McDonald

sjash

Kysyisinkin, kuinka moni raskaana olevista on käynyt syömässä mäkkäri ruokaa? Itselläni kamala himo saada BicMac hampurilaista.. Eihän siinä ole muuta väärää kun se majoneesi, ja tuskin täällä sairastuu oliko se nyt listeriaan.. Uskallanko käydä syömässä?

45

14850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina näitä

tyhmiä kysymyksiä. Mikä ihme teitä vaivaa kun joa asiasta kannetaan huolta? Mitä ihmettä siinä majoneesissakaan on vikana, ei mene mulla jakeluun?! Itse syön raskaana ainakin ihan samaa ruokaa kuin muutenkin.

• tosi tarkkaan...

... sillä ei voi tietää mitä kaikkia myrkkyjä siellä on. Ja hampurilaisen välissä voi vaania vaikka mitä - ei pelkästään listeriaa! Ja kaiken lisäksi tukisit vielä raskaana ollessasi globaalia roskaruokaketjua. Hyi että!

* * * * *

Mistä näitä sikiää?

• ei ole

kiellettyjen ruokien listalla tietääkseni. Enkä ole kuullut että kukaan suomessa olisi listeriaa saanut mäkkäristä tai hesestä..?
      Itse olen syönyt hampurilaisia enemmän kuin koskaan nyt raskaana.. ruokahalu mennyt mutta jotain täytyy syödä.

• eihän

se majoneesi ees ole "kiellettyjen" listalla..

listeria on vaikeempi saada kun jäädä auton alle!!=D

itte en oo välttäny yhtään mitään no ihan 100% maksaa en oo syönny ja mun vauva voi hyvin...

• tietääkseni

Minun tietojeni mukaan majoneesi mikä sisältää raakaa kananmunaa on kielletyllä listalla..

• pelottaa minkalaisia äitejä...
        tietääkseni kirjoitti:

Minun tietojeni mukaan majoneesi mikä sisältää raakaa kananmunaa on kielletyllä listalla..

ihan totta puhut.

musta on kamalaa miten välinpitämättomästi täällä monet suhtautuu tärkeisiin asioihin, kuten lapsensa terveyteen!!!! se listeria voi kuule kerrasta iskeä, ja sitten on turha itkeä jälkeenpäin (voi lapsi parkojanne)!!! ja ette raskaana ollessa edes keskity oikean, terveellisen ruuan nauttimiseen, ja lapsen ravitsemiseen, vaan ahdatte täyttä prosessoitua roskaa suuhunne omahyväisinä!

ei siinä, kyllä hampparin toki voi ahmia (kohtuudella), mutta kun tulee juttua että "mikään muu ei maistu" !?!?

tartteeko hankkiutua raskaaksi, jos ei sitten ole valmis kantamaan suurta vastuuta omasta lapsestaan ja hänen terveydestään? kyllä nyt herranjumala pienestä listasta "kiellettyjä ruokia" voi pidättäytyä sen 9KK ! ! ! ! ! !

ps. en ole vauhkoilija, vaan ärsyyntynyt äiti!

• nämä
        tietääkseni kirjoitti:

valmismajoneesit ole sen verran puhtaita säilykkeitä ja lisäksi täynnä säilöntäaineita ettei pilaannu millään. Kai ne jotenkin "säteilytetään" säilönnän yhteydessä...

Itse jos tekee kotona majoneesia, on eri juttu.

Söin kyllä kääretorttutaikinaa leipoessani eikä tullut mieleenkään että pitäis varoa.

Mistään en tuommoista listaa löydä että majoneesia pitäis Suomessa varoa.
        Raaka liha & kala ja pastöroimattomat maitotuotteet mainitaan.

• tekstiä!
        pelottaa minkalaisia äitejä... kirjoitti:

ihan totta puhut.

musta on kamalaa miten välinpitämättomästi täällä monet suhtautuu tärkeisiin asioihin, kuten lapsensa terveyteen!!!! se listeria voi kuule kerrasta iskeä, ja sitten on turha itkeä jälkeenpäin (voi lapsi parkojanne)!!! ja ette raskaana ollessa edes keskity oikean, terveellisen ruuan nauttimiseen, ja lapsen ravitsemiseen, vaan ahdatte täyttä prosessoitua roskaa suuhunne omahyväisinä!

ei siinä, kyllä hampparin toki voi ahmia (kohtuudella), mutta kun tulee juttua että "mikään muu ei maistu" !?!?

tartteeko hankkiutua raskaaksi, jos ei sitten ole valmis kantamaan suurta vastuuta omasta lapsestaan ja hänen terveydestään? kyllä nyt herranjumala pienestä listasta "kiellettyjä ruokia" voi pidättäytyä sen 9KK ! ! ! ! ! !

Sinä et mitenkään voi tietää millainen pahoinvointi jollain on, ja silloin ei ruoka ehkä maistu. Jos vaihtoehtoina on kuivuminen ja tiputukseen joutuminen tai syödä sitä minkä alas saa, niin kumpi parempi...

Alkuvaiheessa alkio/sikiö ottaa kyllä tarvitsemansa ravintoaineet vaikkei äiti söisi yhtään mitään.

Itse olin melkoinen terveysintoilija ennen raskautta joten tiedän kyllä mitä pitäisi syödä...

Taidat olla joku teini joka vahingossa pamahti paksuksi, kun tuollaisia kirjoittelet...

• entäs sitten
        tekstiä! kirjoitti:

Sinä et mitenkään voi tietää millainen pahoinvointi jollain on, ja silloin ei ruoka ehkä maistu. Jos vaihtoehtoina on kuivuminen ja tiputukseen joutuminen tai syödä sitä minkä alas saa, niin kumpi parempi...

Alkuvaiheessa alkio/sikiö ottaa kyllä tarvitsemansa ravintoaineet vaikkei äiti söisi yhtään mitään.

Itse olin melkoinen terveysintoilija ennen raskautta joten tiedän kyllä mitä pitäisi syödä...

Taidat olla joku teini joka vahingossa pamahti paksuksi, kun tuollaisia kirjoittelet...

äidit joilla oli paha olo ennen kuin herra McDonald meni keksimään hampurilaisen? Ovat hekin jotain syöneet ja luultavasti paljon terveellisempää kuin hamppari.. Roskaruuassa silloin tällöin ei ole mitään pahaa, itsekin käyn välillä hampurilaisen vetämässä pahimpaan kiireeseen. MUTTA minun mielestäni raskautta/etomista ei tarvitse käyttää tekosyynä, että voi joka päivä hesessä käydä. Mutta omapahan on leviävä perseesi ja hupeneva vitamiinivarastosi..

• tietää oikeasta
        entäs sitten kirjoitti:

äidit joilla oli paha olo ennen kuin herra McDonald meni keksimään hampurilaisen? Ovat hekin jotain syöneet ja luultavasti paljon terveellisempää kuin hamppari.. Roskaruuassa silloin tällöin ei ole mitään pahaa, itsekin käyn välillä hampurilaisen vetämässä pahimpaan kiireeseen. MUTTA minun mielestäni raskautta/etomista ei tarvitse käyttää tekosyynä, että voi joka päivä hesessä käydä. Mutta omapahan on leviävä perseesi ja hupeneva vitamiinivarastosi..

raskauspahonvoinnnista yhtään mitään. Jos oksentaa sellaiset 20 kertaa päivässä, niin ei tosiaankaan perse leviä, vaikka jossain välissä jonkun hampurilaisen söisikin. Neuvolan ohje voimakkaaseen raskauspahoinvointiin oli, että syö mikä ikinä vaan menee alas ja mielellään pysyykin vielä sisällä. Itselläni tippui paino kolmessa kuukaudessa raskauden alussa 18 kiloa ja olin alunperinkin normaalipainoinen (lähtömitat 165 cm ja 58 kg, alimmillaan 165 cm ja 40 kg).

Ei muuten ole mitenkään sanottua, että ne äidit ennen McDonaldia olisivat mitään syöneet pahimmissa pahoinvoinneissaan. Minua ei edes McDonald pelastanut, en siis tosiaankaan saanut mitään alas, viimeistään puolessa välissä lähti jo takaisin päin. Jos olisin pystynyt niitä hamppareita syömään, niin olisin sen taatusti tehnyt mieluummin kuin viettänyt viikkoja sairaalassa tiputuksessa. Tai jos siellä tiputuksessa olisi tullut olo, että tartteis hampparia, niin jo olisivat tilanneet mulle mäkistä.

Ärsyttää yli kaiken tuo ennen mentiin suoraan synnyttämästä lypsylle jne jutut. Niin tehtiin ennen (ja kuolleisuus oli sen mukaista). Silloin ennen Suomi oli kehitysmaa ja silloin oli pakko elää sen ajan mukaisesti. Nykyäänkin jotkut syntyvät ilman käsiä tai jalkoja, joten eikös tasapuolisuuden vuoksi kaikki olla käyttämättä käsiä tai jalkoja? Eikös ole aika luonnollista ja järkevää huomioida vain ne omat rajoituksensa ja antaa toisten pärjätä ominensa vertailematta turhaan.

Tuskin niillä entisaikojen äideilläkään mitään helppoa on ollut. Miksi ei meillä saisi nyt olla helpompaa, jos se suinkin on mahdollista.

Ja tuo alkuperäisen "muuta ei tee mieli"- kommentti ei ole tulkittavissa niin, ettei hän mitään muuta edes yritä syödä. Hän ei ilmeisimmin ole kertaakaan siellä mäkissä käynyt kun kerran miettii, että uskaltaako sinne mennäkään. Jos yhdeksään kuukateen ei tee mieli muuta kuin hampparia, niin ei se tarkoita, ettei yhdeksään kuukauteen mitään muuta syö. Se vaan tarkoittaa, ettei tee mieli.

• oma on asiani,
        entäs sitten kirjoitti:

kannattaisi vähän ajatella mitä laukoo...

Aina ei asiat ole niin mustavalkoisia, jos joku sanoo syövänsä hampurilaisia ei se tarkoita että joka päivä ja pelkästään!

Huh kuinka kypsymättömiä ihmisiä, ja vielä odotuspalstalla, jossa pitäisi olla äidiksi tulevia naisia..

Mitenkähän tosiaan ennen vanhaan kun ei ole ollut vihanneksia ja hedelmiä talvella saatavana, leipää, voita ja pottua ovat syöneet ja kummasti hengissä selvinneet.

Huolehdi vain omasta perseestäsi ja kasva aikuiseksi. Jos olet tyytymätön itseesi ja elämääsi, älä pura omaa pahaa oloasi täällä keskustelupalstoilla.

Jos ärsyynnyt jo siitä että joku syö hampurilaisia, miten ihmeessä kestät lapsen kanssa? Oletko niitä pää punaisena raivoavia äitejä, jotka vihaavat kaikkia ja kaikkea?

• häiritse
        oma on asiani, kirjoitti:

kannattaisi vähän ajatella mitä laukoo...

Aina ei asiat ole niin mustavalkoisia, jos joku sanoo syövänsä hampurilaisia ei se tarkoita että joka päivä ja pelkästään!

Huh kuinka kypsymättömiä ihmisiä, ja vielä odotuspalstalla, jossa pitäisi olla äidiksi tulevia naisia..

Mitenkähän tosiaan ennen vanhaan kun ei ole ollut vihanneksia ja hedelmiä talvella saatavana, leipää, voita ja pottua ovat syöneet ja kummasti hengissä selvinneet.

Huolehdi vain omasta perseestäsi ja kasva aikuiseksi. Jos olet tyytymätön itseesi ja elämääsi, älä pura omaa pahaa oloasi täällä keskustelupalstoilla.

Jos ärsyynnyt jo siitä että joku syö hampurilaisia, miten ihmeessä kestät lapsen kanssa? Oletko niitä pää punaisena raivoavia äitejä, jotka vihaavat kaikkia ja kaikkea?

ollenkaan mitä muut tekevät. Kuulostaa vaan tekosyyltä kuten sanoin.. On vaan niin vaikea uskoa etten MIKÄÄN muu maistu.

• kananmunaa
        tietääkseni kirjoitti:

Teollisesti valmistetuissa majoneeseissa "raaka" kananmuna on iskukuumennettu tai muulla tavoin käsiteltyä. Eikä tosiaan suomessa muutenkaan ole kotimainen raaka kananmuna kiellettyjen ruoka-aineiden listalla.

Jokainen tietysti on vapaa tekemään omaa kiellettyjen aineiden listaansa, parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta järkeänsä ei kannata menettää raskaana ollessa. :)

• sun uskosta..
        häiritse kirjoitti:

ollenkaan mitä muut tekevät. Kuulostaa vaan tekosyyltä kuten sanoin.. On vaan niin vaikea uskoa etten MIKÄÄN muu maistu.

on tässä kyse. itelle maistu alkuraskaudesta vain mandariinit, viili ja vissyvesi. jos et pahoinvoinnista mitään tiedä, miksi tänne vastaat?

• Äitykkä -82
        sun uskosta.. kirjoitti:

on tässä kyse. itelle maistu alkuraskaudesta vain mandariinit, viili ja vissyvesi. jos et pahoinvoinnista mitään tiedä, miksi tänne vastaat?

Ei voi muuta kun nauraa... siis näille ketkä moittii äitejä epäterveellisen ruoan syömisestä! Haluaisin oikesti tavata tälläsen ihmisen! Kuinkahan päästään sekaisin mahtaa olla noin niinkun muissakin arjen asioissa?! Näiden lapset ei todennäköisesti tule koskaan saamaan hampurilaisateriaa tai viikonloppunameja...sehän on myrkyllistä kasvavalle elimistölle!!! Eiks je?! Sääli oikeesti näiden vauhkoojien jälkeläisiä. Ymmärrän että kun raskaana ollessa painoa alkaa oleen kertyny parikymmentä kiloa, että sitte sanotaan et koitas hiukan rajottaa roskaruokaa mutta oletteko vauhkoojat nähneet nämä kyseiset roskaruoan syöjät niin että voisitte todeta heidän olevan jo siinä kunnossa että kannattaisi alkaa syömään ainoastaan terveellisesti? Voin kertoa että varmasti suurin osa äideistä jotka hamppeja syö, syös myös terveellistä ruokaa, ja itelleni tulee ainakin jo ihanan hyvä mieli kun oikeen tekee hamppia mieli ja sitten pääsee puputtamaan sitä naama majoneesissa=) Sallikaa nyt sentään jotain nautintoja ihmiselle vaikkei ne kaikkein terveellisimmästä päästä oliskaan!! Ja sitten toi panikoiminen mitä uskaltaa syödä...RAUHOITTUKAA!!!! Kyllä täällä suomessa kuulkaa aika pitkälti saa syödä mitä mieli tekee ihan ilman sikiön vahingoittumista!

• pelottaa minkalaisia aiteja...

ihan totta puhut.

tuohon eiliseen viestiini vaan sen verran etten todellakaan ole mikään teini, enkä ensimmäistä kertaa raskaanakaan.

minusta on täysin loogista noudattaa annettuja "ohjeita" miten parhaiten suojella omaa lastaan. jos oksettaa sitten muka niiiiiiiiiin koko ajan että vaan hampparit menee alas niin just joo, en usko hetkeäkään tommosta soopaa. mikset kokeilisi niitä normaaleja vaihtoehtoja pahoinvointiin? ;)

ja kuten sanoin, saa mäkkärissä käydä, mutta siella ainiaan istuminen on kyllä äidin täyttä itsekkyyttä ja laiskuutta.

ps. kyllä meillä lapsetkin saa herkkuja, mutta kaikkea kohtuudella, ja terveelliset ruuat aina ovat ensisijalla, AINA "vaikka kuinka tekisi mieli" !!!!!!

• miksi vielä
        pelottaa minkalaisia aiteja... kirjoitti:

tuohon eiliseen viestiini vaan sen verran etten todellakaan ole mikään teini, enkä ensimmäistä kertaa raskaanakaan.

minusta on täysin loogista noudattaa annettuja "ohjeita" miten parhaiten suojella omaa lastaan. jos oksettaa sitten muka niiiiiiiiiin koko ajan että vaan hampparit menee alas niin just joo, en usko hetkeäkään tommosta soopaa. mikset kokeilisi niitä normaaleja vaihtoehtoja pahoinvointiin? ;)

ja kuten sanoin, saa mäkkärissä käydä, mutta siella ainiaan istuminen on kyllä äidin täyttä itsekkyyttä ja laiskuutta.

ps. kyllä meillä lapsetkin saa herkkuja, mutta kaikkea kohtuudella, ja terveelliset ruuat aina ovat ensisijalla, AINA "vaikka kuinka tekisi mieli" !!!!!!

jatkat jankkaamista? Painu takaisin sinne mustavalkoiseen maailmaasi, jossa huonot raskaana olevat naiset "istuvat ainiaan mäkkärissä" ja ärsyynny jostain muusta kuin täällä olevista kirjoituksista.

• kuule!!!

ihan totta puhut.

tiesitkö että listeria SAATTAA AIHEUTTAA keskenmenon... siihen on lääke...

• miss fitness
        entäs sitten kirjoitti:

älä sä syö mäkkärissä!! jos joku kehtaa mulle valittaa että missä ja mitä syön niin mähän voin kieltää sitä kävelemästä autotien yli!! tai olla hengittämättä, tai istumatta omalla sohvalla!!

tiesittekö että ihminen sisältää n.150-400 eri myrkkyä!! jotka on tullut meijän elimistöön huonekaluista, vaatteista.. voi ei nyt on pakko tehä abortti enhän mä voi vaarantaa lastani kun tällänen läski ja myrkyllinen kroppa on mulla!!

• pelottaa minkalaisia aiteja...

ette varmaan myoskaan ota foolihappoa, koska se on aivan turhaa hysterisointia................?

• th...
        häiritse kirjoitti:

täytyy nyt ilmaista omakin mielipiteeni asiaan..kyllä se vaan joskus on niin ettei mikään muu maistu tai mee alas. itse oksensin ensimmäiset 4 ja 1/2kk raskaudestani ja mitään muuta en saanut alas kuin näkkileipää ja ranskalaisia. ei siinä vaiheessa ajatellut onko ne terveellistä vai ei kunhan jotain sai alas. mulle ainakin lääkäri sanoi että parempi syödä ihan mitä vaan saa pysymään alhaalla kuin ei mitään. niin ja kokelin kyllä kaikkia inkivääritabuja sun muita mutta eipä nuo auttnut.

• sinä onneton,

ette varmaan myoskaan ota foolihappoa, koska se on aivan turhaa hysterisointia................?

en edes viitsi sulle kertoa mitä syön, ja mitä vitamiineja otan. Olen käynyt 3-4 krt alkuraskauden aikana hesessä, joka on kaksi kertaa enemmän kuin normaalisti vuoden aikana, vaikka eihän asia millään tavalla sinulle kuulu.

Jos tämä tekee minusta huonon äidin niin voi voi.

Ole sinä niin täydellinen ja mahtava kuin haluat ja anna meidän muiden olla mitä olemme.

• taapukka77
        sinä onneton, kirjoitti:

en edes viitsi sulle kertoa mitä syön, ja mitä vitamiineja otan. Olen käynyt 3-4 krt alkuraskauden aikana hesessä, joka on kaksi kertaa enemmän kuin normaalisti vuoden aikana, vaikka eihän asia millään tavalla sinulle kuulu.

Jos tämä tekee minusta huonon äidin niin voi voi.

Ole sinä niin täydellinen ja mahtava kuin haluat ja anna meidän muiden olla mitä olemme.

et siis ota sitä foolihappoa.

• mitä otan.
        taapukka77 kirjoitti:

et siis ota sitä foolihappoa.

En edes viitsi vastata.

Nämä on just näitä anorektikko äitejä, jotka ei uskalla syödä hampurilaista, mutta tupakka suussa työntelevät vaunuja tuolla...

• ...........................
        mitä otan. kirjoitti:

En edes viitsi vastata.

Nämä on just näitä anorektikko äitejä, jotka ei uskalla syödä hampurilaista, mutta tupakka suussa työntelevät vaunuja tuolla...

ihmeellisen skitso olet! miksi sitten MUKA otat foolihappoa? ilman sitä riskit ovat minimaaliset... sehän sopisi sinun ajattelutapaasi!

itse en polta. enkä ole anorektikko. älä vauhkoa vaan häviä jo mäkkiin siitä.

• kirjoittajat.
        ........................... kirjoitti:

ihmeellisen skitso olet! miksi sitten MUKA otat foolihappoa? ilman sitä riskit ovat minimaaliset... sehän sopisi sinun ajattelutapaasi!

itse en polta. enkä ole anorektikko. älä vauhkoa vaan häviä jo mäkkiin siitä.

En ole kirjoittanut mitään minimaalisista riskeistä. Enkä ymmärrä miksi ketään kiinnostaa toisten syömiset ja vitamiinit! Siksi en niistä täällä ala kertomaan.

Ainoa skitso täällä on "ärsyynynyt äiti" joka arvostelee ihmisten "hankkiutumista raskaaksi" jos he sattuvat silloin tällöin käymään hampurilaisella. Hampurilaisen syönti raskaana= Aivan Kamala Rikos.

• tärkein ravintoaine

sikiölle!!!! se on erittäin tärkeetä saada sitä varsinkin raskauden alussa

• majoneesia!

Pyydät vaan niin tekevät sulle majoneesittoman purilaisen. Ei sitten tarvi pelätä saavansa kuolemantautia tai sun muuta myrkytyksiä...

• .......

on se kumma kun terve järki puuttuu näiltä raskaana olevilla.sumenee ajatuksen kulku täysin.syökää mitä mieli tekee.helv*tin kielletyt listat..moisesta kuuluukkaan.ja mäkkäris ei muutenkaan pidä ruokailla!!!!

• menen juuri

mäkkärille, nam! Käyn kerran viikossa mäkkärillä ja välillä pitsalla tai muussa ravintolassa. Syökää te muut neuvolan listan mukaan ja kärvistelkää peloissanne. Graavikalaakin laitan kerran-pari kuukaudessa itse, ja kylmäsavulohta ostan siinä vlissä kaupasta. Eipä ole kuolemantauti vielä iskenyt tähän ikään ja raskauteen mennessä.

• teille...

1. Raaka kananmuna ei ole kiellettyjen listalla, kysyin juuri neuvolasta.

2. Kananmunasta ei voi saada listeriaa, vaan hyvin harvoissa tapauksissa salmonellan.

• Huhuhuhuhuhuuuuuu

....niin salmonellaa voi sitten saada, ja se on sitten ihan ok vai? Voi JESSUS!!!!!!
        Kyllä, se vain HARVOISSA tapauksissa iskee, mutta haluatteko todella ottaa sen riskin? Että ahdatte "tässä tuotteessa saattaa olla salmonellan vaara" ruokia harva se päivä kurkustanne alas!

• rv29

Että ensinnäkin noiden lietsojien kannattaisi ensin ottaa selvää miksi jokin asia on kielletty. En ole nähnyt yhdessäkään listassa mitään raa´asta kananmunasta ja voin vakuuttaa, että olen lukenut varmaan kaiken tiedon mitä netistä voi aiheesta onkia. Siis raskausajan ruokasuosituksista. Itse en ehkä söisi raakaa kananmunaa niin, että tekisin esim. häränsilmiä, mutta majoneesia olen kyllä syönyt hesellä ja tiäs missä.

Ja jos majoneesi raakoinen kananmunineen on kielletty jonkun mielestä niin ettehän sitten syö esim. kaupan perunasalaattia tms. Niissähän on majoneesia ja erikseen jopa mainittu se raaka keltuainen/kananmuna.

Niinpä... ei ole kieletty ei. Eli ap kysyjälle sanon, että mene rauhassa mäkkäriin tai heselle ja syö nemajoneesit.

Ja irvailijoille tiedoksi sekin, että raa´assa kananmunassa ei ole listeriariskiä vaan olematon salmonellariski. Joka on sitten taas aivan eri asia kuin listeria.

Joten ottakaa selvää ennenkuin alatte pilkata typeristä kysymyksistä, kun kerran vastauksenne ovat vielä typerämpiä ja kaikenlisäksi täynnä väärää tietoa.

• ..............................

Mene vaan mäkkäriin mutta vältä mitä haluat. Täällä moni sanoi ettei raakaa kananmunaa suositella, mikä on aivan tosiasia.
      En tiedä onko niissä hampurilaisissa salaattia tai tomaattia, ja onko niitä pesty, niissäkin piilee jotain tai sitten ei. Arpapeliä se on.

Hyvä kun itse ajattelet asiaa järkevästi, etkä vaan mene ja ahmi mitä mieli tekee, viis vei vauvasta, kuten monet täällä kerskuvat ahtavansa napaansa ns. riskiruokia.

• aijbjv<l

"En tiedä onko niissä hampurilaisissa salaattia tai tomaattia, ja onko niitä pesty, niissäkin piilee jotain tai sitten ei. Arpapeliä se on. "

voi vittu!! ei tietenkään niitä pestä!! ei vitun vittu.. säkin oot niin tyhmä.. miten ihmeessä olet ees raskaaksi tullu? pakkohan ton on vahinko olla!
        niissä hamppareissa EI OLE RAAKAA KANANMUNAA!!!

nää ihmiset ketkä pelkää ja välttää kaikkea saa allergia lapsia!! onko kivaa sitten ku teidän hysteerian takia lapsella on hyvin suppea elämä allergioittensa takia!!!!

• peliin

...siis tosiasiahan on, että suurempi riski on jäädä auton alle jne. kun saada salmonella tai listeria. Salmonellan ja listerian voi ihan yhtä hyvin saada kotiruuasta kuin jostain mäkistä. En sano että asiaa pitäisi vähätellä, mutta järjen käyttö on sallittua. Eikä se asia että käy roskaruualla tee kenestäkään huonoa ihmistä tai äitiä :) Enemmän olisin huolissani näistä jotka niin helposti tuomitsevat...

• zero

Kuka teistä vouhottajista kiehauttaa jokaikisen tomaatin ja salaatinlehden? Niissä sitä listeriaa on jos jossakin. Yhtäkään tutkimusta en löydä, missä kerrottaisiin raa'an kananmunan olevan sikiölle mitenkään vahingollista. Omaa järkeä voi ja olisi suotavaa käyttää, mutta nähtävästi osalta odottajista se jonnekin häviää. Ja tiedoksi, että salmonella ei vahingoita sikiötä. Äidille se on tietysti epämukava, mutta sikiön elämää se ei juurikaan häiritse.

• lissu4

Tuskinpa mäkkäri myisi happareita jos heidän majoneesi aiheuttaisi listeriaa ja myrkytyksiä ihmisille. Kuitenkin "perheravintola" Kananmuna ei ole listeria vaarana. Salmonella kylläkin ULKOMAILLA!!! Harvaoin suomessa saa salmonellaa.

Kohtuus kaikessa

Rauhottukaa hyvät ihmiset. Turha arvostella toisia, jokainen tekee minkä parhaaksi katsoo ja ette tiedä toisten elämästä mitään. Joten keskittykää vaan omaan raskauteene ja hyvään oloon.

• koolas

Itse kävin tänään ekaa kertaa raskauteni aikana syömässä mäkissä! :)
      Eihän siinä mitään pahaa ole, mutta liika roskaruoan syönti ei kyll' hyväksikään sikiölle ole.

• bic mac
    • vAuva2015

Mulle sanoivat että suomalaisia kananmunia saa vetää vaikka raakana, suomalaisissa kananmunissa ei salmonella riskiä ole.

• Kanelipuusti

Pakkoko sinne pikaruokalaan on änkeä, jos epäilette hygieenisyyttä tai raaka-aineiden olevan sekundaa. Ei raskaus ainakaan minua tehnyt niin tyhmäksi, etten osaisi tehdä hampurilaisiani kotona ja katsoa, että niihin ei tule mitään vaarallisia ainesosia. Muutenkin vauhkoatte ihan turhaan hormonipäissänne. Montako salmonellaa ja listeriaa olette muka sairastaneet silloin kun ette ole olleet paksuna? Niin, montako koko elämänne aikana?

• Luomuillen

Mä en syö koskaan hampurilaisravintoloissa. Juu ja en ole nyt raskaanakaan, mut jos olisin niin varmaan ajatuskin pikaruuasta saisi laatan lentämään. On se rasvaisen perunan haju niin tökkivää, että.

• entinentyöntekijä

Mäkkiruokaa saa kyllä syödä raskaana ollessa.
      Majoneesit, juustot ja muut ovat turvallisia raskaana oleville.

Terveisin, entinen mäkkäriläinen

• Wräppifani

Mäkkärin omien nettisivujen mukaan esim. wräppien kastikkeet on valmistettu Englannissa ja sisältävät kananmunan keltuaista. Missään ei ollut mainintaa, onko keltuainen pastöroitua. Laitoin mäkkiin palautetta asiasta ja sanoivat tutkivansa asiaa. Pointtini siis oli se, että Suomessa syömäsi Mäkin keltuainen ei välttämättä ole peräisin suomalaisesta kananmunasta. (joita jotkut julistivat täällä turvallisiksi.) Neuvolassa kehotettiin välttämään ulkomaisia pastöroimattomia tuotteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      353
      6465
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3836
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      0
      1330
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      0
      1080
    5. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      97
      1025
    6. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      900
    7. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      866
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      137
      843
    9. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      830
    10. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      9
      827
    Aihe