Hei! Olen harkinnut ostavani ensimmäiseksi asunnokseni 50-luvulla rakennetun puutalon. Olen katsellut nimenomaan halpoja, remontoitavia kohteita. Nyt kiikarissa on siis 50-luvun alussa rakennettu, sähkö/puulämmitteinen (pönttöuunit), huonokuntoinen talo.
Talossa ei ilmeisesti ole tehty minkäänlaista remonttia rakentamisen jälkeen. Katto saattaa olla uusittu. En siis ole vielä muuta kuin kuvista katsellut..
Remontoitavaa asuinpinta-alaa olisi noin 60 neliötä ja suurimpana projektina olisi saunan ja suihkun rakentaminen sisätiloihin. Talossa nimittäin ulkorakennuksessa sauna.
Kuinka suuri projekti olisi saada esim. talon kellariin sauna suihku. Toinen vaihtoehto olisi rakentaa iso kylpyhuone suihkulla asuinkerrokseen ja jättää sauna rakentamatta ja kellari esim. askartelutilaksi.
Osaako kukaan esittää rahallista ja ajallista arviota ennen kuin talo olisi asumiskunnossa, eli lattiat, tapetit, keittiö, suihku, kattojen maalaus valmiina?
Lattiat, listoitukset, tapetit, sisätilojen maalaukset, keittiönkaappien ja laattojen asennukset osaan hoitaa itse, mutta sähkötyöt ja suihkun/kylpyhuoneen rakennus jäisi ainakin osaksi ammattilaiselle.
50-luvun puutalo
5
2337
Vastaukset
- kädentaitaja
Jos et tiedä mitä remontointi voisi maksaa, aloita vähän helpommasta remontista. Opiskele samalla rakennusfysiikkaa, pientalojen rakennetta jne.
Vanhan talon remontointi on hieno harrastus ja kallis. Siinä pääsee uuden talon kanssa samaan hintaan, kun tekee lähes kaiken itse ja asuu samalla remontin keskellä. Vanhan talon remontointi ei ole projekti, se on elämäntapa. - hyvällä
Älä missään nimessä hävitä ulkosaunaa, jos päätät ostaa. Ulkosaunat ovat nykysaunoja 100*parempia, jos et tee mitään myy jollekkin.
- uudestaan,
mitä ulkosaunasta voi myydä.
- lisätietoa
esim. www.rintamamiestalo.fi tai lukemalla Panu Kailan Talotohtori kirja ensiksi.
- rak.tark.
Kysymykseen "osaako kukaan?" vastaan: ei osaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225091
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24203Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310- 1011302
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17913viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61793- 37769