Sain salaatinlehtiallergian vuosia sitten, ensin se oli kosketusallergiana (sormet halkeilivat, kun pesi salaattia). Nyt suukin halkeilee, rakkoja nielussa asti jne.
Onko kellään muulla kokemuksia? Oletteko kokeilleet jotakin salaattityyppiä, jota siedätte? Siedättekö kiinankaalia ja kurkkua (minä siedän)?
Minulla on nuoresta asti ollut useita ruoka-aineja siitepölyallergioita, on ollut atooppista ihottumaa ja tietysti sain laktoosi-intoleranssinkin, ettei vaan olisi helppoa tehdä ruokalistaa.
Onko muita salaatinlehtiallergikkoja?
2
4551
Vastaukset
- Ristiallergikko-76
mutta jos puhutaan vähän samantapaisista ruoka-aineista: mulla on vastikään ilmennyt kurkkuallergia.
Eikä tosiaan mitään pientä kosketusallergiaa vaan nielu turpoaa välittömästi jo yhdestä pienestä viipaleesta.
Jos mulle olisi viikko sitten joku kertonut olevansa salaatti- tai kurkkuallerginen, olisin ihmetellen sanonut että voiko niillekin olla allerginen :-) Mutta näköjään kaikelle voi...
Itse ainakin toistaiseksi siedän salaatteja, mutta taidan hieman varoen niitä kokeilla vastedes.
Ja en minäkään pääse pelkillä ristiallergioilla eli hedelmä-juures-mauste vaan nyt on vehnä-ruis-ohra myös vahvan epäilyn alla (lääkärille menossa ensi viikolla, en uskalla kokeilla enää...)- hannahelena
Hei ja kiitos viestistäsi. Minulla ei kurkku siis tee mitään, mutta muistelen lääkärini kertoneen, että joillakin on lehtivihreän yliherkkyys ja silloin ei mikään vihreä sovi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2164443
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.272931Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062315Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341950- 1841676
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut341645Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111333Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211266- 391222
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1401216