Seat Altea Xl 1,9TDI kokemuksi

Autoa ostamassa

Nyt tarvittais kokemuksia noista diesel Seat alteoista (XL). Onko ne täysiä paskoja vai hyviä ja kestäviä autoja?

17

9233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JMMK

      Moi, ihan ok autoja ne ovat. Pahin ongelma on julmettu rengasmelu, jos maantiellä aiot ajella paljon, osta kitkat tai muu merkki. 1.9TDi on pikkasen tuhnu dieseliksi noin isoon autoon.

      • jakke-1975

        En tiedä kuinka hiljaista autoa odotalle, mutta eipä ainakaan meikäläistä häiritse. alla hakkapeli 4, jotka eivät pitäisi olla aivan hiljaisimmat. No eivät ajonautintoa häiritse


    • tororojo

      Kokemusta ensin 1.6 bensamallista manuaalivaihteilla ja nyt on alla 2.0 tdi dsg. Tosin perusmalleja, ei siis XL. Hyvä ajettava auto, sopivasti tilaa, kulutus on aika kova, bensalla 10l/100km ja diesel 7l/100km, tämä tosin kaupunki/moottoritieajoa mutta ei siis mikään talousihme. Tietenkin 80km/h maantieajo vie kulutuksen 5 litran pintaan. Siis dieselissä. Rengasmelu on ainoa isompi moite mutta ajattelin kesällä vähän laittaa massaa alustaan tai vaimennusaineita lokasuojiin jos auttaisi siihen. Voin suositella! varsinkin tämä nykyinen dsg on herkku, kilometrejä tullut 75tkm.

      • Seatisti

        Helmikuusta -07 ajettu 24000 km ja ei moitteen sijaa. Malli on 1.9 TDI ja sillä pärjää liikenteessä. Melu keskustelua olen ihmetellyt, kun soittopelit kuuluvat melko pienellä voluumilla. Kitkat on kyllä talvella käytössä, nastoista ei kokemusta. Ja autona ei mitään harmaata toyotatusinatavaraa!


    • 1,9_Tdi_XL

      Viime keväänä laitettu 1,9 tdi altea xl on alla. Vaihdoin 2002 Nissan Primera wagon dieselin tuohon ja en ole katunut.
      Hieman äänekkäämpi, mutta siinä onkin moitteet. Ajotuntuma on nissaniin verrattuna ihan eri luokkaa. Tilaa on riittävästi 5 henkiselle perheelle.

      • Paljon ajava

        Seat Altea XL 1.9 D Reference on edullinen, tilava, tosi hyvin varusteltu sekä ajo-ominaisuuksiltaan turvallinen laatupeli. Olen omistanut useita ns. laatuautoja mm. Mersu, Volvo ja Audi, mutta kyllästyin niiden jatkuviin sähkövikoihin. Ajoin edellisellä Seat Toledolla 1.9 TDI:llä pitkää maantieajoa 327000 Km - ei mitään remppaa - VAIN normaalit huollot. Uusi 2008 mallin Seat on toiminut huomautuksitta. Olen nyt ajanut tuhansia kilometrejä tosi huonoissa ja liukkaissa keliolosuhteissa Continental 3 (205/55/16)kitkoilla, jotka soveltuvat ko. autoon pitonsa ja hiljaisuuden ansiosta erittäin hyvin. Auto ei ole mikään raketti, mutta sen kulutus on 5,4 l/100 Km. Suosittelen KAIKILLE edullista, turvallista ja vähäpäästöistä Altea XL:ää P.S. En ole automyyjä


      • xxl
        Paljon ajava kirjoitti:

        Seat Altea XL 1.9 D Reference on edullinen, tilava, tosi hyvin varusteltu sekä ajo-ominaisuuksiltaan turvallinen laatupeli. Olen omistanut useita ns. laatuautoja mm. Mersu, Volvo ja Audi, mutta kyllästyin niiden jatkuviin sähkövikoihin. Ajoin edellisellä Seat Toledolla 1.9 TDI:llä pitkää maantieajoa 327000 Km - ei mitään remppaa - VAIN normaalit huollot. Uusi 2008 mallin Seat on toiminut huomautuksitta. Olen nyt ajanut tuhansia kilometrejä tosi huonoissa ja liukkaissa keliolosuhteissa Continental 3 (205/55/16)kitkoilla, jotka soveltuvat ko. autoon pitonsa ja hiljaisuuden ansiosta erittäin hyvin. Auto ei ole mikään raketti, mutta sen kulutus on 5,4 l/100 Km. Suosittelen KAIKILLE edullista, turvallista ja vähäpäästöistä Altea XL:ää P.S. En ole automyyjä

        ostin myös kitkat, joilla aion ajaa kesät talvet. nokian rsi:t on kuitenkin huomattavasti äänekkäämmät tässä autossa kuin vanhat nokian kitkat 2004 primerassa. pito on kyllä hyvä, onkohan vika renkaissa vai autossa?!


      • paljon ajava
        xxl kirjoitti:

        ostin myös kitkat, joilla aion ajaa kesät talvet. nokian rsi:t on kuitenkin huomattavasti äänekkäämmät tässä autossa kuin vanhat nokian kitkat 2004 primerassa. pito on kyllä hyvä, onkohan vika renkaissa vai autossa?!

        Continentalin 3 kitkat eivät metelöi ja pitävät nykytalvessa älyttömän hyvin sekä ovat ajotuntumaltaan yllätyksettömät - en osta enää nastarenkaita!


    • urbox

      Seat Altea Xl 1,9TDI toiminut todella hyvin.
      Ostin auton 13.04.2007 ja olen ajanut 45 000 km.
      Ainut mistä on huomautettavaa on rengasäänet ja kulutus.

      • asasjhlljkh

        Sama laulut kuin muillakin. 24000km takana 1.9TDI ja tyytyväinen. Kaikki negatiiviset asiat oli tiedossa jo ostettaessa: paksuetupalkki haittaa näkyvyyttä, rengasmelu (joka ei kylläkään ole haitannut, radio on hyvinkin hiljaisella) ja kulutus nousee jyrkästi yli 80km/h nopeuksilla (doh, tietenkin, Altea XL on korkea auto).

        Tuo rengasmelu on hieman outo homma. En ole huomannut joutuvani korottamaan ääntäni ja radio kuuluu hyvin. Se on kai tietyllä taajudella, joka ei haittaa niin paljon, ainakaan minua.


      • Altea XL
        asasjhlljkh kirjoitti:

        Sama laulut kuin muillakin. 24000km takana 1.9TDI ja tyytyväinen. Kaikki negatiiviset asiat oli tiedossa jo ostettaessa: paksuetupalkki haittaa näkyvyyttä, rengasmelu (joka ei kylläkään ole haitannut, radio on hyvinkin hiljaisella) ja kulutus nousee jyrkästi yli 80km/h nopeuksilla (doh, tietenkin, Altea XL on korkea auto).

        Tuo rengasmelu on hieman outo homma. En ole huomannut joutuvani korottamaan ääntäni ja radio kuuluu hyvin. Se on kai tietyllä taajudella, joka ei haittaa niin paljon, ainakaan minua.

        Olen hiukan seuraillut tätä rengasmelu asiaa. Altea 1.9 TDI on kitkoilla paljon, paljon hiljaisempi kuin edellinen Golfini samalla moottorilla ja kitkoilla. Kaverilla on XL 2.0TDI nastoilla ja melkoien melutoosa. Ilmeisesti tietyt taajuudet pääsevät läpi. Eivät ilmeisesti ole Espanjassa testanneet melua nastarenkailla.

        Näkyvyys ulos on XL:ssä erinomainen. Ei tarvitse kumartua nähdäkseen ulos. Lisäksi taustapeili ei estä näkyvyyttä eteen.


    • Ezpanjoola

      Mitenkähän pääsisin eroon kuskin etuoven lasin naukumisesta nostettaessa lasia ylöspäin? Alaspäin mennessä ei huomauttamista Olisiko kumitiivisteet liian kuivat? Aina ei kuitenkaan ääniä kuulu. Mekanismi sinänsä toimii. Merkkihuolto ehdotto n.500€.n korjausta, jota pidän liikana. Auto on SEAT Altea XL 2008. Joskus "märkänä" äänet ovat pienet tai ei ollenkaan.Ezpanjoola

    • köpö

      Mulla sama vika----miten sen vinkunan saa pois?

      • koeta tätä

        Eikö voisi kokeilla suihkuttaa vaikka silikonia lasiuraan, niin kulkee herkästi eikä kitise yhtään. Nostokoneistosta voi kuulua rutinaa, mutta se on vain ominaisuus.


      • Seauto
        koeta tätä kirjoitti:

        Eikö voisi kokeilla suihkuttaa vaikka silikonia lasiuraan, niin kulkee herkästi eikä kitise yhtään. Nostokoneistosta voi kuulua rutinaa, mutta se on vain ominaisuus.

        Saattaa olla nostomekanismin vaijerit ja rullat loppu. Uudet saa kolmella kympillä ebaysta. Tunnin homma ja vaihtaminen vaatii kaverin avuksi, jotta saa laitettua kohilleen. Orkkis osina näitä tuskin saa, vaan mukaan tulee kaiken maailman turhaa plootuu... ja hinta on suolanen.


    • vähemmänajettuuneieuroja

      Harkinnassa ostaa n.200tkm ajettu Altea. Onko mitään järkeä, Pahimmat tyyppiviat ja niiden korjuu kustannukset?

    • Anonyymi

      2008 XL 1,9 tdi Altea 220 th.km ostin pari pv. sitten.
      Avaimen kauto..juttun kanssa ongelmia ollut ja sain sen takia "halvalla".

      Täytyisi saada ratkaistua se avain ongelma, jotenkin:
      -kaukona avaa muut ovet, mutta ei kuskin ovea tai vain yhden ovista. Fyysisesti avaa kylläkin..

      Olisko jollakin em. kokemukseen todellusta fiksua neuvoa

      Auto on todella siisti, kuin ns. pakasta vedetty ja toimiva sekä pakettiautoksi jo rekisteröity.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe