Siemenluetteloissa on "outoja" juttuja, tekstissä on sinistä ja punaista, mutta kuvat vähän toista, lilaa ja muuta.
Cooglasin, en oikein saanut selvää vieläkään.
Mikä on punaisista punaisin ipomea ?
Mansikan/tomaatinpunainen ?
Onko se Crimson rambler, purpurea, benichidory vai mikä ?
Sunrise serenadesta en myöskään saanut tolkkua, mikä se väri ylipäätänsä on ?
Mikä on se syvän violetti ? Luetteloissa on "ipomea purpurea", kun cooglasin, violetti oli mielestäni se. Luetteloitten kuvissa se on selkeästi punainen, syvä pinkki.
Sitten on keisarin elämänlanka, kuuelämänlanka, aitoelämänlanka !!
Jos haluan hehkuvinta punaista ja syvän violettia, mitkä lajit ne olisivat.
Ja mikä sopii amppeliin, mikä taas ritilään kasvaa rehottamaan ?
Haluan siis hehkuvanpunaisen ja syvän violetin, mitä lajia pitää tilata ? Onko vaaleanpunaista lajia olemassa tuon syvän lilan joukkoon kiemurtelemaan ?
Ja vielä: onko idätysaika pitkä ja itääkö helposti ?
Suurkiitos mahdollisista vastauksista !
Elämänlangat - ipomeat
8
2214
Vastaukset
- en tiiä enempää
Ostin taimena kerran torilta kasvin, jonka sanottiin olevan aitoelämänlangan ja se oli syvän violetti.
Ehkä vähän liilahtava kukan keskeltä.
Se oli oikein kaunis, köynnös ja rehoitti kuin hullu.
Itämisajasta ja muista kysymistäsi asioista en tiedä mitään.
Ei paljon auttanut sua ? Sorit. - Suomessa menestyvä
laji ollenkaan ? koska kukaan ei edes tiedä siitä.
Mustasilmäsusanna on mun korvike-ehdotus.- ellit
Aitoelämänlangoissa, Ipomoea purpurea, on montaa eri väriä ja ne ovat täällä aina yksivuotisia,siemenistä kasvatettavia,joten myös kaikki menestyy Suomessa.
Katsoppa ja klikkaile nämä Ipomoea purppurea:n nimet ja kuvat,todella kauniita värejä ja niiden perusteella voit vaikka tilata täältä:
http://seeds.thompson-morgan.com/uk/en/search?search=ipomoea purpurea
- -Päivänsini-
Ostin joskus pussillisen siemeniä, siinä oli kahden värisiä siemeniä ja kukista tuli kaikenlaisia punaisia, vaaleanpunaisesta tummaan liilaan.
Itämisaika on muuten tosi lyhyt, pari kolme päivää niin ettei kannata kovin aikaisin kylvää, muuten on hukassa köynnösvyyhtien kanssa ennenkuin kesä tulee.- sekä myös
itämistiedoista ! En ole koskaan tilannut ulkomailta.
Mitkä ovat kokemukset, onko enemmän vaihtoehtoja ?
Kallimpaa vai halvempaa ? - -Fanny-
sekä myös kirjoitti:
itämistiedoista ! En ole koskaan tilannut ulkomailta.
Mitkä ovat kokemukset, onko enemmän vaihtoehtoja ?
Kallimpaa vai halvempaa ?Tilailen itse seemnemaailmasta, virolaisesta nettikaupasta siemeneni. Suosittelen. Todella halpaa. Myös aitoelämänlankaa löytyy useissa eri värivaihtoehdoissa halvalla.
- enkä Laihialta
-Fanny- kirjoitti:
Tilailen itse seemnemaailmasta, virolaisesta nettikaupasta siemeneni. Suosittelen. Todella halpaa. Myös aitoelämänlankaa löytyy useissa eri värivaihtoehdoissa halvalla.
minulla on varaa tukea suomalaisia firmoja ja suomalaista työtä, eikä siemenpussit paljon mitään maksa edes.
- -Fanny-
enkä Laihialta kirjoitti:
minulla on varaa tukea suomalaisia firmoja ja suomalaista työtä, eikä siemenpussit paljon mitään maksa edes.
Kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Siinä tapauksessa jos siemenpusseja on useita kymmeniä erilaisia niin sillä alkaa olla jo selkeä ero maksaako pussi sen 3 euroa vai 30 senttiä.
Lieko Suomessa edes mitään siemeniä varsinaisesti tuotetaan. Kyseessä on ulkomailta tilatut siemenet, joita suomalaiset firmat kauppaavat etenpäin ja ottavat voitot välistä.
Jos haluaa eksoottisia tai harvinaisempia kasveja niin suomalaisilta firmoilta ei tahdo niitä edes listoiltaan löytyä. Hyvänä esimerkkinä juuri ipomea purpurean eri värimuunnokset. Suomalaisilta sivuilta et löydä kuin perusvärejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569