Terve,
Onko kellään tietoa noista kovametalliteristä? Saako pikkaseen mökkisahaan (Partner 351), paljo maksaa ja toimiiko? Olis multasia kantoja silvottana, ja nyt joutuu tankillisella viilaamaan 4-8 kertaa. Sakuissa näytti olevan webissä tarjolla Stihlin rapid duro teriä, ainakin vaikutti kiinnostavalta. Kellään siis kokemuksia?
Kantojen sahaus kovametalliterällä
13
8720
Vastaukset
- mulle ja
Miltä sivulta löysit tosta tietoa?? kuulostaa erittäin kiinnostavalta masinalta.
- Parner 351
tuolta lyötyy:
http://www.stihlusa.com/chainsaws/types.html
Stihlin katastrofi sahassa olis kaikista kovin terä, hintaa vaan paketille 1800 euroo:
http://www.vainikkaoy.com/cgi-bin/moottorisahat/lista.cgi#Stihl18
- mika5
kainuussa yksi firma myy kyseistä ketjua, ja taitaa häneltä saada myöskin samaa moottorisahan ketjua mitä pelastuslaitos käyttää.ostettiin pilke koneeseen kovempi ketju varalle. laita sähköpostia [email protected] niin laitan sen firman tiedot sitten sinulle(hinta on sitten aika lailla kalliinpi mitä normi ketju maksaa)
- jo tiedossa
Jos kovametalli on sitä luokkaa jota käytetään sorvin ja kiviporien terissä, on teroitus enemmän kuin hankalaa. Moottorisahan teräkulmat on niin loivia, että pienikin kivi murtaa terän, varsinkin jos kivi lähtee liikkeelle. Tällaisiin teriin ei pysty muu kuin piikarpiidi tai timantti. Itse olen kyllä käyttänyt raivaussahassa kovametalliterää, johon se sopii mainiosti, varsinkin kun itsellä on teroitusvehkeet. Sorvari
- maksaa raivuriin
kovapalaterä?
- kuin mikä
maksaa raivuriin kirjoitti:
kovapalaterä?
Olen käyttänyt ihan tavallista käsi pyörösahan terää, mahdollisimman ohutta. Ohut siksi, että leikkaa kevyemmin ja on halvempi. Tässä on vain se pahapuoli, että reikä on pyörösahassa liian iso. Minulle se ei ole ongelma, koska on sorvi jolla tein sovitusrenkaan. Ei tarvii teroittaa ennen kuin osuu kiveen pahasti, ei pelkkä kiveen hipaisu tee mitään.
kuin mikä kirjoitti:
Olen käyttänyt ihan tavallista käsi pyörösahan terää, mahdollisimman ohutta. Ohut siksi, että leikkaa kevyemmin ja on halvempi. Tässä on vain se pahapuoli, että reikä on pyörösahassa liian iso. Minulle se ei ole ongelma, koska on sorvi jolla tein sovitusrenkaan. Ei tarvii teroittaa ennen kuin osuu kiveen pahasti, ei pelkkä kiveen hipaisu tee mitään.
sit kun siitä kovapala terästä lentää se kova pala irti, taitaa mennä aika syvälle jalkaan jos siihen osuu. Lähtee n. 70-100 metriä sekunnissa riippuen sahasta ja terän halkaisijasta. Itse en käyttäis raivaus sahassa kovapala terää, normi terällä pärjää. Ei sillä ole tarkoitus kiviä ja maata pieniä, jos niin tapahtuu sit on töyskentely tavoissa jotain pielessä. Vähän kun harjoittelee sahan käyttöä niin ei se maahan osu..
- räjäyttämällä?
saako niin enää tehdä?
tulisi hakkeeksi samalla kun pistää kunnon paukun- ei..
sillä ei ole väliä, koska räjäyttäminen tulee liian kalliiksi. Lisäksi kannon kappaleet joutuu keräämään naapurin pellolta tai metsästä. Sähkönallit ja räjähteet on hinnaltaan ihan toista luokkaa mitä ne oli aikanaan, jolloin niitä ostettiin rautakaupoista. Mullakin oli aikoinaan ”kotilaturin” paperit, mutta tällaisia ei nykyään taida enää saada.
- KANTOJYRSIMELLÄ
siistein tapa poistaa kannot,on jyrsiä ne pois kantojyrsimellä,ei pilaa nurmikkoa,kantoa ei tarvitse kuljettaa mihinkään,vaan siitä tulee maanparannusainetta,erittäin siisti jälki.Kantojyrsinpalveluja tarjoaa usea yriyts ympäri suomea
- asia mies
Voi vattu nyt taitaa olla niinet sun hoppy sahaan ei saa tuota kovapalaketjua kun sun sahassa on väärä ketju jako eli 3/8
- kovapala
Stihl valmistaa 3/8 jakoista kovapala ketjua, eli saatavissa myös tuohon partneriin. voidaan tehdä rullatavarasta mitä pituuksia tarvitsee.
- turhaatahkota
Leikkimistä. Meillä kävi mökillä sysmäläinen varakonemies.fi -firma ottamassa 30 kantoa pois. Sitä ennen oli poltettu muutama laippa ja puoli tusinaa ketjuja...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754851
- 494773
- 753554
- 502818
- 602521
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274