FLIXOTIDE ANNOSTUS

250mg

Otan flixotidea 250 mg kiekosta 2x aamulla ja 2x illalla. Lisäksi ventolinea, onko ylittyykö sallittu annostus? Lääkäri olisi kyllä kirjoittanut 500mg kiekonkin, mutta itse halusin ottaa miedomman. Lisäksi jos tulee flunssa voiko aamu-ilta-annostuksen tuplata siis 4x aamuin illoin, onko liikaa? Lääkärille ei ole menoa, joten voisiko joku ystävällisesti neuvoa tuleeko jo yliannostus? Voin kyllä muuten hyvin, mutta jos en ota tuota annosta, päivä tai pari tosi hyvin, mutta sitten ventolinea meneekin jo tosi paljon. Sain astmalääkkeet flunssan yhteydessä enkä ole käynyt astmahoitajalla tms. muutenkaan "opettelemassa astmalle" Olisin kyllä saanut mennä mutta en halunnut.
Meillä on suvussa paljon astmaa mutta ei kukaan joka käyttää flixotidea, siksi tarvitsisin pikaa jotain neuvoa otanko lääkettä liikaa.

6

6899

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa..

mennä ensi tilassa. Hän osaa antaa hyviä käytännön neuvoja, miten toimia missäkin tilanteessa ja on hyvä olla olemassa kunnon hoitosuhde. Flixotideä (hoitava lääke)otat tietenkin sillä annoksella millä lääkäri on sen sinulle määrännyt, samoin ventolinea kohtauksiin. Flunssa-aikana astmalääkityksen (tässä tapauksessa flixo) voi annoksen tuplata eli 4annosta kahdesti tai tasaisemman vaikutuksen saat kahdesta annoksesta neljästi. Et kerro minkä verran Ventolinea menee? mutta sitä yleensä voi ottaa vaikka neljän tunnin välein... Mutta mene sinne astmahoitajalle opettelemaan juttuja, älä jää pähkäilemään yksin ja ota lääkkeitä tietämättömyyttäsi väärin. Onko kukaan edes tarkistanut ottotekniikkaasi?

• 250mg

No, sinne astmahoitajalle en halua mennä. Lääkäri kyllä neuvoi KAIKEN, jopa tarkasti ja opetti ottotekniikan. Hyvä suhde on lääkärin kanssa. Siis kyse oli nyt lähinnä tuosta annostuksen suuruudesta, paketissa lukee näin 2 annosta kahdesti vuorokaudessa ja flussa-aikana... Eli 24 h/4 krt mutta kun tuntuu että on tarve ottaa siis aamuin illoin 2 kertaa eli annos 12h/4krt ja siten voin tosi hyvin! Pelkään vaan että "yliannostus" aina päällä eli tavallaan flunssakausi. kYSYN tietysti lääkäriltä seuraavan kerran... pefmittari on apteekista ostettu ja testaan säännöllisesti jne. muuten kunnossa... ventolinea menee about 3-4 krt päivässä riippuen rasituksesta.SEkin on kirjattu reseptissä...
        Paljonkohan ottaa että on yliannostus ja onko se vaaralllista? Lääkäri siis olisi kirjoittanut 500mg mutta minusta on helpompi 250 mg monesta syystä...

• flixotide
        250mg kirjoitti:

No, sinne astmahoitajalle en halua mennä. Lääkäri kyllä neuvoi KAIKEN, jopa tarkasti ja opetti ottotekniikan. Hyvä suhde on lääkärin kanssa. Siis kyse oli nyt lähinnä tuosta annostuksen suuruudesta, paketissa lukee näin 2 annosta kahdesti vuorokaudessa ja flussa-aikana... Eli 24 h/4 krt mutta kun tuntuu että on tarve ottaa siis aamuin illoin 2 kertaa eli annos 12h/4krt ja siten voin tosi hyvin! Pelkään vaan että "yliannostus" aina päällä eli tavallaan flunssakausi. kYSYN tietysti lääkäriltä seuraavan kerran... pefmittari on apteekista ostettu ja testaan säännöllisesti jne. muuten kunnossa... ventolinea menee about 3-4 krt päivässä riippuen rasituksesta.SEkin on kirjattu reseptissä...
        Paljonkohan ottaa että on yliannostus ja onko se vaaralllista? Lääkäri siis olisi kirjoittanut 500mg mutta minusta on helpompi 250 mg monesta syystä...

Miksi et ottanut suoraan 500 mg vahvuutta? Jos kuitenkin otat sen kaksi annosta kerralla, niin sehän on ihan sama. Ja varmaan tulisi halvemmaksikin.

Itse otan tuon neljä annosta kerralla ja kaks kertaa päivässä, mutta vain flunssa-ajan eli 1-2 viikkoa. Oletko varma, että jos käyttäisit noin sitä 1-2 viikkoa ja sitten palaisit tavalliseen annostukseen, että se ei riittäisi?

Jos kirjoitat tänne ja saat vastauksia, niin ei niistä parane hermostua. Ihmiset vain haluavat auttaa. Ja jos sulla on paljon kysyttävää, niin en ymmärrä, miksi olet niin tuota astmahoitajaa vastaan. Paremminhan sieltä saat vastauksia tai lääkäriltäsi kuin täältä. Varmaan voisit saada lääkärillesi soittoajankin.

• 250mg
        flixotide kirjoitti:

Miksi et ottanut suoraan 500 mg vahvuutta? Jos kuitenkin otat sen kaksi annosta kerralla, niin sehän on ihan sama. Ja varmaan tulisi halvemmaksikin.

Itse otan tuon neljä annosta kerralla ja kaks kertaa päivässä, mutta vain flunssa-ajan eli 1-2 viikkoa. Oletko varma, että jos käyttäisit noin sitä 1-2 viikkoa ja sitten palaisit tavalliseen annostukseen, että se ei riittäisi?

Jos kirjoitat tänne ja saat vastauksia, niin ei niistä parane hermostua. Ihmiset vain haluavat auttaa. Ja jos sulla on paljon kysyttävää, niin en ymmärrä, miksi olet niin tuota astmahoitajaa vastaan. Paremminhan sieltä saat vastauksia tai lääkäriltäsi kuin täältä. Varmaan voisit saada lääkärillesi soittoajankin.

Nöyrimmät kiitokset vastauksista. Niin... kuten kerroin astma ei ole vieras käsite minulle ja astmahoitajalle ei ole asiaa. Kyse oli tuosta annostuksesta... Lääkäri maksaa joka kerta kun käy ja aika paljon hmmm... Miksi en valinnut 500mg suoraan... no, siksi että en todellakaan jatkuvasti tarvitse tuota 500mg annostusta... turhaan liikaa... näin talvisin se kyllä on välttämätön... mutta alku keväästä jo aivan turhaa... ventolineakin tarvitsee lähinnä raskaaseen liikuntaan, mutta jos olen liikkumatta en tarvise avaavaa... jos on kostea ilma pitkään, pärjään todella vähällä lääkityksellä... että näin... ilmeisesti en ota yliannostusta, koska kyllä täällä joku olisi siitä jo älämölyn nostanut...
        Lupaan kysyä lääkäriltä ensi kerralla vielä tarkemmin... niin ja olen itsekin hoitaja mutta en astmahoitaja, että jotain tietoa on...

• JoPooooo
        250mg kirjoitti:

Nöyrimmät kiitokset vastauksista. Niin... kuten kerroin astma ei ole vieras käsite minulle ja astmahoitajalle ei ole asiaa. Kyse oli tuosta annostuksesta... Lääkäri maksaa joka kerta kun käy ja aika paljon hmmm... Miksi en valinnut 500mg suoraan... no, siksi että en todellakaan jatkuvasti tarvitse tuota 500mg annostusta... turhaan liikaa... näin talvisin se kyllä on välttämätön... mutta alku keväästä jo aivan turhaa... ventolineakin tarvitsee lähinnä raskaaseen liikuntaan, mutta jos olen liikkumatta en tarvise avaavaa... jos on kostea ilma pitkään, pärjään todella vähällä lääkityksellä... että näin... ilmeisesti en ota yliannostusta, koska kyllä täällä joku olisi siitä jo älämölyn nostanut...
        Lupaan kysyä lääkäriltä ensi kerralla vielä tarkemmin... niin ja olen itsekin hoitaja mutta en astmahoitaja, että jotain tietoa on...

Nyrkkisääntöhän on se, että annokset pyritään pitämään mahdollisimman alhaisina! Itse tarkkailen "kuntoani" lähinnä säännöllisillä pef -mittauksilla ja lisään / vähennän lääkitystä (Flixo 250, Vento) sen mukaisesti. Flunssaisena joudun käyttämään myös jonkun verran avaavaa, mutta muuten selviän aika hyvin ilman. Kiinnitin huomiota sinun Ventolinen käytön määrään, koska se tuntuu kohtalaisen isolta. Minulle sanoi astmahoitaja, että 3 kertaa viikossa on vielä kohtuullinen, mutta sen ylittyessä hoitava lääkitys ei ole riittävää..........

• ap.
        JoPooooo kirjoitti:

Nyrkkisääntöhän on se, että annokset pyritään pitämään mahdollisimman alhaisina! Itse tarkkailen "kuntoani" lähinnä säännöllisillä pef -mittauksilla ja lisään / vähennän lääkitystä (Flixo 250, Vento) sen mukaisesti. Flunssaisena joudun käyttämään myös jonkun verran avaavaa, mutta muuten selviän aika hyvin ilman. Kiinnitin huomiota sinun Ventolinen käytön määrään, koska se tuntuu kohtalaisen isolta. Minulle sanoi astmahoitaja, että 3 kertaa viikossa on vielä kohtuullinen, mutta sen ylittyessä hoitava lääkitys ei ole riittävää..........

taas sanoi että joka päivä kumpaankin avaavaa ja hoitavaa. eli ihan lääkärin ohjeen mukaan toimitaan ja hän on yksityispuolen keuhkolääkäri että luulisi tietävän asiasta jotain...
        Juoksen joka päivä pitkiä lenkkejä joten avaavaa tarvii tosiaankin joka päivä... juoksua ei lääkäri ole kieltänyt :DDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1478
    Aihe