Sää Filippiineillä

Lissu80

Hei,

minkälainen sää on odotettavissa helmi-maaliskuun aikana Manilaa, Boholiin ja Cebulle? Olen katsellut netin kautta ennustuksia ja kovin harmaalta ja sateiselta näyttää ja nyt mietinkin oman lomani ajankohtaa.. Lähden ennen helmikuun puoltaväliä ja palaan 8.3. takaisin..

Toivottavasti osaatte vastailla!

7

1729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Steffo

      Sää lienee jokseenkin epävakaista, niinkuin useimmiten tropiikin maissa. Vaikka sadekuuroja tuleekin niin lämmintä piisaa. Vaatteita tarvitsee niin vähän ettei väliä vaikka ne välillä kastuvatkin. Ja välillä paistaa aurinkokin. Eikähän Filippiineille asti kannata lähteä jos aikoo vain rannalla löhöillä.

      • cebu/bohol

        kuules nyt steffo ! heinä- elokuussa vähän ripottelee enemmän, muuten loistavat ilmat lomailla !huom ! 7 vuotta takana filippiineillä nyt suomessa lomalla.tervetuloa vaan kaikki suomalaiset....saaria riittää !


      • Steffo
        cebu/bohol kirjoitti:

        kuules nyt steffo ! heinä- elokuussa vähän ripottelee enemmän, muuten loistavat ilmat lomailla !huom ! 7 vuotta takana filippiineillä nyt suomessa lomalla.tervetuloa vaan kaikki suomalaiset....saaria riittää !

        Itse olin viime vuoden lokakuussa ensimmäistä kertaa Philillä. Ainakin Manillassa ja Puerto Galerassa myrskysi todella rajusti. Vettä tuli ja tuuli niin että rantabaarit jouduttiin sulkemaan eivätkä veneet kulkeneet. No pari päivää oli sitten aurinkoakin.


      • Aargh
        Steffo kirjoitti:

        Itse olin viime vuoden lokakuussa ensimmäistä kertaa Philillä. Ainakin Manillassa ja Puerto Galerassa myrskysi todella rajusti. Vettä tuli ja tuuli niin että rantabaarit jouduttiin sulkemaan eivätkä veneet kulkeneet. No pari päivää oli sitten aurinkoakin.

        Kirjoittajahan on lähdössä helmi-maaliskuussa ja se on ihan eri juttu. Itse olen ollut ainakin huhtikuussa ja olisko ollut just helmi-maalis ja sää oli mahtava, todella lämmin, myös yöllä. Kerran satoi hetken vähän kovempaa mutta oli lämmin. Yhden kerran salamoi, jyrinä tuli seuraavana päivänä ja vähäinen sade sitä seuraavana, oli aika erikoista. Hienoon paikkaan olet lähdössä ja upeat on kelit ja mahtavat maisemat. Itse ihastuin pieneen hienoon Boracayn saareen, sinne on vielä päästävä (naapurisaareen Caticlaniin pääsee koneella Manilasta ja sieltä veneellä yli, suosittelen jos et ole jo reittiäsi lyönyt lukkoon). Pitkä ja raskas on lento Filppareille mutta kyllä kannattaa.


    • Matkalla

      Olen itse lähdössä elokuun lopussa ja kiinnostaisikin tietää että mihin päin Filippiinejä kannattaisi suunnata jotta kelit olisivat mahd ok. Olen seuraillut säätietoja ko ajankohdasta ja hyvin sataeista "kuuroja paljon", mutta olen myös lukenut että eri puolilla filippiinejä voi olla todella erinlainen keli.

      Nyt kiinnostaisikin tietää että suunnatako ihan etelä kärkeen vai pohjoiseen vai mihin ?

    • Hannu62

      Minun mielestä jos menet elokuussa niin mene Boholille; siellä on hyvät kelit vaikka jossain muualla maassa voi sataa kaatamalla.

    • Balicasag

      Helmi-Maaliskuu on saan puolesta parasta aikaa. Silloin isolla varmuudella ei sada paivatolkulla ja lammotkin ehka viela pysyttelevat Suomalaisittain mielyttavissia lukemissa, iltaisin 25...28 ja paivisin 30...33. Lisaksi vedet ovat kirkkaat koska viimeiset Taifuunit ovat menneet menojaan jo Syys-Lokakussa, eika niiden jaljilta ole enaa roskaa tai mutaista makeaa vetta sekoittamassa nakyvyytta. Lasten kesaloma koulusta Filippineilla ajoittuu Maalis - Huhtikuulle.

      Paras kausi matkustaa Filippiineille on Joulu - Maaliskuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      528
      5852
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      2006
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1971
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      113
      1801
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1588
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1587
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      60
      1207
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      68
      1045
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe