kaupan ym.eteen yksin jättämisestä

Tuosta alemmasta topiikista.

Koiraa ei kannata jättää mihinkään liikkeiden ym.ulkopuolelle.Siinä on aina riskinsä.Nykypäivänä vielä enemmän,lisääntyneet koiravarkaudet.Koiria varastetaan jopa omilta pihoilta.Pikkukoira on tosi helppo ja nopea napata kainaloonsa,ja välttämättä kukaan ei edes kiinnitä huomiota,kun sen tekee joku huomiotaherättämättömästi.
Pentua ei myöskään tai nuorta koiraa kannata jättää siksi,että kun sen elämänkokemus on vielä puutteellista,niin ei paljon tarvitse,kun joku tekee jotain,että pentu säikähtää.Yksin ollessaan ja epävarmana,se voi saada melkoisen kovan kolauksen,joka voi jättää jälkeensä eli varastaminen ei ole ainoa uhka.

Täytyy myöntää,että olen itsekkin jättänyt aikuisia koiria hetkeksi kaupan eteen.Pieniäkin aikoinaan.En kyllä nykymaailmassa sitä tekisi.Isoja olen kyllä jättänyt,en ikinä nuorta,mutta niitä tosin ei ketään mukaan saisi.
Parasta ja turvallisinta tosin olisi,kun niitä koiria ei jätettäisi lainkaan.

Todella surullista pikkusnautserin tapaus ja toivottavasti pikkuinen löytyy.Toivottavasti myös varkaat saataisiin kiinni ja joutuisivat vastaamaan tekosistaan.

13

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-hatam

      viedä koira autostakin. Tuntuu vaan hurjalta koittaa rotsia täysiukokoinen sakemanni lukitusta autosta.
      Epäilen pahoin, että varkaalle olisi käynyt huonosti jos olisi oven jollakin konstilla saanut auki, ennen kuin syöksyin kaupasta ulos.

      Ja tämä tapahtui maaseudulla, hiljaisen kylätien varrella.

      • Niinpä.Ei nykypäivänä enää edes maaseudun lintukodotkaan ole sen turvallisempia aina.
        Sitten on vielä noi kaikenmaailman huumehörhöt,jotka ei pelkää,saati tajua mistään mitään.
        Minulla ainoa selkeesti ohranen tilanne on meinannut käydä,kun tuollainen yritti tulla liiveihin.Oli pikkasen k*****t paikat,kun yritti pitää aisoissa ja hävitä paikalta kahden ison koiran kanssa ja koittaa estää pääsemästä lähikontaktiin tyyppiä,joka oli täysin muista atmosfääreistä ja käyttäytyi sen mukaisesti.
        En tiedä minä olentoina meidät näki,mutta väkisin yritti päästä lähikontaktiin :/


      • ex-hatam
        molossi kirjoitti:

        Niinpä.Ei nykypäivänä enää edes maaseudun lintukodotkaan ole sen turvallisempia aina.
        Sitten on vielä noi kaikenmaailman huumehörhöt,jotka ei pelkää,saati tajua mistään mitään.
        Minulla ainoa selkeesti ohranen tilanne on meinannut käydä,kun tuollainen yritti tulla liiveihin.Oli pikkasen k*****t paikat,kun yritti pitää aisoissa ja hävitä paikalta kahden ison koiran kanssa ja koittaa estää pääsemästä lähikontaktiin tyyppiä,joka oli täysin muista atmosfääreistä ja käyttäytyi sen mukaisesti.
        En tiedä minä olentoina meidät näki,mutta väkisin yritti päästä lähikontaktiin :/

        pelottaneet?
        Niin, mitä ne huumeilijat pelkäisikään.

        Meillä kyllä emäntä on kokenut koirasta olleen useastikin apua noiden känniläisten kanssa. Huumehörhöjä ei onnekseen ole kai tavannut. Niistä kun ei kukaan tiedä mitään.


      • ex-hatam kirjoitti:

        pelottaneet?
        Niin, mitä ne huumeilijat pelkäisikään.

        Meillä kyllä emäntä on kokenut koirasta olleen useastikin apua noiden känniläisten kanssa. Huumehörhöjä ei onnekseen ole kai tavannut. Niistä kun ei kukaan tiedä mitään.

        Ei pelättäneet,ei.
        Jos en minä olisi hätäpäissäni päässyt paikalta koirineni jotenkuten,saati että koirat ei olisi kunnolla olleet hanskassa (silti tilanne oli karmea),niin köpelösti olisi käynyt sille vähemmän karvaiselle...

        Känniläiset on ihan eri juttu.Minulla ei niistä ole mitään ongelmia ollut,vaikka on silloin tällöin törmätty vuosien aikana.Useat vaan tuppaa niiiiin kovasti koirista tykkäämään,mutta niiden tajuntaan on ainakin mennyt meijän kohtaamisissa ok puhe.

        Noi hörhöt on ihan eri planetaalta.Täytyy sanoa,että jos joku kummallisesti käyttäytyvä tulisi vastaan,niin kyllä yhden kokemuksen jälkeen yrittäisin ennakoida,ja hävitä äkkiä ja kauas.


      • ex-hatam
        molossi kirjoitti:

        Ei pelättäneet,ei.
        Jos en minä olisi hätäpäissäni päässyt paikalta koirineni jotenkuten,saati että koirat ei olisi kunnolla olleet hanskassa (silti tilanne oli karmea),niin köpelösti olisi käynyt sille vähemmän karvaiselle...

        Känniläiset on ihan eri juttu.Minulla ei niistä ole mitään ongelmia ollut,vaikka on silloin tällöin törmätty vuosien aikana.Useat vaan tuppaa niiiiin kovasti koirista tykkäämään,mutta niiden tajuntaan on ainakin mennyt meijän kohtaamisissa ok puhe.

        Noi hörhöt on ihan eri planetaalta.Täytyy sanoa,että jos joku kummallisesti käyttäytyvä tulisi vastaan,niin kyllä yhden kokemuksen jälkeen yrittäisin ennakoida,ja hävitä äkkiä ja kauas.

        poliiseillekin, että koira yksin ei enää riitä nykymenossa. Tarvitsisi olla vielä ainakin katkaistu haulikko, ennen kuin voisi rauhallisin mielin tuolla hämärässä kulkea.


      • molossi kirjoitti:

        Ei pelättäneet,ei.
        Jos en minä olisi hätäpäissäni päässyt paikalta koirineni jotenkuten,saati että koirat ei olisi kunnolla olleet hanskassa (silti tilanne oli karmea),niin köpelösti olisi käynyt sille vähemmän karvaiselle...

        Känniläiset on ihan eri juttu.Minulla ei niistä ole mitään ongelmia ollut,vaikka on silloin tällöin törmätty vuosien aikana.Useat vaan tuppaa niiiiin kovasti koirista tykkäämään,mutta niiden tajuntaan on ainakin mennyt meijän kohtaamisissa ok puhe.

        Noi hörhöt on ihan eri planetaalta.Täytyy sanoa,että jos joku kummallisesti käyttäytyvä tulisi vastaan,niin kyllä yhden kokemuksen jälkeen yrittäisin ennakoida,ja hävitä äkkiä ja kauas.

        Mua kyllä aikanaa hirvitti nuo kännikalat, sillon kun kuljin rottisten kanssa..
        Yks rottis ei jostainsyystä pitänyt viinahajusta ollenkaan, ja kaikki känniset äijät tuli aina lässyttämään kuinka he ovat KOIRAIHMISIÄ ja kuinka kaikki koirat tykkää heistä ym....se rottis näytti *leveimmän hymynsä* aina niille kännisille lässyttäjille, onneksi oli kyllä niin hallinnassa että ei alkanut *hymyä* kummempaa näyttämään noille...mut mua kuitenkin hirvitti,
        et jos kerran joku noista hipasiskin minua, niin sillon en olisi taannut mitä ois tapahtunut....

        Nyt kun kuljen villisten kanssa, niin on kännikalatkin jättänyt meijät rauhaan...En tiedä mikä noissa rottiksissa niitä kännikaloja kiehtoi..?


    • Juu, tuo koiran jättäminen kauppojen, kirjastojen, postin jne. eteen on äärimmäisen huono ajatus. Pienet koirat saatetaan varastaa ja isommille tehdä kiusaa.

      • ärri

        älkää koskaan jättäkö edes hetkeksikään...
        13 vuotta sitten tanskandogini vietiin lähikaupan edestä eikä sitä koskaan löytynyt.
        poliisi arveli et se oli viety rajan yli...=(
        tänäpäivänäkin vielä mietin sen kohtaloa ja en voi kuin toivoa että sen elämä oli sittenkin hyvä.

        varsinkin puhdasrotuiset ja sen näköiset kelpaavat
        varkaille.


      • Nimetön
        ärri kirjoitti:

        älkää koskaan jättäkö edes hetkeksikään...
        13 vuotta sitten tanskandogini vietiin lähikaupan edestä eikä sitä koskaan löytynyt.
        poliisi arveli et se oli viety rajan yli...=(
        tänäpäivänäkin vielä mietin sen kohtaloa ja en voi kuin toivoa että sen elämä oli sittenkin hyvä.

        varsinkin puhdasrotuiset ja sen näköiset kelpaavat
        varkaille.

        Olen luullut tuota koiran varastamista vain teatraalisuudeksi ja isojen kaupunkien ongelmaksi..
        Aina olen jättänyt kaupan eteen ja eläinparkeille, mutta enpä tiedä oikein enää..
        Muuten, jossain Kuopion kokoisessa kaupungissa, onko sallittuakaan jättää koiraa valvomatta kaupan sivulle kiinni?

        Kerran jouduin niin tekemään ja kyllä hävetti..
        Tuntui, että joku poliisis tulee kohta ja pistää minut putkaan ja yritän selittää, etten tiennyt ettei kaupungissa saa jättää. tai että joku rääkkää/kiusaa/varastaa koirani. Joten laitoin sen syrjempään, ja koetin hoitaa asiani mahdollisimman nopeasti. takaisintullessa vakoilin ikkunasta, miten menee ja joku nuorisoporukkahan siinä ympärillä oli.. Koira onneks makasi rauhassa maassa, ja nuoret eivät kiusanneet vaan olivat siinä muuten vaan hengailemassa. Kun tulin, kuulin kun jotkut tytöt sano, että "hei, joku on jättäny koiransa tohon.." ja jotain muuta. Menin kiireellä koiran luo ja otin sen vähin äänin. Koira oli myös aika helpottunut, vaikka on isoihin kaupunkeihin tottunut samoin kuin odottamiseen ja yksinoloon..
        Ikinä enää en jätä ainakaan kuin pikkuruisessa kotikaupungissani..


    • kyllä pidä jättää minkään liikkeen ulkopuolelle, ainakin jossain tuolla maailmalla on tosiaan vauvakin viety suunnilleen äidin selän takaa vaunuistaan...

      Jossakin on semmoisia "koiraparkkeja", aidattuja alueita jonne voi jättää koiran. Uskaltaako sitä nyt sitten niihinkään koiraansa jättää valvomatta hetkeksikään?

      Olen minäkin jättänyt koiran pariksi minuutiksi kaupan ulkopuolelle silloin kun asuin parinsadan asukkaan kylässä, sen jälkeen ei ole ollut tarvetta siihen. Jos koirat on jostain syystä mukana kaupungissa, niin ne odottaa autossa. Toivon minäkin koko sydämestä että snautserilapsi pääsee pian takaisin kotiin.

    • solina

      jätä koiraani minnekään kodin ulkopuolelle vahtimatta. En tiedä onko legenda vai perätön huhu, mutta joskus kuulin että anastettu koira voi päätyä tappelukoiran harjoituskappaleeksi. Toivottavasti ei pidä paikkaansa ! Jokatapauksessa voihan se koira karatakin ja juosta auton alle, eli en suosittele muillekaan.

      • Kuulin eräältä ystävältäni,että jollain toisella palstalla kerrottiin pennun löytyneen.Hieno homma,että edes tälle tarinalle tuli iloinen ja hyvä loppu :O)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe