminen. Pahimmillaan se johtaa runsaaseen sivistyssanojen käyttöön, jolla tietysti peitetään omaa epävarmuutta. Minulle kielen tehtävä on viestintä, ei kielellinen kikkailu.
Wannabe termiin en viitsi kommentoida muuta kuin sen, että oletko koskaan kuullut Wannebe-Toyotamiehestä?
Lopetan tähän.Niin, tai Mersumies ei ymmärrä lukemaansa.
Mersuja löytyy (valitettavasti?) myös pienempiin autoluokkiin, pidit siitä tai et.
Ai niin, Lexuksesta. Noo-o, pidit tai et, mutta itse pidän omastani (RX 300). Laadullisesti ei eroa MB:stä, mutta yksi ero merkillä Lexus on Mercedes-Benziin nähden.. Mikäkö? No, Lexuksia ei näy jokaisella taksitolpalla...
Itse päätän keskustelun tähän. Out. - Vierestä kärsimystä seurannut
Mersumies kirjoitti:
latistaa nuorten tojota-miesten lässytystä. Heillä ei tunnu elämän totuudet pysyvän mielessä ja suhteellisuuden taju on välillä hieman kateissa.
Mersu on tosiaan parempi auto kuin tojota (ja monet, monet muutkin merkit). Sen laatu, ajettavuus ja luotettavuus on aivan eri tasolla. (ja jos joku haluaa esittää vikatiheyksiä, niin haluan tilastot suhteutettuna ajokilometreihin)
Tokihan se on myös arvokkaampi, mutta johonkinhan ne rahat on käytettävä.
Myönnän myös, että Mersun vertaaminen tojotaan on mautonta. Ovathan ne aivan eri maailmasta.
Täytyy minun myöntää sekin, että tojota on hyvä kauppa-auto esim vaimon käyttöön. Mainio valinta, jollei tarvitse ajaa paljoa ja raha on tiukassa.En sanoisi uusia mersujakaan aivan huolettomiksi peleiksi. Kaveri osti "väyrysen" vm. -97, jossa ongelmia on joskin millaisia. Kerran jättänyt matkan varrelle ruiskun ohjain piiriin tulleen häiriön vuoksi, ongelmia sähkövempaimien kanssa-> Eli samaa sarjaa kuin muutkin saksalaiset autot vrt. Opel, sähkövikojen kunkku.
- ............
.................
- Korkeakoulutettu
Tojolla ajaa kaikki duunarit siksi kun eka auto oli joku paska noppakorolla tummilla laseilla ja subbarilla ja merkkiä ei vaihdeta. Kuskilla yleensä verkkarit ja perse paistaa paljaana, kaljafirman lippis päässä ja sanavarastoon kuuluu lähinnä vittu.
- heh
ainaki sain räkäset naurut tosta sun jutusta :D Toi on vaa ihmisten kuvitelmaa, ei ne uudetkaan corollat mitään halpoja ole.
- -toyo-
heh kirjoitti:
ainaki sain räkäset naurut tosta sun jutusta :D Toi on vaa ihmisten kuvitelmaa, ei ne uudetkaan corollat mitään halpoja ole.
Kuka _tyhmä_ maksaa autosta yli 25 tuhatta euroa. Auto on tarkoitettu liikkumiseen paikasta -> paikkaan, corolla on siihen tarpeeksi hyvä ja bensankulutukseltaan edullinen vaihtoehto. Ja riittänee perushuollot jos on hyvissä käsissä pidetty.
- Expat
-toyo- kirjoitti:
Kuka _tyhmä_ maksaa autosta yli 25 tuhatta euroa. Auto on tarkoitettu liikkumiseen paikasta -> paikkaan, corolla on siihen tarpeeksi hyvä ja bensankulutukseltaan edullinen vaihtoehto. Ja riittänee perushuollot jos on hyvissä käsissä pidetty.
Minä taidan sitten olla tyhmä kun maksan autoistani yli 25 000 EUR / kpl, pl. vaimon kauppakassi. Ja kyllä, auto on tarkoitettu liikkumiseen, mutta kukin tehköön ko. liikkumisen oman harkintakykynsä ja lompakkonsa mukaan, vai mitä?
- ei Toyotan omistaja... mutt...
no sunhan on helppo sanoo, että köyhän auto... Mikäs ittelläs/perheelläs on?? Toi sun sanomas on kyllä kaikista elokuvista, ei tosi maailmasta! Ja jos jotkut haluu ostaa samaa autoo aina, niin mikäs siinä! Mitä sä niitä arvostelemaan, kun susta voi tulla samanlainen.. Älä sano ettei vois tulla!!
- Uuden corollan vikalistaa
ei Toyotan omistaja... mutt... kirjoitti:
no sunhan on helppo sanoo, että köyhän auto... Mikäs ittelläs/perheelläs on?? Toi sun sanomas on kyllä kaikista elokuvista, ei tosi maailmasta! Ja jos jotkut haluu ostaa samaa autoo aina, niin mikäs siinä! Mitä sä niitä arvostelemaan, kun susta voi tulla samanlainen.. Älä sano ettei vois tulla!!
Ilman muuta vaihdan automerkkiä, mutta en kuitenkaan ennen kuin autonvaihto on ajankohtainen. Suunnitellun 3-4 vuoden sijaan taidan vaihtaa autoa jo 2:n vuoden sisällä.
Kiukuttaa kun joudun viemään autoa vielä Toyotan valohoitoon sen parin vuoden ajan, että voin myydä vahingon "huollettuna" ja "takuu" voimassa eteenpäin.
Onneksi Toyotan pitäisi olla roikkuvista ovistaan huolimatta kestävä auto, ettei tarvitse tehdä ylimääräisiä maailman kalleimpia kahvihetkiä Toyota-huoltoon heidän tuulettaessaan parituntia Corollan konetilaa. - hah
Näinhän se on...
- carinasti
vanha sanonta kuuluu: köyhän ei kannata ostaa huonoa. Olen kokomuksen perusteella noin 70tkm/vuosi eri autoilla, päätynyt toteamaan että toyota on luotettavin matkakumppani.
- ..JP..
Näyttäisipä pahasti siltä, että koulutus ei ainakaan sinun osaltasi ole tuottanut hedelmää, korjaa asenteesi...Nim. BMW 1982 ja peukalo ei ole keskellä kämmentä.
- AVENSIS VERSO
Kiitos nauruista=) Millähän kinnerillä itse ajelet? Omani maksoi rapiat 37000€ varusteineen, joten en sun mielipiteellä ei ole paskankaan merkitystä kenellekään. Toytalla on kaikenlisäksi hyvä jälleenmyyntiarvo ja käytettyinä ovat kalliimpia kuin vastaavat euromerkit. Vaatii siis enemmän massia ostaa Toyota kuin esimerkiksi ranskanpulla.
- Elämänkoulu
Mutta vähän eri perusteilla kuin väität! Ekat autot yleensä snobbailutarkoituksessa hankittuja sakamanni-rimpuloita, joita sitten sai korjata vähintään kerran viikossa.
Kun järki kasvaa ja alituinen korjaaminen alkaa kyllästyttää hankitaan Toyota. Viimeisellä pian puoli miljoonaa lasissa, eikä ainuttakaan varsinaista vikaa!
Taitaa jotakin vain ottaa päähän kun jonkun muun auto on niin äärettömän kestävä! ;-)
- fokkeri
ohjauskulmat on jo uutena ihan vitullaan.
Appiukon 1kk vanhassa 1.6 HB ratti on noin 25-30 astetta vinossa vasemmalle !!
Todella ärsyttävä ajaa suoralla tiellä kun ratti on päin p.... Ja suoraan ajaminen sillä autolla ei onnistu millään. Mutta tunnetusti ei sitä voi myöntää, koska tojotassa ei ole vikoja!!- Toyota-huolto on vitsi
Toyota ei korjaa tuollaista pientä vikaa takuuseen. Noin vähän vinoon asennettu ratti mahtuu vielä kevyesti Toyotan venyviin normaaleihin toleransseihin.
- -toyo-
Toyota-huolto on vitsi kirjoitti:
Toyota ei korjaa tuollaista pientä vikaa takuuseen. Noin vähän vinoon asennettu ratti mahtuu vielä kevyesti Toyotan venyviin normaaleihin toleransseihin.
joka äsken alotti uuden otsikon toyota foorumilla?
- Näin on
-toyo- kirjoitti:
joka äsken alotti uuden otsikon toyota foorumilla?
...ja kaiken hyvässä ja pahassa kokenut toyotan omistaja.
- Jaska
...appiukkosi Corollan ratti on vinossa. Tuskin nyt kuitenkaan 25-30 astetta.
Sama vika oli faijan tänä vuonna ostamassa Avessa. Suoraa ajettaessa ratti oli aavistuksen vinossa, joka kieltämättä oli häiritsevää.
Takuuseenhan tuo tietenkin meni. Vaati nelipyöräsuuntauksen, koska pooreissaan ratti kääntyy liian suurin askelin. Kannattaa kuitenkin mainita siiitä ensihuollon yhteydessä, sillä muuten vika saattaa jäädä huoltomiehiltä huomaamatta.
Muistelen, että samoin oli ratti vinossa nyt 13-vuotta vanhassa Toyossanikin uutena. Silloin en siitä viitsinyt mainita, joten ensimmäiset kymmenen vuotta se vähän häiritsi. Sitten tuli ohjausakselin murrosnivelen vaihto, jonka jälkeen ratti on ollut suorassa. - fokkeri
Jaska kirjoitti:
...appiukkosi Corollan ratti on vinossa. Tuskin nyt kuitenkaan 25-30 astetta.
Sama vika oli faijan tänä vuonna ostamassa Avessa. Suoraa ajettaessa ratti oli aavistuksen vinossa, joka kieltämättä oli häiritsevää.
Takuuseenhan tuo tietenkin meni. Vaati nelipyöräsuuntauksen, koska pooreissaan ratti kääntyy liian suurin askelin. Kannattaa kuitenkin mainita siiitä ensihuollon yhteydessä, sillä muuten vika saattaa jäädä huoltomiehiltä huomaamatta.
Muistelen, että samoin oli ratti vinossa nyt 13-vuotta vanhassa Toyossanikin uutena. Silloin en siitä viitsinyt mainita, joten ensimmäiset kymmenen vuotta se vähän häiritsi. Sitten tuli ohjausakselin murrosnivelen vaihto, jonka jälkeen ratti on ollut suorassa.se sitä ois huomannu, ellen minä olis sanonu sille !!!
Se luuli et se normaalia, olihan se edellisessä corollassakin vinossa.. toisin kuin mun focuksessa.
- möivät
Vittuakos menet ostamaan jonkuu Kiinalaisen riisikupin!!! Hankkiudu NYT HETI eroon siitä romusta ja osta auto!
- Kyl!
Ja itse ajelet laadukkaalla Fiatilla, Fordilla tai Opelilla?????
- Aapo
Arvoisat toyotakauppiaat eivät olleet erityisen innokkaita myymään autoa ollenkaan. Vaihdoin auton talvella ja toyota oli yksi vahva vaihtoehto. Into tyssäsi kuitenkin kokonaan, kun liikkeessä ei oltu kuultukaan asiakaspalvelusta...
Ehkäpä säästivät minut monelta murheelta. - tuomo
Korjasivat Takuuseen kyseiset viat!
- Andre
niin,että näitä viallisia Tojoja on ollutkin useampia? Eihän se tämän palstan mukaan ole mahdollista.Taitaa turkinpippuri olla karvasta.
- säästöä?
Andre kirjoitti:
niin,että näitä viallisia Tojoja on ollutkin useampia? Eihän se tämän palstan mukaan ole mahdollista.Taitaa turkinpippuri olla karvasta.
...ja huollon mukaan myös viallisina pysyvät
- autokauppias
osta rellu huoltosopimuksella, ihan vinkkinä. Toyotan halvat mallit on paskoja, mut mikäs siinä kun kaupaks nääkin näyttää menevän. Sanotaan nyt kuitenkin niin että omilla tuotteillani en ajelisi.
- Peugeot 206
jep, meiltä löytyy -97 Carina Britti versio tosin, mutta virheetön ja jämpti peli. Tarkoitan ettei ole tarvinnut näppejä rasvata itse saati huollossa. Olenkin kuullut, että uusissa jojotissa on ongelmia ja takuut ei oikein toimi.
Työautona käytän 206 Peugeotia, jossa oli omituista kolinaa etupäässä. Autotalo Laakkonen tutki pari kertaa ja pari kertaa vaihteli osia. Kaikki meni takuuseen.
Mielestäni tuollaiset virheet, joita autossasi on pitäisi korjata. Jos eivät korjaa suosiolla, niin kuluttaja-asiamies on yllättävän hyväystävä tällaisissa asioissa. - Sami
...ei paljoa lohduta sitä onnetonta joka on saanut susikappaleen. Kokemusta näet on.
Itse ostin Corollan (uuden) vuonna 1985 ja se jäi viimeiseksi. Mm. kansi taisi olla valmiiksi halki ja vaihteiston kanssa oli ongelmia. - unnamed
Sami kirjoitti:
...ei paljoa lohduta sitä onnetonta joka on saanut susikappaleen. Kokemusta näet on.
Itse ostin Corollan (uuden) vuonna 1985 ja se jäi viimeiseksi. Mm. kansi taisi olla valmiiksi halki ja vaihteiston kanssa oli ongelmia.Itselläni on kokemusta kaiken merkkisistä autoista. Paljon tuttavia, jotka ajavat autolla ammatikseen. Toyotaa on kehuttu luotettavaksi moottorin osalta. Kuitenkaan en ole kuullut minkäänlaista positiivista kommenttia alustasta ja penkeistä. Ne ovat aivan surkeita Toyotassa. Monelta olen kuullut samaa.
Tänne Toyota-palstalle kirjoittajat ovat niin vannoutuneita käyttäjiä, etteivät salli mitään kritiikkiä kyseistä automerkkiä kohtaan. Autoissa ei voi vain olla vikoja. Saman kohtelun saa merkkiliikkeestä. - Hmmmm...
Paljonkohan noilla pakkaa sekoittavilla Posheilla ja SL-Mersuilla ajetaan vuosittain? Veikkaanpa, että varsin vähän ja sekin kesällä.
- Arvasin
Kuinka ollakaan, tasan samat ongelmat näyttävät ilmenevän myös -03 Golfissa :-)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=580&posting=22000000000847838
Eli ei todellakaan kannata uskoa sanaakaan tuosta provosta.- tojotisti
Eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä kuin valittaa samalla tekstillä eri automerkkejä???
Naurettavaa pelleilyä! - jjm
tojotisti kirjoitti:
Eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä kuin valittaa samalla tekstillä eri automerkkejä???
Naurettavaa pelleilyä!Murrosikä teettää kaikenlaista "hauskaa" ja toisillahan se ei lopu koskaan.
- Bingolappu-Simo
Huomatkaa viestien kirjoitusajankohdat:
8.7.2003 ............... Toyota/"Viat joita Toyota ei korjaa takuuseen"
14.7.2003 klo 20.58 Volkswagen/"Golfin Valmistusvikoja?!"
14.7.2003 klo 21.18 Volkswagen/"sama toyota palstalla"
15.7.2003 klo 07.42 Toyota/"Samat viat VW-palstalla!"
.... ... .. . .. ... .... - hessu
Bingolappu-Simo kirjoitti:
Huomatkaa viestien kirjoitusajankohdat:
8.7.2003 ............... Toyota/"Viat joita Toyota ei korjaa takuuseen"
14.7.2003 klo 20.58 Volkswagen/"Golfin Valmistusvikoja?!"
14.7.2003 klo 21.18 Volkswagen/"sama toyota palstalla"
15.7.2003 klo 07.42 Toyota/"Samat viat VW-palstalla!"
.... ... .. . .. ... ....niinpä, mielenkiintoista. asiasta oli ensin kinattu viikko tällä tojota-palstalla, ja sitten se sama aihe ilmestyi volkkari-palstalle. sen jälkeen melkein heti ristiin olevat viittaukset kummallekin palstalle, että sama provo löytyy toisenkin automerkin keskusteluryhmästä. hmmm ....
- kasakka igor
hessu kirjoitti:
niinpä, mielenkiintoista. asiasta oli ensin kinattu viikko tällä tojota-palstalla, ja sitten se sama aihe ilmestyi volkkari-palstalle. sen jälkeen melkein heti ristiin olevat viittaukset kummallekin palstalle, että sama provo löytyy toisenkin automerkin keskusteluryhmästä. hmmm ....
onko joku Toyota-kauppias ,-huoltoliike tai henkilö ,joka ei kestä Toyota-kritiikkiä ,laittanut viikon keskustelun jälkeen saman sisältöisen kysymyksen Volkswagen-palstalle ,jolla on koettanut "siirtää" alkuperäisen kysymyksen sarjaprovokaatio-levittäjän lisäämäksi ?. olisiko hän lisännyt saman tien VW-palstalle huomautuksen ,jolla viitataan saman sisältöiseen provoon Toyota-palstalla ?. mene ja tiedä.
- Igor Kasakka
kasakka igor kirjoitti:
onko joku Toyota-kauppias ,-huoltoliike tai henkilö ,joka ei kestä Toyota-kritiikkiä ,laittanut viikon keskustelun jälkeen saman sisältöisen kysymyksen Volkswagen-palstalle ,jolla on koettanut "siirtää" alkuperäisen kysymyksen sarjaprovokaatio-levittäjän lisäämäksi ?. olisiko hän lisännyt saman tien VW-palstalle huomautuksen ,jolla viitataan saman sisältöiseen provoon Toyota-palstalla ?. mene ja tiedä.
...kyseessä todellakin on provo...mene ja tiedä...
- Uuden corollan vikalistaa
kasakka igor kirjoitti:
onko joku Toyota-kauppias ,-huoltoliike tai henkilö ,joka ei kestä Toyota-kritiikkiä ,laittanut viikon keskustelun jälkeen saman sisältöisen kysymyksen Volkswagen-palstalle ,jolla on koettanut "siirtää" alkuperäisen kysymyksen sarjaprovokaatio-levittäjän lisäämäksi ?. olisiko hän lisännyt saman tien VW-palstalle huomautuksen ,jolla viitataan saman sisältöiseen provoon Toyota-palstalla ?. mene ja tiedä.
Pettymyksekseni jollain pikkusielulla otti Toyotan asillinen arvostelu liikaa pikkuegolle.
Näillä copy/paste jutuilla saa minkä tahansa asiallisen kirjoituksen näyttämään provolta ja sitähän on tehokkaasti käytetty etenkin Toyota-palstalla ijät ja ajat.
- Niinpä tietysti
VOI PERSLÄPI SUN KANS.
- Uuden Corollan vikalistaa
Viestejä voi kuka tahansa väärennellä ja postailla minne vaan, se ei liene alkuperäisen kirjoittajan, eli minun vikani.
Uskomatonta, että täällä on jopa pyydelty autojen valmistenumeroita viallisten Toyotien omistajilta.
Melkoisen epäuskoista porukkaa.
Pitäisiköhän ajaa Corolla kolmensepänpatsaalle ja pyytää ihmettelijöiltä pääsymaksu, saisin rahaa korjauksiin. Tai sitten voisin maksua vastaan mailata autosta digi-kuvia ihmisten sähköpostiosoitteisiin.
Julkaiskaa ensin vaikka omat ip. osoitteenne ja sotunne, niin katsontaan julkaisenko sitten auton malli- ja valmistenumeron netissä... Haloo? - Osmo (Feg-20x)
Uuden Corollan vikalistaa kirjoitti:
Viestejä voi kuka tahansa väärennellä ja postailla minne vaan, se ei liene alkuperäisen kirjoittajan, eli minun vikani.
Uskomatonta, että täällä on jopa pyydelty autojen valmistenumeroita viallisten Toyotien omistajilta.
Melkoisen epäuskoista porukkaa.
Pitäisiköhän ajaa Corolla kolmensepänpatsaalle ja pyytää ihmettelijöiltä pääsymaksu, saisin rahaa korjauksiin. Tai sitten voisin maksua vastaan mailata autosta digi-kuvia ihmisten sähköpostiosoitteisiin.
Julkaiskaa ensin vaikka omat ip. osoitteenne ja sotunne, niin katsontaan julkaisenko sitten auton malli- ja valmistenumeron netissä... Haloo?lopeta jo, ketään ei todellakaan kiinnosta noi sun typerät tarinat. Ja mitä tulee valmistenroon, niin tuskinpa kukaan laittaa paperille sitä ylös ja joskus kun on vaihtamassa autoaan vielä löytää sen paperin ja tarkastelee valmistenumeroita vaihtoautoista...Sotu on hiukan tarkempi tunnus kuin valmistenumero..;o))
Minä uskalsin jopa melkeen laittaa rek.tunnuksen, tosin vaihtoon mennestä autosta, mutta kumminkin, hyvä auto olisi jollekkin, ei vaan viitti myydä sitä liikkeen puolesta... - Hanski
Uuden Corollan vikalistaa kirjoitti:
Viestejä voi kuka tahansa väärennellä ja postailla minne vaan, se ei liene alkuperäisen kirjoittajan, eli minun vikani.
Uskomatonta, että täällä on jopa pyydelty autojen valmistenumeroita viallisten Toyotien omistajilta.
Melkoisen epäuskoista porukkaa.
Pitäisiköhän ajaa Corolla kolmensepänpatsaalle ja pyytää ihmettelijöiltä pääsymaksu, saisin rahaa korjauksiin. Tai sitten voisin maksua vastaan mailata autosta digi-kuvia ihmisten sähköpostiosoitteisiin.
Julkaiskaa ensin vaikka omat ip. osoitteenne ja sotunne, niin katsontaan julkaisenko sitten auton malli- ja valmistenumeron netissä... Haloo?Molemmat koska niissä on samallaisia vikoja.
- Niinpä tietysti
Uuden Corollan vikalistaa kirjoitti:
Viestejä voi kuka tahansa väärennellä ja postailla minne vaan, se ei liene alkuperäisen kirjoittajan, eli minun vikani.
Uskomatonta, että täällä on jopa pyydelty autojen valmistenumeroita viallisten Toyotien omistajilta.
Melkoisen epäuskoista porukkaa.
Pitäisiköhän ajaa Corolla kolmensepänpatsaalle ja pyytää ihmettelijöiltä pääsymaksu, saisin rahaa korjauksiin. Tai sitten voisin maksua vastaan mailata autosta digi-kuvia ihmisten sähköpostiosoitteisiin.
Julkaiskaa ensin vaikka omat ip. osoitteenne ja sotunne, niin katsontaan julkaisenko sitten auton malli- ja valmistenumeron netissä... Haloo?Tunnut olevan aidolla asialla.Eihän se sun autos ole vain esittely auto.Kerronpa tässä erään tapauksen nissan sannysta.Kaveri osti uuden nissanin ja huomasi eräänä päivänä toisessa kynnyksessä kaikenlaista vikaa ja korjaus jälkiä.Hän meni liikkeeseen valittamaan tästä. Asiaa alettin tutkia,ja paljastui että satamassa autoa oli kolhittu oikein kunnolla.Sitä en tiedä kuka oli korjauksen teettänyt ala-arvoisesti.Aina on mahdollista, että viat voivat syntyä matkalla tehtaalta liikkeeseen.
Niistä naarmuista,tuleehan CDja PLEIKKARI levyihinkin helposti naarmuja jos ei ole tarkkana.Kyllä corollat on yleensä hyviä autoja.
Kävin tässä kerran vara-osa liikkeessä autovahaa hakemassa.Niin myyjä alkoi valittamaan,että on ne corollat ihme autoja, kun niihin ei saa myytyä vara-osia ollenkaan.Corollat ovat lähes ikiliikkujia.Eipä tässä sitten muuta,että kirjoitellaan? - Uuden corollan vikalistaa
Niinpä tietysti kirjoitti:
Tunnut olevan aidolla asialla.Eihän se sun autos ole vain esittely auto.Kerronpa tässä erään tapauksen nissan sannysta.Kaveri osti uuden nissanin ja huomasi eräänä päivänä toisessa kynnyksessä kaikenlaista vikaa ja korjaus jälkiä.Hän meni liikkeeseen valittamaan tästä. Asiaa alettin tutkia,ja paljastui että satamassa autoa oli kolhittu oikein kunnolla.Sitä en tiedä kuka oli korjauksen teettänyt ala-arvoisesti.Aina on mahdollista, että viat voivat syntyä matkalla tehtaalta liikkeeseen.
Niistä naarmuista,tuleehan CDja PLEIKKARI levyihinkin helposti naarmuja jos ei ole tarkkana.Kyllä corollat on yleensä hyviä autoja.
Kävin tässä kerran vara-osa liikkeessä autovahaa hakemassa.Niin myyjä alkoi valittamaan,että on ne corollat ihme autoja, kun niihin ei saa myytyä vara-osia ollenkaan.Corollat ovat lähes ikiliikkujia.Eipä tässä sitten muuta,että kirjoitellaan?Auto ei ole esittelyauto, niissä oli nimittäin kaikissa pellit ja verhoilu suorassa :) Auto on varusteiden vuoksi tehdastilaus ja valmistettu englannissa.
Kolarointi ennen luovutusta lienee poissuljettu, sillä alustasta ja korista ei löydy viitteitä sellaisesta. Ehkä tuo pitäisi vielä tutkituttaa ammattilaisella.
Kuten sanottu olen autoon ja sen ominaisuuksiin muutoin erittäin tyytyväinen, mutta sitä luulisi saavansa uuden auton ehjänä eikä valmistusvirheisenä.
Ensimmäinen Toyotan iso virhe oli luovuttaa auto vaikka siinä näki heti virheitä. Toinen virhe oli luvata suullisesti että virheet korjataan ensihuollon yhteydessä. Kolmas ja suurin virhe on rikkoa kaikki annetut lupaukset ja jätää auto korjaamatta ja samalla asiakas oman onnensa nojaan.
Olen syystäkin pettynyt Toyota- organisaatioon ja heidän ylimieliseen tapaansa markkinoida "laatua", "takuuta" ja asiakkaiden tyytyväisyyttä.
Olen huomannut tästäkin viestiketjusta, että muitakin saman kohtelun saaneita löytyy, joten aihe ei liene mitenkään turhanpäiväiväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324751Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene172691Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642573Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252465- 341875
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321661Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731506Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?661496- 661304
- 821241