kartta Azoreista

tinsu

Moro!
Lähdössä 14.4. Azoreille. Saako Suomesta mistään karttaa? Olis kiva sunnitella autoreissua etukäteen. Entä kaupungin karttaa? Hispanian toimistolla ei ollut.

15

9047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy
      • tinsu

        Kiitos karttavinkeistä, tosi nopeaa toimintaa!


      • tinsu

        Moro vielä!
        Sain tulostettua saaren kartan, mutta kaupungin karttaosoitteessa ilmeisesti jotain häikkää...
        Ei aukene.


      • tässä uusi
        tinsu kirjoitti:

        Moro vielä!
        Sain tulostettua saaren kartan, mutta kaupungin karttaosoitteessa ilmeisesti jotain häikkää...
        Ei aukene.

        http://www.destinazores.com/smiguel_pontadelgada.php

        Mulla kyllä aukeni, kun kokeilin nyt. Mutta koetapa vielä tuota osoitetta ja sieltä kun
        aukeaa sivu niin keskiosasta sivua pdf-punaisesta klikkaat Ponta Delgada map.


      • tinsu
        tässä uusi kirjoitti:

        http://www.destinazores.com/smiguel_pontadelgada.php

        Mulla kyllä aukeni, kun kokeilin nyt. Mutta koetapa vielä tuota osoitetta ja sieltä kun
        aukeaa sivu niin keskiosasta sivua pdf-punaisesta klikkaat Ponta Delgada map.

        Moropa taas!
        Nyt sain kaupungin kartan, kiitos tuhannesti!
        Olisko jotain tärkeitä vinkkejä matkalle?


      • erittäin kaunista
        tinsu kirjoitti:

        Moropa taas!
        Nyt sain kaupungin kartan, kiitos tuhannesti!
        Olisko jotain tärkeitä vinkkejä matkalle?

        Vinkkejä tietysti löytyisi, mutta riippuu täysin, missä olette aikoneet majoittua ja mitä haluatte matkalta. Kauniita maalaismaisemia joka puolella.

        Itse olimme huhtikuun lopulla 2007 viikon matkalla, itäinen osa jäi ajanpuutteen takia kiertämättä, sinne täytyy vielä päästä, kuvien mukaan kauniita paikkoja sielläkin. Furnasissa olimme, mutta siitä itään alue on tuntematonta.
        Me majoituimme keskustan rantakadun hotelliin ja sieltä löysimme läheltä ruokakaupan, jota paikalliset käyttävät, eli hinnat ovat halvemmat.
        Kauppa oli nimeltään mercado COSTA, (kartassakin näkyy satama-alueelta itäänpäin).
        Keskustan kadut ovat valtavan kapeita ja kuitenkin autot ajavat vauhdikkaasti, tämä on otettava huomioon, jos aiotte autoilla.
        Jos haluat jotain kysyä, voisin yrittää vastailla.


      • hilkka-liisa

        Tilasin etukäteen kartan muuta materiaalia
        Portugalin valtion matkailutoimistosta.
        Ostin myös kirjan Akateemisesta. Varmaan
        sieltä saa karttojakin. Hispania antoi heti
        kartan eli kyllä siellä seikkailla osaat. Liikenne on aika kovaa ja kadut kapeita.
        Suosittelen takseja ja busseja.


    • akateeminen.

      Jos painettua karttaa etsit, niin käy tsekkaamassa hesan akateemisen kirjakaupan 2.kerroksesta.

      • capricorn82

        Löysin oikein hyvän, koko azorien saariryhmän kattavan kartan Akateemisesta kirjakaupasta. Hinta oli reilu 11 euroa ja joitain senttejä päälle, mutta alle 12 euroa kuitenkin. Kartassa on selkeästi kaikki saaret, mutta muistaakseni esim. Ponta Delgadan kaupungin karttaa ei ollut, joten se täytyy netistä tulostaa tai pyytää Portugalin matkailutoimistolta.

        Hyviä karttoja löytyy myös joistain matkaopaskirjoista, mutta niissä ei välttämättä ole niin tarkasti merkittyjä teitä ja paikkoja kuin tuossa Akateemisessa kirjakaupassa myytävässä Azorien kartassa on.


      • capricorn82 kirjoitti:

        Löysin oikein hyvän, koko azorien saariryhmän kattavan kartan Akateemisesta kirjakaupasta. Hinta oli reilu 11 euroa ja joitain senttejä päälle, mutta alle 12 euroa kuitenkin. Kartassa on selkeästi kaikki saaret, mutta muistaakseni esim. Ponta Delgadan kaupungin karttaa ei ollut, joten se täytyy netistä tulostaa tai pyytää Portugalin matkailutoimistolta.

        Hyviä karttoja löytyy myös joistain matkaopaskirjoista, mutta niissä ei välttämättä ole niin tarkasti merkittyjä teitä ja paikkoja kuin tuossa Akateemisessa kirjakaupassa myytävässä Azorien kartassa on.

        Olet saattanut hankkia saman kartan, jonka olen aikoinaan ostanut Akateemisesta. Oma karttani on isokokoinen, Freytag & Berndtin julkaisema, ja kattaa kaikki yhdeksän saarta.

        Ponta Delgadan kaupunkikeskusta on pieni ja helposti hallittavissa. Etelässä on meri, pohjoisessa vihreitä kukkuloita ja laidunmaita. Lähimmät lehmät ovat lyhyen kävelymatkan päässä São Miguel Park -hotellista.

        Lentokenttämme tulohallissa on ehkä saatavana painettu kartta São Miguelin saaresta ja Ponta Delgadasta. Hispanian materiaali sisältää kartan, johon on merkitty kaikki tärkeimmät Ponta Delgadat maamerkit.


    • Azoreista saksaksi

      Minulla olisi ylimääräinen turistiopaskirjanen Azoreista (kirjanen - 190 sivua - esittelee kaikki Azorien saariryhmän saaret ja siinä on pienet kartatkin kaikista saarista erikseen). Tätä kirjasta oli saatavilla viime kesänä siellä paikanpäällä hotellien auloissa, mukaani tarttui jostain syystä englanninkielisen lisäksi SAKSANKIELINEN versio, jonka voisin jollekin tarvitsevalle lähettää.
      Englanninkielistä tulen varmaan vielä itse tarvitsemaan, joten siitä en vielä luovu. Tämä sellaiselle, joka haluaa jo kotimaassa tutkia karttoja yms. Kirjasessa on paljon mainoksia, esim. ravintoloista osoitteita. Olin juuri heittämässä sitä pois inventoidessani hyllyjä, mutta jos joku haluaa, niin voisin sen postittaa. Sehän ei siellä mitään maksanut, joten en siitä hintaa pyydä. Mutta huom. se on siis saksaksi.

      • tinsu

        Moro!
        Hieno tarjous, ottaisin mieluusti kirjasen vastaan! En haluaisi kuitenkaan tietojani tähän laittaa, Tampereelta olen. Mitenkäs saatais osoite sun tietoosi, en nyt keksi konstia?


      • laita s-postiin
        tinsu kirjoitti:

        Moro!
        Hieno tarjous, ottaisin mieluusti kirjasen vastaan! En haluaisi kuitenkaan tietojani tähän laittaa, Tampereelta olen. Mitenkäs saatais osoite sun tietoosi, en nyt keksi konstia?

        Joo sama juttu, ei sitä viitsisi nimeä laittaa esille. Mutta minulla olisi luukku.com:ssa s-posti, jossa nimi ei tule esille ([email protected]). Jos haluat laita siihen nimesi ja osoitteesi, niin postitan sen kirjasen. Näin menetellen nimesi ei näkyisi muille !


      • 123

        Hei, laittaisitko kirjasen tulemaan? Olen lähdössä Azoreille 3.3., ja miehehi osaa saksaa...
        Osoite Leena Jason, Törönpurontie 13, 80170 Joensuu
        Kiitos Sinulle!


      • tiedoksi
        123 kirjoitti:

        Hei, laittaisitko kirjasen tulemaan? Olen lähdössä Azoreille 3.3., ja miehehi osaa saksaa...
        Osoite Leena Jason, Törönpurontie 13, 80170 Joensuu
        Kiitos Sinulle!

        Huomasin vasta nyt tuon viestisi, olin jo kk sitten lähettänyt saksankielisen kirjasen "tinsulle", joten sitä ei nyt enää ole. Mutta tehän olettekin jo siellä Azoreilla, ihanaa matkaa teille siellä !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5484
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2276
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2272
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1024
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      900
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      853
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      773
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      761
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      753
    Aihe