Miten ja milloin leikataan visteriaa ?
Olen sitä laittanut aidan reunaa pitkin menemään, ja odottanut niitä ihania kukkia, joita oli muutama jo istutusvuonna.
Sen jälkeen ei ! Pitääkö sitä leikata ?
Se tekee pitkiä uusia oksia, joissa ei ole ensin lehtiä.
Leikataanko niitä ja milloin ja mistä kohtaa pitkää oksaa ?
Vai millä sen saa kukkimaan ?
Kasvupaikka on eteläisin Suomi ja aurinkoinen, kun sattuu paistamaan...
Visteria - sinisade
2
2289
Vastaukset 2
- lyhytoksista,
joten leikkaa se jo keskikesällä lyhyille n. 10-30 cm oksantapeille. Kasvi on erittäin voimakaskasvuinen ja täysikasvuiset (20 m) kasvit voivat rutistaa vesirännit kasaan. Suomen oloissa kasvu lienee kuitenkin rajatumpaa. Leikkaus ja typistely onnistuu sekä kesällä että talvella. Kesällä leikattuun ehtii tulla kukkasilmuja seuraavaa kesää varten. Lienee syytä suojata juuristoalue runsaalla lehtikatteella syksyisin ennen kovempia pakkasia, vaikka versot paleltuisivat niin säilyy ainakin hengissä. Mikäli nykyinen ilmastokatastrofi säilyy, niin ei liene meilläkään pelkoa tulipalopakkasista. Wisteria soveltuu mainiosti myös bonsaina kasvatettavaksi ja sietää leikkausta.
- Tässä tulee
suurkiitos !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 78976
- 73842
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut101576- 43575
- 45533
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4516Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.160507- 27507
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t133490Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60475