Tältäkin palstalta puuttuvat keskustelut Porsche Caymanista kokonaan. Ihmeellisintä on, ettei edes Porschen "omalla" palstalla, http://www.9xxfin.com, ole Uudenkaupungin tuotteesta mitään kirjoituksia!
Eikö Cayman herätä ihmisissä intohimoja tai edes mielipiteitä? Mahtaako Suomessa olla montakaan Caymania? Onko kellään kokemuksia ko. mallista?
Porsche Cayman harvinaisin uusi Porsche?
12
7030
Vastaukset
- menee aikaa...
Kyllä tuo Cayman varmaan kiinnostusta herättää, mutta se on vielä sen verran uusi malli, ettei se ole oikein kerenny levitä vielä "harrastajien" joukkoon. Tästä syystä siitä ei ole ainakaan tuolla possun omalla palstalla mitään suurempaa juttua. Odotappas jahka tastä menee muutama vuosi, niin alkaa noitakin ilmestyä enemmälti tänne kotosuomeen.
- Nasser Alftan
Ensinnäkin ei kiinnosta autot jotka viittaa homoihin (Gayman).
Toisekseen caymäniä ei voi laskea kuin perheautoksi lukemien perusteella. Perusversiossa säälittävät pari sataa heppaa ei riitä mihinkään 2000-luvulla kun jo perus perheautojen dieselkoneista otetaan paljon enemmän tehoa (puhumattakaan väännöstä).
Kolmanneksi autohan on miltei yhtä ruma kuin 911,eli muistuttaa keitettyä sammakkoa.
Vieläkö ihmettelet ettei kiinnosta? - -Teme-
Nasser Alftan kirjoitti:
Ensinnäkin ei kiinnosta autot jotka viittaa homoihin (Gayman).
Toisekseen caymäniä ei voi laskea kuin perheautoksi lukemien perusteella. Perusversiossa säälittävät pari sataa heppaa ei riitä mihinkään 2000-luvulla kun jo perus perheautojen dieselkoneista otetaan paljon enemmän tehoa (puhumattakaan väännöstä).
Kolmanneksi autohan on miltei yhtä ruma kuin 911,eli muistuttaa keitettyä sammakkoa.
Vieläkö ihmettelet ettei kiinnosta?sitä koko kansalle tyhmyytesi paljastaa...
- gayman?
Nasser Alftan kirjoitti:
Ensinnäkin ei kiinnosta autot jotka viittaa homoihin (Gayman).
Toisekseen caymäniä ei voi laskea kuin perheautoksi lukemien perusteella. Perusversiossa säälittävät pari sataa heppaa ei riitä mihinkään 2000-luvulla kun jo perus perheautojen dieselkoneista otetaan paljon enemmän tehoa (puhumattakaan väännöstä).
Kolmanneksi autohan on miltei yhtä ruma kuin 911,eli muistuttaa keitettyä sammakkoa.
Vieläkö ihmettelet ettei kiinnosta?Perusversiossa on kylläkin 265 heppaa ja s-versiossa 320.
- Tilastonikkari kans
Vuonna 2006 mallia reksteröitiin noin 15 kpl ja viime vuonna neljä!!!
Mikäli Keski-Euroopan tuotia ei pahemmin harrasteta, niin taitaa käytettyjen kysyntä ja hinnat Suomessa nousta pilviin? - omasta mielestäni
Kalliimpi kuin Boxster, sillä ei kuitenkaan kovin paljon saa rahalle vastinetta, samat myllyt ja kova katto (onhan se erilainen muutenkin, mutta noin kärjistettynä). Halvempi kuin 911, mutta on myös suorituskyvyttömämpi ja 911 on kuitenkin _se_ Porsche, jos aikoi sellaisen laittaa. Caymanissa ei vain ole oikein mitään paremmin kuin muissa malleissa.
Uusi ei-911 jos nyt olisi harkinnassa, niin Boxster RS60 Spyder kelpaisi paljon mieluummin kuin Cayman, sentään jonkin verran erilainen (ja rajoitettu sarjakin) eikä merkittävästi kalliimpi.- mielipiteeni
Itse kyllä voisin esittää asian hiukan eritavoin. Boxster on kyllä hieno auto ja siinä on painojakauman kannalta kaikki kohdallaan. 911:n ongelma on takapainoisuus. Tuo on joissakin tilanteissa etu, mutta hyvin usein myös haitta.
Boxsterin ongelma taas on korin jäykkyys. Avoauton koria ei koskaan saada yhtä jäykäksi, kuin upmpikorisen. Eli auto on painojakauman kannalta ideaalinen, mutta avorakenteen vuoksi kori ei ole kyllin jäykkä. 911:sta saa coupena, jolloin kori on riittävän jämäkkä.
Tähän boxsterin jäykkyysongelmaan on sitten kehitetty cayman. Kyseisessä autossa painojakauma on täydellinen. Kori on myös sopivan jäykkä johtuen tästä coupe rakenteesta. Ainoaksi ongelmaksi jääkin sitten 911:sta vähäisemmät tehot.
Käytännössä siis ideaali porsche ois cayman, jossa ois 911:n kone. Karrikoiden vois esittää, että porsche on tehnyt kaksi kompromissi autoa. 911:n, jossa painojakauma ei ole optimaalinen ja caymanin, jossa moottoritehot eivät ole optimaaliset.
Harrastajalle Caymanin nerokkuus onkin siinä, että sen moottoritehoja pystyy parantamaan. 911:n painojakauman parantaminen ei olekkaan lopulta niin helppoa. Voisin jopa väittää, että tulevaisuudessa nähdään todella nopeita caymaneja, joissa on moottorina esim GT3 porschen kone. Pienellä alustan tuunailulla ja keventämisellä kyseisitä autoista tulee GT3:sta nopeampia.
Tämä oli siis boxsteri kuskin pohdintaa. - mistä puhutaan
mielipiteeni kirjoitti:
Itse kyllä voisin esittää asian hiukan eritavoin. Boxster on kyllä hieno auto ja siinä on painojakauman kannalta kaikki kohdallaan. 911:n ongelma on takapainoisuus. Tuo on joissakin tilanteissa etu, mutta hyvin usein myös haitta.
Boxsterin ongelma taas on korin jäykkyys. Avoauton koria ei koskaan saada yhtä jäykäksi, kuin upmpikorisen. Eli auto on painojakauman kannalta ideaalinen, mutta avorakenteen vuoksi kori ei ole kyllin jäykkä. 911:sta saa coupena, jolloin kori on riittävän jämäkkä.
Tähän boxsterin jäykkyysongelmaan on sitten kehitetty cayman. Kyseisessä autossa painojakauma on täydellinen. Kori on myös sopivan jäykkä johtuen tästä coupe rakenteesta. Ainoaksi ongelmaksi jääkin sitten 911:sta vähäisemmät tehot.
Käytännössä siis ideaali porsche ois cayman, jossa ois 911:n kone. Karrikoiden vois esittää, että porsche on tehnyt kaksi kompromissi autoa. 911:n, jossa painojakauma ei ole optimaalinen ja caymanin, jossa moottoritehot eivät ole optimaaliset.
Harrastajalle Caymanin nerokkuus onkin siinä, että sen moottoritehoja pystyy parantamaan. 911:n painojakauman parantaminen ei olekkaan lopulta niin helppoa. Voisin jopa väittää, että tulevaisuudessa nähdään todella nopeita caymaneja, joissa on moottorina esim GT3 porschen kone. Pienellä alustan tuunailulla ja keventämisellä kyseisitä autoista tulee GT3:sta nopeampia.
Tämä oli siis boxsteri kuskin pohdintaa.Lähinnä mielikuvista ja markkinoista, vai teknisestä potentiaalista.
Olihan siitä jotain juttua, että Caymania piti 'de-tunata', ettei olisi alkanut suorituskyvyssä käydä liikaa 911:n päälle, jolla tietysti tosi pitkät perinteet merkin lippulaivana. En usko, että Porschelta itseltään ainakaan tulee sellaista versiota, jossa olisi selkeästi räväkämpi kone Caymanissa, koska syö muuten 911:n markkinoita. Tietysti on teknisesti mahdollista parantaa jälkikäteen suorituskykyä, vaikkakaan vapaasti hengittävällä ei mitenkäään helppoa ja koneen vaihdon/turbottamisen kautta aika nihkeää Suomessa saada rekisteriin.
Niin ja itselläni ei ole Porschea, joten siinä mielessä ei omaa lehmää ojassa minkään mallin suhteen. - vähän...
mistä puhutaan kirjoitti:
Lähinnä mielikuvista ja markkinoista, vai teknisestä potentiaalista.
Olihan siitä jotain juttua, että Caymania piti 'de-tunata', ettei olisi alkanut suorituskyvyssä käydä liikaa 911:n päälle, jolla tietysti tosi pitkät perinteet merkin lippulaivana. En usko, että Porschelta itseltään ainakaan tulee sellaista versiota, jossa olisi selkeästi räväkämpi kone Caymanissa, koska syö muuten 911:n markkinoita. Tietysti on teknisesti mahdollista parantaa jälkikäteen suorituskykyä, vaikkakaan vapaasti hengittävällä ei mitenkäään helppoa ja koneen vaihdon/turbottamisen kautta aika nihkeää Suomessa saada rekisteriin.
Niin ja itselläni ei ole Porschea, joten siinä mielessä ei omaa lehmää ojassa minkään mallin suhteen.No tuon Caymanin tehojen kasvattaminen on järkevää ainoastaan vaihtamalla alkuperäinen moottori 911:n koneeseen. GT3:sta otettu moottori tuo jo enemmän, kuin riittävän suorituskyvyn. En tiedä sitten, että kuinka helppoa kyseisen kaltainen auto on rekisteröidä suomessa. Tehorajat voi tulla helposti vastaan. Se on varmaa, että porsche ei itse tule koskaan julkaisemaan Caymanista sellaista versiota, joka astuisi 911:n varpaille.
- 911 t
omistajien/kuskien mukaan auto on ihanteellinen"san francisco"miehille/pojille,jotka eivät häpeile mitään
- K the Man
Cayman kyllä on puhtaasti ajosta nauttivalle kiinnostava peli, mutta Suomessa ainakin pitää ajatella ns. järkevästi (verojen takia) joten Boxster on "se" avoauto, 911 "se" kovakattoinen sportti - koska takapenkki ja maine - ja Macan se perheauto.
Disclaimer: Porschesta haaveileva BMW-kuski - Anonyymi
Nimi on niin hirveä etten ikinä ostaisi.
En tiedä kuka pevo Porschella on on onnistunut myymään tämän mallinimen selittämällä että saadaan homoasiakkaat ostamaan.
Kukaan hetero mies ei ikinä ostaisi tämän nimistä autoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....1549292Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3437076Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1026027- 1643990
Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.943363Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.343301Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu663246- 1882823
Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht762566Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen31948