Arvo

romahti

autossani arvo tosiaan romahti totaalisesti.Kun ajattelin vaihtaa sen uuteen diesel autoon hyvityshinta on noin 10500-11900 euroa. Scenic 1.6 -04.Kaksi vuotta sitten arvo lähellä 20000 euroa.Ei kuulemma mene scenicit nyt kaupaksi jostain syystä? No ajen nyt vielä jonkin aikaa vanhalla ja katson mihin suuntaan autokauppa alkaa kehittymään.

4

1286

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ihan ilmainen

Aja vanhalla niinkuin meinasitkin. Mutta jos kuitenkin myyt niin myy autosi yksityiselle, älä liikkeelle. Liike elää autokaupan katteella (eli pienillä hyvityshinnoilla mm.)

Itse myymällä saat siitä luultavasti 12,5-13,5 tuhatta ja kun ostat uuden ilman vaihdokkia niin saat jonkun 8% käteisalennusta. Eli jos ostat 20000 € hintaisen uuden auton niin "välirahaa" tarvitset ehkä 5-6 tuhatta. Myös vanhan autosi ostaja voittaa siinä kun ei tarvitse niitä liikkeen katteita olla maksamassa.

ja ihan siltä varalta ettei tullut mieleen: Auto on huono sijoitus, uusi auto vielä huonompi ja ranskalainen uusi auto kaikkein huonoin.

• käytetty

Auto ei ole koskaan sijoitus. Ei edes käytetty. Siksipä ostinkin hyvillä mielin ranskalaisen ja nautin koko rahalla.

• Scenu

V...ttuuntuneena siihen että auto ei selvittänyt edes 30tkm alkutaipaleesta ilman isompia tuskia, joita ei edes korjattu tappeluitta virhevastuun piikkiin, kysyin huollosta lähtiessäni vaihtotarjousta samaniköiseen, mutta lähes 3X enemmän ajettuun Volvo V50:iin. Vaihdossa 27tkm ajetusta, -05 vuotisesta, hyvin varustellusta, kolaroimattomasta, tupakoimattomasta, konepesemättömästä, elukkojen kuskausvälineenä olemattomasta jnejne autosta olisi saanut reilut 13 tuhatta...

On tasan tarkkaan ensimmäinen ja vimppa Rellu mulla. Ajetaan sitten tuolla siihen saakka kunnes nuorin muuttaa kotoa ja annetaan sille. Luultavasti silloin, alle 200tkm ajettuna tällä Renaultin laatutasolla on mennyt alustan osat vaihtooon jo n kertaa, repullinen puolia vaihdettu ja toinen tai kolmas moottori sekä laatikko menossa.

Alan ymmärtää puolituttua, joka vaihtoi 1.8 Lagunan vanhaan 735i bemariin. Kysyttiin miksi, niin se vastas että "Ku se Rellu vei niin paljon bensaa..", takasi piti tietty heittää että "ai eikö toi bemari sit vie?" johon vastaus oli "Joo, vie se mut se ees kulkeekin johonkin.." :)

Myyjä tietysti ehdotteli että myisin itse, ja tehtäisiin käteiskauppa. Sanoin että jos mulla olis järkevä summa tuosta autosta rahaa kourassa, niin mitä luulet istunko ennemmin suomalaisessa autoliikkeessä vai koneessa matkalla Saksaan. Liikkeidenkin ehkä kannattaisi miettiä niiden bisnesideaa ja strategiaa. Tolla asiakkaat äänestää jaloilla ihan varmasti...

• seuraavaa kertaa

nyt kun myyt sen jollekin käteisellä jollain 15-16 tuhannella niin kumpikin on tyytyväinen, sekä sinä (ainakin jos verrataan liikkeen hyvityshintaan) että ostaja. Ja siinä vaiheessa viimeistään käy selväksi, että ranskalainen auto kannattaa ostaa aina käytettynä.

Siitä Saksasta niin tiedä, mutta luin tuossa alkuviikosta ranskalaista sanomalehteä. Siinä oli myynti-ilmoitus -03 mallisesta 1,6 litran Scenicistä jolla oli ajettu 37 tkm. Hintapyyntö oli 11995 € joka oli minusta todella pahasti yläkanttiin ottaen huomioon sekä vuosimallin että maan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      120
      2462
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1642
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      653
      1076
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      993
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      972
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      926
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      885
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      83
      760
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      33
      736
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      71
      728
    Aihe