onko poliisin työ

vaarallista?

"Rakennustyömaiden tapaturmia ei ole saatu kuriin ponnisteluista huolimatta. Viime vuonna rakennusalalla kuoli 14 työntekijää."

13

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raksalaiset ja poliisi.

      Rauhanaikana poliiseja on kuollut virantoimituksessa n. 135kpl. Tämä kertoo siitä että poliisit todella ovat alansa rautaisia ammattilaisia ja osaavat myös huolehtia työturvallisuudesta vaikka jokaisessa työvuorossa on tekemisissä väkivallan kanssa.

      Raksalla taas ollaan miten sattuu, puolet työntekijöistä ei ole edes kuullut sanaa työturvallisuus ja toiset 50% ei siitä taas yhtään välitä. Raksalla työskentelee myös paljon nuoria poikia ja täysiä juoppoja jotka jo kadullakin meinaavat jäädä auton alle.

      • ero raksaan

        .... verrattuna.
        Raksallahan sattuu tapaturma, jonka seurauksena työntekijä kuolee työssään. Poliisi taas tapetaan työssään, on aikamoinen ero.
        Poliisi käyttää työssään luotiliivejä/suojaliivejä, jottei tulisi tapetuksi. En ainakaan ole kuullut, että raksalla vielä sellaisia käytettäisiin.


      • siitä että
        ero raksaan kirjoitti:

        .... verrattuna.
        Raksallahan sattuu tapaturma, jonka seurauksena työntekijä kuolee työssään. Poliisi taas tapetaan työssään, on aikamoinen ero.
        Poliisi käyttää työssään luotiliivejä/suojaliivejä, jottei tulisi tapetuksi. En ainakaan ole kuullut, että raksalla vielä sellaisia käytettäisiin.

        kun joku raksalla sanoo että tuolla voi olla vaarallista niin sinne ei ole kenenkään pakko mennä


      • koskee poliisiakin
        siitä että kirjoitti:

        kun joku raksalla sanoo että tuolla voi olla vaarallista niin sinne ei ole kenenkään pakko mennä

        Kyllähän työturvallisuuslaki koskee kaikkia, myös poliisia.
        Eli jos rosvo ampuu vaikka konetuliaseella hullun lailla kohti poliiseja, ei mikään laki pakota poliisia tapattamaan itseään. Jos tällöin esimies käskee alaistaan ottamaan rosvon kiinni, niin esimiehelle voi huoleta sanoa, että otapa itse.


      • ...kuka lie..
        koskee poliisiakin kirjoitti:

        Kyllähän työturvallisuuslaki koskee kaikkia, myös poliisia.
        Eli jos rosvo ampuu vaikka konetuliaseella hullun lailla kohti poliiseja, ei mikään laki pakota poliisia tapattamaan itseään. Jos tällöin esimies käskee alaistaan ottamaan rosvon kiinni, niin esimiehelle voi huoleta sanoa, että otapa itse.

        Näinhän se tietysti menee.. Mutta jonkunhan niihin kusisiin paikkoihin on mentävä, eli kyllähän poliisi joutuu menemään paikkoihin missä on mahdollisuus siihen, että kuolettavaa voimaa käytetään sitä vastaan. Työturvallisuus tulee harkinnasta, taktiikasta, tekniikasta, kokemuksesta, jne.


      • Härski Härskilä
        koskee poliisiakin kirjoitti:

        Kyllähän työturvallisuuslaki koskee kaikkia, myös poliisia.
        Eli jos rosvo ampuu vaikka konetuliaseella hullun lailla kohti poliiseja, ei mikään laki pakota poliisia tapattamaan itseään. Jos tällöin esimies käskee alaistaan ottamaan rosvon kiinni, niin esimiehelle voi huoleta sanoa, että otapa itse.

        " Jos tällöin esimies käskee alaistaan ottamaan rosvon kiinni, niin esimiehelle voi huoleta sanoa, että otapa itse. "

        Ei se nyt noin ole, kyllä poliisin pitää hommansa hoitaa. Mutta ei se konetuliase ole poliisille ongelma kun on hyvä koulutus taustalla ja valitsee oikeat taktiikat.


      • Poliisit lällyjä

        Oliko tuo jonkun vaimoaan hakkaavan rattijuopon poliisin tarina?

        Yksinkertaisesti syy poliisien pieniin kuolemalukuihin virantoimituksessa on se, että Suomen rikollisuus on niin onnetonta sakkia. Poliisi siis kantaa pääasiassa jotain juoppoja tajuttomiam kopiin ja siivoaa heidän yrjöjään maijjasta. Aseet voisi siis heittää romukoppaan!!


      • jälkiselvittelijä
        koskee poliisiakin kirjoitti:

        Kyllähän työturvallisuuslaki koskee kaikkia, myös poliisia.
        Eli jos rosvo ampuu vaikka konetuliaseella hullun lailla kohti poliiseja, ei mikään laki pakota poliisia tapattamaan itseään. Jos tällöin esimies käskee alaistaan ottamaan rosvon kiinni, niin esimiehelle voi huoleta sanoa, että otapa itse.

        No eipä se aina ihan noin yksinkertaista ole. Esimerkiksi panttivanki- ja uhkatilanteissa tilanteissa poliisilla voi olla toimimisvelvollisuus
        henkilövahinkojen estämiseksi tai minimoimiseksi.

        Yksinään taloon linnoittautuneen henkilön kohdalla, joka ei ole vaarallinen kuin itselleen tai kiinniottoa yrittäville poliisille, voidaan "antaa ajan kulua" ja asetta kohti ei rynnätä ihan vähässä kummassa.
        Sivullisten tai uhkaajan seurassa olevien henkilöiden pelastamiseksi voi joutua menemään asuntoon vaikka riskillä.


      • tarkemmin
        jälkiselvittelijä kirjoitti:

        No eipä se aina ihan noin yksinkertaista ole. Esimerkiksi panttivanki- ja uhkatilanteissa tilanteissa poliisilla voi olla toimimisvelvollisuus
        henkilövahinkojen estämiseksi tai minimoimiseksi.

        Yksinään taloon linnoittautuneen henkilön kohdalla, joka ei ole vaarallinen kuin itselleen tai kiinniottoa yrittäville poliisille, voidaan "antaa ajan kulua" ja asetta kohti ei rynnätä ihan vähässä kummassa.
        Sivullisten tai uhkaajan seurassa olevien henkilöiden pelastamiseksi voi joutua menemään asuntoon vaikka riskillä.

        Kerrohan tarkemmin tuo toimimisvelvollisuus?
        Onko nyt niin, että jos tehtaassa on vaarallinen kone, niin työntekijä saa kieltäytyä toimimasta koneen kanssa, mutta kun poliisilla on vaarallinen asiakas, niin poliisi ei voi kieltäytyä. Sama juttu ilmeisesti palomiehilläkin, ei kun sisälle vaan, kävi miten kävi, kun on tuo toimimisvelvollisuus.

        Käsitääkseni työturvalliuuslaissa ei ole sellaista pykälää, missä sanottaisiin, että tämä laki ei sitten koske poliisia tai palomiehiä.


    • poliisi,ystävämme?

      se on,donitsiin voi tukehtua,saada liiasta donitsin syönnistä seuraavasta ylipainosta korkean verenpaineen,sydänvaivoja.. peräpukamat kun päivät pitkät istuskelee autossa tai toimistossa jouten..

      • ^^**^^**^^

        "se on,donitsiin voi tukehtua,saada liiasta donitsin syönnistä seuraavasta ylipainosta korkean verenpaineen,sydänvaivoja.. peräpukamat kun päivät pitkät istuskelee autossa tai toimistossa jouten.."

        Nyt ei puhuttu rekkamiehistä tai it-nördeistä.


      • kiiluperse

        On aivan eri asia olla poliisina esimerkiksi hesassa ku vaikka Ylitorniolla jne. Hesassa on enemmän sammuneita kannettavana ja Ylitorniolla on suurempi riski saada peräpukamat.


    • työ.

      ei ole raskasta.
      Ellei raskaaksi koeta sitä, että työaika pitäisi saada kulumaan.

      Partiokaverin kanssa kävellään käsikädessä ja sitten mennään kahville - toisille saattaa närästystä tulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe