...ja ElonKERJUU vai KORJUU?

8sk74ls

Googletin tuossa bändin vahingossa nimellä ElonKORJUU ja siitä huolimatta päädyin bändin oikeille sivuille.

Onko sanoilla ElonKORJUU ja ElonKERJUU eroa? Lauri Tähkä ja Elonkerjuu on käsittääkseni oikea nimi. Itse käytän muotoa elonKORJUU, kun puhutaan maataloudessa tuosta sadon KORJUUSTA. Korjataan sato talteen... Sanotaanko Pohojanmaalla sitten, että kerätään sato talteen, siitäkö tuo tulee? Puhuin ikuisuuden bändistä "ElonKORJUUNA" kunnes tarkistin asian... Ilmeisesti murrealueet vaikuttavat?

9

1238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin että,

      Se on olonkorjuu.

    • eri yhtye

      Kyseessä lienee kaksi eri bändiä, eikä murrealue:)
      Lauri Tähkä ja Elonkerjuu on yksi yhtye. Toinen Suomessa aikoinaan, ehkä lähinnä 70-luvulta vaikuttanut, oli Elonkorjuu.

      • mielestäni

        murteesta ollenkaan vaan sanaleikin tapaisesta.
        Siinä "kerjätään" elantoa.


      • P@L

        toimii vielä satunaisesti. oon muutaman kerran jutellu basistin kanssa. suunnittelijana samassa työpaikassa, kun mä.


    • Laurista...

      että aivan sama kumpi on oikein, ei kiinnosta vähääkään 4-5 kymmppisten ´rupsahtaneiden akkojen suosikkipoika, ei sitten vähääkään

      • tarkkis

        Kiitos ilmoituksestasi. Yllättävää, että käyt kiekumassa kuitenkin tällä keskustelupalstalla jos sua ei yhtään kiinnosta. Ettet vaan olis kuitenkin Tähkän "kaappi-ihailija", tule rohkeasti ulos vaan...


      • h2o

        Mitä ihmettä täällä sitten koko ajan pyörit jos Tähkä ei kiinnosta???? Sun viestit tuntee vaikka nimimerkkiä vaihdatkin, ääliö!
        Taitaa kovasti kiinnostaa kun jaksat täällä päivystää ja jatkuvasti kommentoida.....


      • ...aiheeseen
        h2o kirjoitti:

        Mitä ihmettä täällä sitten koko ajan pyörit jos Tähkä ei kiinnosta???? Sun viestit tuntee vaikka nimimerkkiä vaihdatkin, ääliö!
        Taitaa kovasti kiinnostaa kun jaksat täällä päivystää ja jatkuvasti kommentoida.....

        elonKERJUU = kerjää elämää, äksöniä, säpinää, siis ELÄMÄÄ! ei mitään maanviljelyspuuhaa!


    • miramert

      no...se on tietty elonkerjuu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      828
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      671
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe