Vitiligo

keskustelua?

Mihin katosivat kaikki vitiligoa sairastavat? Eikö näin talvella häiritse niin pahasti? Mua ainakin vituttaa kesät talvet...

13

1006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilda-Maria

Vitiligo-keskustelu kiihtyy aina keväällä, kestää syksyyn ja talvella on hiljaisempaa. Talvellakin harmittaa hieman, mutta eniten keväällä, kun muu iho alkaa taas ruskettua ja ympäristö nautiskelee auringonpaisteesta. Ehkä jokin uusi läiskäkin on ilmestynyt talven aikana ja tulee selvästi esiin...(toivottavasti ei sentään). Kohta taas on keskustelua hoidoista ja muusta.

• Hansku83

Vielä sitä täällä ollaan kaikkine läiskineen. Eilen tutkiskelin lantion laikkuja ja ovat onnekseni ehkä pienentyneet tai pigmenttiä on tullut takaisin, mutta sitä vastoin on tullut muutama uusi pieni laikku.
      Ei nuo enää niin häiritse. MInkäs niille mahtaa..Rumia ovat, mut kaikkeen tottuu.

• Kia*

Täällähän sitä ollaan...sama homma, vituttaa oli sitten mikä vuodenaika tahansa..ja laikut vaan näyttää lisääntyvän..

• keskustelua?

Taidanpa soittaa ihotautilääkärille ja kysellä onko mitään uutta...

• Nimetön
        keskustelua? kirjoitti:

Taidanpa soittaa ihotautilääkärille ja kysellä onko mitään uutta...

Moi! Mua ainakin vituttaa suomeksi nämä laikut!! Näitä ympäri kehoa ja lisää tulossa. Tuleva kesä hirvittää, kämmenselätkin valkeat ja rusketun hyvin kesällä. Mitä sanoi lääkäri? Onko uutta?

• keskustelua?
        Nimetön kirjoitti:

Moi! Mua ainakin vituttaa suomeksi nämä laikut!! Näitä ympäri kehoa ja lisää tulossa. Tuleva kesä hirvittää, kämmenselätkin valkeat ja rusketun hyvin kesällä. Mitä sanoi lääkäri? Onko uutta?

Varasin sitten ihan ajan ihotautilääkärille... jos ei ole mitään uutta, ajattelin kokeilla Protopicia uudestaan, viimeksi luovutin parin käyttökerran jälkeen, kun pisteli ja kirveli niin hirveästi, aika on vasta viikon päästä, mutta tottakai infoan tänne, jos kuulen jotain uutta.

• ihostaja
        keskustelua? kirjoitti:

Varasin sitten ihan ajan ihotautilääkärille... jos ei ole mitään uutta, ajattelin kokeilla Protopicia uudestaan, viimeksi luovutin parin käyttökerran jälkeen, kun pisteli ja kirveli niin hirveästi, aika on vasta viikon päästä, mutta tottakai infoan tänne, jos kuulen jotain uutta.

Nyt on viikko protopicia takana 1xpäivä 0,1%, tulokset nolla, iho kutissu kyllä silloin tällöin voimakkaasti mutta ei sillain ettei sitä mies kestäisi. Läikät on genitaalialueella, muutama hiukan isompi ja lukuisia pienempiä, aikas ilkeän näköisiä kun tuo pigmentti muuten tuolla tummempaa kuin muualla kehossa. Läikkät iältään 3-1vuotta. Muualla kehossa läikkiä ei ole käytännössä lainkaan. Tuloksista viikoittain lisää täällä.

• keskustelua?
        ihostaja kirjoitti:

Nyt on viikko protopicia takana 1xpäivä 0,1%, tulokset nolla, iho kutissu kyllä silloin tällöin voimakkaasti mutta ei sillain ettei sitä mies kestäisi. Läikät on genitaalialueella, muutama hiukan isompi ja lukuisia pienempiä, aikas ilkeän näköisiä kun tuo pigmentti muuten tuolla tummempaa kuin muualla kehossa. Läikkät iältään 3-1vuotta. Muualla kehossa läikkiä ei ole käytännössä lainkaan. Tuloksista viikoittain lisää täällä.

Joo laita ihmeessä viestiä onko hoito tehonnut. Ei kyllä varmaan mitään vielä tapahdu viikossa tai kahdessa... malttia, ei se hetkessä ole tullutkaan. Kuuluuko sulla siihen hoitoon Protopicin lisäksi myös valohoitoa? Käväsin myös itse ihotautilääkärillä, ei ollut mitään uusia hoitokeinoja, Protopicia ja valohoitoja vaan :-(

• ihostaja
        keskustelua? kirjoitti:

Joo laita ihmeessä viestiä onko hoito tehonnut. Ei kyllä varmaan mitään vielä tapahdu viikossa tai kahdessa... malttia, ei se hetkessä ole tullutkaan. Kuuluuko sulla siihen hoitoon Protopicin lisäksi myös valohoitoa? Käväsin myös itse ihotautilääkärillä, ei ollut mitään uusia hoitokeinoja, Protopicia ja valohoitoja vaan :-(

Lopetin protopicin tuloksettomana puolentoista viikon jälkeen. Syynä homeopaattiset lääkkeet joita kokeilen. Joten en pysty pistämään ainakaan vielä enempää tuloksia protopicista mutta uskon sen olevan huuhaata vitiligon hoidossa, siis ei toimi ja niin sanoi ihotautilääkärikin että hyvin epätodennäköistä.(toisin sanoen älkää tuhlatko rahojanne ihotautilääkäriin) Kokeilen nyt noita homeopaattisia lääkkeitä. Vitamiinejä/mineraaleja syön kanssa samalla ja yritän juoda enemmän vettä kuin normaalisti, siitähän iho tykkää. Katsotaan nyt jonkinaikaa. Niin ja valohoitoa ei kuulemma voi antaa protopicin kanssa yhtä aikaa.

• Sariella
        ihostaja kirjoitti:

Lopetin protopicin tuloksettomana puolentoista viikon jälkeen. Syynä homeopaattiset lääkkeet joita kokeilen. Joten en pysty pistämään ainakaan vielä enempää tuloksia protopicista mutta uskon sen olevan huuhaata vitiligon hoidossa, siis ei toimi ja niin sanoi ihotautilääkärikin että hyvin epätodennäköistä.(toisin sanoen älkää tuhlatko rahojanne ihotautilääkäriin) Kokeilen nyt noita homeopaattisia lääkkeitä. Vitamiinejä/mineraaleja syön kanssa samalla ja yritän juoda enemmän vettä kuin normaalisti, siitähän iho tykkää. Katsotaan nyt jonkinaikaa. Niin ja valohoitoa ei kuulemma voi antaa protopicin kanssa yhtä aikaa.

lääkkeitä ja penteles lähti vitiligo leviämään ja kovin!... Lääkäri sanoikin kyllä että homeopaattisessa lääkityksessä ensin oireet, oli se sitten mikä tahansa niin pahenevat ja sitten alkavat paranemaan pikkuhiljaa.
        En tiedä... jotenkin sitä pelästyi, kun vitiligo levis niin paljon... ei voinut kuitenkaan tietää miten käy tulevaisuudessa... jätin siis kesken.

• keskustelua?
        Sariella kirjoitti:

lääkkeitä ja penteles lähti vitiligo leviämään ja kovin!... Lääkäri sanoikin kyllä että homeopaattisessa lääkityksessä ensin oireet, oli se sitten mikä tahansa niin pahenevat ja sitten alkavat paranemaan pikkuhiljaa.
        En tiedä... jotenkin sitä pelästyi, kun vitiligo levis niin paljon... ei voinut kuitenkaan tietää miten käy tulevaisuudessa... jätin siis kesken.

Yhdellä tutulla parani vuosien kortisonihoitojen jälkeen toinen ihosairaus homeopaattisella hoidolla. Hänelläkin oireet pahenivat aluksi ja sen jälkeen parani kokonaan. Nyt vuosia ollut terveenä. Nyt kiinnostaisi kenen homeopaatin luona olet käynyt/mitä lääkkeitä/vitamiineja olet syönyt?

• ma-ha
        keskustelua? kirjoitti:

Hei vitiligoa potevat! Olen itse saanut avun Detria Arbutin tuootteesta.Käytän keväällä ennen auringon ottoa kasvoissan.1-1,5kk.ta.Voin huoletta olla auringossa eikä pala iho.Myöskään ei ole lisääntynyt yhtään .Kokeilkaa!!!!

• iho

tietämykseni mukaan juuri silloin homeopaattinen lääke on osunut oikeaan kun kyseiset oireet alussa pahenevat. Kokeilisin todellakin kuurin loppuun jos on käynyt noin onnellisesti että oot homeopaatin kanssa löytänyt oikean lääkkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe