Petyin MOCCAMASTERIINI ?!

Olisko neuvooo?

Mua niin suututtaa, kun toteutin helmikuussa -07 haaveeni ja ostin Moccamaster-kahvinkeittimen enkä nyt olekaan siihen tyytyväinen: kahvi ei ole hyvää sillä tehtynä (?!) ja lisäksi, se pudottaa kuuman veden KESKELLE kahvijauheläjää niin, että tuon kahviläjän reunat usein jäävät jopa täysin kuiviksi !? Mä en nyt ihan tajua.

Keitin pudottaa veden liian nopeasti pannuun asti. Mielestäni suodatinkehikon reikä on liian suuri sekä just tuo, että vesi ei viivy suodatinpussissa yhtään niin, että edes kastelisi eli huuhtelisi kaiken kahvijauhon !

Okay, olen eri tavoin pienentänyt tuota kehikon reikää, joka pannuun johtaa. Ei se ole auttanut tarpeeksi, kahvi ei ole hyvää?, ja kaikki jauho ei kastu aina. Mikähän olisi kunnon tukko reikään, paksupäinen mutteri? Mutta jos siitä liukenee jotakin?

Onko teilla tämmöistä kokemusta?
- Laitteeni on Moccamaster K741, sellainen jossa ei ole tippalukkoa; ei ole sitä kannatinta suodatinkehikolle, kuten kalliimmissa keittimissä olisi. Laitteessa on kyllä kaksi kytkintä, toinen vedelle ja toinen levylle.

Laitteessani ON 5 vuoden takuu (ostettu CM:stä). Voisinkohan vielä palauttaa sen ilmoituksella, että olen tyytymätön ja haluan klassisen keittimen tilalle? Tai auttaisiko sellainen, että tilalle ostaisin tipalukollisen (semmoisen jossa ikäänkuin varsi/käsi työntyy vesisäiliöstä pannun päälle, you know).

Hyvä, jos joku suorilla voi sanoa, että huono homma, et voi mitään. Tai, onko käyttäjässä vikaa? Etsin tietoa kohta muualtakin ja luen vielä käyttöohjeen läpi. CM:iin ei kannata sikäli mennä kyselemään, siellä ei ole tietäväisiä myyjiä tai ei myyjiä ollenkaan. Hei.

28

7878

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulla oikeanlainen

suodatinpaperi ja hienoksijauhettua suodatinkahvia.
      Ihan kun keittäisit liian harvalla paperilla
      pannukahvia?
      Ja painele kahvi lusikalla vähän tiiviiksi niin
      ei läpäise niin nopeasti.

• keittimen

Moccamaster on pahasti jälkeen jäänyt ja sen huomaa jo muotoilusta, - irto-osia, kulmia ja koloja on vaikka kuinka ja laite on hankalasti puhdistettavissa.

• ja irto-osat

eivät kerro onko keitin hyvä! Itselläni on ollut Moccamaster käytössä useamman vuoden ja on mielestäni erittäin hyvä keitin = hyvää kahvia. Tärkeintähän on se, että vesi kuumenee optimaaliseen lämpötilaan - jos keitin ali-/ylikuumentaa veden, niin kahvista ei tule hyvää.

• Kunnon keitin

mahtaa nykyään olla, sillä itselläni on Moccamaster ja kyllä sillä keitetyn J..m..kan maun ylistäjiä riittää. Keittimen puhdistuskaan ei tuota ongelmia.

• Saabo
        ja irto-osat kirjoitti:

eivät kerro onko keitin hyvä! Itselläni on ollut Moccamaster käytössä useamman vuoden ja on mielestäni erittäin hyvä keitin = hyvää kahvia. Tärkeintähän on se, että vesi kuumenee optimaaliseen lämpötilaan - jos keitin ali-/ylikuumentaa veden, niin kahvista ei tule hyvää.

Moccamasterin oston jälkeen ei oo tarvinnu ostella kokoajan uusia muoviruppanoita joihin ei saa edes osia jos hajoo,edes kannua vuoden päästä(??).

• Kiitos, vastaan:

Kyllä, keitän suodatinjauhatuskahvista (Presidenttiä, KultaKatriinaa sekä Lidlin Arabica-kahveeta < tuliko mainosta?).

Myönnän, että aina ostelen halvimpia ruskeita suodatinpusseja !? Pitäskö sen olla Melita vai mikä?

Suodatusta olen kokeillut näinKIN: Olen laittanut päällekkäin 2 kpl suodatinpusseja taitokset sillai ristikkäin ja sitten ne sellaiseen kestosuodatinverkkoon, jonka kerran kaapista löysin ja hiffasin, etä se mahtuu mukavasti moccamasterini suodatinsuppiloon - vauhdinestoksi myös !

Juu, aikoinaan 'pakkasin' kahvin painelemalla, mutta sitten luin jostakin, että se ei hyvän kahvin kannalta ole suositeltu. Jossakin se on "kielletty". Mutta painellutkin sitä olen.

Tuosta puhdistamisesta. En ole sitä hankalaksi huomannut tai sitten vain en ole niin kauhean puhdas. - Seuraava toimenpiteeni on puhdistaa irtoavat osat kunnolla, ne kyllä lähtevät hyvin sekä säiliöön kalkinpoistoliuos. Sitten taas täräytän kahveet. Laite maksoi sentäs n. 130 e.

Jep, vielä on kokeilematta nämä kaikki ! : vähän tukkoa suodatinsuppilon liian suureen reikään, kaksi suodatinpaperia kestosuodattimen verkon päälle ja nämä moccamasterin suodatinsuppiloon. - HIANO MOCCAMASTER ! Tai vikaako sen "kuljettajassa" ! :-( Kiitän kommenteistanne.

• make

tuli vaan mieleen, että kuinka monta kupillista sillä keität, meinaa 2 kupin keittäminen ei kyllä oikein onnistu oikeen millään keittimellä siten että se olisi hyvänmakuista. 6-10 kuppia kun keittää niin ei kyllä kahvin pitäisi jäädä kuivaksi reunoilta. Kannattaa ostaa Melitta Stark tai johonkin siihen suuntaan suodatinpusseja, niitä kun on eripaksuisia. Ja tosiaan kahvin voi tasoittaa sillä mitalla siihen suodattimeen.

Niin, sinulla on siinä kaksi kytkintä siinä keittimessä, niin kannattaa kun vähän keittää niin pitää lämpölevy täysillä, niin kahvi on kuumaa.

Muuta en kyllä keksi tähän hätään, mutta ei siinä miään muita virityksiä pitäisi tarvita...

• Tässähän asia
        make kirjoitti:

tuli vaan mieleen, että kuinka monta kupillista sillä keität, meinaa 2 kupin keittäminen ei kyllä oikein onnistu oikeen millään keittimellä siten että se olisi hyvänmakuista. 6-10 kuppia kun keittää niin ei kyllä kahvin pitäisi jäädä kuivaksi reunoilta. Kannattaa ostaa Melitta Stark tai johonkin siihen suuntaan suodatinpusseja, niitä kun on eripaksuisia. Ja tosiaan kahvin voi tasoittaa sillä mitalla siihen suodattimeen.

Niin, sinulla on siinä kaksi kytkintä siinä keittimessä, niin kannattaa kun vähän keittää niin pitää lämpölevy täysillä, niin kahvi on kuumaa.

Muuta en kyllä keksi tähän hätään, mutta ei siinä miään muita virityksiä pitäisi tarvita...

alkaa jo olla monipuolisesti tarkasteltu. - Sinun ajatus tosi hyvä, hmmm? Siis sehän se varmaan onkin (että taas!) mulla on liian iso keitin. Niinpä, yhdellehän minä keittelen eli itselleni. Olen vain olettanut, että ensimmäiseen viivaan asti kun laittaa vettä, niin se olisi minimi. Mutta tätä asiaa ei ohjepaperissa ole edes ilmoitettu. Sanoohan sen tosiaan järkikin, että kun jos ton 6-10 kupillista paahtelisi, niin johan sekoittuisi ja 'papu' kastuisi ja huuhtoutuisi sopivasti. - Äh, minä siis keitän vain oman annokseni, joka on iso mukillinen, kaksi pikku kuppia. Varmaankin se on liian niukka homma näin isolle vekottimelle!

Juu, kokeilen myös tuon hyvän, kalliin suodatinpaperin käyttöä. Olen kyllä pitänyt lämpölevyn täysillä, kunnes huomasin, että se on mulle turha ja vie vain sähköä. Sillä, otan kahvin pannusta välittömästi sen valuttua alas. Yleensä huuhtelen pannun ennen operaation aloittamista kuumalla vedellä, jotta on lämmin. En huomaa omassa käytössäni mitään eroa, onko lämpölevy päällä vai ei. Mutta tää sinkkukäyttä on niin simppeliä, vieraskutsut olisivat vähän eri juttu.

Kiva oli kun kukaan ei ääneen nauranut mun noita virityksiäni, lisätoppauksiani ! Onhan se vähän huvittavaa, mutta kaikkea olen kokeillut.

Näinpä tämä asia kehittyy, kiitos, kun sain PUHUA.

• Mate
        Tässähän asia kirjoitti:

alkaa jo olla monipuolisesti tarkasteltu. - Sinun ajatus tosi hyvä, hmmm? Siis sehän se varmaan onkin (että taas!) mulla on liian iso keitin. Niinpä, yhdellehän minä keittelen eli itselleni. Olen vain olettanut, että ensimmäiseen viivaan asti kun laittaa vettä, niin se olisi minimi. Mutta tätä asiaa ei ohjepaperissa ole edes ilmoitettu. Sanoohan sen tosiaan järkikin, että kun jos ton 6-10 kupillista paahtelisi, niin johan sekoittuisi ja 'papu' kastuisi ja huuhtoutuisi sopivasti. - Äh, minä siis keitän vain oman annokseni, joka on iso mukillinen, kaksi pikku kuppia. Varmaankin se on liian niukka homma näin isolle vekottimelle!

Juu, kokeilen myös tuon hyvän, kalliin suodatinpaperin käyttöä. Olen kyllä pitänyt lämpölevyn täysillä, kunnes huomasin, että se on mulle turha ja vie vain sähköä. Sillä, otan kahvin pannusta välittömästi sen valuttua alas. Yleensä huuhtelen pannun ennen operaation aloittamista kuumalla vedellä, jotta on lämmin. En huomaa omassa käytössäni mitään eroa, onko lämpölevy päällä vai ei. Mutta tää sinkkukäyttä on niin simppeliä, vieraskutsut olisivat vähän eri juttu.

Kiva oli kun kukaan ei ääneen nauranut mun noita virityksiäni, lisätoppauksiani ! Onhan se vähän huvittavaa, mutta kaikkea olen kokeillut.

Näinpä tämä asia kehittyy, kiitos, kun sain PUHUA.

Tässä ollaan kyllä ihan oikeilla jäljillä eli ongelma johtunee pienestä määrästä.

Itselläni on se malli jossa on pannun yläpuolella se suppilokannatin ja siinä suppilossa on manuaalinen tippalukko. Auki- ja kiinni-asentojen välissä on vielä sellainen "puolinopeus"-asento.
        Keittimen ohjekirja neuvoo käyttämään tuota keskiasentoa mikäli keitetään vain pieni määrä.

Hauskat nuo sinun "virityksesi" :)

• bakteeripesä
        Mate kirjoitti:

Tässä ollaan kyllä ihan oikeilla jäljillä eli ongelma johtunee pienestä määrästä.

Itselläni on se malli jossa on pannun yläpuolella se suppilokannatin ja siinä suppilossa on manuaalinen tippalukko. Auki- ja kiinni-asentojen välissä on vielä sellainen "puolinopeus"-asento.
        Keittimen ohjekirja neuvoo käyttämään tuota keskiasentoa mikäli keitetään vain pieni määrä.

Tippalukko on kaikissa keittimissä täysin turha bakteerinkerääjä. Moccamaster on lisäki tietääkseni ainoa, joka jättää desilitran verttä sisälleen "eltaantumaan" seuraavaa keittoa varten. Puhistusta pidän myös hankalana.

• siisti koti
        bakteeripesä kirjoitti:

Tippalukko on kaikissa keittimissä täysin turha bakteerinkerääjä. Moccamaster on lisäki tietääkseni ainoa, joka jättää desilitran verttä sisälleen "eltaantumaan" seuraavaa keittoa varten. Puhistusta pidän myös hankalana.

Mulla on ollut Moccamaster kohta 10 vuotta, mutta en vielä ole siihen sellaista paskaa saanut kylkeen, että olisin kokenut puhdistamisen vaikeaksi. Herääkin kysymys, että mihin ihmeeseen sinä luulet muiden työntävän keittimiään...?

• manuaalisen tippalukon
        Mate kirjoitti:

jeps, ja sepä on kätevä! Sen takia minun onkin tullut myös mieleen lähteä etsimään, josko tuohon voisi vaihtaa nyt vielä semmoisen, siitä minä pitäisin! Hölmö, kun en ostaessani asioita tajunnut. Nyt en muista, että tarvitseeko se alleen sen ylimääräisen varren säiliöstä pannua kohti... Fundeeraan, kehittelen. (t. Aloittaja)

• ja uutta 'tietoa'

Kiva, kun olette kertoneet kokemuksistanne. Tuo, että jättäisi desin vettä pönttöön olis kyllä kamalaa! Ajatelkaa nyt, jos ja kun ollaan päiviä vaikka pois kotoa, ja vesi 'odottelee' siellä! Sitten mua suusuttaa epätarkka ohjekirja. Minimi-keittomäärä pitäisi ilmoittaa tai ainakin suositus siitä, että 'enemmän' keitettävä kerrallaan!

Myös vielä minua kiinnostaa, että onko niin, että kun vesi on poistunut säiliöstä, niin SIELLÄ sähkövirta (ne jotkin vastukset) menisivät automaattisesti heti pois päältä. Näin joku sanoi ja sen perusteellakin halusin ostaa sähköä säästävän laitteen. Sillä, tavall. keitin kuluttaa sähköä aika laillakin kun pönttö on tyhjänä ja päällä kuitenkin. ?

KIRJOITIN EILEN MAAHANTUOJALLE tämän ASIAN (kopioin tuon mun aloitustekstin heille) ja sain seuraavan vastauksen:

"
      Hei,
      Moccamaster oli viime vuonna kaikkein eniten myyty keitin koko Suomessa. Eikä negatiivistä palautetta ole kuulunut. Silloin olisimme kyllä siitä kuulleet.

Laitteessa on 5 vuoden takuu, joten sen voi toimittaa huoltoon tarkistettavaksi, josko laitteessa on teknistä vikaa.
      Huollon expertin tarkistavat kahvin suodatus / läpimenoajan ja myös lämpötilan, ovatko ne ohjeen mukaisia.

Osoite on alla, postin kautta voi laittaa, sopimusnumero on silloin 600614.
      Keitin jonka olette ostanut on tripla-testivoittaja viime vuodelta, www.moccamaster.fi - sivuilta voi lukea lisää.
      Siellä on myös tiedot kahvinvalmistuksesta.

Makuasioista ei voi kiistellä, jokaisella on oma makunsa, joku tykkää jostain mausta, joku ei...

Terveisin
      Sune Kvarnström
      Jälkimarkkinointipäällikkö
      Hedengren Huolto
      Mänkimiehentie 4, 02780 Espoo
      Puh. (09) 68284210,Fax (09) 68284299
      e-mail:[email protected]
      www.hedengren.fi

" ---- Alkuper. jatkaa: Siis "makuasioista" tässä ei nyt kyllä olut ollenkaan kyse, vaan tekniikasta. Äh, ehkä ensin teen irtoavien osien puhdistuksen, kalkinpoistot ja ostan hyviä suod.pusseja ja SITTEN TÄRÄYTÄN.

Heippa vain taas, Kaikki Moccamaster-Kahvin Harrastajat, t. Ketjun Aloittaja

*PS: aamulla keitin 4 kupillista (toiseen viivaan asti vettä) ja kyllä, siitä tuli parempaa kuin pienestä määrästä... Ainahan voin ip-kahviksi lämmittää tuon lopun, sillä paljoa per päivä en juo. On se kiva, kun ei tarvii yksinään miettiä näitä juttuja, vaan on kavereita, joille jutella :-)

• vettä jää

"Tuo, että jättäisi desin vettä pönttöön olis kyllä kamalaa!" Ellet usko, kokeile itse: Irrota kannet, irrota se yläosan putki, josta vesi lorisee suodatinkannuun ja nosta koko keitin ylösalaisin altaan päällä, desi sieltä tulee. Ei haittaa varmaankaan jos keittää paljon ja usein, mutta jos kerran päivässä ja vain pari kupillistya, niin suurin osa on sitä vanhaa seissyttä vettä. Hyvän kahvin yksi salaisuus on puhdas, raikas vesi! Moccamaster vetoaa aina vain testeuhin, vaikka esim. TM vuoden päivät sitten oli aivan väärin tehty. Eivät edes ymmärtäneet oikean lämpötilan päälle! (po 96).

• make

Itse keitän aamukahvini Moccamaster KB741-mallilla, ja olen tehnyt niin että laitan vettä n. 2½-3 kupillista ja sitten 2 moccamasterin mitallista kahvia ja hyvää tulee. Eli n. 4 tavallista lusikallista. Kannattaa muuten käyttää sitä moccamasterin mittaa, sillä se on hieman erikokoinen kuin tavalliset kahvimitat.

Niin se lämpölevy on joko ½-teholla tai sitten täysillä, pois sitä ei voi kytkeä. Vedenlämmitysvastus kytkeytyy automaattisesti pois päältä kun vesi on mennyt vesisäiliöstä. Tosiaan, vettä jää jonkin verran säiliöön, mutta koska putket on lasia, niin siitä ei ole minkäänlaista haittaa, päinvastoin vesi estää kalkkia kiinnittymästä putkiin ja näin ollen se ei kalkkeennu niinkuin muut keittimet. Vesi ei todellakaan pilaannu yhdessä päivässä miksikään, onhan pullovesikin joskus monia viikkoja ellei kuukausia vanhaa. Tietysti jos on useamman päivän tauko keittämisessä, niin silloin voi päästää vettä läpi ennen kahvinkeittoa.

• HyväTieto!
        vettä jää kirjoitti:

"Tuo, että jättäisi desin vettä pönttöön olis kyllä kamalaa!" Ellet usko, kokeile itse: Irrota kannet, irrota se yläosan putki, josta vesi lorisee suodatinkannuun ja nosta koko keitin ylösalaisin altaan päällä, desi sieltä tulee. Ei haittaa varmaankaan jos keittää paljon ja usein, mutta jos kerran päivässä ja vain pari kupillistya, niin suurin osa on sitä vanhaa seissyttä vettä. Hyvän kahvin yksi salaisuus on puhdas, raikas vesi! Moccamaster vetoaa aina vain testeuhin, vaikka esim. TM vuoden päivät sitten oli aivan väärin tehty. Eivät edes ymmärtäneet oikean lämpötilan päälle! (po 96).

Aloittaja jatkaa, jotta KAIKKI puolet taatusti tutkittu ja keskusteltu. Nytpä huomaankin, miten niukat ovat moccamasterin tekniset tiedot ja käyttöohjeet. Hyi! Huomautan kyllä tuonne saamaani maahantuojan osoitteeseen; kerään nämä tässä ketjussa saamani tiedot, alan vihaiseksi.

Siis ensinnäkään keitintä ei saisi myydä vähemmän kahvia juovalle sinkulle, joka ei kotiinsakaan vieraita paljon kutsuile - kahveelle. Siis käyttö vähäistä, harvemmin ja pieniä vesimääriä kerrallaan pönttöön. Toisinpäin sanottuna mun olisi pitänyt hoksata tiedustella asiaa, että sopiiko tää kone minulle (oli sentäs kallis, miksi?). Joskin, myyjiä ei ole mailla halmeilla ja jos on, eivät tiedä tämmöisistä asioista.

Minä teen tuon, että pyllistän vedet pannusta ulos, thanks. Niin alan tehdä ainakin, kun lähden reissuun pois. Hyh, hyh, hyvin usein keitän vain kerran päivässä sen aamukahvi-kipolliseni, sillä usein tulee ip-kahvihammas tyydytettyä liikenteessä ihmistenilmoilla. - Hyvä 'mittasilmä' sinulla, että suurin osa sitten onkin sitä VANHAA vettä. Tosiaan, aina 'ne' kuit. käskee täyttää säiliön KYLMÄLLÄ RAIKKAALLA vedellä! - Tyhmää.

Keittimeni pitäisi ainakin olla virasto- tai suurperhekäytössä, siis. - Mielestäni tuo minulle maahantuojalta vastannu ihminen vaikuttaa 'asiakaskyselyihin vastaamista harjoittelevalta henkilöltä'; teksti vielä mennyt esimiehille tiedoksi... Kohta minä laitan linkin TÄSTÄ ALOITTAMASTANI KETJUSTA, niin pääsette kaikki ottamaan kantaa > maahantuojan suuntaan. Kaikenmaailman testivoittajakehuja nyt ei kannattaisi laittaa mulle/meille.

Nyt vain miettimään, mihin myisin keittimeni ja ostaisin pikku rahalla kunnollinen klassisen sinkkukeittimen ja senkin pienikokoisen. On minulla niitäkin ollut. Rupesin suuruudenhulluksi tuon Masterin kanssa!

• Alloittaja jatkaa!
        make kirjoitti:

Itse keitän aamukahvini Moccamaster KB741-mallilla, ja olen tehnyt niin että laitan vettä n. 2½-3 kupillista ja sitten 2 moccamasterin mitallista kahvia ja hyvää tulee. Eli n. 4 tavallista lusikallista. Kannattaa muuten käyttää sitä moccamasterin mittaa, sillä se on hieman erikokoinen kuin tavalliset kahvimitat.

Niin se lämpölevy on joko ½-teholla tai sitten täysillä, pois sitä ei voi kytkeä. Vedenlämmitysvastus kytkeytyy automaattisesti pois päältä kun vesi on mennyt vesisäiliöstä. Tosiaan, vettä jää jonkin verran säiliöön, mutta koska putket on lasia, niin siitä ei ole minkäänlaista haittaa, päinvastoin vesi estää kalkkia kiinnittymästä putkiin ja näin ollen se ei kalkkeennu niinkuin muut keittimet. Vesi ei todellakaan pilaannu yhdessä päivässä miksikään, onhan pullovesikin joskus monia viikkoja ellei kuukausia vanhaa. Tietysti jos on useamman päivän tauko keittämisessä, niin silloin voi päästää vettä läpi ennen kahvinkeittoa.

Juu, minulla on moccamasterin oma mitta, on vain muutoin tullut käytettyä toista mittaa. Hyvä huomio.

Aha, NYT ymmärrän. LämpöLEVY on 1/2-teholla silloin, kun sen nappulassa ei pala valo. Jos haluaisin sen täysteholle, niin panen nappulan ON. Selkis. 1/2-tehohan riittää aamukahviin...

Voi pojat, työ ootte viisaita. Nyt selkis, miksi olenkin kuullut, että moccamasterit kalkkiutuvat huonommin/hitaammin kuin klassiset keittimet! Onhan tuossakin puolensa (=vesi lasiputkessa oottelee). Ei tietenkään vesi vrk:ssa ihan pilaannu, mutta hyvä on tietää asiasta, sillä joskushan tulee pitkä käyttötauko! Yäk, kuten sanoin, missä tuolloin kylmä raikas vesi?

Kiitos hyvästä vinkistä: tauon jälkeen kannattaa valuttaa huuhteluvesi läpi ennen kahveenkeittoa.

Olisihan kirveelle töitä, eli minä tarkkana tyttönä kyllä pistäisin kaikki tämmöiset jutut kahvinkeittimen ohjekirjaan. Siinä lähinnä nyt vain itsestään selviä asioita, mutta ei näitä tärkeitä.

Tackar och bockar! "Aloittaja"

• kalkkeutuu
        Alloittaja jatkaa! kirjoitti:

Juu, minulla on moccamasterin oma mitta, on vain muutoin tullut käytettyä toista mittaa. Hyvä huomio.

Aha, NYT ymmärrän. LämpöLEVY on 1/2-teholla silloin, kun sen nappulassa ei pala valo. Jos haluaisin sen täysteholle, niin panen nappulan ON. Selkis. 1/2-tehohan riittää aamukahviin...

Voi pojat, työ ootte viisaita. Nyt selkis, miksi olenkin kuullut, että moccamasterit kalkkiutuvat huonommin/hitaammin kuin klassiset keittimet! Onhan tuossakin puolensa (=vesi lasiputkessa oottelee). Ei tietenkään vesi vrk:ssa ihan pilaannu, mutta hyvä on tietää asiasta, sillä joskushan tulee pitkä käyttötauko! Yäk, kuten sanoin, missä tuolloin kylmä raikas vesi?

Kiitos hyvästä vinkistä: tauon jälkeen kannattaa valuttaa huuhteluvesi läpi ennen kahveenkeittoa.

Olisihan kirveelle töitä, eli minä tarkkana tyttönä kyllä pistäisin kaikki tämmöiset jutut kahvinkeittimen ohjekirjaan. Siinä lähinnä nyt vain itsestään selviä asioita, mutta ei näitä tärkeitä.

En usko että se makaako vesi putkistossa vai ei, vaikuttaisi kalkkeutumiseen. Kyllä Moccamaster kalkkeutuu siinä kuin muutkin. Mutta ihmeellistä on, että monet kieltävät koko veden "makaamisen" vaikka se on helposti todettavissa. Huono juttu. Moccamaster on mennen talven lumia, käykääpä kaupoissa katsomassa kehityksen kulkua!

• huomas toteamuksesi
        kalkkeutuu kirjoitti:

En usko että se makaako vesi putkistossa vai ei, vaikuttaisi kalkkeutumiseen. Kyllä Moccamaster kalkkeutuu siinä kuin muutkin. Mutta ihmeellistä on, että monet kieltävät koko veden "makaamisen" vaikka se on helposti todettavissa. Huono juttu. Moccamaster on mennen talven lumia, käykääpä kaupoissa katsomassa kehityksen kulkua!

Niinpä ! Sinä sen sanoit just ! JOS olisin tiennyt tästä piirteestä, että vettä jää sisälle, en myöskään olisi tästäkään syystä ostanut tuota härveliä.

- Minulla on tässä suunnitteilla maahantuojalle RESEPTI niistä asioista, jotka PITÄÄ OLLA mainittu laitteen ohjekirjassa ja teknisissä tiedoissa, joka asiakkaan ainoa tietolähde. Ohjevihkonen kovin vajaa! Vaikka se sitten on kyllä kaikilla maailman kielillä kirjoitettu ja samalla ohjeelle myyvät MOCCAMASTER: KBG 40, K741 (minulla)/H 74§1, KB/kbc 741, KBG741, GCS ja CD ! Tämmöinen määrä on keittimien kuvia koodeineen ohjeläpykän eka sivulla. Silti TIEDOT ja laitteen heikkouksiksi asiakkaan kannalta todetut asiat täysin vajaat, puuttuvaiset. !

- Entäs, pistän heille tiedoksi tämän keskustelupötkylän oikeine ASIA- ja KOKEMUS-tietoineen, jottas itsekin tietävät ihmelaitteensa fiksuuden. Mikä siinä oikein MAKSAA, muuten ?!

• jälkeenjäänyt
        huomas toteamuksesi kirjoitti:

Niinpä ! Sinä sen sanoit just ! JOS olisin tiennyt tästä piirteestä, että vettä jää sisälle, en myöskään olisi tästäkään syystä ostanut tuota härveliä.

- Minulla on tässä suunnitteilla maahantuojalle RESEPTI niistä asioista, jotka PITÄÄ OLLA mainittu laitteen ohjekirjassa ja teknisissä tiedoissa, joka asiakkaan ainoa tietolähde. Ohjevihkonen kovin vajaa! Vaikka se sitten on kyllä kaikilla maailman kielillä kirjoitettu ja samalla ohjeelle myyvät MOCCAMASTER: KBG 40, K741 (minulla)/H 74§1, KB/kbc 741, KBG741, GCS ja CD ! Tämmöinen määrä on keittimien kuvia koodeineen ohjeläpykän eka sivulla. Silti TIEDOT ja laitteen heikkouksiksi asiakkaan kannalta todetut asiat täysin vajaat, puuttuvaiset. !

- Entäs, pistän heille tiedoksi tämän keskustelupötkylän oikeine ASIA- ja KOKEMUS-tietoineen, jottas itsekin tietävät ihmelaitteensa fiksuuden. Mikä siinä oikein MAKSAA, muuten ?!

Kehitys kulkee, mutta Moccamaster on todella hankala puhdistettava monine osineen ja kulmineen ja koloineen. Lisäksi se vaatii varmasti eniten tilaa keittiön työpöydällä. Ei kannata rahojaan siihen tuhlata, parempia saa ja paljon halvemnmalla.

• kovinkiva
        Alloittaja jatkaa! kirjoitti:

Huomattavan hyvä vaihtoehto sinkkuihmiselle on ns. "pressopannu", eikä kyseessä siis ole mikään espressopannu, vaan tuollainen lasinen astia, jossa metallinen siivilän sisältävä mäntä.

Kahvin valmistus tämmöisellä on helppoa eikä tarvitse tuhlata rahojaan suodatinpusseihinkaan, jotka pieniä annoksia kahvia keittävälle kuluvat epäreilusti samaan tahtiin kuin pannullisen kerrallaan keittävillä. V

edenkeittimellä keität veden, lappaat mitallisen tai pari suodatin- tai pannukahvia astian pohjalle, kaadat vedet päälle ja painat sitten sillä siivilämännällä rojut sinne pohjalle ja kaadat kaffeet kuppiin. Omaan makuuni sopii hyvin ja huomattavasti pienempi vaiva kuin suodatinpussien kanssa säätäminen, ne kun vielä usein unohtuvat sinne keittimeen homehtumaan.

Käytön jälkeen kurat voi kipata pyttyyn/bioastiaan ja huuhdella sen mäntäosan veden alla.

• sAABO

Se toinen nappi on lisälämpöä varten,eikä sitä tartte käyttää paitsi jos tykkää sikakuumasta kahvista,tai jos keittää pannullisen termokseen.Painele poroja kahvimitalla vähän tiiviimmin,vois auttaa. T: Moccis tai pannukahvi

• Urbaaan

Itse keitän pannullisen kahvia Moccamasterilla. Minulle se riittää koko viikoksi. On tosi kätevää lämmittää kahvi aina aamuisin mikrossa. Kyllä huomaa, että Moccamasterilla tulee huippuhyvää kahvia.

• Anonyymi

HeI. TULI OSTETTUA WiLFA keitin kolmen moccamasterin jälkeen kun testitulos laadusta oli samaa tasoa. Kahvin laatu ei lähelläkään samaa - harmittaa kun vaihdoin merkkiä. AU..

• Anonyymi

Onneksi ostin kunnollisen Melittan, kestää ainakin 10 moskamasterin iän ja paljon parempi :)

• Anonyymi

Kaikki niihin pettyy, mutta kun naiset tykkää rimpuloista, eivätkä ymmärrä ettei kaikkia muoviosia kuulu joutua vaihtamaan jatkuvasti kun rikkoontuvat, joillakin vastuksiakin mennyt jo useampia.

Missään muussa mallissa ei joka toiminnosta joudu maksamaan kalliimpaa hintaa, eikä kalleinkaan ole läheskään yhtä kuin lähes kaikki halvemmat, eikä kaikkia toimintoja saa edes siihen kalleimpaan.

• Anonyymi

Hei köyhät, älkää valittako kaikesta, please.

• Anonyymi

Niin, ja ennenkaikkea älkää valehdelko kirjoituksissanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9275
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2859
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      33
      2639
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1945
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1816
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1351
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1211
    Aihe