Elämänlangat - ipomeat

Lankoihin sekoaa !

Siemenluetteloissa on "outoja" juttuja, tekstissä on sinistä ja punaista, mutta kuvat vähän toista, lilaa ja muuta.
Cooglasin, en oikein saanut selvää vieläkään.

Mikä on punaisista punaisin ipomea ?
Mansikan/tomaatinpunainen ?
Onko se Crimson rambler, purpurea, benichidory vai mikä ?
Sunrise serenadesta en myöskään saanut tolkkua, mikä se väri ylipäätänsä on ?

Mikä on se syvän violetti ? Luetteloissa on "ipomea purpurea", kun cooglasin, violetti oli mielestäni se. Luetteloitten kuvissa se on selkeästi punainen, syvä pinkki.

Sitten on keisarin elämänlanka, kuuelämänlanka, aitoelämänlanka !!

Jos haluan hehkuvinta punaista ja syvän violettia, mitkä lajit ne olisivat.

Ja mikä sopii amppeliin, mikä taas ritilään kasvaa rehottamaan ?

Haluan siis hehkuvanpunaisen ja syvän violetin, mitä lajia pitää tilata ? Onko vaaleanpunaista lajia olemassa tuon syvän lilan joukkoon kiemurtelemaan ?

Ja vielä: onko idätysaika pitkä ja itääkö helposti ?

Suurkiitos mahdollisista vastauksista !

8

2068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiiä enempää

      Ostin taimena kerran torilta kasvin, jonka sanottiin olevan aitoelämänlangan ja se oli syvän violetti.
      Ehkä vähän liilahtava kukan keskeltä.
      Se oli oikein kaunis, köynnös ja rehoitti kuin hullu.
      Itämisajasta ja muista kysymistäsi asioista en tiedä mitään.
      Ei paljon auttanut sua ? Sorit.

    • Suomessa menestyvä

      laji ollenkaan ? koska kukaan ei edes tiedä siitä.
      Mustasilmäsusanna on mun korvike-ehdotus.

      • ellit

        Aitoelämänlangoissa, Ipomoea purpurea, on montaa eri väriä ja ne ovat täällä aina yksivuotisia,siemenistä kasvatettavia,joten myös kaikki menestyy Suomessa.

        Katsoppa ja klikkaile nämä Ipomoea purppurea:n nimet ja kuvat,todella kauniita värejä ja niiden perusteella voit vaikka tilata täältä:

        http://seeds.thompson-morgan.com/uk/en/search?search=ipomoea purpurea


    • -Päivänsini-

      Ostin joskus pussillisen siemeniä, siinä oli kahden värisiä siemeniä ja kukista tuli kaikenlaisia punaisia, vaaleanpunaisesta tummaan liilaan.

      Itämisaika on muuten tosi lyhyt, pari kolme päivää niin ettei kannata kovin aikaisin kylvää, muuten on hukassa köynnösvyyhtien kanssa ennenkuin kesä tulee.

      • sekä myös

        itämistiedoista ! En ole koskaan tilannut ulkomailta.
        Mitkä ovat kokemukset, onko enemmän vaihtoehtoja ?
        Kallimpaa vai halvempaa ?


      • -Fanny-
        sekä myös kirjoitti:

        itämistiedoista ! En ole koskaan tilannut ulkomailta.
        Mitkä ovat kokemukset, onko enemmän vaihtoehtoja ?
        Kallimpaa vai halvempaa ?

        Tilailen itse seemnemaailmasta, virolaisesta nettikaupasta siemeneni. Suosittelen. Todella halpaa. Myös aitoelämänlankaa löytyy useissa eri värivaihtoehdoissa halvalla.


      • enkä Laihialta
        -Fanny- kirjoitti:

        Tilailen itse seemnemaailmasta, virolaisesta nettikaupasta siemeneni. Suosittelen. Todella halpaa. Myös aitoelämänlankaa löytyy useissa eri värivaihtoehdoissa halvalla.

        minulla on varaa tukea suomalaisia firmoja ja suomalaista työtä, eikä siemenpussit paljon mitään maksa edes.


      • -Fanny-
        enkä Laihialta kirjoitti:

        minulla on varaa tukea suomalaisia firmoja ja suomalaista työtä, eikä siemenpussit paljon mitään maksa edes.

        Kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee.

        Siinä tapauksessa jos siemenpusseja on useita kymmeniä erilaisia niin sillä alkaa olla jo selkeä ero maksaako pussi sen 3 euroa vai 30 senttiä.

        Lieko Suomessa edes mitään siemeniä varsinaisesti tuotetaan. Kyseessä on ulkomailta tilatut siemenet, joita suomalaiset firmat kauppaavat etenpäin ja ottavat voitot välistä.
        Jos haluaa eksoottisia tai harvinaisempia kasveja niin suomalaisilta firmoilta ei tahdo niitä edes listoiltaan löytyä. Hyvänä esimerkkinä juuri ipomea purpurean eri värimuunnokset. Suomalaisilta sivuilta et löydä kuin perusvärejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe