Viimetalven paukkupakkaset

etsivivä-amadeus

Täytyy itseään lohdutella ja muistella viime talvea,tässä vesisateessa.
Mieheni kirjaa ylös kalenteriinsa päiväntapahumat.
Katselin viimetalven säitä Hänen muistiinpanoistaan.
Pakkasta oli ollut 7.2-10.2 välisenä aikana-37,-34,-34,-33.
Kylmäkausi kestänyt melkein kuukauden,suojaamatta,siis ettei lämpötila ollut laskenut plussan puolelle.
Nämä pakkaset olivat Etelä-Savossa.
Hippunen tullut lunta yönaikana,oikein mieli virkistyi,kun maa ei ollutkaan musta.
Pilkkipäivän sarastusta odottelee amateus

6

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • main-eko

      Tänä aamuna uutisissa kerrottiin,että viime vuosi ollut lämpimin sataan vuoteen.Siis ihan maailman laajuisesti.Tämä sinun kertomasi lienee paikkakuntakohtainen eroavaisuus.

    • Voisikohan kuvitella, että meidän lapsen lapasen lapset kertovat iltasatuina omille lapsilleen:
      "Silloin, kun minun isän ja äidin mummit ja ukit olivat lapsia, niin he olivat voineet mennä talvella ulos tekemään lumilinnoja -ukkoja ja hiihtämään sellaisilla suksilla, missä ei ollut pyöriä alla."

    • maisisko

      Minulla on myös sellainen 10 vuoden kalenteri.

      Meillä täällä Itä-Suomessa oli noina päivinä ollut
      -30,8,-32,0,-30,9.-30,1

      Malttaisivat nyt vaan ihmiset odottaa noita kelejä pilkki-keleiksi.

      • oli - 25

      • etsivivä-amadeus
        oli - 25 kirjoitti:

        just siivosin vanhoja posteja ja varoitin matkalaisia. Sattui vielä åpurevaviima, joka laski lisää miinuksia
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakkasen_purevuus
        ja ihka suomella
        http://koti.mbnet.fi/loge/linkit/wind.htm
        http://yle.fi/saa/artikkelit/id52222.html
        http://www.fmi.fi/saa/index_6.html
        Kun lisäksi meri oli auki Särkältä aakelle, meinas perhekalleudetkin kilistä.

        Entisenä hesalaisena tiedän kyllä,mitä se pahimmillaan voi olla.
        Siellähän tuulee melkein aina,samoin kun Tampereella.
        Poikani muutti Jyväskylästä Manseen ja Hän oli alkuu aina kylmissään,ihmetteli kuinka tuulinen paikka.


      • Yx70
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Entisenä hesalaisena tiedän kyllä,mitä se pahimmillaan voi olla.
        Siellähän tuulee melkein aina,samoin kun Tampereella.
        Poikani muutti Jyväskylästä Manseen ja Hän oli alkuu aina kylmissään,ihmetteli kuinka tuulinen paikka.

        Kummassakin paikassa on avointa vettä keskellä kaupunkia läpi talven. Kosteus lisää koleutta.
        Hesassa kosteuden tekee avoin meri ja Tampereella avoin koski.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe