Pora/Jyrsin-kone hankintaa

Metallimies89

Noniin ollaan vähä tallia rakenneltu ja tarkotus oli sitten talliin ostaa penkki/pylväs-porakone , ja kesemmällä sitten kun valmistuu toinen talli-puoli, niin sinne kunnon sorvi ja kunnon jyrsin kuhan rahaa tulee taas .

Oon nyt katellu nuita porakonneita ja päätyny siihen että samapa ottaa/ostaa ristisyötöllä varustettu porakone/jyrsin kun ois sille jyrsimellekin käyttöä varmana .

Ja nyt tässä ois tämmösiä halpoja vaihtoehtoja , Jos JOLLAKIN KOKEMUSTA OIKEASTI tai kuullut VARMAA tietoa jostain heikkoukksista/viosta niin sanokaahan ihmeessä ja suositelkaa jos tiedätte muita kohtuu hintaisia pora/jyrsin-koneita .

Poraus-ominaisuudet ovat oikeastaan etusijalla ja ristisyöttö ois oikeastaan pakollinen myös , sanokaahan jos teiltä löytyy käytettyjä kunnon koneita ..

No nyt ne koneet joita oon meenannu:

1. http://www.koneita.com/porakoneet/index.html " JYRSIN-PORAKONE NOVA-40 "

2. http://fi.optimum-machines.com/tuotteet/jyrsimet/f-40-f-45/content.html

3. http://www.hiikku.fi/index.php?sivu=tiedot&tuoteryhma=15&id=708

nyt tosiaan ne ketkä tietävät nuista OIKEASTI jotain niin kertokaa , eniten minua kiinnostaa nuista 1. ja 3.

5

5043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kekepu

Riipuu paljon siitä mitä materiaalia meinaat koneistaa ja mikä on tarkuus vaaditaan. Painava kone on aina tukevampi.Kannattaa jututtaa jotain ammatti koneistajaa, vaikka tuopin äärellä.

• metallimies89

siis no metalli puolella olen , terästä , alumiinia , rakenteln vaikka mitä ja jos metalliyrityksen joskus teen

• kannattais
        metallimies89 kirjoitti:

siis no metalli puolella olen , terästä , alumiinia , rakenteln vaikka mitä ja jos metalliyrityksen joskus teen

Miettiä tarkkaan noiden koneiden ostoa. loppuu puhti kesken jos ny meinaat vähänkään järeämpää lastua ottaa... Eli yllä mainittu kysymys on aika hyvä. Mitä meinaat koneistaa. Mieti sitä ensin ennen kun ostat ja petyt kun ei sitten pystynytkään. Mieti kappaleiden koot,painot, tarkkuus luokka. riittääkö koneen Z,X,Y akseli koneistettavaan kappaleeseen. Jos nyt mopon kansia tai vastaavaa haluat madallella niin siitä vaan hankintaa pystyyn =) Ku menee vähän vaikeaks työstöks jos joutuu ottamaan kappaleen pois että saa koneistettua toisen puolen. Tietenkin jos olet kova kellottamaan kappaleita niin halvemmalla tolla pääsee. Töissä just typerät pomot osti sorvin. Sanoin niille että hommais sen isomman version. Nyt ne itkee ku isompi sorvi hajos ja kappaleet lojuu lattialla :D

• Rautajätti

Www.Rautajätti.Fi
      Tarjoaa Suomen edullisimmin laadukkaat metallintyöstökoneet, sekä puuntyöstökoneet kattavalla varaosa-palvelulla.
      Takaamme Sinulle, että ystävällinen ja ammattitaitoinen asiakaspalvelumme jatkuu pitkään myös tuotteen oston jälkeenkin !
      Tutustu ja pyydä tarjous !

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      91
      1661
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      183
      1254
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe