Hakee työntekijöitä. Tosi vetävän oloiset nettisivut. Minkälainen paikka muuten on? Kokemuksia? Kannattaako hakee?
Mediapex, kokemuksia?
47
6959
Vastaukset
- telephoonari
Olen varmaan jo satakertaa kirjoittanut jokaiseen vastaavaan kysymykseen(eri firman kohdalla) saman vastauksen: Soita paikan pomolle, mene haastatteluun ja ota selvää.
Täällä mankuvat vain epäonnistujat. Ei siis ne onnistujat.- jeppepeppe
Menkää nyt hyvät ihmiset itse haastattuluun, ja ottakaa selvää !! itte se työpaikka pitää hoitaa, ja älkää täällä vaan noita pellkiä luusereita kuunnelko. epäonnistujat täällä kirjoittaa, että paska paikka jne. no kotsivujen mukaan Mediapexillä oli just esim. 30 palkintomatkalla Lontoossa, eli kyllä sillä jotkut osaavat myydäkkin :)
- justjoo4
Ootko tota mieltä tosissas? Kyllä säkin melko idiootti olet! Jos toinen haluaa vähän tietää taustoja, ennen kuin menee kyseiseen paikkaan niin mitä väärää siinä on?? Tunnut olevan itse melko mankuja.. Väsyny
- kokemusta on
En menisi. ja tämä ei ollu mtn haukkumista.
- huonekalumyyja
myösk'ään menisi. googleta blogi mediapexita
- Kokeile sinäkin
Juu, ihan kiva työpaikkana, ja puheet liitää niin mukavalla korkeudella: aina muistetaan korostaa niitten yksittäisten huippumyyjien tuloksia ja tsempataan sillä sitten muitakin. Aika raskasta työtä, ja äärimmäisen inhottavaa se, että joutuu puhumaan tietyn kaavan mukaan - ei sopinu mulle. Alkoi jo ekana työpäivänä ärsyttää se, kun pitää yrittää myydä turhista turhimpia lehtiä kalliimmalla kuin millä netistä saa ostettua ihmisille jotka osaa sijoittaa rahansa järkevämminkin. Ja jos olet sairaana, et tietenkään saa palkkaa, kun palkka tulee myydyistä lehdistä. Toki on mahdollista otta pohjapalkkakin, mutta ehdot on silloin erilaiset, eikä silloin pääse tavoittelemaan bonuksia...
Mutta jos kiinnostaa kuitenkin kokeilla, niin kokeile ihmeessa...- jonkin aikaa
esimies oli todella mukava, ei mikään pilkun nussija vaan todella iloinen, mukava ja kannustava. Se vaan ei ollut mun juttuni. Mulla kuulemma meni hyvin, kun sain 4 tunnissa 13 lehtitilausta, mut silti se vaan ei kolahtanut.
- porilainenvsop
jonkin aikaa kirjoitti:
esimies oli todella mukava, ei mikään pilkun nussija vaan todella iloinen, mukava ja kannustava. Se vaan ei ollut mun juttuni. Mulla kuulemma meni hyvin, kun sain 4 tunnissa 13 lehtitilausta, mut silti se vaan ei kolahtanut.
Olen kuullut että ko. yrityksellä on erikoisia palkanmaksuperusteita..
- lainkaan palkkaa
porilainenvsop kirjoitti:
Olen kuullut että ko. yrityksellä on erikoisia palkanmaksuperusteita..
koska en ollut sitä 10 päivää töissä. Siellä sai 100pisteestä 8,5e, ja yhdestä lehtitilauksesta sai 70 pistettä. Mutta tuo sama systeemi on porissa kaikilla.
- hyvillä lehdillä porissa
lainkaan palkkaa kirjoitti:
koska en ollut sitä 10 päivää töissä. Siellä sai 100pisteestä 8,5e, ja yhdestä lehtitilauksesta sai 70 pistettä. Mutta tuo sama systeemi on porissa kaikilla.
että ei ole kaikilla ainakaan tuota..
- No mites sitten?
lainkaan palkkaa kirjoitti:
Eli riippumatta tilauksesta, pisteitä tuli 70pts.
- jostain sai enenmpi
No mites sitten? kirjoitti:
Eli riippumatta tilauksesta, pisteitä tuli 70pts.
ja joistain vähempi. Kunto plussaa myin ne pari päivää ja siitä tuli 70pistettä. Yhdes toisessakin firmassa on tämä sama pisteytys, että 100pisteestä saa 8,5e, mutta jos myyt esim. voi hyvin lehteä niin siitä ei saa kuin 5 pistettä. sitä saa paukuttaa aika paljon, että pääsee palkoille.
- jepjeps
jostain sai enenmpi kirjoitti:
ja joistain vähempi. Kunto plussaa myin ne pari päivää ja siitä tuli 70pistettä. Yhdes toisessakin firmassa on tämä sama pisteytys, että 100pisteestä saa 8,5e, mutta jos myyt esim. voi hyvin lehteä niin siitä ei saa kuin 5 pistettä. sitä saa paukuttaa aika paljon, että pääsee palkoille.
noi pisteytyksethän on yleisiä lehtimyynnissä.
Jossain firmois on myös isompi provikka sataa pistettä kohtaan tai bonukset on isompia tms.
Lähinnähän noissa kannattaa katsoa kahta asiaa: Paljonko lehtien pisteet on ja paljonko esim. sadasta pisteestä maksetaan. - yleensä kerrota
jepjeps kirjoitti:
noi pisteytyksethän on yleisiä lehtimyynnissä.
Jossain firmois on myös isompi provikka sataa pistettä kohtaan tai bonukset on isompia tms.
Lähinnähän noissa kannattaa katsoa kahta asiaa: Paljonko lehtien pisteet on ja paljonko esim. sadasta pisteestä maksetaan.ennen kun työ soppari on allekirjoitettu
- on kyllä erikoista jos ei k...
yleensä kerrota kirjoitti:
ennen kun työ soppari on allekirjoitettu
paljonko tienaat ja silti sinut halutaan töihin..
- suostu menemään
on kyllä erikoista jos ei k... kirjoitti:
paljonko tienaat ja silti sinut halutaan töihin..
töihin, jos rehellisesti kerrotaan.
- göhepaguaöluogaöo
suostu menemään kirjoitti:
töihin, jos rehellisesti kerrotaan.
Se kertoo kaiken firmasta.
- nikolex
göhepaguaöluogaöo kirjoitti:
niin kertoo
- oukkidoukki2
göhepaguaöluogaöo kirjoitti:
Erittäin valaiseva kommentti *peukku* :D
- varustettuna kannattaa hakea.
olet puhelias mutta myös hyvä kuuntelija ja tämmönen ns.ulospäin suuntautunut.puhelinäänesi on miellyttävä.joskus pitää myös hieman röyhkeäkin olla jotta se oma palkkapussi karttuisi.älykkyttäkin tarvitaan,tunneälyä jne. näitä jos löytyy niin töihin vaan. raskasta/veemäistä hommaa mutta kyllä sieltä hyvällä myynnillä kohtuu korvauksen saa. niin ja siihen lafkaan missä paras palkkaus ja työilmapiiri.
- kokeillut
mediapexillä. ei kyllä ollut minun juttuni. porukka todella nuorta, mutta mukavaa kylläkin. pomo ei ollut mikään kauhean mukava. ja nuo palkkahommat.. yksinkertaisesti perseestä. sopii juuri niille opiskelijoille jotka kotona vielä asuvat.
- JusSal
Todellakaan kannata mennä! Olin juuri porin toimistossa kuukauden töissä. Ja nyt keskiviikkona ilmoitettiin, että ovat lähettäneet tilinauhan sähköpostiin. No tilinauhassa sitten luki, ettei heillä ole minun tilinumeroa, joten palkkaa ei makseta. Kahdesti olen tarkistanut, että tilinumeroni on heillä.
Noh kävin tietenkin valittamassa toimistoon asiasta ja toimiston "pomo" laittoi mailia espooseen, jossa palkka maksetaan, että "miksei ole maksettu palkkaa?" ja "tässä olisi tilinumero". Ja tämä "pomo" pahoitteli, että "Ohhoh mites tässä nyt on näin käynyt?"
Eli EN todellakaan suosittele paikkaa.
Ja muijalla meni hermot siihen, että siinä vaiheessa, kun myyntiä tulikin yli odotusten ja toimisto myi erittäin hyvin, niin materiaali alkoi mennä ihan vääräksi. Nuorten lehteä piti myydä vanhuksille ja ties kenelle. Jatkuvasti sekaannuksia. Muutamaan viikkoon ei saatu omaa materiaalia ja tuskin on tullut vieläkään. Laatikoiden pohjalta kuitenkin sattumalta välillä löytyykin "tuoretta" matskua, mutta sekään ei ole oikeasti tuoretta, vaan parhaimmillaan kymmeniä kertoja soitettuja.
Mikäs siinä, kun he saavat työskennellä tuntipalkalla, muut provikalla. Ei ihme, että työntekijät vaihtuvat koko ajan, eikä vakioporukkaa ole ollenkaan, paitsi ne joiden kanssa on aloittanut samaan aikaan.
Tämä ei ole "huonojen myyjien" kommentti. Molemmat meistä on myynyt erittäin hyvin ("tuntipalkka" n.10e ). Työkin oli mukavaa aluksi, mutta tajuaahan sen kaikki, että vanhoille 80v mummoille ei ihan Trendi-lehti mene kaupaksi. Eikä se menisi edes itselle.
Ja myyntipuheissa esiintyy pientä valehtelua. Sanotaan ties mistä parannuksista ja muutoksista, mutta todellisuudessa pidä paikkaansa. Itse emme ainakaan halua olla paskaa puhuvia myyjiä.- leeggo
Uudistunut Trendi on entistä tyylikkäämpi, viihdyttävämpi ja lukijoitaan palvelevampi. Trendi on täynnä kotimaista ja ulkomaista huippumuotia ja ihanaa kauneutta. Trendissä on myös viihdyttäviä luku- ja lifestylejuttuja sekä ajankohtaisia ihmisiä ja ilmiöitä. Trendi seuraa rohkeasti aikaansa
Trendi rohkaisee lukijoita etsimään ja toteuttamaan omaa tyyliään. Uusi kauneusosio inspiroi ja opastaa lukijaa käytännönläheisesti.
Muotiosiossa Trendi toimii sillanrakentajana huippu- ja käyttömuodin välillä sekä opastaa tyylien luomisessa. Ole mukana trendinaisten positiivisesti minäkeskeisessä elämässä! - kuulemma myytä-
leeggo kirjoitti:
Uudistunut Trendi on entistä tyylikkäämpi, viihdyttävämpi ja lukijoitaan palvelevampi. Trendi on täynnä kotimaista ja ulkomaista huippumuotia ja ihanaa kauneutta. Trendissä on myös viihdyttäviä luku- ja lifestylejuttuja sekä ajankohtaisia ihmisiä ja ilmiöitä. Trendi seuraa rohkeasti aikaansa
Trendi rohkaisee lukijoita etsimään ja toteuttamaan omaa tyyliään. Uusi kauneusosio inspiroi ja opastaa lukijaa käytännönläheisesti.
Muotiosiossa Trendi toimii sillanrakentajana huippu- ja käyttömuodin välillä sekä opastaa tyylien luomisessa. Ole mukana trendinaisten positiivisesti minäkeskeisessä elämässä!vänä, hyvä aika myydä hyvä yhtiö nyt kun alalla tapahtuu niin paljon muutosta kuulemma?
- Ei varmasti ole!
kuulemma myytä- kirjoitti:
vänä, hyvä aika myydä hyvä yhtiö nyt kun alalla tapahtuu niin paljon muutosta kuulemma?
Ei varmasti ole!
Näytäppä linkki tai jokin muu "todistus"
Ei varmasti ole! - osakkeet on
Ei varmasti ole! kirjoitti:
Ei varmasti ole!
Näytäppä linkki tai jokin muu "todistus"
Ei varmasti ole!aina myytävissä jos löytyy vaan ostaja.
- Joukossa mukana
osakkeet on kirjoitti:
aina myytävissä jos löytyy vaan ostaja.
taas kaljapäissään myy osuuttaan? Omistaa puheiden mukaan 1 %:n ?
- hyvä päivä
Joukossa mukana kirjoitti:
taas kaljapäissään myy osuuttaan? Omistaa puheiden mukaan 1 %:n ?
kukahan noin on sanonut? varmaan joku joka omistaa sitten 0%?! Mitä se kenellekkään kuuluu paljonko kukakin mistäkin omistaa.
- Ehkä hyvä?
hyvä päivä kirjoitti:
kukahan noin on sanonut? varmaan joku joka omistaa sitten 0%?! Mitä se kenellekkään kuuluu paljonko kukakin mistäkin omistaa.
pöydistä ja luureista ei varmaan paljoa saa vaikka firma tulosta tekeekin. Jotkut ovat kyllä joskus onnistuneet myymään puhelinmyyntifirmansa hyvään hintaan, ainakin suoramarkkinointi megan kaverit oli tehneet vuosia sitten hyän tilin.
- Onko järkeä?
Ehkä hyvä? kirjoitti:
pöydistä ja luureista ei varmaan paljoa saa vaikka firma tulosta tekeekin. Jotkut ovat kyllä joskus onnistuneet myymään puhelinmyyntifirmansa hyvään hintaan, ainakin suoramarkkinointi megan kaverit oli tehneet vuosia sitten hyän tilin.
yritykset kovin arvokkaita ole, vuokratilat, tuolit ja pulpetit sekä kännykät ja vielä sopimus päämiehen kanssa niin sillä voi aloittaa jo omankin yrityksen. Ehkä niillä on tullut raja vastaa laajenemisessa niin ei pysy enää käsissä joten parempi yrittää myydä pois jospa joku ostaisi?
- asikkalanpuisetratta
Onko järkeä? kirjoitti:
yritykset kovin arvokkaita ole, vuokratilat, tuolit ja pulpetit sekä kännykät ja vielä sopimus päämiehen kanssa niin sillä voi aloittaa jo omankin yrityksen. Ehkä niillä on tullut raja vastaa laajenemisessa niin ei pysy enää käsissä joten parempi yrittää myydä pois jospa joku ostaisi?
mikä oli kauppahinta?
- wrhökjsrh
Ei siellä ole ollut kukaan
- miaj
Yks tuttu oli kerran siellä (pari vuotta sitten) ja oli kuulemma ihan suolesta. Syytä ei maininnut.
- Miettiväinen91
Olen miettinyt Mediapexiä myös kun ei ole muutakaan työtä kesälle irronnut. Ainut arveluttava tekijä on juuri tuo "valehtelu" ja muu, joutuuko sitä tekemään paljonkin palkkansa eteen? En myöskään koe mielkkääksi ajatusta, että joudun huijaamaan 80v mummoja johonkin sitoviin lehtitilauksiin josta ne raukat eivät edes ymmärrä mitään, tuntuu hirveän väärältä.. Jos kohderyhmä on ok (ei mitään seniilejä jotka luulee että Kekkonen on pressa) ja työ rehellistä niin mikäs siinä.
- aaddww
Käsittääkseni kuluttajasuoja on tähän puuttumassa, ettei esim. yli 80-vuotiaille saa enään myydä mitään puhelimen välityksellä. Heille täytyisi lähettää tarjouksia tai tehdä kauppaa kasvotusten.
- .....
Palkkaukseen voin todeta, että se mistä täällä on puhuttu niin on koulutusajan palkka, sen jälkeen menee pisteindeksin mukaan. Kaikkea en jaksa alkaa kommentoimaan, mutta tämä nyt oli suurin esille noussut asia.
- meettt
joo ja sillä pisteindeksillähän pexin työntekijöitä nimenomaan viilataan linssiin. on niin epäselvää shaibaa että ei kukaan edes tajua paljon sitä palkkaa pitäis tulla. ja sitte niitä palkkoja ei edes makseta.
- puuhapette
mä aloitin juuri työt, palkka kulkee ja työilmapiiri on mainio, homma on kyllä raskasta en sitä kiellä. ne ketkä valittaa on vaan laiskoja.
- repete2
no hyvältähän tuo kuulostaa
- 9+17
2 taas kiinni. 20 jäljellä. mikä uppoaa seuraavana? oikein veikannut voittaa luvan sanoa "mitä minä sanoin"! nyt on sellaset palkinnot että päivää! kaiikki siis veikkaamaan :)
- kuka sai potkut?
mitkä kiinni?
- 9+17
kemi ja iisalmi näkyy poistuneen, mutta ei kai siellä juuri ketään enää ollukaan...
- tiina18
harmittaa pienten paikkojen puolesta :(
- 8+11
kaikki sodankylää veikanneet saa sanoa "mitäs mää sanoin" :DDD sinne meni taas yks. Ja seuraavaa veikkaamaan? mikä putoaa pelistä poies?
- 12+12
up.
- aikuisten oikeasti
Mediapexin palkkaus on vähintäänkin epämääräinen. Luvattu koulutusajan palkka tarkoittaa vain sitä, että saat palkkaa normaalin myyntipistetaulukon mukaisesti. Tuntipalkka on vain muutaman euron. Jos sairastut, et saa sairasajalta korvausta. Ehkä menettelee jos on vaikka opiskelija ja haluaa lisätienestejä, ja on puhelinmyynnissä hyvä. Jos on perheellinen aikuinen, jolla painaa asuntolainat ja muut menot päälle, ei tuollaisen firman kanssa kannata lähteä leikkimään.
Kuukauden tulot voivat olla 200 euroa, tai 1500.. tai jotain, ihan mitä vaan. Ja tosiaan jos satut sairastumaan, et saa sentin senttiä. TES on ihan tuntematon käsite ja palkallinen loma utopiaa. Eli vaikka et olisi ns. luuserimyyjä, et voi rakentaa elämääsi tämän työnantajan varaan. Nuoret eivät asioita vielä tiedä ja ymmärrä, ja heillä on monesti vanhempien taloudellinen tuki vielä taustalla. Tai opiskeluaikana jokainen ansaittu euro on tietysti plussaa, mutta kannattaisi silti miettiä minkälaisia yrityksiä suosii.
Mediapex saa rahat jokaisesta myydystä lehdestä, jonka työntekijä myy, mutta työntekijä itse saa palkkaa jos epämääräisen pistelaskujärjestelmän mukaan on siihen kelvollinen.. Ei kuulosta reilulta. Ja ihan turha tulla selittämään, että jos et mitään myy, et mitään voi ansaitakaan. Periaatteessahan homma on noin, mutta sitten se pitäisi kertoa reilusti työpaikkailmoituksissa ja työhaastattelussa.
Ja sitten se, että yrittäjällä on yrittäjän riski. Jos kauppa käy, tulosta tulee. Sitä riskiä ei pitäisi sysätä työntekijän niskaan, tai sitten työntekijälle pitäisi myös maksaa reilusti.
On kai niitä rehellisiäkin telemarkkinointiyrityksiä, mutta nämä Mediapexit sun muut huijarifirmat pilaavat koko alan maineen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463118Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462921Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo532634100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es512535Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322116Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581870- 451789
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä441645- 481592
- 271399