Iso patti emättimen sisällä

Mikä vois olla?

Säikähdin, kun luulin olevan taas hiivatulehdus kun selkä niin kipeä ja laitoin puikkoa emättimeen niin kamala patti tuntuu jossain siellä seinämässä..On ainakin kananmunan kokoinen.Muita oireita ei ole kun tuo selkäkipu.Lääkärille aika vasta 3vkon päähän..!

21

31285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bbbbbbbbbbb

      Ettei ois joku tulehdus siellä sitten,,,

      • A..........

        Tää on vaan ihme kun ei mitenkään kipeä, on vaan kova patti ikäänkuin vanne puristais :( Lääkäriin pääsen aikaisintaan nyt 2vkon päästä sitte.


      • hopihopi
        A.......... kirjoitti:

        Tää on vaan ihme kun ei mitenkään kipeä, on vaan kova patti ikäänkuin vanne puristais :( Lääkäriin pääsen aikaisintaan nyt 2vkon päästä sitte.

        Mee paikalliseen ehkäisyneuvolaan! Tai onko sitte nimellä pelkkä neuvola...mutta sinne pääsee kyllä heti...soitat vaan ja sanot mikä vaivaa, voivat ainakin alustavasti kattoa, ja jos vaikuttaa pahalta, niin takulla pääset nopeampaan sinne lekurille...


    • onkin

      kohdunnapukka.

      • hehhehhhh

        Kun toi aloittaja sanoi, että ihan kananmunankokoinen...


      • alapääongelma
        hehhehhhh kirjoitti:

        Kun toi aloittaja sanoi, että ihan kananmunankokoinen...

        Mä en tiedä onko samasta asiasta kyse mutta...kun katson noita anatomiakuvia netistä naisen sukuelimien sisäpuolelta niin tuntuu niissähän on nuo seinämät tuollaiset tasaiset. Emätin näyttää siis "putkelta".

        Mulla on kuitenkin tuossa vatsanpuoleisessa seinämässä, ehkä 5cm syvyydessä semmoinen pyöreähkön muotoinen ehkä noin parin sentin korkuinen "kohouma" jonka keskellä on jonkinlainen kuopan tapainen juttu.. Pystyn painamaan sitä kohoumaa/muhkuraa "vatsaani kohti" ja koskemaan siihen, eikä se ole kipeä. En vaan muista että sitä olisi aina ollut. Lisäksi g-pisteeni on sen alapuolella. Minusta se on ollut ylempänä ennen.

        En tiedä mitä tämä on vaiko vainoharhaa. Tulee vaan tutkittua itseään usein ja tämmöiset löydökset kyllä vähän hätkähdyttää. Eikä kaikesta viitsisi mennä rutisemaan lääkärille.

        Nyt minulla oli hiivatulehdus ja kuukautiset siihen päälle, ja päivän ajan tuossa möykyssä oli semmoinen sormenpäätä pienempi kova nystyrä. Se kyllä hävisi siinä muutaman tunnin kuluessa.

        Kellään mitään tietoa mitä tämmöiset on...=O


      • Alkuperäinenkir.
        hehhehhhh kirjoitti:

        Kun toi aloittaja sanoi, että ihan kananmunankokoinen...

        Eli pääsin jo lääkäriin ja kyse olo ONNEKSI vain ns.Bartholdin rauhasesta joka voi siis tulehtua ja kasvaa noinkin isoksi! Antibiootit sain.En nyt ehdi enempää, mutta samalta kuulostaa tällä viimesellä vastaajalla nuo oireet. Ei vaadi välttämättä hoitoa, jos ei ole kipeä tai kasva isoksi.


      • alapääongelma
        Alkuperäinenkir. kirjoitti:

        Eli pääsin jo lääkäriin ja kyse olo ONNEKSI vain ns.Bartholdin rauhasesta joka voi siis tulehtua ja kasvaa noinkin isoksi! Antibiootit sain.En nyt ehdi enempää, mutta samalta kuulostaa tällä viimesellä vastaajalla nuo oireet. Ei vaadi välttämättä hoitoa, jos ei ole kipeä tai kasva isoksi.

        Voi hitto..nyt tutkin sitä ongelmaani enemmän makuuasennossa ja huomasin että se varsinainen "möykky" ei ole edes seinämässä kiinni. Ilmeisesti ei sitten ole ainakaan syöpä, eivätkös syövät kiinnity. Tuo möykky tulee jostain ylempää ja se on kiinni jossain pehmeässä joka jatkuu ylöspäin niin etten yltä tunnustelemaan mihin.
        Sen vatsanpuoleiselle seinämälle pääsee menemään suht pitkälle sormen kanssa. Toiselta puolelta taas pääsee menemään eteenpäin koko emättimen pituuden ja sieltä puolelta hoitunee myös yhdyntä. Voisko mulla olla kohtu laskeutunut tai jotakin...toisaalta tuo taas ei tunnu siltä "nenän päältä", kiinteältä ja kovalta. Kiinteä toki jonkin verran mutta semmoinen pehmeä se möykky. Leveydeltään se on ehkä 3-4cm.

        En tajua.


      • kyndell
        Alkuperäinenkir. kirjoitti:

        Eli pääsin jo lääkäriin ja kyse olo ONNEKSI vain ns.Bartholdin rauhasesta joka voi siis tulehtua ja kasvaa noinkin isoksi! Antibiootit sain.En nyt ehdi enempää, mutta samalta kuulostaa tällä viimesellä vastaajalla nuo oireet. Ei vaadi välttämättä hoitoa, jos ei ole kipeä tai kasva isoksi.

        Bartholdin rauhanen se vasta kiusallinen onkin :/uusii useasti ja joskus täytyy puhkassa sairaalassa.


      • ihan normaalilta
        alapääongelma kirjoitti:

        Voi hitto..nyt tutkin sitä ongelmaani enemmän makuuasennossa ja huomasin että se varsinainen "möykky" ei ole edes seinämässä kiinni. Ilmeisesti ei sitten ole ainakaan syöpä, eivätkös syövät kiinnity. Tuo möykky tulee jostain ylempää ja se on kiinni jossain pehmeässä joka jatkuu ylöspäin niin etten yltä tunnustelemaan mihin.
        Sen vatsanpuoleiselle seinämälle pääsee menemään suht pitkälle sormen kanssa. Toiselta puolelta taas pääsee menemään eteenpäin koko emättimen pituuden ja sieltä puolelta hoitunee myös yhdyntä. Voisko mulla olla kohtu laskeutunut tai jotakin...toisaalta tuo taas ei tunnu siltä "nenän päältä", kiinteältä ja kovalta. Kiinteä toki jonkin verran mutta semmoinen pehmeä se möykky. Leveydeltään se on ehkä 3-4cm.

        En tajua.

        ""Mulla on kuitenkin tuossa vatsanpuoleisessa seinämässä, ehkä 5cm syvyydessä semmoinen pyöreähkön muotoinen ehkä noin parin sentin korkuinen "kohouma" jonka keskellä on jonkinlainen kuopan tapainen juttu..""

        Kyllä toi kuulostaa lähes 100% varmuudella kohdunnapukalta. se kuoppa siinä on kohdunsuu.
        usko pois! :)


    • ---

      Selvisikö sinulle mikä se oli?Itselläni nimittäin samaa ongelmaa...

    • :-/

      eli siis mulla on lisääntynyttä valkovuotoa, emättimen seinämälle tullu outo patti, joka on tullut siihen viikon sisällä, noin sentti x sentti ja siinä on keskellä kuoppa, jonne luulisi menävän esim korvatopsi. se ei ole kipeä ja se ei ole ennen siinä ollut, se on aivan toisessa reunassa,vasemmalla puolella, ei todellakaan keskellä? mitä vittua oikeasti :(

      • Se patti

        on kohdunnapukka ja sen keskellä (n. nuppineulanpään kokoinen) kohdun kaulakanavan aukko. Kohdunnapukka tuntuu vähän erilaiselta eri kuukautiskierron aikoina.


      • :/

        mulla on sellainen patti kans missä on kuoppaja vasemmalla puolella. olen 16vee, joten onks se normaalia? ja musta se ei oo aina edes ollut siinä...


      • Google olkoon kanssasi
        :/ kirjoitti:

        mulla on sellainen patti kans missä on kuoppaja vasemmalla puolella. olen 16vee, joten onks se normaalia? ja musta se ei oo aina edes ollut siinä...

        google olkoon kanssasi. mulla on sama ongelma, pelkäsin jo emätinsyöpää, mutta kun katselin googlesta, että voisi olla myös myooma tai kohdun suu. Ainakin varaan ihan mielenrauhani vuoksi ajan gynelle, kun en ole aiemmin käynyt, niin tehotarkastukseen muutenkin olisi tarvetta.
        Sen verran vielä tuosta emätinsyövästä, vaikuttaisi olevan aika harvinainen nuorilla naisilla


    • Sophiia.

      Ei Bartholinin rauhanen voi olla "emättimen sisällä" koska kyseinen rauhanen on häpyhuulien loppuosassa, eli tavallaan välilihan molemmin puolin (vähän vaikea selittää). Itselläni on ollut Bartholinin rauhasen tulehdus ja se kananmunankokoinen patti tuli kyllä ihan "ulkopuolelle", eli häpyhuuli turposi ja patti oli kova ja selkeärajainen.

      Mutta minua itseäni edelleen mietityttää, mikä on se patti emättimen etuseinässä, heti kun sormen laittaa sisälle ja koukistaa napaan päin. Se EI OLE kohdunnapukka (tiedän kyseisen napukan varsin hyvin koska käytän kuukuppia).

      • Anonyymi

        Mulla on emättimen etuseinämässä, juuri suuaukolla tällainen samanlainen patti. Patti on melko kova, mutta sen koskeminen ei satu ollenkaan.


    • helikop

      Voisko antaa selvyyden että onke sellanen möykky jotenki vaarallinen et pitäisiko huolestuu pelotaa ihan vitusti ku en siitä kellekää uskalla sanoo ku oon 15 ja asun lasten kodis :/

      • Helppo_homma

        Kyllä tulehdusmöykky voi olla vaarallinenkin. Kannattaa näyttää terveysalan ammattilaiselle. Laitoshoidossa (kuten sinulla) tilanne on helppo kun sanoo henkilökunnalle että pitää päästä lääkäriin.


      • kiitollinen

        Okei kiitti vastauksesta täytyy siis mennä sanoon jollekki


    • Bcihlv

      Tutkikaa nyt kaikki huolestuneet kuitenkin vaikka internetistä, minä on ns. "kohdunnapukka" eli kohdunsuu. Se tuntuu eri aikoina vähän eri kohdassa ja on välillä pehmeämpi ja välillä kovempi. Nenän päältä omani ei ole koskaan tuntunut, se on musta huono vertaus. Kohdunsuu on pehmeähkö kiinteä möntti, jossa on keskellä kuoppa. Jos sitä painaa, se liikkuu hieman. Jos siihen osuu kovasti jokin esim. seksin aikana, niin siihen sattuu.
      Se, että kaikki ei tunne sitä, johtuu siitä että se nousee välillä niin ylös, ettei siihen ylety sormin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe