Onhan luomamaito pastöroitua maitoa? Eli saa huoletta juoda? Vatsa tuntuu kestävän sitä paremmin kuin maitojuomaa ja sitä maitoa pitää käsittääkseni lipittää aika paljon..
Luomumaito
6
379
Vastaukset
- valion..
luomumaidot on pastöroituja, mutta niihin ei ole lisätty d-vitamiinia ollenkaan. ja se kun vaikuttaa tuohon kalsiumin imeytymiseen, niin sen saannista on huolehdittava. ittelläkin nää "pakolliset" d-vitamiinit lojuu jossakin enkä niitä muista koskaan ottaa:D
- mv.
Minäkin tunnen sellaisia henkilöitä joille ei käsitelty maito sovellu. He noutavat suoraan karjatilalta maitonsa (on sanan varsinaisessa merkityksessä luomumaitoa). Valitettavasti tälläisellä maidolla on säilyvyys ongelma. Toinen ongelma on löytää sellainen karjatila joka on valmis myymään maitoa suoraan. Oletko kokeillut tavallista piimää?
- luomumaitoa..
mv. kirjoitti:
Minäkin tunnen sellaisia henkilöitä joille ei käsitelty maito sovellu. He noutavat suoraan karjatilalta maitonsa (on sanan varsinaisessa merkityksessä luomumaitoa). Valitettavasti tälläisellä maidolla on säilyvyys ongelma. Toinen ongelma on löytää sellainen karjatila joka on valmis myymään maitoa suoraan. Oletko kokeillut tavallista piimää?
jos ei ole luomutilalla tuotettua. elikkä elukoiden olisi pitänyt mättää naamaansa luomurehua ymym..ja sehän on pastöroimatonta maitoa, eli sen takia sitä taas ei periaatteessa raskaana ollessa pitäisi juoda. ja tilat eivät saa myydä maitoa ulos tilalta omin päin, hygieniasyistä ja koska silloin osa menee ohi kirjanpidon. vaikka varmasti monet tilat näin tekevätkin..ternimaitoa taas saattaa saada imaiseksikkin, jos tilalla lehmämäärä on suuri ja sitä tulee ylimääräistä, eli eivät pakasta sitä varmuuden vuoksi..sitä kun ei tankkiin voi lypsää. mutta siinäkin on tuo pastöroimattomuus ongelmana, tietty.
- ???
mv. kirjoitti:
kolmas ongelma on se, ettei suoraan tilalta ostettua maitoa ole pastöroitu ja se onkin aika iso ongelma.
- tulivuori86
hyvä kun maha kestää, kenenpä kestäisi maitojuomaa.
itse lipitän täysmaitoa sekä navetta maitoa =) - ap.
Niin, enpä olekaan ajatellut, ettei luomumaidossa ole lisättyä D-vitamiinia. Voi hemmetti.
Mun aamupala koostuu nykyisin mustikoista, mansikoista (olen allergikko ja yritän "kyllästää" itseni luonnollisilla c- yms vitamiineilla, jotta tulokas säästyisi tältä vaivalta..), myslistä ja A -jogurtista ja sitä jogurttia vatsa kestää tosi hyvin. Luulen vain, että se ei riitä korvaamaan maitoa. Noh, jos sitä vuorottelee luomamaidon ja maitojuoman kanssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741