Kiittämättömyys on maailman palkka

vai onko?

Onko kiittäminen turhaa vai jotain, mitä pitäisi tehdä useammin?

Milloin sinä kiität ja kenelle kiitoksesi osoitat?

15

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkka se usein on.

      Annan kiitoksen kuulua ja suoraa kohteelle, kun on mielestäni sen aika.
      Samoin pyrin toimimaan myös epämiellytävässä tilanteessa, jos katson sen niin merkitykselliseksi, että sillä on minun tai jonkun toisen osapuolen 'hyvinvointiin' selkeää haittaa tai on loukkaavaa, esim, etuilu kassajonossa.
      Aina annan paikan jos kysyy ensin, mutta ei siinä tapauksessa, että kiilaa vaikka monen muunkin eteen jossain minun edessä.

      Sanotaan ettei, kiitos, ole kovinkaan outo sana suustani sanottuna!

    • mutten yleensä koskaan aiheetta.;))

      Olen usein hämmästellyt sitä, kuinka uskomattoman suuri positiivinen vaikutus ystävällisesti esitetyllä kiitoksella voi olla.
      Melkein harmittaa, kun huomaan useampien suomalaisten jo oppineen itsekin antamaan positiivista palautetta ja kiitoksia. Olen menettänyt sen edun, josta ehdin nauttia sekä yksityisesti että työelämän kuvioissa.

      Kun ihmiset huomaavat, että heitä ja heidän tekemistään arvostetaan, he toimivat usein seuraavalla kerralla vielä paremmin tai ainakin mielellään. Olen monia kertoja hämmästellyt saadessani joitain omasta mielestäni aivan uskomattomia palveluksia yhteistyökumppaneilta tai muuten maailmalla liikkuessani.
      Joskus joku sanoo, että tietyt asiat eivät kuulu heidän palveluohjelmaansa. Saatuaan ystävällisen kiitoksen siitä mitä ovat tehneet ja keskusteltuaan hetken aikaa, he saattavat yhtäkkiä muuttaa mielensä ja tarjoutua tekemään juuri sen mistä hetkeä aikaisemmin ovat kieltäytyneet. Viimeistään silloin päiväni kirkastuu, ja luulen molempien jatkavan eteenpäin hyvillä mielin. Joskus hyvä lähtee kiertämään eteenpäin.;))

      • oon tehny tämmöstä;

        kun olen ruokakärryn kanssa jonossa, ja takanani on "tyyppi" jolla on vain yksi ostos,lasken hänet edelleni. Usein mua kiitetään, ja olen saanut sen takaisin jo muutaman kerran,minutkin on päästetty ohi sen yhdenostokseni kanssa.
        Kiitos sulle joka niin teet!
        Kuokkis


      • oon tehny tämmöstä; kirjoitti:

        kun olen ruokakärryn kanssa jonossa, ja takanani on "tyyppi" jolla on vain yksi ostos,lasken hänet edelleni. Usein mua kiitetään, ja olen saanut sen takaisin jo muutaman kerran,minutkin on päästetty ohi sen yhdenostokseni kanssa.
        Kiitos sulle joka niin teet!
        Kuokkis

        lämpimästi ehdotustasi.
        Joskus olen itse tehnyt samoin. Hämmästyttää ja melkein hävettääkin, miten se hyvä alkaa painua syvemmälle ja ärtymys meinaa päästä kohoamaan pinnalle, jos se edelle päästetty rynnii sanattomana ja äkäisen oloisena.
        Kun joku perheelleen viikon ruokaostokset kerännyt päästää ystävällisesti ohitseen, se piristää kummasti. Usein hyvä mieli on varsin pienestä kiinni.

        Noudatetaan Kuokkiksen ohjetta ja yritetään laittaa hyvä kiertämään - mahdollisimman usein.;))


      • Anskuliini

        Kiitos työkavereille hyvin tehdystä työstä, takaa sen että seuraavan kerran kun olen lomalla tai muuten töistä poissa, sähköpostistani on perattu kaikki turhat pois ja asiakkaat ei huomanneet poissaoloani ollenkaan.


    • helppo kiittää. Kiitän kauniista käytöksestä, huomaavaisuuden osoituksista ja hyvästä palvelusta. En niin kuitenkaan että jatkuvasti olisin rähmälläni kiitollisuudesta, vaan silloin kun myyjä tai kauppias on nähnyt vaivaa asiani eteen. Olen opettanut lapsilleni ja lapsten lapsillekin että kaksi sanaa jotka jokaisen pitää osata, ovat : Kiitos ja Anteeksi

      • susa51

        Kiitos kuuluu jokapäiväiseen kielenkäyttöön kaupoissa, työpaikoilla ja kotona.
        Palveluammatissa on kiva kuulla, että ihmiset ovat tyytyväisiä.
        Liian usein nykyään mollataan mieluummin. Se on varmaan helpompaa, kuin kiittää toista. Kiitellään aiheesta ja enemmän.


    • palkitaan ajan kanssa.

      Itse kiitän aina/minua kiitetään, kun on on sellainen tilanne - anteeksi osaan pyytää myös.
      Kiittäessäni en itse odota enää vastakiitoksia :O

      Metsällä on tapana vastata...

      Oikeastaan koko kysymys tuntui vähän hassulta - kenellä nyt ongelmia näissä on - on hänellä taatusti hankala elämä muutenkin - turhaan?!

      • Eeva-Leena

        kyllä pitää paljolti paikkansa ja nykyään varsinkin.
        Sinulta tullaan aika ajoin pyytämään apua ihan pikku hommaan, mutta jossa voi kulua hyvinkin puoli päivää.
        Tottakai sinua kiitetään avusta, mutta annas olla, kun itse tarvitset joskus apua.
        Sori, "ei nyt millään ehdi", "pitää just mennä tuonne" ja "nyt täytyy lähteä".
        Aina sama juttu useimman autetun kohdalla. Kiittämättömiä ovat.

        Kohteliaisuudet on ihan eri juttu, ei siinä tarvii paljon itseään vaivata, vähän vaan vääntää suuta hymyyn. :)

        Jouluaattona oli ihan kivaa, erään Marketin kukkaosastolla, eräskin mies kyseli mielipidettäni ostamastaan kukasta ja yhdessä sitten etsittiin sopivia.

        Liikkeissä, jossa myyjiä näkyy vain kassoilla, useasti kysytään neuvoa ja ihan mielelläni autan ja saahan vielä kiitokset ja hymyn palkaksi.


    • Densa

      yleensä aina,kun saan jotain,kun olen syönyt tai kaupan kassalla,kun saan palvelua tai rahasta takaisin.Yleensäkin tulee kiitettyä jos joku avaa oven tai päästää menemään edelleen.
      En usko,että sitä voi liikaa kiitellä tai olla ystävällinen toisille.

      • Ennen aikahan sanottihin notta:"kissi kiitoksella elää ja koira päänsilityksellä"
        Vaikka kyllä mä sitä mieltä liioon oon jotta kyllä kiittää pitää osata, se kuuluu hyviin tapoohin eikä ne hyvät sanat maksa antajalleen mitään. Tuloo lähimmäänen sillälaalla huomatuksi ja hyvälle mielelle. Samoon tervehtiminen on aivan a ja o suhtehis. "Hyvää päivää Isoo-Antti sanoo vaikka kelle"
        Nämä ny on sellaasia peruus asioota jokka meirään raavahien pitääs osata ilimanmuuta. Tenavia pitää tietysti joskus muistuttaa jotta "kuinkas sanotahan" Ja tottahan se äite ja isä sillä omalla esimerkillänsä sitten viisoo jäläkikasvulleen oikeetten ihimisten oikeeta ja hyviä tapoja.
        terv. kovat kiittelemähän ja kättelemähän seppä ja kultaanen Tiitu.


    • naiivi

      Suhtaudun kiitoksien jakamiseen kuin "rakkauteen", sen antaa toiselle omasta halusta mutta sitä ei voi ottaa väkisin. Tämänkin nyt joku voi ymmärtää miten ymmärtää, tarkoitin kuitenkin epäitsekkäistä syistä.

      • Anonyymi

        Onko se vähän sama kuin; rakkautta ei jaeta, sillä kerrotaan. - Nm. Vilpittömästi


    • Anonyymi

      Se on aika hassua enkä tiedä, pitäisikö sitä ollenkaan sanoa ääneen, mutta menneen runsaan vuoden aikana olen monta kertaa luonut katseen ylöspäin ja kiittänyt. - Nm. Muuta osoitetta ei ole ollut

    • Anonyymi

      Ihmisiä ei elämässänin.He kuoleet jotka olivat,tämä korona aika ja puhelin ei soi kun ei ole älypuhelin ja en ole some F.B. Kiitän aina ainoat kontaktini: kauppojen kioskien henkilökuntaa kun maksan ostokseni ja toivotan myös hyvää päivää heille. terv.itä-Helsinki vanha vanha aikuinen nainen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe