Sähköt omakotitaloon

haluaa tietää

Onko kenelläkään mitään arviota mitä maksaa sähkötyöt omakotitaloon Helsingin läheisyydessä. Riippu varmaan tapauksesta mutta jonkunlaista arviota. Talo tommonen 150 neliötä ja suoralla sähkölämmityksellä patterien kautta, osittainen latttialämmitys sähkökaapelilla. Saattaako selvitä 10000 eurolla vai meneekö varmasti tuplatenkin?? Kaikki sähkötyöt tarvikkeet, perusjutut ei mitään hienouksia.

14

1774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www.sahkomies.net

töihin 5-8000 ehkä, ja sitten tarvikkeisiin 7-15000.
      Perusmökki, jossa lamput tulee asiakkaalta ja tehdään putkettomalla asennustavalla, perusvehkeillä on varmaankin 13-15000 euroa.

Tunteja sähkötöihin noinarviolta 150-200

www.sahkomies.net

• zäp

Ei ne lamput kauhean kalliita ole, valaisimet on.

• ja sitä sun tätä

Faktaa sinulle ettei atrvii kaiken maailman netti miesten juttuja kuunnella.
        Tuon kokoisen talon putkittaa ja rasioitaa viikossa.
        Muut työt ei juuri mitään vaan materiaalikustannukset päälle.
        Arvioisin pimeänä 7000Eur ja alvilla 12.000 eur.
        Valaisimet ei kuulu luonnollisesti tähän.

• safsdfasfsd
        ja sitä sun tätä kirjoitti:

12 000 euroa. Tähän ei sisälly ulkomittauskeskusta, liittymismaksuja, anteni ja atk verkkoja eikä valaisimia.

Tämä sillä että kuvat on valmiit sähkötyöselityksineen ja muutoksia niihin ei tule. Jokainen muutos maksaa suhteessa jälkikäteen enemmän kuin jo suunnitteluvaiheessa.

• sen...
        ja sitä sun tätä kirjoitti:

putkittaa ja rasioi viikossa mutta kyllä se myös johdot vaatii sekä kalusteet.Kyllä se kokoinais tuntimäärä yhdelle miehelle menee sinne 130-160 tuntiin.Kun kysyt tunti hintoja niin kerro se noilla tunneilla niin saat työn osuuden.

• ja kalliita
        sen... kirjoitti:

putkittaa ja rasioi viikossa mutta kyllä se myös johdot vaatii sekä kalusteet.Kyllä se kokoinais tuntimäärä yhdelle miehelle menee sinne 130-160 tuntiin.Kun kysyt tunti hintoja niin kerro se noilla tunneilla niin saat työn osuuden.

Kylläpä on eteläsuomen miehet hitaita ja kalliita. Itse johdotan 3 taloa viikossa ja seuraavaksi 3 talon kalustus ja kytkennät viikossa.

100-130m2 taloon menee kaapelointiin tasan tarkkaan 16h, kalustus ja kytkentä 16h, pääkeskus, ulkovalaistus, tarkastusmittaukset, merkinnät n.16h. SO, total = 48h. PISTE.

Hinta asennukselle 3500 ja tarvikkeet n.7000 kiinteine valaisimineen ja suunnitelmineen.

• ja halpoja
        ja kalliita kirjoitti:

Kylläpä on eteläsuomen miehet hitaita ja kalliita. Itse johdotan 3 taloa viikossa ja seuraavaksi 3 talon kalustus ja kytkennät viikossa.

100-130m2 taloon menee kaapelointiin tasan tarkkaan 16h, kalustus ja kytkentä 16h, pääkeskus, ulkovalaistus, tarkastusmittaukset, merkinnät n.16h. SO, total = 48h. PISTE.

Hinta asennukselle 3500 ja tarvikkeet n.7000 kiinteine valaisimineen ja suunnitelmineen.

Kylläpä on pohjoisen poika nopea ja halpa. Taitaa olla pohjoisessa varustelutaso aika minimaalinen jos tuohon aikaan sähköistät talon.
        Mahdatko edes itse uskoa tuohon.

• tehdä--
        ja halpoja kirjoitti:

Kylläpä on pohjoisen poika nopea ja halpa. Taitaa olla pohjoisessa varustelutaso aika minimaalinen jos tuohon aikaan sähköistät talon.
        Mahdatko edes itse uskoa tuohon.

Helppohan se on urakalla tehdä jos muutoksia ei tule ja tekemään pääsee. Toistaiseksi itse pari vuotta alalla olleena muutamia taloja tehneenä pääsääntöisesti vianhaussa ja huollossa enempi olleena voin vain naureskella että yksikään omakotitalo ei ole vielä mennyt lähellekään suunnitelmien mukaan. Valaisimia räknätään keskenkaiken ja rasioiden paikkoja mietitään viikkotolkulla. Siihen se aika ja raha sitten palaa kun käydään yksi silloin toinen tällöin tekemässä.

• asdasdsa
        ja kalliita kirjoitti:

kerkeät tekemään vuodessa yksinään siis noin 40 omakotitaloa jos et pidä lomaviikkoja.

Keskimääräinen hintasi oli siis 3500 euroa eli vuosiansiosi esim toiminimellä 140 000 - kulut.

Ihan hyvä bisnes ei voi muuta sanoa. Tuohon päälle tarvikkeista otetut prosentit ja kilometrit yms.

Liikevaihto olisi jotain päälle 400 000 vuodessa... Ei paha yritys yhdenmiehen toimelle.

• töihin?
        ja kalliita kirjoitti:

Mulla vois nui ripiälle pojalle olla hommia.

• Talot on
        ja kalliita kirjoitti:

Niin yksinkertaisia, jotta tuokhin saathaa olla jo liikaa.

• kun tietää mitä tekee
        ja kalliita kirjoitti:

Pyöristäisin lopputunnit tasan 50:een, kyllä ne kaksi tuntia menee jotain perintölamppua kiinnitettäessä tai emännän mankelia korjatessa.

En liioin käsitä, mitä etelän oppipojat tekee päivät pitkät, kun saavat omakotityömaalla kulumaan jopa yli sata tuntia.
        Taitaa pojilla olla retkivuode mukana. Ja kännykkä.

• ainakaan

kymppitonnilla selviä. Todennäköisesti hinta jossain 15 000e yläpuolella. Ulkomittauskeskus ei sisälly hintaan.

• -B-

... käytän: työt 45-60 min/m2 ja tarvikkeet
      80-100 €/m2. Riippuu varustelutasosta, materiaalista ym

ESIMERKIKSI:
      120 m2 puu/levy-pakettitalo
      TYÖT:120x45min=90h x40€ = 3600€
      tarvikkeet 120x80€ = 9600
      Yhteensä 13 200 €

200 m2 tiili/kivitalo
      TYÖT:200x60min=120h x40 € = 4800€
      tarvikkeet 200x100€ = 20000€
      Yhteensä 24 800 €

sisältää alv 22%

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe