Diprosalic-liuos

kutinakeiju

Haluaisin kysyä, oletteko käyttäneet diprosalic-liuosta muualle kuin päänahkaan? Onko toiminut miten hyvin? Minulla on psoria päänahassa ja selkä- ja rintapuolella (mutta ei ole kuin läiskiä). Voinko käyttää siis liuosta niihin vai pitääkö taas juosta lääkäriin?

Onko luonnontuotteista ollut apua? Kun kysyin lääkäriltä, hän vain naurahti. Itse haluaisin käyttää ennemmin niitä.

19

13815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitovaste

      voidella selkää ja rintaa voiteella-joko creemiä tai peräti ungtia-tarvittaessa. Tietysti nestettä voi käyttää, mutta liuosta ei ole niin helppo annostella läiskiin. Neliportaisella vahvuusasteikolla Mieto, Keskivahva, Vahva ja Erityisen Vahva- Diprosalic sijoittuu luokkaan kolme. Eli voidetta levittää helpommin ohuelti. Hiusmartoriesa psoriasis capitis ja muut karvoitusalueet hoituvat paremmin liuoksella.
      Olen kyllä kokeillut monia ns. luontaistuotteita, melko heikolla menestyksellä.
      Kustannukset ovat korkeanpuoleiset ja mitään parannusta ei ole ilmennyt. Ellei sellaiseksi lue mahdollista kasvojen ihon "nuorentumista". Toisaalta murkkuikä on joillakin tuotteilla tullut takaisin-hipiä rasvoittuu ja muutama finni pukkaa.

    • ipsori

      Mainitsemaasi nestettä en ole kokeillut ja luontaistuotteilla ei mitään ihmeitä saa aikaan.

      Mutta. Olen saanut ihoni väliaikaisesti tosi hyvään kuntoon puhdistuskuurilla. Olen kokeillut erilaisia, mutta jostain syystä ainoastaan Bioteekin Puhdistuskuurilla on ollut sellainen vaikutus. Ei se hyvän makuinen ole, mutta toimii minulla.

      http://terveyskaupat.net/epages/HameenLuontaistuote.axl/?ObjectPath=/Shops/HLT/Products/288

      Niin, yep, nehän aina vaan nauravat :)

      -ipsori
      ipsori.blogspot.com

    • KT3

      paremminkin Daivobet-voide, joka on reseptilääke!

    • kutinakeiju

      Kun olette käyttäneet Diprosalic-liuosta, onko teillä ns. kuoriutunut läiskät pois? Hermo menee kun hiukset harjaa, niin hiuksista pölisee karstaa.. Ei kiva.

      • suunniteltu

        levitettäväksi useampi kerta läiskän päälle (vaikkapa muutaman pv:n välein), jolloin ensin kuoriutuu vaalea hilsekerros ja sitten myöhemmin punainen pohja useammassa erässä.
        Tietysti hiuspohjassa voi käyttää tarkoitukseen sopivaa shammpoota (system 4, Bio ), jolloin Diprosalic liuoksen osuudeksi jää vähemmän työtä.


    • pöpö-pöpö

      Asiaan hieman liittymättömänä, epäilen että minulla on psoriasis enkä haluaisi lääkäriin mennä, onko nuo hiuspohjaan kääytettävät liuokset reseptilääkkeitä vai saako ilman apteekista?

      • peräkamarinpojka

        Oletko Spede?


      • zousefine
        peräkamarinpojka kirjoitti:

        Oletko Spede?

        Haha :D Mutta mee ihmeessä lääkäriin! Itse menisin, nimittäin jos ihottuma menee pahaksi, oireet voi olla todella raivostuttavia! Mulla on tällä hetkellä päänahassa psori tosi pahana ja välillä kutina ja hilseily on ihan sietämätöntä!!! En tiedä mitä tekisin :( Taidan kokeilla tuota Bioteekin puhdistuskuuria (tai jotain vastaavaa).

        Sitten vinkiksi kaikille, että mulla ainakin auttoi luontaistuotteet. Käytin (muistaakseni Nuvisal-merkkistä) koivuvaseliinia vartaloon ja samanmerkkistä tervaliousta päänahkaan. Haju on melko mahtavan tervainen, mutta sen kestää kyllä, sillä aine tosiaan toimi! Itsellä ongelmana on nyt se, että oon Australiassa enkä saa mitenkään tuota kyseistä ainetta. Ehkä hiukan ärsyttävää, kun en pysty hoitamaan ihoani täällä... Luulin, että aurinko ja merivesi parantaisi sen kokonaan, mutta toisin kuitenkin kävi :( :( aaaah, välillä menee totaalisesti hermot psorin kanssa!!!!


    • ggggjhj

      mulla on päänahassa ja oon käyttäny sitä aco:n geeliä ja on toiminu, eikä rasvota, maksaa 10 apteekist ilman reseptii

    • Nivelpsori.

      Vain päänahkaan diprosalic liuosta, daivobettiä kehoon, trexania popsitaan...
      -Se on tohtorin määräys, minulle.

      • Nivelpsori.

        Sain diprosalic-rasvaa/voidetta, auttaa selkä-, kyynär- ja käsi-ihottumaan. On muuten paljon halvempaa kuin daivobet. -No ei ruvet ole vielä hävinneet, mutta sitä hilsettä kasvaa paljon vähemmän.....


    • Dipro

      Olen käyttänyt Diprosalicia muuallekin vartaloon (ei kasvoihin, on sen verran tymäkkää ainetta). Kannattaa vaikka ihon kuorintavoiteella kevyesti kuoria pahimmat karstat pois ja sitten Diprosalicia. Muutaman päivänkin kuuri alkoi aikoinaan vaikuttamaan itselläni kummasti. Esim. kyynärpäihin toimii tosi hyvin. Kannattaa kosteuttaa perusvoiteella kunnolla. Nyt oma psorini on hyvin kurissa muun lääkityksen (nivelpsori ja SLE yhdistelmä) ansiosta ja käytän tarvittaessa edelleen Diprosalicia. Itsekin Trexanin ja lisäksi Oxiklorinia popsin. Itse olen vielä allerginen auringolle eli siitä ei hoitoapua heru. Revitään tästä nyt sitten.

    • prkleen psori

      Luonnontuotteista NuVisal on AINOA jota kannattaa edes harkita lääkkeiden rinnalla psoriin. Sekin on kyllä niin tyyristä kyllä ettei mitään järkeä.

      • Kartalinisti

        Ei ole NuVisal AINOA luonnontuote jota kannattaa kokeilla. Kokeilin joskus sitä kun ei ollut vielä kaupoissa vaan piti tilata valömistajalta suoraan ja oli koivuvaseliinin nimellä. Koko kämppä haisi ja pää tuli kipeäski siitä lemusta.

        Sitäpaitsi muistaaksen sitä pidettiin vain puoli tuntia ja pestiin pois, joten hankalaa senkin takia, koska hilseisiä näppyjä on siellä täällä laajalla alueella.

        Olen tilannut netistä Kartalinia ja se on paljon miellyttävämpää käyttää. Ei sekään millekään ruusulle tuoksu, mutta ei läheskään niin pahanhajuista kuin tuo NuVisal. Voiteen tuoksu haihtuu nopeasti ja se jätetään iholle eikä tarvitse pestä pois.
        Tulee parissa päivässä tilauksesta.

        http://www.kartalin.fi/kartalin.html

        Tällaista shampootakin myydään jota en ole kokeillut. Päänahka on ollut jo pitemmän aikaa täynnä hilsemöykkyjä psorin takia. Taidan seuraavan kerran tilata tätäkin.

        http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/42926


    • Eipä saa Kartalinia

      enää suomesta! Jälleenmyynti on lopetettu,tiedä sitten onnistuuko Ryssistä suoraan tilaamalla.

    • einiinpaha

      En oo muita kuin Diprosalicia käyttänyt päänahan psoriin ja toimii tämä kyllä toimii kuin itse, vaikka kaljaakin kyllä kuluu minulla mikä ei liene ainakaan vähennä oireita;)

      Eli Diprosalic-liuos toimii ainakin minulla hyvin, muutamien päivien kuurien jälkeen on muutamien tai max. n. kymmenen neliösenttimierien punoittavat hilseläiskät hävinneet melklein olemattimiin. Lious tuntuu olevan tosi tiukkaa tavaraa. Kuurin kun aloittaa, niin tuntuu oikein kunnon kihelmöintiä / kuumotusta ongelma-alueella, johon liuosta levitän. Oikein siis "tuntuu" niin kuin kunnon lääkken pitääkin! Pullo riittää pitkään, noin 1,5v välein täytyy käydä lääkärissä selittämässä ja pyytämässä uutta reseptiä.

      • Pullo riittää

        itselläni korkeintaan 3 viikon läträämiseen! Miten muka saat sen kestämään 1,5 vuotta?! Pysyykö sulla psori kuukausia poissa kuurin jälkeen?


      • Helpohkopsori
        Pullo riittää kirjoitti:

        itselläni korkeintaan 3 viikon läträämiseen! Miten muka saat sen kestämään 1,5 vuotta?! Pysyykö sulla psori kuukausia poissa kuurin jälkeen?

        Minulla on mm. päänahassa psoria, joka aika ajoin vaatii lääkehoitoa ja silloin tosiaan käytän tuota Diprosalicia,minulla myös menee oireet ohi joskus kuukausiksi (varsinkin kun leikkuutan mahd. lyhyen tukan kesäajaksi ja muutenkin) ja syön mahdollisimman kasvisvoittoista ravintoa alkoholi minimiin. Minulla kestää myös Diprosalic pullo kuukausia, riippuu ihan siitä miten pahana oireet ovat.


    • psori vai syöpä

      Onko tietoa parempaa,kun tämä tervamömmö Kartalin,jota tosiaankin saa ja olen tilannut naapurimaasta kiellettiin Suomesta,kun siinä karsinogeenisiä aineita?
      Eli onko järkevä edes käyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe