Eli lämpöä on jatkunut jo yli 2viikkoa. Sen lisäksi varsinaisia muita flunssan oireita ei enää ole. aluksi oli hieman kurkkukipua ja nuhaa, nyt pientä köhääkin. Lämpö kuitenkin huolestuttaa hieman. Vaikka moni sanookin ettei hieman yli 37asteen lämpötila ole varsinaisesti kipeänä olemista, vie se silti voimat, väsyttää ja heikottaa.
Lääkärissä olen käynyt, mutta mitään ei ole löydetty. Verikokeet yms. on otettu, samoin poskiontelot, kurkku, korvat jne. katsottu. Mitään tuloksia ei siis löydetty, sanottiin vain, että mahdollisesti pitkittynyt virus.
Onko kellään vastaavia kokemuksia? Olisi kiva kuulla.
jatkuva matala kuume/lämpö
20
23009
Vastaukset
- oli...
Pari, kolme kuukautta kesti tuota, verikokeet otettiin, mutta ei niissä mitään ollut. Joku mysteeripöpö vaan, vei kaikki voimat. Lähti pois joululomalla, kun sai levätä ja syödä kunnolla.
- arki alkoi
palasivatko oireet?
- palanneet
arki alkoi kirjoitti:
palasivatko oireet?
Pyrin välttämään häiritsevää stressiä, lepään ja liikun (taas).
- jatkuu
Vieläkin piisaa lämpöä. Alkaa jo toden teolla ärsyttää. Abivuosi menossa, joten koulustakaan ei saisi paljoa olla pois... Sitä alkaa myös kuvitella kaikennäköisiä sairauksia itselleen :) ei hyvä.
- outoa
Mulla ollu kans lämpöä 37-38 astetta Joulukuun alusta alkaen, jolloin olin flunssassa. Muuten olen taudista parantunut ainoastaan lämpöily ja kova väsymys vaivaavat. Lääkärissä juossut, veikkaavat pitkittynyttä virusta. Verikokeet muuten okei mut valkosolut heittelevät matalasta korkeeseen. Itse saikulla ollut, työt ei luonnistu väsymyksen ja vetämättömyyden takia.
- lämpöily saattaa
johtua ainakin naisilla hormonaalisistakin tekijöistä. Itselläni on yli 20 vuotta ollut n.3 viikkoa kuukaudesta lämpö aina n. 37,2. Normaalilämpöni on n. 36,5. Tiedän yli 20 vuoden kokemuksesta että pieni lämpö aiheuttaa juuri tuon väsymyksen tunteen.
- paskamainen juttu
itsellää ollut n. kuukauden n.37.1-37.6. kävin verikokeissa, tulehdusarvot ja valkosolut hitusen koholla, mut ei mitään sen ihmeempää. lääkäri jo otti leukemiankin puheeks mut en usko..
- jatkui..
Olin flunssassa viime syys-lokakuun vaihteessa. Siitä asti minulle jäi pieni kuume päälle. Aina mitatessa lämpöä oli 37,2-37,8 astetta.
Mikään testi ei näyttänyt mitään, niiden mukaan olin terve. Lääkäri laittoi tuon kuumeilun stressin ja kiireen syyksi. Joulukuussa kävin sisätautilääkärillä (ihan toisen asian takia) ja tuli puheeksi että lämmöt ovat olleet koholla jo pitkään. Hän kirjoitti doximycin-antibioottikuurin. Kuurin ajan olin _todella_ väsynyt, mutta sen jälkeen kuume laski ja voimat palasivat.
Kannattaa käydä lääkärissä kysäisemässä josko tuota voisi kokeilla hoitaa antibiooteilla. Pienikin kuume vie voimat niin että normaalit päivärutiinit tuntuvat raskailta.. - kipiä
Mullakin kesti sellaista 37.0-37.8. yhteensä seitsemän viikkoa viime syksynä. Epäilen senaikaista harjoittelupaikkaani - tunnettu hometalo. Työpaikalt a poistuttuani oireet vähenivät ja lopulta loppuivat. Voin sanoa että mitään yhtä inhottavaa tautia en ole koskaan sairastanut. Nyt oireet ovat onneksi jo helpottaneet, välillä vieläkin sellainen omituinen olo, mutta ei enää varsinaista lämpöä... Tsemppiä kaikille kärsiville, kyllä se aikanaan loppuu. Päivä kerrallaan.
- Edelleen sairas...
Edelleenkin jatkuu vaan... nyt tullut myös aikamoista yskää. Ei herkkua.
Tossa edellisessä viestissä puhuttiin että lääkäri epäilisi leukemiaa? mutta eikös sen pitäisi nimenomaan näkyä verikokeissa? Itselleni ainakin luotiin sellainen kuva.
Myös kova stressi voi ilmeisesti nostattaa lämpöä. Itsellä ainakin tärkeä vuosi, yo-kirjoitukset pääsykokeet jne., eli paljon paineita. Terkkari sanoi että voi siitäkin jotua. Ei silti ole kivaa sairastella...ja muutenkin tää tilanne on aika ikävä, kun ei tiedä oikeen mitä tekisi, eikä tunnu kukaan muukaan tietävän. toivottavasti menisi jo pian ohi. - ollu...
pientä lämpöä 37-37.4, n.1kk. Et kyllä ottaa päähän! Alkuun oli kurkku kipee, se oli n. 3vk ja sit oli myös yskää ja korvat kipeet. Nyt on jälellä tämä lämpö.. On alkanut masentaakin niin vietävästi! Sairaslomalla ollu koko ajan, työ on aikalailla fyysistä, hoitotyötä, niin ei töihin voi mennä vasta ku oon ihan terve.. Mulla on nyt toinen antibioottikuuri mennossa, eipä taida auttaa.. Pitää huomenna mennä taas lekuriin jatkamaan sairaslomaa.. Välillä sitä tulee mieleen, et paranenko enää ikinä..
- Nimetön
samoissa fiiliksissä täällä...inhottavaa :/
- kurjaa.
Nimetön kirjoitti:
samoissa fiiliksissä täällä...inhottavaa :/
joulusta asti olllut pientä lämmönousua noin 37 astetta. väsytttää. abi vuosi meneillään. luulen että tämä voisi johtua rokotuksesta jota saimme syksyllö
- lämpöilyä...
kurjaa. kirjoitti:
joulusta asti olllut pientä lämmönousua noin 37 astetta. väsytttää. abi vuosi meneillään. luulen että tämä voisi johtua rokotuksesta jota saimme syksyllö
Mä kans sairaana jo kolmatta viikkoa, Liittykö teillä kuumeiluun pahoinvointi ja löysä vatsa? Mulla kuumetta 37-37.5 välillä koko ajan. Pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta tosi paljon, ajoittain vetää myös vatsan löysäksi.
- H.T.N
lämpöilyä... kirjoitti:
Mä kans sairaana jo kolmatta viikkoa, Liittykö teillä kuumeiluun pahoinvointi ja löysä vatsa? Mulla kuumetta 37-37.5 välillä koko ajan. Pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta tosi paljon, ajoittain vetää myös vatsan löysäksi.
googleta mykoplasma,keuhko klamydia.Doximycin kuuri voi auttaa noihin bakteereihin!
- tautiin
H.T.N kirjoitti:
googleta mykoplasma,keuhko klamydia.Doximycin kuuri voi auttaa noihin bakteereihin!
minulla jo kuusi viikkoa kuumetta ja nyt kolmas lääkekuuri,just nimenomainen doximysin.mycoplasma ja keuhkoklamydia kokeet olivat positiivisia.en vain tiedä miten tälläinen paranee,jos ei antibiooteilla??
- Kokemustako ??
Itsellä joskus jopa 1kk jatkunutta 37-37.3 lömpöilyä. Sanoivat sitten lääkärissä, että palaa normaaliin päivärytmiin, treeneihin yms. Perusteluna oli että keho oli omaksunut epänormaalin ruuminlämmön normaaliksi. Ja näin oli, päiväaskareet normaaliks nii se oli ohi sillä :))
- toiveikastytteli
Täällä lämpöilyä on jatkunut nyt pian 4 kk. Kaksi viikkoa ehti lämpöily olla poissa. Verikokeilla on testattu kaikki mahdollinen, virustaudit ja perinnölliset sairaudet. Verikokeilla testattu muun muassa borrelioosi, hiv, reuma, keliakia, kuppa, kilpirauhanen, maksa, munuaiset jne. Myös sydän- ja hengitysoireita ollut, minkä vuoksi otettu kaksi kertaa sydänfilmit. Lääkärin mukaan olen mahdollisesti sairastanut lievän sydänlihastulehduksen. Ultraus on tehty vatsan ja kaulan alueelle, keuhkot on kuvattu röntgenillä ja virtsatiet tähystetty. Ainoa mahdollinen selittävä syy ollut se, kun virtsassa on näkynyt bakteerimuutosta, siihen saatu nyt 100 päivän estolääkitys. Myös sen aikana on kuumeilua ollut. Lämpö nousee aina iltaisin siihen 37-37.5 paikkeille (normaalisti hieman yli 36). Tällä hetkellä olen menossa vielä varmuuden vuoksi uudestaan hammaslääkäriin sekä gynekologille. Sukuopuolitaudit on kaikki testattu, eikä mitään ole löytynyt. Olen 22v nainen ja kilpauhreilija, joten tämä on ollut treenamisen ja henkisen hyvinvoinnin kannalta erittäin raskasta. Väsymys on ollut ehkä suurin oire. Lisäksi olen kärsinyt iho ja silmäoireista, minkä vuoksi monet pölyallergiat testattu. Sisäilmamittaukset myös tehty asunnossani. Iho-oireisiin olen pitkään jatkuneen atopian vuoksi saanut valohoitoa, josta on ollut mielestäni suuri apu.
- kuumeuupunut
Sama juttu, viikkoja pikkukuumetta, valtava uupumus ja minimaalisia flunassaoireita (epäilynä flunssan jälkitauti ja siihen antibiootti). Pääongelma on kuitenkin miten selvitä töistä. Puoliso onneksi hoitaa kotityöt, sillä en selviä edes autolla kauppareissusta.
Miten te muut olette hoitaneet asian? Oletteko saaneet sairaslomaa? Meidän työterveys ei anna ollenkaan sairaslomaa, jos vain pientä lämpöä-kuumetta (max 37.6-37.8) ja jokin pikkutulehdus (poskiontelo-, nielu- tms). Silti en jaksa töissä kuin muutaman tunnin - en vain jaksa olla jalkeilla - eikä tule mitään, jos pitäisi kävellä johonkin vaikka muutama sata metriä. Niin kauan kun on ylitöitä varastossa, niillä voi kuitata, mutta eivät ne loputtomiin riitä. Eräs lääkäri ehdotti palkatonta vapaata ratkaisuksi, voi kuulemma kirjoittaa sen tueksi jonkun lausunnon, jos ei muuten saa. Mutta tällaisessa pikkutaudissa varmaan riittäisi jos voisi tehdä kevennettyä työaikaa, vaikka puolikkaita päiviä, siitä voisi juuri selvitä. - Anonyymi
Mikä teillä ollut ferritiini? Raudan puute aiheuttaa myös lämmönnousua. Itsellä nyt ollut helmikuusta asti lämpöä. 37,2, Niska jumissa, hiukset tippui, kauhea rintasärky (polttava/ ehkä fibromyalgian oireita), ääni käheä, hengitysvaikeuksia, en jaksanut puhua tai kävellä, Hengästyin.. ferritiini oli 55 vaan olen lukenut, että pitää olla naisilla yli 100 ja muuten tulee samoja oireita, kuin kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Nyt olen syönyt viikon rautaa tuplana. Heti oli seuraavana päivänä väri palannut kasvoille, kun raudan aloitin ja jaksoin puhua ja jopa hymyillä sekä liikkua. Ääni myös parantunut eikä hiuksia irtoa. Vielä on kuitenkin lämpöä ja aloin miettiin oisko vielä lisäksi, joku virus tms vai meneekö vaan aikaa, että rauta vaikuttaa ja paraneen.. niskat vetää kans ihan jumiin tää lämmönnousu. Korvissa kans vihlonut ja tykyttää. 37,2 ollut lämpö ja itselle 36,5 on normaali. Taidan soittaa ma tk aikaa ja pyydän siellä verikokeen, et tutkitaan tuo mykoplasma.. Onkohan jtn muita virustauteja mitä kannattaisi tarkistuttaa? Mihinkään normaalielämään tässä ei kyllä kykene ja työnhautkin jäänyt keväästä asti :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279