Tältäkin palstalta puuttuvat keskustelut Porsche Caymanista kokonaan. Ihmeellisintä on, ettei edes Porschen "omalla" palstalla, http://www.9xxfin.com, ole Uudenkaupungin tuotteesta mitään kirjoituksia!
Eikö Cayman herätä ihmisissä intohimoja tai edes mielipiteitä? Mahtaako Suomessa olla montakaan Caymania? Onko kellään kokemuksia ko. mallista?
Porsche Cayman harvinaisin uusi Porsche?
12
6461
Vastaukset
- menee aikaa...
Kyllä tuo Cayman varmaan kiinnostusta herättää, mutta se on vielä sen verran uusi malli, ettei se ole oikein kerenny levitä vielä "harrastajien" joukkoon. Tästä syystä siitä ei ole ainakaan tuolla possun omalla palstalla mitään suurempaa juttua. Odotappas jahka tastä menee muutama vuosi, niin alkaa noitakin ilmestyä enemmälti tänne kotosuomeen.
- Nasser Alftan
Ensinnäkin ei kiinnosta autot jotka viittaa homoihin (Gayman).
Toisekseen caymäniä ei voi laskea kuin perheautoksi lukemien perusteella. Perusversiossa säälittävät pari sataa heppaa ei riitä mihinkään 2000-luvulla kun jo perus perheautojen dieselkoneista otetaan paljon enemmän tehoa (puhumattakaan väännöstä).
Kolmanneksi autohan on miltei yhtä ruma kuin 911,eli muistuttaa keitettyä sammakkoa.
Vieläkö ihmettelet ettei kiinnosta? - -Teme-
Nasser Alftan kirjoitti:
Ensinnäkin ei kiinnosta autot jotka viittaa homoihin (Gayman).
Toisekseen caymäniä ei voi laskea kuin perheautoksi lukemien perusteella. Perusversiossa säälittävät pari sataa heppaa ei riitä mihinkään 2000-luvulla kun jo perus perheautojen dieselkoneista otetaan paljon enemmän tehoa (puhumattakaan väännöstä).
Kolmanneksi autohan on miltei yhtä ruma kuin 911,eli muistuttaa keitettyä sammakkoa.
Vieläkö ihmettelet ettei kiinnosta?sitä koko kansalle tyhmyytesi paljastaa...
- gayman?
Nasser Alftan kirjoitti:
Ensinnäkin ei kiinnosta autot jotka viittaa homoihin (Gayman).
Toisekseen caymäniä ei voi laskea kuin perheautoksi lukemien perusteella. Perusversiossa säälittävät pari sataa heppaa ei riitä mihinkään 2000-luvulla kun jo perus perheautojen dieselkoneista otetaan paljon enemmän tehoa (puhumattakaan väännöstä).
Kolmanneksi autohan on miltei yhtä ruma kuin 911,eli muistuttaa keitettyä sammakkoa.
Vieläkö ihmettelet ettei kiinnosta?Perusversiossa on kylläkin 265 heppaa ja s-versiossa 320.
- Tilastonikkari kans
Vuonna 2006 mallia reksteröitiin noin 15 kpl ja viime vuonna neljä!!!
Mikäli Keski-Euroopan tuotia ei pahemmin harrasteta, niin taitaa käytettyjen kysyntä ja hinnat Suomessa nousta pilviin? - omasta mielestäni
Kalliimpi kuin Boxster, sillä ei kuitenkaan kovin paljon saa rahalle vastinetta, samat myllyt ja kova katto (onhan se erilainen muutenkin, mutta noin kärjistettynä). Halvempi kuin 911, mutta on myös suorituskyvyttömämpi ja 911 on kuitenkin _se_ Porsche, jos aikoi sellaisen laittaa. Caymanissa ei vain ole oikein mitään paremmin kuin muissa malleissa.
Uusi ei-911 jos nyt olisi harkinnassa, niin Boxster RS60 Spyder kelpaisi paljon mieluummin kuin Cayman, sentään jonkin verran erilainen (ja rajoitettu sarjakin) eikä merkittävästi kalliimpi.- mielipiteeni
Itse kyllä voisin esittää asian hiukan eritavoin. Boxster on kyllä hieno auto ja siinä on painojakauman kannalta kaikki kohdallaan. 911:n ongelma on takapainoisuus. Tuo on joissakin tilanteissa etu, mutta hyvin usein myös haitta.
Boxsterin ongelma taas on korin jäykkyys. Avoauton koria ei koskaan saada yhtä jäykäksi, kuin upmpikorisen. Eli auto on painojakauman kannalta ideaalinen, mutta avorakenteen vuoksi kori ei ole kyllin jäykkä. 911:sta saa coupena, jolloin kori on riittävän jämäkkä.
Tähän boxsterin jäykkyysongelmaan on sitten kehitetty cayman. Kyseisessä autossa painojakauma on täydellinen. Kori on myös sopivan jäykkä johtuen tästä coupe rakenteesta. Ainoaksi ongelmaksi jääkin sitten 911:sta vähäisemmät tehot.
Käytännössä siis ideaali porsche ois cayman, jossa ois 911:n kone. Karrikoiden vois esittää, että porsche on tehnyt kaksi kompromissi autoa. 911:n, jossa painojakauma ei ole optimaalinen ja caymanin, jossa moottoritehot eivät ole optimaaliset.
Harrastajalle Caymanin nerokkuus onkin siinä, että sen moottoritehoja pystyy parantamaan. 911:n painojakauman parantaminen ei olekkaan lopulta niin helppoa. Voisin jopa väittää, että tulevaisuudessa nähdään todella nopeita caymaneja, joissa on moottorina esim GT3 porschen kone. Pienellä alustan tuunailulla ja keventämisellä kyseisitä autoista tulee GT3:sta nopeampia.
Tämä oli siis boxsteri kuskin pohdintaa. - mistä puhutaan
mielipiteeni kirjoitti:
Itse kyllä voisin esittää asian hiukan eritavoin. Boxster on kyllä hieno auto ja siinä on painojakauman kannalta kaikki kohdallaan. 911:n ongelma on takapainoisuus. Tuo on joissakin tilanteissa etu, mutta hyvin usein myös haitta.
Boxsterin ongelma taas on korin jäykkyys. Avoauton koria ei koskaan saada yhtä jäykäksi, kuin upmpikorisen. Eli auto on painojakauman kannalta ideaalinen, mutta avorakenteen vuoksi kori ei ole kyllin jäykkä. 911:sta saa coupena, jolloin kori on riittävän jämäkkä.
Tähän boxsterin jäykkyysongelmaan on sitten kehitetty cayman. Kyseisessä autossa painojakauma on täydellinen. Kori on myös sopivan jäykkä johtuen tästä coupe rakenteesta. Ainoaksi ongelmaksi jääkin sitten 911:sta vähäisemmät tehot.
Käytännössä siis ideaali porsche ois cayman, jossa ois 911:n kone. Karrikoiden vois esittää, että porsche on tehnyt kaksi kompromissi autoa. 911:n, jossa painojakauma ei ole optimaalinen ja caymanin, jossa moottoritehot eivät ole optimaaliset.
Harrastajalle Caymanin nerokkuus onkin siinä, että sen moottoritehoja pystyy parantamaan. 911:n painojakauman parantaminen ei olekkaan lopulta niin helppoa. Voisin jopa väittää, että tulevaisuudessa nähdään todella nopeita caymaneja, joissa on moottorina esim GT3 porschen kone. Pienellä alustan tuunailulla ja keventämisellä kyseisitä autoista tulee GT3:sta nopeampia.
Tämä oli siis boxsteri kuskin pohdintaa.Lähinnä mielikuvista ja markkinoista, vai teknisestä potentiaalista.
Olihan siitä jotain juttua, että Caymania piti 'de-tunata', ettei olisi alkanut suorituskyvyssä käydä liikaa 911:n päälle, jolla tietysti tosi pitkät perinteet merkin lippulaivana. En usko, että Porschelta itseltään ainakaan tulee sellaista versiota, jossa olisi selkeästi räväkämpi kone Caymanissa, koska syö muuten 911:n markkinoita. Tietysti on teknisesti mahdollista parantaa jälkikäteen suorituskykyä, vaikkakaan vapaasti hengittävällä ei mitenkäään helppoa ja koneen vaihdon/turbottamisen kautta aika nihkeää Suomessa saada rekisteriin.
Niin ja itselläni ei ole Porschea, joten siinä mielessä ei omaa lehmää ojassa minkään mallin suhteen. - vähän...
mistä puhutaan kirjoitti:
Lähinnä mielikuvista ja markkinoista, vai teknisestä potentiaalista.
Olihan siitä jotain juttua, että Caymania piti 'de-tunata', ettei olisi alkanut suorituskyvyssä käydä liikaa 911:n päälle, jolla tietysti tosi pitkät perinteet merkin lippulaivana. En usko, että Porschelta itseltään ainakaan tulee sellaista versiota, jossa olisi selkeästi räväkämpi kone Caymanissa, koska syö muuten 911:n markkinoita. Tietysti on teknisesti mahdollista parantaa jälkikäteen suorituskykyä, vaikkakaan vapaasti hengittävällä ei mitenkäään helppoa ja koneen vaihdon/turbottamisen kautta aika nihkeää Suomessa saada rekisteriin.
Niin ja itselläni ei ole Porschea, joten siinä mielessä ei omaa lehmää ojassa minkään mallin suhteen.No tuon Caymanin tehojen kasvattaminen on järkevää ainoastaan vaihtamalla alkuperäinen moottori 911:n koneeseen. GT3:sta otettu moottori tuo jo enemmän, kuin riittävän suorituskyvyn. En tiedä sitten, että kuinka helppoa kyseisen kaltainen auto on rekisteröidä suomessa. Tehorajat voi tulla helposti vastaan. Se on varmaa, että porsche ei itse tule koskaan julkaisemaan Caymanista sellaista versiota, joka astuisi 911:n varpaille.
- 911 t
omistajien/kuskien mukaan auto on ihanteellinen"san francisco"miehille/pojille,jotka eivät häpeile mitään
- K the Man
Cayman kyllä on puhtaasti ajosta nauttivalle kiinnostava peli, mutta Suomessa ainakin pitää ajatella ns. järkevästi (verojen takia) joten Boxster on "se" avoauto, 911 "se" kovakattoinen sportti - koska takapenkki ja maine - ja Macan se perheauto.
Disclaimer: Porschesta haaveileva BMW-kuski - Anonyymi
Nimi on niin hirveä etten ikinä ostaisi.
En tiedä kuka pevo Porschella on on onnistunut myymään tämän mallinimen selittämällä että saadaan homoasiakkaat ostamaan.
Kukaan hetero mies ei ikinä ostaisi tämän nimistä autoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926