Takajalan paukuttelu?

kdflnahuirtionjkghöitr

Ihmettelen mitä kanini ilmaisee sillä että se paukauttaa aina välillä takajalan lattiaan niin että kuuluu kunnon tömähdys. Se tekee sitä silloin kun päästän sen irti töiden jälkeen. Samalla se hyppii ihan raivona ja nakkelee ahteria ja tekee voltteja. Olen ymmärtänyt että jos kani tekee näin niin se on iloinen mutta kuuluuko tuo jalan kolistus samaan katekoriaan? Minä jo alan pelätä että se hento pieni jalka katkeaa kun se paukuttaa niin kovaa. Samalla se tekee sellaista uik uik ääntä. Ja röhkii. Siitä puhuttiinkin tuolla alempana. Eli se kai on normaalia.

10

10639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Coraliini

      Joo, se hyppiminen ja volttien tekeminen tarkottaa sitä, että kanilla on kivaa ja se tykkää juosta.
      Meillä ainakin puput paukuttelee sillon, kun ne pelästyy/pelkää. Ja sillon kun ne laittaa häkkiin, niin potkii, tiedä sit johtuuko siitä, että ne ei tykänny, ku joutu takas häkkiin vai pelästyykö ne siinäkin jotain.

      • jjakshjashhjsklj

        ylensä paukauttaa jalkaa ja sitten tekee kunnon voltin ilmassa. sit se taas juoksee ympyrää ja pomppelee ja sit taas paukauttaa ja tekee voltin. se vaikuttaa ihan niinku sillä olis joku tanssi menossa ja se toistaa samoja askelia kokoajan.


      • tania78

        Kuten olemme jo moneen kertaan huomanneet - kanit eivät ole niin hiljaisia kuin kuvitellaan..
        Urahdukset, röhkintä, uikutus ja monet muut äänet kuuluvat kanien sosiaaliseen elämään.

        No asiaan... Kani useimmiten paukauttaa jalkojaan varoituksena, huomattuaan vaaran. Tämä keino siksi, jotta kauimmpanakin olevat lauman jäsenet saisivat tiedon (ehkä-)uhkaavasta vaarasta.

        Toinen yleinen "käytäntö" on paukauttaa jalkoja parittelun päätteeksi. (tiedä sitten hakevatko urokset vain "ähäkutti minä onnistuin"-huomiota) =)
        Sitten on tuo pyllynheittely töminä-juttu...
        Saattaahan olla, että se innoissaan, ikäänkuin ottaa vauhtia.(adrenaliini-purkaus) Tai ilmoittaa muille (sinulle) täällä olen, huomio !

        Leikkitöminästä pelko on helppo erottaa:
        Peloissaan kani jäykistyy korvat hörölleen, kuunnelleen. Tömäyttää ja kuuntelee. Tätä voi (kokemuksella) jatkua melko kauankin... Paniikkitöminän jälkeen kani usein santää piiloon.


      • hkashuhfa
        tania78 kirjoitti:

        Kuten olemme jo moneen kertaan huomanneet - kanit eivät ole niin hiljaisia kuin kuvitellaan..
        Urahdukset, röhkintä, uikutus ja monet muut äänet kuuluvat kanien sosiaaliseen elämään.

        No asiaan... Kani useimmiten paukauttaa jalkojaan varoituksena, huomattuaan vaaran. Tämä keino siksi, jotta kauimmpanakin olevat lauman jäsenet saisivat tiedon (ehkä-)uhkaavasta vaarasta.

        Toinen yleinen "käytäntö" on paukauttaa jalkoja parittelun päätteeksi. (tiedä sitten hakevatko urokset vain "ähäkutti minä onnistuin"-huomiota) =)
        Sitten on tuo pyllynheittely töminä-juttu...
        Saattaahan olla, että se innoissaan, ikäänkuin ottaa vauhtia.(adrenaliini-purkaus) Tai ilmoittaa muille (sinulle) täällä olen, huomio !

        Leikkitöminästä pelko on helppo erottaa:
        Peloissaan kani jäykistyy korvat hörölleen, kuunnelleen. Tömäyttää ja kuuntelee. Tätä voi (kokemuksella) jatkua melko kauankin... Paniikkitöminän jälkeen kani usein santää piiloon.

        Vastaus oli kyllä aika selvä. Luppakorvallani ei siis pitäisiolla hätää.


    • Puppe123

      Kaniasi pelottaa/kaipaa huomiota. Se on ihan normaalia että kani tekee niin, eikä sen jalka katkea. Se vain kaipaa sinua kovasti ja on peloissaan.

    • Emmakani

      minun kanini pamauttaa ja juoksee pöydän toiselle puolelle kun kävelen kohti tai yritä nostaa sitä mutta sitten kun se antaa nostaa eikä enään pamauttele tai juokse pois ja nostan sen se on kiltisti eikä pure tai muuta pelkääkö se minua vai leikkiikö hän

    • Anonyymi

      Minun kanini potkii maahan kun se haluaa kaljaa..

    • Anonyymi

      Voitteko kertoa mitä minun puput tekee kun ne vinkuu ja paukauttelee takajalkaa olen aika huolissani miten voisin tehdä heidät ilosiksi

      • Anonyymi

        Lue ajatuksella vaikka tuo ylempi pitkä kommentti ja muualta kanitietoutta. Kun ymmärrät kania, tiedät mitä hän tarvitsee ja voi sitten hyvin kun saa hyvät olosuhteet kaikki tarpeet huomioon otettuina🐰🙂👍


    • Anonyymi

      Kani on hermostunut ja ilmoittaa että jokin todella pelottava ja ahdistava asija pelottaa häntä. Kannattaa yrittää mennä kanin lähelle, silitellä ja puhua kanille pienellä äänellä ja yrittää rauhoitella kania.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe