Löytyykö kuvia lami-veneistä. Eritoten mallista 440? Yritin etsiä, mutta en löytänyt mistään. Olen itse ostamassa venettä (en ole vielä varma merkistä). Perheellä oli joskus aikoja sitten tuollainen, ja kerkisin kiintyä siihen. Nyt on vaan niin että minulla ei ole tarkkaa muistikuvaa veneestä, olisi mukava nähdä millainen se "oikeasti" on.
Kuvia
3
3637
Vastaukset
- Sörsselssön
Lami 425
http://www.bbc.ee/pic.php?id=159
Onpa vaikea juu löytyy kuvaa 440 mallista. - Tsäk Tsäk
Ähtäriläinen Muovilami Oy on tainnut keskittyä nykyisin ennemminkin lujitemuovisiin oviin ja jättää veneiden tekemisen muille. Käytetyn Lami-veneen tietenkin voi onnistua löytämään.
Vanhin hallussani oleva VENE-lehden markkinakatsausnumero on v:lta 1988. Sieltä löytyvät kuvat Lami 440 GTX -veneestä (250 kg, 20.800 mk sen ajan rahaa) ja Lami 440 RX:stä (210 kg, 16.100 mk). Molempien pituus 4,39 m ja leveys 1,70 m. GTX:n kantavuudeksi ilmoitetaan 4 hlöä / 500 kg, RX:n 5 hlöä / 520 kg. GTX:n moottorisuositus 40-60 hv (optimi 50 hv), RX:n 30-50 hv (optimi 40 hv). Moottori voi olla kummassakin joko lyhyt- tai pitkärikinen.
Valitettavasti minulla ei ole tällä hetkellä toimivaa skanneria, joten en saa kuvia lehden sivuilta sähköpostiin liitetiedostoiksi.- Tsäk Tsäk
Jos verrataan lehden 440-kuvia tuohon Sörsselssönin netistä löytämään eestiläiseen 425-kuvaan, niin ulkopintojen muodot ovat jokseenkin samannäköistä limilautaimitaatiota. 440:n keulakansi on hieman pidempi kuin 425:ssä, keulakaide on samantyyppinen. Suurin ero on 15 cm:n pituuseron ohella se, että 440:ssä on heti keulakannen perässä leveä tuulilasi ja ohjaus sen takana, kun taas 425:ssä on vain toispuoleinen ohjauspulpetti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331