Porsche Cayman harvinaisin uusi Porsche?

Ötskyj

Tältäkin palstalta puuttuvat keskustelut Porsche Caymanista kokonaan. Ihmeellisintä on, ettei edes Porschen "omalla" palstalla, http://www.9xxfin.com, ole Uudenkaupungin tuotteesta mitään kirjoituksia!

Eikö Cayman herätä ihmisissä intohimoja tai edes mielipiteitä? Mahtaako Suomessa olla montakaan Caymania? Onko kellään kokemuksia ko. mallista?

12

6912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee aikaa...

      Kyllä tuo Cayman varmaan kiinnostusta herättää, mutta se on vielä sen verran uusi malli, ettei se ole oikein kerenny levitä vielä "harrastajien" joukkoon. Tästä syystä siitä ei ole ainakaan tuolla possun omalla palstalla mitään suurempaa juttua. Odotappas jahka tastä menee muutama vuosi, niin alkaa noitakin ilmestyä enemmälti tänne kotosuomeen.

      • Nasser Alftan

        Ensinnäkin ei kiinnosta autot jotka viittaa homoihin (Gayman).

        Toisekseen caymäniä ei voi laskea kuin perheautoksi lukemien perusteella. Perusversiossa säälittävät pari sataa heppaa ei riitä mihinkään 2000-luvulla kun jo perus perheautojen dieselkoneista otetaan paljon enemmän tehoa (puhumattakaan väännöstä).

        Kolmanneksi autohan on miltei yhtä ruma kuin 911,eli muistuttaa keitettyä sammakkoa.

        Vieläkö ihmettelet ettei kiinnosta?


      • -Teme-
        Nasser Alftan kirjoitti:

        Ensinnäkin ei kiinnosta autot jotka viittaa homoihin (Gayman).

        Toisekseen caymäniä ei voi laskea kuin perheautoksi lukemien perusteella. Perusversiossa säälittävät pari sataa heppaa ei riitä mihinkään 2000-luvulla kun jo perus perheautojen dieselkoneista otetaan paljon enemmän tehoa (puhumattakaan väännöstä).

        Kolmanneksi autohan on miltei yhtä ruma kuin 911,eli muistuttaa keitettyä sammakkoa.

        Vieläkö ihmettelet ettei kiinnosta?

        sitä koko kansalle tyhmyytesi paljastaa...


      • gayman?
        Nasser Alftan kirjoitti:

        Ensinnäkin ei kiinnosta autot jotka viittaa homoihin (Gayman).

        Toisekseen caymäniä ei voi laskea kuin perheautoksi lukemien perusteella. Perusversiossa säälittävät pari sataa heppaa ei riitä mihinkään 2000-luvulla kun jo perus perheautojen dieselkoneista otetaan paljon enemmän tehoa (puhumattakaan väännöstä).

        Kolmanneksi autohan on miltei yhtä ruma kuin 911,eli muistuttaa keitettyä sammakkoa.

        Vieläkö ihmettelet ettei kiinnosta?

        Perusversiossa on kylläkin 265 heppaa ja s-versiossa 320.


    • Tilastonikkari kans

      Vuonna 2006 mallia reksteröitiin noin 15 kpl ja viime vuonna neljä!!!

      Mikäli Keski-Euroopan tuotia ei pahemmin harrasteta, niin taitaa käytettyjen kysyntä ja hinnat Suomessa nousta pilviin?

    • omasta mielestäni

      Kalliimpi kuin Boxster, sillä ei kuitenkaan kovin paljon saa rahalle vastinetta, samat myllyt ja kova katto (onhan se erilainen muutenkin, mutta noin kärjistettynä). Halvempi kuin 911, mutta on myös suorituskyvyttömämpi ja 911 on kuitenkin _se_ Porsche, jos aikoi sellaisen laittaa. Caymanissa ei vain ole oikein mitään paremmin kuin muissa malleissa.

      Uusi ei-911 jos nyt olisi harkinnassa, niin Boxster RS60 Spyder kelpaisi paljon mieluummin kuin Cayman, sentään jonkin verran erilainen (ja rajoitettu sarjakin) eikä merkittävästi kalliimpi.

      • mielipiteeni

        Itse kyllä voisin esittää asian hiukan eritavoin. Boxster on kyllä hieno auto ja siinä on painojakauman kannalta kaikki kohdallaan. 911:n ongelma on takapainoisuus. Tuo on joissakin tilanteissa etu, mutta hyvin usein myös haitta.

        Boxsterin ongelma taas on korin jäykkyys. Avoauton koria ei koskaan saada yhtä jäykäksi, kuin upmpikorisen. Eli auto on painojakauman kannalta ideaalinen, mutta avorakenteen vuoksi kori ei ole kyllin jäykkä. 911:sta saa coupena, jolloin kori on riittävän jämäkkä.

        Tähän boxsterin jäykkyysongelmaan on sitten kehitetty cayman. Kyseisessä autossa painojakauma on täydellinen. Kori on myös sopivan jäykkä johtuen tästä coupe rakenteesta. Ainoaksi ongelmaksi jääkin sitten 911:sta vähäisemmät tehot.

        Käytännössä siis ideaali porsche ois cayman, jossa ois 911:n kone. Karrikoiden vois esittää, että porsche on tehnyt kaksi kompromissi autoa. 911:n, jossa painojakauma ei ole optimaalinen ja caymanin, jossa moottoritehot eivät ole optimaaliset.

        Harrastajalle Caymanin nerokkuus onkin siinä, että sen moottoritehoja pystyy parantamaan. 911:n painojakauman parantaminen ei olekkaan lopulta niin helppoa. Voisin jopa väittää, että tulevaisuudessa nähdään todella nopeita caymaneja, joissa on moottorina esim GT3 porschen kone. Pienellä alustan tuunailulla ja keventämisellä kyseisitä autoista tulee GT3:sta nopeampia.

        Tämä oli siis boxsteri kuskin pohdintaa.


      • mistä puhutaan
        mielipiteeni kirjoitti:

        Itse kyllä voisin esittää asian hiukan eritavoin. Boxster on kyllä hieno auto ja siinä on painojakauman kannalta kaikki kohdallaan. 911:n ongelma on takapainoisuus. Tuo on joissakin tilanteissa etu, mutta hyvin usein myös haitta.

        Boxsterin ongelma taas on korin jäykkyys. Avoauton koria ei koskaan saada yhtä jäykäksi, kuin upmpikorisen. Eli auto on painojakauman kannalta ideaalinen, mutta avorakenteen vuoksi kori ei ole kyllin jäykkä. 911:sta saa coupena, jolloin kori on riittävän jämäkkä.

        Tähän boxsterin jäykkyysongelmaan on sitten kehitetty cayman. Kyseisessä autossa painojakauma on täydellinen. Kori on myös sopivan jäykkä johtuen tästä coupe rakenteesta. Ainoaksi ongelmaksi jääkin sitten 911:sta vähäisemmät tehot.

        Käytännössä siis ideaali porsche ois cayman, jossa ois 911:n kone. Karrikoiden vois esittää, että porsche on tehnyt kaksi kompromissi autoa. 911:n, jossa painojakauma ei ole optimaalinen ja caymanin, jossa moottoritehot eivät ole optimaaliset.

        Harrastajalle Caymanin nerokkuus onkin siinä, että sen moottoritehoja pystyy parantamaan. 911:n painojakauman parantaminen ei olekkaan lopulta niin helppoa. Voisin jopa väittää, että tulevaisuudessa nähdään todella nopeita caymaneja, joissa on moottorina esim GT3 porschen kone. Pienellä alustan tuunailulla ja keventämisellä kyseisitä autoista tulee GT3:sta nopeampia.

        Tämä oli siis boxsteri kuskin pohdintaa.

        Lähinnä mielikuvista ja markkinoista, vai teknisestä potentiaalista.

        Olihan siitä jotain juttua, että Caymania piti 'de-tunata', ettei olisi alkanut suorituskyvyssä käydä liikaa 911:n päälle, jolla tietysti tosi pitkät perinteet merkin lippulaivana. En usko, että Porschelta itseltään ainakaan tulee sellaista versiota, jossa olisi selkeästi räväkämpi kone Caymanissa, koska syö muuten 911:n markkinoita. Tietysti on teknisesti mahdollista parantaa jälkikäteen suorituskykyä, vaikkakaan vapaasti hengittävällä ei mitenkäään helppoa ja koneen vaihdon/turbottamisen kautta aika nihkeää Suomessa saada rekisteriin.


        Niin ja itselläni ei ole Porschea, joten siinä mielessä ei omaa lehmää ojassa minkään mallin suhteen.


      • vähän...
        mistä puhutaan kirjoitti:

        Lähinnä mielikuvista ja markkinoista, vai teknisestä potentiaalista.

        Olihan siitä jotain juttua, että Caymania piti 'de-tunata', ettei olisi alkanut suorituskyvyssä käydä liikaa 911:n päälle, jolla tietysti tosi pitkät perinteet merkin lippulaivana. En usko, että Porschelta itseltään ainakaan tulee sellaista versiota, jossa olisi selkeästi räväkämpi kone Caymanissa, koska syö muuten 911:n markkinoita. Tietysti on teknisesti mahdollista parantaa jälkikäteen suorituskykyä, vaikkakaan vapaasti hengittävällä ei mitenkäään helppoa ja koneen vaihdon/turbottamisen kautta aika nihkeää Suomessa saada rekisteriin.


        Niin ja itselläni ei ole Porschea, joten siinä mielessä ei omaa lehmää ojassa minkään mallin suhteen.

        No tuon Caymanin tehojen kasvattaminen on järkevää ainoastaan vaihtamalla alkuperäinen moottori 911:n koneeseen. GT3:sta otettu moottori tuo jo enemmän, kuin riittävän suorituskyvyn. En tiedä sitten, että kuinka helppoa kyseisen kaltainen auto on rekisteröidä suomessa. Tehorajat voi tulla helposti vastaan. Se on varmaa, että porsche ei itse tule koskaan julkaisemaan Caymanista sellaista versiota, joka astuisi 911:n varpaille.


    • 911 t

      omistajien/kuskien mukaan auto on ihanteellinen"san francisco"miehille/pojille,jotka eivät häpeile mitään

    • K the Man

      Cayman kyllä on puhtaasti ajosta nauttivalle kiinnostava peli, mutta Suomessa ainakin pitää ajatella ns. järkevästi (verojen takia) joten Boxster on "se" avoauto, 911 "se" kovakattoinen sportti - koska takapenkki ja maine - ja Macan se perheauto.

      Disclaimer: Porschesta haaveileva BMW-kuski

    • Anonyymi

      Nimi on niin hirveä etten ikinä ostaisi.

      En tiedä kuka pevo Porschella on on onnistunut myymään tämän mallinimen selittämällä että saadaan homoasiakkaat ostamaan.

      Kukaan hetero mies ei ikinä ostaisi tämän nimistä autoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      241
      10493
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      126
      6851
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6494
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      86
      5223
    5. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4720
    6. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4014
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3364
    8. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3298
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3255
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3063
    Aihe