radioaktiivinenjodi hoito

Onko kokemuksia kilpirauhasen liikatoiminnan hoidosta radioaktiivisellajodilla? Onko hoidon jälkeen tullut vajaatoimintaa? Itselläni on ollut kilpirauhasen liikatoiminta jo 7 vuotta, välillä ilman lääkitystä ja aina uusinut. Lääkäri sanoi että on hyvin todennäköistä että ei koskaan paranekkaan. Lääkityksenä on Tyrazol, sen syömiseen liittyy riski että valkosolut häviävät. Lääkäri sanoi että jos näin käy ja saan pienenkin tulehduksen, niin kuolen eikä mitään ole tehtävissä. Lääkärit ovat jo pitkään suositelleet radioaktiivistajodia hoidoksi, tähän asti olen siitä kieltäytynyt. Eli jos teillä on kokemuksia kyseisestä hoidosta, niin kertokaahan ihmeessä kokemuksista, ja mitä hoidon jälkeen??? Kiitos etukäteen!
2414
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Minulla nyt juuri todettu hypon muuttuneen hyperiksi ja tulee ehkä radiojodi. Jos saan ensin tuota ja tryzolia (?), ja saan flunssan, niin voin siis kuolla siihen!
Minulle ei lääkäri mitään sanonut. Nyt olen ihan kauhuissani, en tajunnut että tämä on vakavaa!
Olin vaan tyytyväinen,että olen laihtunut ihan tuosta vaan.

Äänestä
  • Kun on tyrazol lääkitys, niin haittavaikutuksena voi olla valkosolukato, tosin se on erittäin harvinainen sivuvaikutus. Siitä mainitaan kyllä lääkkeen mukana tulevassa ohjeessa. Luulen että tämä kyseinen lääkäri halusi vähän "herätellä" minua harkitsemaan muita hoito vaihtoehtoja, kun minulla on ollut tyrazol lääkitys jo 7 vuotta. Mutta tyrazol lääkityksen aikana veriarvoja
    (pieniverenkuva) tulisi seurata, ainakin niin on tehty minun kohdallani. Eli et kuole jos saat flunssan tyrazol lääkityksesn aikana!!!! Vaan jos tyrazol lääkitys aiheuttaa VALKOSOLUKADON, niin mahdollisesta infektiosta voi olla vaikea toipua ilman noita valkosoluja.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


vaihtoehto kirjoitti:

Onko kokemuksia kilpirauhasen liikatoiminnan hoidosta radioaktiivisellajodilla? Onko hoidon jälkeen tullut vajaatoimintaa? Itselläni on ollut kilpirauhasen liikatoiminta jo 7 vuotta, välillä ilman lääkitystä ja aina uusinut. Lääkäri sanoi että on hyvin todennäköistä että ei koskaan paranekkaan. Lääkityksenä on Tyrazol, sen syömiseen liittyy riski että valkosolut häviävät. Lääkäri sanoi että jos näin käy ja saan pienenkin tulehduksen, niin kuolen eikä mitään ole tehtävissä. Lääkärit ovat jo pitkään suositelleet radioaktiivistajodia hoidoksi, tähän asti olen siitä kieltäytynyt. Eli jos teillä on kokemuksia kyseisestä hoidosta, niin kertokaahan ihmeessä kokemuksista, ja mitä hoidon jälkeen??? Kiitos etukäteen!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu