Elikkäs mulla on puolitoista vuotias yorkshirenterrieri ja meillä on pieni ongelma johon haluaisin vastauksia.
Yorkkini on ihana ja siinä ei ole mitään vikaa,mutta yksi pulma on:PISSAILEE JA KAKKII SISÄLLE!!!
Yorkkini on väitetty olevan sisäsiisti kuin sen ostin vähän aika sitten.
Tekee asiansa aina ulos,mutta silti pissailee ja kakkii sisälle.Käytämme sitä ulkona usein.Mielenosoitukseen ei pitäisi olla mitään syytä,annamme rakkautta ja hellyyttä todella paljon ja on meidän mukana usein.
Jos olisi pissatulehdus,miksi kakkaisikin siälle?
Jos se tekee hätänsä ulos(monesti päivässä),miten riittää ulostetta viälä siällekkin?
Otamme sen ulos jopa tupakalle mennessä.
Eilen illalla kun veimme sen ulos se teki hätänsä.Puoli tuntia myöhemmin oli päästänyt pissan vessan lattialle ja kakannut eteisen matolle?
Toissapäivänä teki vain kerran pissan sisälle ja joskus on päiviä milloin ei tee ollenkaan.Mutta välillä on taas päiviä milloin tuntuu että ulostetta riittää loputtomiin..)=
Rakastan tätä koiraa ja sen on niin ihana,se varmasti myös rakastaa minua.
Miksi se tekee näin?
Mielestäni olen antanut sille ruokaa sen verran kuin pikku koiralle kuuluukin.
Yorkkini painaa siis 2kg ja on 20cm korkea.
Onko vain niin että sillä todella on niin pieni rakko eikä pysty pidättämään 2h kauemmin?
Te chihujen tai yorkkien tai jonkun muun pienen koiran omistajat pliis kertokaa mistä saattaisi johtua.kakki matot on jo pilalla.
Tästä koirasta en luovu koskaan!!Mutta en myöskään halua siivota pissaa ja kakkaa joka päivä matolta..)=
Mikä yorkkiani vaivaa?
10
3059
Vastaukset
- kivaa?!
Oliko koira myyjän mukaan sisäsiisti?
Kyllä mulla on kaikki yorkit (myös tuota kooltaan pienemmät) oppineet sisäsiisteiksi. Viimeistään vajaan vuoden ikään mennessä.
Koska olet koiran hankkinut ja mistä?
Uros vai narttu? - johtajuusongelma,
tai sitten myyjä valehteli teille eikä koira ole koskaan ollutkaan sisäsiisti ja siksi se myytiin!
Voi tietysti olla osansa sopeutumisvaikeudella. Itselläni on ollut pari vuotta italiaano joka ei ollut minulla tullessaan ollenkaan sisäsiisti. En kertaakaan huomioinut mitenkään jos se teki sisälle. Ulkona sitten kehuin sitä kovasti. Nykyään olen lopettanut ulkona kehumisenkin. Ainoastaan pakkasten alkaessa tekee pari kertaa sisälle. Ilmeisesti pelkää joutuvansa jäämään ulos kuten entisessä kodissa on kaiketi käynyt. Eli koira lykättiin takapihalle ja annettiin olla siellä liian kauan...
Johtajuutta voitte kehittää monin tavoin. Kannattaa lukea esim. Jan Fennellin Kuuntelen koiraani sekä Tuire Kaimion kirjoja. Ja miksei tietysti muitakin! Muistakaa että vaikka koiranne on kooltaan pieni, se tarvitsee koulutusta ja johtajan siinä missä isotkin! Johtajuus ei missään tapauksessa tarkoita väkivaltaa tai kurittamista! Ja älkää MISSÄÄN TAPAUKSESSA IKINÄ KOSKAAN rankaisko koiraa "vahingoista"! - marhei
Koirasi ei ole ollut sisäsiisti, siis se on ollut tarhakoira. Yritä kehua ja palkita se joka kerta kun tarpeet tehdään ulos, siis ylistä, paijaa, anna namu. Koira myös ymmärtää mielipahasi, kun korjaat sen jälkiä sisällä, siis, hyi, yäk, tuhma tyttö/poika. Ota koira mukaan siivoamaan. Kehumalla saa yleensä parhaan tuloksen, koirahan haluaa miellyttää. Onnea!
- kunnossa, terve
Käytä koiraa mahdollisimman useasti päivällä ulkona ja kehu koira aina kun tekee tarpeensa ulos, mutta kun se tekee sisälle niin älä tee siitä mitään numeroa, vaan siivoa koiraa huomioittamatta se pois.
Jos sitä jälkeenpäin toruu niin koira ei tiedä mitä varten torut sitä, vaan huomaa että olet vihainen sille.
Minusta sinun kannattaisi käyttäää koira lääkärissä jos se monta kertaa päivässä sen tekee.
Mitä ruokaa annat koiralle? - käyttää lääkärissä
Käytä koiraa mahdollisimman useasti päivällä ulkona ja kehu koira aina kun tekee tarpeensa ulos, mutta kun se tekee sisälle niin älä tee siitä mitään numeroa, vaan siivoa koiraa huomioittamatta se pois.
Jos sitä jälkeenpäin toruu niin koira ei tiedä mitä varten torut sitä, vaan huomaa että olet vihainen sille.
Minusta sinun kannattaisi käyttäää koira lääkärissä jos se monta kertaa päivässä sen tekee.
Mitä ruokaa annat koiralle?
- sissi
Hei!
Sama ongelma meillä, mutta kyseessä yli 2v toitsu.
Ostimme pari kuukautta sitten aivan ihan toitsutytön. Oletin tietysti, että on sisäsiisti, en edes edellisiltä omistajilta tajunnut asiaa kysyä. Voi tosi olla, että eivät olisi totuudenmukaisesti vastanneetkaan: )
Eli meidän neitokainen pissailee aivan surutta sisälle, onneksi yleensä kylpyhuoneeseen. Joskus tosi keittiön matolle..Lisäksi käyttää kylpyhuonetta myös joskus kakkapaikkana. Ulos tekee myös, tosin ei edes aina.
Ensin ajattelin, että neidillä on sopeutumisvaikeuksia, mutta minusta vaikuttaa, että on nyt kyllä täysin sopeutunut ja oppinut minun ja tyttäreeni luottamaan. Meille hän on todella rakas, pissailusta huolimatta: )
Oppiiko tämänikäinen enää ollenkaan täysin sisäsiitiksi, se minuakin kiinnostaa. Tosin olen kuullut, että näillä pikkukoirilla on useilla pissaongelmia, ehkä rakko on sitten niin pieni, että eivät pysty pidättämään? - kanssa..
tavaraa riittää niin sisälle kuin pihalle. Loppuvuodesta meille tuli 1,5 vuotias narttu. Meillä on toinen koira kaverina. Kun lähdetään pois kotoa niin rajaan koirille alueen turvaportilla. Tämä uusi tulokas kakkaa joka kerta portin eteen ja hyppelee surutta läjänsä päällä. Lopputuloksena on että koko koira tarvii pestä, sekä huoneen lattia ja välillä seinäkin. Tämä meidän toinen hauveli vaikka on vasta 9kk on ihan kauhuissaan ja yrittää kierrellä toisen pökäleet. Tästä olen päätellyt että tulokas on elänyt tarhassa (on kennelistä).
tämmöstä, jos tekee sisälle esim yöllä, laittakaa yöksi kuljetusboksiin ja aamulla heti ekana turrikka kainaloon ja pihalle :) enkä tarkota yöllä sitä 9-9 aikaväliä, vaa käytätte koiran ulkona just ennen nukkumaan menoa ja heti herätessä ulos :) meijä pentu oppi tuolla sisäsiistiksi :) tosin huusi pari ekaa yötä niinku päätä vietäis mutt oppi sitte ja käveli ite sinne nukkumaan ku väsyttään alako :) ja ku olin kaverin luona yötä nii meni semmosen pöydän alla olevaan laatikkoon nukkumaa heh kai se muuttu se laatikko nii mukavaksi ja turvalliseksi "omaksi paikaksi"
ja jos iha minimini koira ja ei sen takia jaksa ulos asti ootella/piättää usiampaa tuntia kauempaa nii laittakaa laatikko niinku kissallekki =)- sissi
Ei ihme, että huusi kun suljettiin yöksi kuljetuslaatikkoon. En ikinä voisi tehdä niin. Ei koira opi sisäsiistiksi sillä että suljetaan laatikkoon ja joutuu pidättämään pissaa. Koira kaipaa läheisyyttä, pentu varsinkin,jos ei yöllä sängyssä nukukkaan niin ainakin lähellä. Uskomatonta, että joku voi tehdä noin!!!
sissi kirjoitti:
Ei ihme, että huusi kun suljettiin yöksi kuljetuslaatikkoon. En ikinä voisi tehdä niin. Ei koira opi sisäsiistiksi sillä että suljetaan laatikkoon ja joutuu pidättämään pissaa. Koira kaipaa läheisyyttä, pentu varsinkin,jos ei yöllä sängyssä nukukkaan niin ainakin lähellä. Uskomatonta, että joku voi tehdä noin!!!
asia ku pentuaitaus vähä isommalle koiralle..
koiraa ei välttämättä kannata es ottaa makuuhuoneeseen.. riippuu koirasta, mutta ei ne mitää "mamin-pikku-fifejä"-oo. on se pentu sulonen ja tarvii lämpöä ja läheisyyttä mutta ei se kuole tai saa traumoja jos sillä oma paikka on.. päinvastoin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265